Felicie 1.3 Bmm, LPG, dočasný problém v mrazu
Moderátor: Idaho
Felicie 1.3 Bmm, LPG, dočasný problém v mrazu
Zdravím
Dnes jsem se byl projet. Na teploměru zhruba -8 °C, nasedl jsem do káry, natočil motor, trochu zahřál a jel jsem. Asi po 500ti metrech pohasly kontrolky (nejspíš baterka) a rozsvítilo se mazání a dobíjení. Chcíplo to. Jel jsem na lpg se startem na benzín a následným přepnutím. Po neúspěšných třech pokusech auto znovu natočit (startér točil, ale ani jedno škytnutí), jsem to zkusil po čtvrtý pouze na benzín. Auto horko-těžko naskočilo, motor klepal a nedržely otáčky. Nechal sem se odtáhnout k domovu, kde jsem to zkusil ještě po pátý jenom na benzín, motor zezačátku klepal, ale přestalo to a otáčky už nepadaly. Nechal jsem to chvilku běžet, zhasl to a zkusil znovu na lpg (start benzínem). Motor naskočil a jakoby se nic nestalo. Zkontrolovat sem klíňák, změřil baterku, všechno v normě, tak vás žádám o radu, čím by to mohlo být? Ještě bych doplnil informaci, nevím jestli hodnotou, že sem měl v nádrži benzín asi od podzimu (využívám ho jenom na start). Olej dolitej před týdnem Mogul 10w-40.
Díky za jakoukoliv myšlenku
Dnes jsem se byl projet. Na teploměru zhruba -8 °C, nasedl jsem do káry, natočil motor, trochu zahřál a jel jsem. Asi po 500ti metrech pohasly kontrolky (nejspíš baterka) a rozsvítilo se mazání a dobíjení. Chcíplo to. Jel jsem na lpg se startem na benzín a následným přepnutím. Po neúspěšných třech pokusech auto znovu natočit (startér točil, ale ani jedno škytnutí), jsem to zkusil po čtvrtý pouze na benzín. Auto horko-těžko naskočilo, motor klepal a nedržely otáčky. Nechal sem se odtáhnout k domovu, kde jsem to zkusil ještě po pátý jenom na benzín, motor zezačátku klepal, ale přestalo to a otáčky už nepadaly. Nechal jsem to chvilku běžet, zhasl to a zkusil znovu na lpg (start benzínem). Motor naskočil a jakoby se nic nestalo. Zkontrolovat sem klíňák, změřil baterku, všechno v normě, tak vás žádám o radu, čím by to mohlo být? Ještě bych doplnil informaci, nevím jestli hodnotou, že sem měl v nádrži benzín asi od podzimu (využívám ho jenom na start). Olej dolitej před týdnem Mogul 10w-40.
Díky za jakoukoliv myšlenku
V70 p2 2.5T B5254T2
850 T5 B5234T
850 T5 B5234T
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Felicie 1.3 Bmm, LPG, dočasný problém v mrazu
cidlo teploty chladiacej kvapaliny ..?? napr.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Felicie 1.3 Bmm, LPG, dočasný problém v mrazu
Podle toho, co jsem dohledal, tak by to nejvíce odpovídalo příčině mýho problému. Chápu to dobře, že když je vadný senzor teploty chladící kapaliny, tak se do motoru cpe směs jako při zahřátým motoru (chudá) a proto za studena nechytá? Zajímalo by mě ale, jak je to v případě toho LPG, kde ten plyn není dávkovanej vstřikovačem, ale přes rozprašovač pod sáním. Je možný, že kdybych zkusil start pouze přes lpg (bez přepínání benzín/plyn), tak by to chytlo bez problémů? Díky za odpověď.JRD McLAREN píše:cidlo teploty chladiacej kvapaliny ..?? napr.
V70 p2 2.5T B5254T2
850 T5 B5234T
850 T5 B5234T
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Felicie 1.3 Bmm, LPG, dočasný problém v mrazu
ja neznasam LPG a vsetkych "majstrov" co ho montuju...
lebo to po nich musim (po case) secko opravovat,
a tvori mi to 90% vsetkych neidetifikovatelnych poruch,
nestandardnych spravani sa a pod.
v kazdom pripade, pokial je vadne cidlo teploty chladiacej kvapaliny,
tak sa mozu stavat dva tri pripady, kedy motor nejde spravne
a to bud ide na chudobnu zmes, tazko startuje studeny, nema vykon
alebo ide na bohatu zmes, za studena startuje krasne, ale ne za tepla + vysoka spotreba
alebo cidlo "dava zly signal" iba v urcitom pasme pracovnej teploty, a to je potom spravanie motora pokazde ine...
doporucujem dosiahnut stavu, kedy pojde voz dobre na benzin, a potom pripadne riesit poruchu na LPG...
a cidlo teploty, je ta najlacnejsia vec, ktorou je dobre zacat...
drviva vacsina vozov s LPG ma vadnu lamda sondu, ale to pri splynovaci "pouzivatelovi" nevadi..
ECU o tom nema vdaka emulatoru ponatia, navyse pocas WARM-UP rezimu sa udaje z lamda sondy neberu v uvahu...
atd. atd...
lebo to po nich musim (po case) secko opravovat,
a tvori mi to 90% vsetkych neidetifikovatelnych poruch,
nestandardnych spravani sa a pod.
v kazdom pripade, pokial je vadne cidlo teploty chladiacej kvapaliny,
tak sa mozu stavat dva tri pripady, kedy motor nejde spravne
a to bud ide na chudobnu zmes, tazko startuje studeny, nema vykon
alebo ide na bohatu zmes, za studena startuje krasne, ale ne za tepla + vysoka spotreba
alebo cidlo "dava zly signal" iba v urcitom pasme pracovnej teploty, a to je potom spravanie motora pokazde ine...
doporucujem dosiahnut stavu, kedy pojde voz dobre na benzin, a potom pripadne riesit poruchu na LPG...
a cidlo teploty, je ta najlacnejsia vec, ktorou je dobre zacat...
drviva vacsina vozov s LPG ma vadnu lamda sondu, ale to pri splynovaci "pouzivatelovi" nevadi..
ECU o tom nema vdaka emulatoru ponatia, navyse pocas WARM-UP rezimu sa udaje z lamda sondy neberu v uvahu...
atd. atd...
Naposledy upravil(a) JRD McLAREN dne 26 led 2014 00:00, celkem upraveno 1 x.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Felicie 1.3 Bmm, LPG, dočasný problém v mrazu
Mnohé díky za vyčerpávající odpověď.
Začnu tím senzorem chladící kapaliny, protože Tvůj popis
se bohužel shoduje s chováním auta.
Co se týče těch LPG systémů, tak já, jakožto student
to docela oceňuji, protože na učebnice auta nejezděj
Někdy na začátku minulýho roku jsem nechával dávat novou
lpg nádrž (uběhlo 10 let) a komplet lpg revizi. Do této doby
vše v pohodě, takže o důvod víc svést vinu na zmiňovanej senzor.
Měl jsem v plánu se přesně zeptat na tu lambda sondu. Mám
diagnostiku od Robeka, napíchnul jsem na to auto a jedna z viditelnejch
chyb (VCDS - Lite vyžaduje koupi, na to já seru, to spíš seženu crack)
byla zřejmě zkratovaná Lambda ( zero to ground mám dojem, to pak ověřim)
Každopádně koupim ten senzor a napíšu sem, jestli se to vyřešilo.
Díky McLARENe
Začnu tím senzorem chladící kapaliny, protože Tvůj popis
se bohužel shoduje s chováním auta.
Co se týče těch LPG systémů, tak já, jakožto student
to docela oceňuji, protože na učebnice auta nejezděj

Někdy na začátku minulýho roku jsem nechával dávat novou
lpg nádrž (uběhlo 10 let) a komplet lpg revizi. Do této doby
vše v pohodě, takže o důvod víc svést vinu na zmiňovanej senzor.
Měl jsem v plánu se přesně zeptat na tu lambda sondu. Mám
diagnostiku od Robeka, napíchnul jsem na to auto a jedna z viditelnejch
chyb (VCDS - Lite vyžaduje koupi, na to já seru, to spíš seženu crack)
byla zřejmě zkratovaná Lambda ( zero to ground mám dojem, to pak ověřim)
Každopádně koupim ten senzor a napíšu sem, jestli se to vyřešilo.
Díky McLARENe

V70 p2 2.5T B5254T2
850 T5 B5234T
850 T5 B5234T
Re: Felicie 1.3 Bmm, LPG, dočasný problém v mrazu
čistě na LPG bych startovat nezkoušel, byť jen z toho důvodu že lpg přechází do plynné fáze až v cca 15-20°C. 

Re: Felicie 1.3 Bmm, LPG, dočasný problém v mrazu
Ahoj
Abych to tu tak nějak uzavřel, ale spíš znovu otevřel...
Vyměnil jsem teplotní čidlo chl. kapaliny zezadu na sání.
Bylo tam ještě původní Bosch se zeleným (spíš vyblitá zelená) konektorem.
Místo toho jsem tam prcnul s modrým konektorem, což se píše, že je zaměnitelný.
Ale teď tu je problém. Starty na benzín jsou furt takový vratký. Sice motor naskočí hned,
ale neudrží se volnoběh a pohasínaj kontrolky. Pokud to chvilku nedržim v otáčkách cca 1500/min-1,
tak motor chcípne. Pak se otáčky ustálí a motor šlape jak má.
No a k plynu. Měl jsem za to, že by to mohlo dělat problém jen v zimě. Ale dnes bylo krásně, nastartovat šlo i s plynem (přepnutí z benálu na lpg),
jel jsem chvilku, motor v provozní teplotě a najednou se motor začal dusit a škytat. Nereagovalo to na plynovej pedál, vždy když sem přidal, tak
to škytlo, škublo, a otáčky padaly až to chcíplo. Musel sem zase ke krajnici (moje oblíbená pozice poslední dobou), vypnout zapalování a natočit na benzín
kde, jak jsem psal minule, motor klepal jako kdyby jel jen na 3 válce, produpat, a jet.
Vím, že je to dost krkolomnej popis a možná ani nikdo nebude schopen mi odpovědět beztoho, aby auto viděl a zkusil to, ale
je možný, že měl někdo stejnej problém a nějakým způsobem ho vyřešil.
Když začal motor hebat při jízdě na plyn, tak mi přišlo, jakoby neměl směs vhodnou na to, aby motor víc točil. Trošku jsem povolil škrtič na hadici pod sání s lpg (za zplynovačem) v domění, že do motoru půjde víc lpg a problém zmizí, ale nikoliv.
Sáhodlouhej příspěvek, díky za přečtení a jakýmkoliv zaobírání mojí plečkou.
Abych to tu tak nějak uzavřel, ale spíš znovu otevřel...
Vyměnil jsem teplotní čidlo chl. kapaliny zezadu na sání.
Bylo tam ještě původní Bosch se zeleným (spíš vyblitá zelená) konektorem.
Místo toho jsem tam prcnul s modrým konektorem, což se píše, že je zaměnitelný.
Ale teď tu je problém. Starty na benzín jsou furt takový vratký. Sice motor naskočí hned,
ale neudrží se volnoběh a pohasínaj kontrolky. Pokud to chvilku nedržim v otáčkách cca 1500/min-1,
tak motor chcípne. Pak se otáčky ustálí a motor šlape jak má.
No a k plynu. Měl jsem za to, že by to mohlo dělat problém jen v zimě. Ale dnes bylo krásně, nastartovat šlo i s plynem (přepnutí z benálu na lpg),
jel jsem chvilku, motor v provozní teplotě a najednou se motor začal dusit a škytat. Nereagovalo to na plynovej pedál, vždy když sem přidal, tak
to škytlo, škublo, a otáčky padaly až to chcíplo. Musel sem zase ke krajnici (moje oblíbená pozice poslední dobou), vypnout zapalování a natočit na benzín
kde, jak jsem psal minule, motor klepal jako kdyby jel jen na 3 válce, produpat, a jet.
Vím, že je to dost krkolomnej popis a možná ani nikdo nebude schopen mi odpovědět beztoho, aby auto viděl a zkusil to, ale
je možný, že měl někdo stejnej problém a nějakým způsobem ho vyřešil.
Když začal motor hebat při jízdě na plyn, tak mi přišlo, jakoby neměl směs vhodnou na to, aby motor víc točil. Trošku jsem povolil škrtič na hadici pod sání s lpg (za zplynovačem) v domění, že do motoru půjde víc lpg a problém zmizí, ale nikoliv.
Sáhodlouhej příspěvek, díky za přečtení a jakýmkoliv zaobírání mojí plečkou.

V70 p2 2.5T B5254T2
850 T5 B5234T
850 T5 B5234T
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Felicie 1.3 Bmm, LPG, dočasný problém v mrazu
zmeraj tlaky vo valci... ak mas ako..
zmeraj tlak benzinu.. ak mas ako.. hoci ked to nejde dobre ani na plyn, z prisunom benzinu problem byt nemusi...
zmeraj tlak benzinu.. ak mas ako.. hoci ked to nejde dobre ani na plyn, z prisunom benzinu problem byt nemusi...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Felicie 1.3 Bmm, LPG, dočasný problém v mrazu
Dacan píše:čistě na LPG bych startovat nezkoušel, byť jen z toho důvodu že lpg přechází do plynné fáze až v cca 15-20°C.
PRD...ja mam feldu...na LPG a startuju pořád na Plyn...i při -15
a jak si chrochtá......
Re: Felicie 1.3 Bmm, LPG, dočasný problém v mrazu
jo ale ty máš auto v pořádku
neříkám že nesmí ale že by to neměl když mu nešlape ani benzín

neříkám že nesmí ale že by to neměl když mu nešlape ani benzín
Re: Felicie 1.3 Bmm, LPG, dočasný problém v mrazu
Prostředky na tyhle měření nemám. Můžu se chlubit maximálně gola sadouJRD McLAREN píše:zmeraj tlaky vo valci... ak mas ako..
zmeraj tlak benzinu.. ak mas ako.. hoci ked to nejde dobre ani na plyn, z prisunom benzinu problem byt nemusi...

se někde u někoho splašit co nejrychleji. Postup, jak daný veličiny změřit mi je v celku jasnej.
Do servisu to rozhodně cpát nechci. Zaprvé se cejtim jak lempl, že to neumim (což je vlastně pravda) a
za druhý je to drahý.
Co se týče startování hned na lpg v mrazech, tak jsem s tím taky doteď neměl problémy. V zimě start na benzín a pic přepnout hned na lpg.
Jde asi jen o rychlost zahřátí zplynovače. Je ale známo, že je o dost vyšší spotřeba lpg při studeným startu. V tom případě je vhodnější start
na benálek a až po postartový a zahřívací fázi přepnout na lpg.

V70 p2 2.5T B5254T2
850 T5 B5234T
850 T5 B5234T
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Felicie 1.3 Bmm, LPG, dočasný problém v mrazu
no.. ono ja mam vazne podozrenie, ze mas podpalene ventily..
podla toho spravania co popisujes...
..ale zas je pravda, ze pri autach s LPG som sa vdy natrapil zo "vselicim moznym"..
..kym to zas chodilo tak ako ma... a miestami som ja sam v tom moente nevedel co este skusit..
podla toho spravania co popisujes...
..ale zas je pravda, ze pri autach s LPG som sa vdy natrapil zo "vselicim moznym"..
..kym to zas chodilo tak ako ma... a miestami som ja sam v tom moente nevedel co este skusit..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Felicie 1.3 Bmm, LPG, dočasný problém v mrazu
To by bylo nadělení, ale když zmiňuješ ventily, tak jsem si vzpomněl na jednu informaci, kteráJRD McLAREN píše:no.. ono ja mam vazne podozrenie, ze mas podpalene ventily..
podla toho spravania co popisujes...
..ale zas je pravda, ze pri autach s LPG som sa vdy natrapil zo "vselicim moznym"..
..kym to zas chodilo tak ako ma... a miestami som ja sam v tom moente nevedel co este skusit..
by možná byla hodnotná. Když jsem seřizoval ventilovou vůli, což bylo před zimou někdy (motor dělal šílenej randál,
myslel sem, že jsou velký vůle na ventilech ale nakonec se ukázalo, že to byla řemenice na klikovej hřídeli [drážka pro pero 2x širší]), tak u třetího válce
byly enormní vůle u výfukovýho ventilu. Snad 3,5 mm.. u sacího tak 2 mm. To sem čučel jak guláš z hrnce. Seřídil jsem to na hodnoty, jak to má bejt, ujel asi 500 km, zkontroloval vůle znova a bylo to furt dobrý. Ale jestli to bylo už načnutý, tak to fakt nemůžu říci.
Ale kdyby byly podpálený ventily, nebyl by stejnej problém se chcípáním i u benzínu? Totiž s benzínem mám problém pouze při startu, jakmile to trošku
prošlapu, tak otáčky přestanou padat a ten motor se i nechá vytáčet při svižnější jízdě.
V70 p2 2.5T B5254T2
850 T5 B5234T
850 T5 B5234T
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Felicie 1.3 Bmm, LPG, dočasný problém v mrazu
skus tie vole este raz prekontrolovat..
a uvidis...
spravania netesnych ventilov su rozne...
niektore motory nevies za studena nastartovat, a za tepla je to OK
ine zase idu dobre za studena, a za tepla ti motor proste chcipne, a kym trochu neochladne nenastartujes
a uvidis...
spravania netesnych ventilov su rozne...
niektore motory nevies za studena nastartovat, a za tepla je to OK
ine zase idu dobre za studena, a za tepla ti motor proste chcipne, a kym trochu neochladne nenastartujes
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Felicie 1.3 Bmm, LPG, dočasný problém v mrazu
Dobře, zkontroluji znovu ventilový vůle a poté někde splaším přípravky na změření těch tlaků.JRD McLAREN píše:skus tie vole este raz prekontrolovat..
a uvidis...
spravania netesnych ventilov su rozne...
niektore motory nevies za studena nastartovat, a za tepla je to OK
ine zase idu dobre za studena, a za tepla ti motor proste chcipne, a kym trochu neochladne nenastartujes
Tajně se modlím, aby se nenaplnil nejstrašlivější scénář. Hlava se mi sundávat nechce rozhodně

Mnohé díky za Tvůj čas, dám zase vědět moje poznatky.

V70 p2 2.5T B5254T2
850 T5 B5234T
850 T5 B5234T
Re: Felicie 1.3 Bmm, LPG, dočasný problém v mrazu
Průběžný info:
Zkontroloval jsem ventilový vůle a vše v pořádku
.
Obzvlášť pečlivě jsem prohlídnul dvojici na třetím válci a pohoda.
Celá sada svíček černá jako zdejší menšina. Dá se to
přiřknout tomu čidlu chl. kapaliny, že jednotka míchala moc bohatou
směs?
Už jsem sehnal i kontakt na člověka, co mi změří tlaky ve válcích, pak
postnu další info.
Stay tuned!
Zkontroloval jsem ventilový vůle a vše v pořádku

Obzvlášť pečlivě jsem prohlídnul dvojici na třetím válci a pohoda.
Celá sada svíček černá jako zdejší menšina. Dá se to
přiřknout tomu čidlu chl. kapaliny, že jednotka míchala moc bohatou
směs?

Už jsem sehnal i kontakt na člověka, co mi změří tlaky ve válcích, pak
postnu další info.
Stay tuned!

V70 p2 2.5T B5254T2
850 T5 B5234T
850 T5 B5234T
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Felicie 1.3 Bmm, LPG, dočasný problém v mrazu
mozno to este stale bohate je..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Felicie 1.3 Bmm, LPG, dočasný problém v mrazu
Abych to tu nenechal úplně mrtvý..
Auto sem dneska hodil známýmu, ať mi proměří tlaky ve válcích
a pokouká se kolem, jestli nenajde něco podezřelýho, co jsem
přehlédl. Po víkendu bych měl vědět výsledky měření.
Minimálně, aby to šlapalo alespoň na benzín, bude potřeba
vyměnit lambdu a k tomu palivovej filtr, na kterej
jsem lehce zapomněl při dělání vejfuku.
Jen aby nedošlo k omylu, že jsem tu od toho dal ruce pryč

Auto sem dneska hodil známýmu, ať mi proměří tlaky ve válcích
a pokouká se kolem, jestli nenajde něco podezřelýho, co jsem
přehlédl. Po víkendu bych měl vědět výsledky měření.
Minimálně, aby to šlapalo alespoň na benzín, bude potřeba
vyměnit lambdu a k tomu palivovej filtr, na kterej
jsem lehce zapomněl při dělání vejfuku.
Jen aby nedošlo k omylu, že jsem tu od toho dal ruce pryč


V70 p2 2.5T B5254T2
850 T5 B5234T
850 T5 B5234T
Re: Felicie 1.3 Bmm, LPG, dočasný problém v mrazu
Další aktualizace :
Tlaky ve válcích jsou v normě, přesný hodnoty nevím
ale dotyčnýmu člověku věřím. Auto testoval na delší
trase a žádný problém se nevyskytl, takže jsem
docela bezradnej, co to mohlo způsobit a vyvolává
to ve mě pocit nejistoty, protože se ta pseudozávada
může kdykoliv objevit znovu.
Vymění se lambda sonda, ta je vadná, a palivovej filtr,
aby to alespoň valilo na benzín.
Chtěl bych poděkovat všem za rady a připomínky k tejhle "aféře",
budu teď jezdit, testovat a zároveň se modlit.
Tlaky ve válcích jsou v normě, přesný hodnoty nevím
ale dotyčnýmu člověku věřím. Auto testoval na delší
trase a žádný problém se nevyskytl, takže jsem
docela bezradnej, co to mohlo způsobit a vyvolává
to ve mě pocit nejistoty, protože se ta pseudozávada
může kdykoliv objevit znovu.
Vymění se lambda sonda, ta je vadná, a palivovej filtr,
aby to alespoň valilo na benzín.
Chtěl bych poděkovat všem za rady a připomínky k tejhle "aféře",
budu teď jezdit, testovat a zároveň se modlit.

V70 p2 2.5T B5254T2
850 T5 B5234T
850 T5 B5234T