Zemiho japonská pila z Mostu
Zemiho japonská pila z Mostu
Chci Vám představit mého mazla. Jedná se o Hondu CRX roku výroby 1988. O tomto modelu Hondy se píše jako o nejhezčí Hondě všech dob (2.generace). Cituji AUTOCAR listopad 2002: „Tohle auto má jeden z nejhezčích tvarů od Hondy vůbec. Původní CRX byla nejlepší, hlavně s motorem VTEC. Vynikající auto, které potřebuje pravidelný servis.“.
Proslavil ji famózní motor B16A který byl vybaven technologií VTEC (variabilní časování ventilů), vyhrál několikrát ocenění Motor roku. Tento agregát je zvláštní v tom, že při určitých otáčkách se za zapne právě systém VTEC a v tu chvíli začnou pracovat 3 vačkové hřídele. Jedná se o motor vysokootáčkový který nemá problém jít až za hranici 8000ot./min a dosáhnout výkonu 150PS při obsahu 1600ccm! Tolik zhruba o historii.
Teď přejděme k mé Hondě, která je vybavena motorem výkonově nejsilnější hned za verzí s VTEC. Tento motor je charakterizován čísly 1.6 – 16 tzn. 1600ccm s 16ti ventilovou technikou a dosahovaný výkon je 131PS při cca. 7000ot./min. I tento motor je vysokootáčkový, není pro něj problém 7700ot./min kterých s ním běžně dosahuji. Co se týče úprav na motoru tak nejsou žádné . To se chystá, ale zatím se stihlo upravit sání, komplet výfukové potrubí od svodů, tlak vstřiku benzínu do komory válců je regulován „PowerBoost“ Ventilem který mi dovoluje „tlačit“ od 2,5Baru (sériových) až po 5 či více Barů. Sportovní svíčky NGK-R a ostatní „maličkosti“ co se optimalizace výkonu týče snad ani nemusím uvádět.
Někoho muže napadnout otázka brzd. O ty strach nemám, Honda vybavovala modely CRX již v sérii brzdovými třmeny NISSIN který Honda doteď používá např. u závodních motocyklů.
Podvozek je řádně snížen/přitvrzen a to kompletním podvozkem SPAX vpředu a pružinami RIEGER s dorazy na tlumičích vzadu. Nesmím zapomenout na zkrácené řazení u převodovky (short-shift). Tak to bylo zhruba vše o tom co je na mém autě TUNING
Co se Exteriéru týče tak tam se dělo změn víc než dost (pracovalo se na nem cca 4 mesice). Může se na první pohled zdát že je to naopak (z důvodu „decentního“ a „vyhlazovacího“ zaměření Stylingu), ale zdání klame.
Co se lakování týče tak lišty nárazníků a kliky se „hodily“ do barvy vozu (červená „Formula RED“ z palety Honda a jejího modelu NSX), „zbytek“ (spodky nárazníků, prahy, zrcátka) z důvodu zachování původního a vkusného pojetí kontrastu plastů vůči karoserii jsem zvolil černý lak.
Ale abychom nezapomněli na ostatní díly které k Tuningu/Stylingu jistě patří… Kola Melber velikosti 15x7 palců byly voleny z praktického hlediska především díky jejich relativně nízké váze a ideálnímu zálisu (ET) pro mou Hondu a to s 25mm.
Části interiéru jsou lakovány odstínem barvy karoserie, řadící páku Victor, volant z modelu ROVER 220 Turbo a další „Tuningové“ doplňky jsou samozřejmost (fota jsou starsiho data vyroby tudiz nektere doplnky jeste chybely)
Plánované úpravy pod kapotou: Chiptuning GX, snížení hlavy motoru, upravení a možné zvětšení všech kanálů v motoru, úpravy ventilů a jejich pružin, svody… Tyto úpravy se budu snažit provést již na sezónu 2005
Exteriér: Ten počká…
Mé velké DÍKY patří Mariánovi a celé dílně v Chánově u Mostu.
Také děkuji mé přítelkyni a současně člence fóra Vlaďce alias Sunvici za podporu
Naposledy upravil(a) milosh dne 28 dub 2005 08:11, celkem upraveno 15 x.
- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8750
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
Nekdo to rozjet musel... A diky...Mike Mad píše:ja vedel ze zemi bude prvni....sem si mel vsadit
ten se taky na... fsude
peknej clanek Zemi... sekackam zdar
Me jako RICERa to vzdy potesi...
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
- StreetFighter
- Příspěvky: 1514
- Registrován: 30 črc 2004 10:36
- Bydliště: Hamilton, Canada
- Kontaktovat uživatele:
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3887
- Registrován: 20 čer 2004 16:07
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
jj Zemi-ho Honda je moc pekna
http://www.odtahnito.cz <<< Půjčovna odtahového speciálu, stačí řidičák sk. B. Nejlevnější způsob převozu vozu svépomocí. Praha, ČR i zahraničí.
- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8750
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
O vzniku prolisu? No po pravde receno nastal problem... Kdyz se zavarily ty prolisy po listach tak sli spatne otvirat dvere... Takze jednoducha moznost byla zbrousit hranu dveri, ale chytre hlavy se spojili a vymyslely specialitku... "Molding" vznikal tak, ze se nanasela vrstva kvalitniho kitu (skelny + s hlinikovyma pilinama - kvuli nedostatku se muselo cekat na dovezeni ho z Belgie...) a rucne vybrusovalo... Kazda strana se delala asi tak 5dni aby vse poradne ztrvdlo a pak nepraskalo jak se nekdy na pokitovanejch autech vidi... Jeste nejake otazky?
btw. dekuji za komentare...
btw. dekuji za komentare...
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
Nekdo si dela dvere z karbonu a Zemi si je dela z kitu... potlesk pifkoZemi píše: btw. dekuji za komentare...
Naposledy upravil(a) Břéťa dne 21 pro 2004 18:27, celkem upraveno 2 x.
Clio RS 2.0 16V 239Hp 233Nm 860kg, Autodrom Most 1:54:35 http://www.ClioSport.cz
Viva Vectra
www.vectraweb.net
www.vectraweb.net
-
- Příspěvky: 175
- Registrován: 31 led 2005 13:16
- Bydliště: někde u HK
- Kontaktovat uživatele:
tohle je prvni clanek co sem dneska cetl, vyborne zemi
www.opel-tigra-cz.com | www.tigra-twin-top.wz.cz | www.pocasi-jarmil.wz.cz
http://jaromer.myminicity.com/ - moje virtualni mestecko
pocasi(Jarmil) 4EVER
http://jaromer.myminicity.com/ - moje virtualni mestecko
pocasi(Jarmil) 4EVER