ELTO
Moderátoři: Eiffel, Fáboš, Bohuš, Berry, habitat3, Tommy1978, Kane13, Ritchma
ELTO
nemá někdo přístup k tomuto? mam naftový topidlo a nebaví mě do něj kupovat naftu za 36 kč když to žere i ELTO za 16
3x Renault Safrane Hartge Biturbo
Re: ELTO
přesně tak
koupil sem kamna na tuha paliva za 10 000 kč do dilny za 2 roky je mužu vyhodit.(nehledě na to že furt přikládáš) .. za 7mičku takový ten fukar na propanbutan ale to je na topení drahý a vytápí to vzduch/a bere kyslikl/ ale nevytopí to dílnu takže to vypneš a hned je zima ....
ted sem svařil kamna na olej a foukám do nich vzduch absolutně to nekouří do 10minut se to roztopí a dílnu velkou 12x14 metru a vysokou 7metru vytopím za hodinu o 10 stupnu
mam dilnu stejně velkou hned vedle a tu to přes stěny vytápí taky
ještě musím udělat rozfoukávání tepla a nějaký tepelný vyměnik na vodu a uvažuju že bych z toho udělal takovou malou turbínu . horký vzduch by roztáčel vrchni turbinove kolo a to by roztáčelo spodní které by tam hnalo vzduch...
https://www.youtube.com/watch?v=8DQOrU2mnt0" onclick="window.open(this.href);return false; moje jsou ještě vychytanější topy modře a pocelý delce - takže sou celý komplet rudý

ted sem svařil kamna na olej a foukám do nich vzduch absolutně to nekouří do 10minut se to roztopí a dílnu velkou 12x14 metru a vysokou 7metru vytopím za hodinu o 10 stupnu



ještě musím udělat rozfoukávání tepla a nějaký tepelný vyměnik na vodu a uvažuju že bych z toho udělal takovou malou turbínu . horký vzduch by roztáčel vrchni turbinove kolo a to by roztáčelo spodní které by tam hnalo vzduch...
https://www.youtube.com/watch?v=8DQOrU2mnt0" onclick="window.open(this.href);return false; moje jsou ještě vychytanější topy modře a pocelý delce - takže sou celý komplet rudý
Re: ELTO
Jo, tohle už teplo udělá, jen se mi nelíbí, že to po vypnutí přívodu oleje klidně i 2hod dohořívá...
https://www.youtube.com/watch?v=8UIbjpJmp4M" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=8UIbjpJmp4M" onclick="window.open(this.href);return false;
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELTO
ja stale rozmyslam, jak to postavit z maleho hasicaku,
a najlepsie tak, aby plamen neprehrieval jedno ci viac miest na flasi,
a nerozpaloval ju do cervena...
a najlepsie tak, aby plamen neprehrieval jedno ci viac miest na flasi,
a nerozpaloval ju do cervena...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: ELTO
To se ti do "červených" odstínů rozpálí skoro vždycky jak se to chytí.JRD McLAREN píše:ja stale rozmyslam, jak to postavit z maleho hasicaku,
a najlepsie tak, aby plamen neprehrieval jedno ci viac miest na flasi,
a nerozpaloval ju do cervena...
Co se týká dohořívání, stačí tomu fakt něčím zacpat vzduch a je konečná. Co sem viděl u známýho tak stačí nějaká klapka.
Škoda RAPID 1.2 TSI 77kw
Škoda Fabia I. - Hromada Technických Problémů
- bejvávalo :/
Škoda Fabia I. - Hromada Technických Problémů

Re: ELTO
když opomenu to, že kamna na vyjetej olej jsou takový celoživotní dílo, protože furt smrděj a tohle a tamto
jak tak pozoruju, tak ty bohužel nemůžu tahat všude s sebou jako naftový topidlo master 


3x Renault Safrane Hartge Biturbo
Re: ELTO
tak to máš kamna do dílny abys ušetříl a na cesty maš mastera ...bóďa píše:když opomenu to, že kamna na vyjetej olej jsou takový celoživotní dílo, protože furt smrděj a tohle a tamtojak tak pozoruju, tak ty bohužel nemůžu tahat všude s sebou jako naftový topidlo master


nebo vyrobit něco malýho a pojizdnýho https://www.youtube.com/watch?v=IOGlI6XpKAw" onclick="window.open(this.href);return false; proto sem tam chtěl dovnitř přidat to turbinove kolo aby se eliminovala elektřina kvuli větraku....
a fakt to není celoživotní dílo, za á vubec nesmrděj

olejovky zatím jedu chvíli ale vypadá to tak že vejdu do dílny...hodím tam hadru zapalenou, zapnu větrák ,vlezu do kanclu dam si kafe a než ho vypiju vejdu do dílny a tam mám 16C (mam ji izolovanou takže když občas topím drží se vní teplota kolem 6 stupnu i když je venku mraz....představa že olej kouří je uplně zcestná protože olej co kouří je olej nevyhořelý tyhle kamna dole jakoby hoří a kouří nahoru a to co právě tak dobře modře hoří je ten kouř toho oleje prootože ten olej splynuje a jak tam dodáš kyslík blafne to... a proto i když necháš otevřený poklop letí z kamen horký vzduch do dílny a nekouří vůbec.... dělají ale až moc velký teplo takže ve finale topíš jen na spodní trysky a hlavní je nějak rozfoukávat vzduch kolem těch kamen protože když stojí metr od nich začne se ti kouřit od montérek když je máš trochu vlhký



Re: ELTO
uplně normálně prostě to zmenčíš - a aby se nerozpalovali do červena mužeš díry navrtat v jednom směru aby ti to výřilo ale tím pádem ti to všechno vyletí do komína.... a zahřejou se do ruda tak či tak je to hrozný žár....JRD McLAREN píše:ja stale rozmyslam, jak to postavit z maleho hasicaku,
a najlepsie tak, aby plamen neprehrieval jedno ci viac miest na flasi,
a nerozpaloval ju do cervena...
já je měl hotove v dilně už 2 roky ale nějak sem nevěřil že budou fungovat a tak sem na to zapomněl ..
ale taky to vyjde na dost peněz když to všechno spočítáš, komín 2jku, železo kolem 3jky, větrák a kraviny a si hned na 8tisicich ale zas už to je komplet a topíš...

Re: ELTO
...pokud se do toho mohu vložit, taky už jsem nějaký na olej viděl, sám jsem vytvořil hořák do kotle a celkem ok, jen pak nebyl čas na dolazení...
zajímalo by mě, jak je to s ofiko vytápěním autoservisu..co je povolené a co ne..
představoval jsem si krbovky na dřevo, ale prý to nelze..nějaké zkušenosti?..
když pak poslouchám že má někdo na dílně olejáky tak už nevím..
samo že bych je chtěl taky 

zajímalo by mě, jak je to s ofiko vytápěním autoservisu..co je povolené a co ne..

představoval jsem si krbovky na dřevo, ale prý to nelze..nějaké zkušenosti?..
když pak poslouchám že má někdo na dílně olejáky tak už nevím..


sledujte fb MA-BO
bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko
bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko
Re: ELTO
Tak oficiálně nejde, olej je nebezpečný odpad a podle toho je třeba s ním nakládat, spalovat ho lze pouze v oficiálních "spalovnách" a to ještě při minimálním výkonu tuším 200kw... I ty originální kotle jsou u nás vlastně ilegální a hořáky jsou legální pouze když liješ LTO, že to sežere i olej je věc druhá...
Co se týče krbovek, tak "otevřený" oheň do dílny/servisu nepatří, takže dřevem klidně, ale někde v kotelně a radiátory na dílnu...
Co se týče krbovek, tak "otevřený" oheň do dílny/servisu nepatří, takže dřevem klidně, ale někde v kotelně a radiátory na dílnu...
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Re: ELTO
tak olej je mi jasný
zajímalo mě spíše vytápění dílny nějak, protože kotelnu nemám a chtěl jsem to řešit krbovkama...

zajímalo mě spíše vytápění dílny nějak, protože kotelnu nemám a chtěl jsem to řešit krbovkama...

sledujte fb MA-BO
bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko
bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko
Re: ELTO
V tom s tebou musím nesouhlasit.Fifi píše:Tak oficiálně nejde, olej je nebezpečný odpad a podle toho je třeba s ním nakládat, spalovat ho lze pouze v oficiálních "spalovnách" a to ještě při minimálním výkonu tuším 200kw... I ty originální kotle jsou u nás vlastně ilegální a hořáky jsou legální pouze když liješ LTO, že to sežere i olej je věc druhá...
Co se týče krbovek, tak "otevřený" oheň do dílny/servisu nepatří, takže dřevem klidně, ale někde v kotelně a radiátory na dílnu...
Pozjišťuju jak má legalně vyřešený, ale právě můj servisák to má takhle legálně pořešený, že vždy vykazuje v Likvidačním Hospodářství oleje 0 s odůvodněním, že byl využit jako topně palivo pro kotel, dle nějaký normy. Druhou věcí je ovšem to, že mu tam chodi dokola ekoteroristi na kontroly, ale zase když vezmeš, že protopení tě vlastně nic nestojí.
Původně měl taky nějaký podomácku splácaný, teď má nějaký s normou.
Škoda RAPID 1.2 TSI 77kw
Škoda Fabia I. - Hromada Technických Problémů
- bejvávalo :/
Škoda Fabia I. - Hromada Technických Problémů

Re: ELTO
Jestli to není žádná ofiko dílna, ale "jen" nějaká větší garáž kde ladíš bmw a občas vyměníš nějakému kamarádovi čep atd, tak to tam klidně postav, vím o dost lidech co topí petrama postavenýma u banku, ale kdyby ti to nedejbože vyhořelo, pojišťovna ti asi nic nedá a ještě by jsi z toho mohl mít nějaké potahovačky... Podle mě jde o to, aby na dílně nebylo něco o co zapálíš např ředidlo, odmašťovač atd. a o kamna to bude reálnější než o radiátor... Pokud to ale chceš oficiálně tak nevím...Marab píše:zajímalo mě spíše vytápění dílny nějak, protože kotelnu nemám a chtěl jsem to řešit krbovkama...
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Re: ELTO
hele kamna na dřevo do dílny asi nemají cenu ... pořád jen chodíš a přikládáš takže na autě vlastně nic neuděláš.... a uhli tam dát nemúžeš protože ty kamna maji co dělat aby fungovaly jen s dřevem .... mně se za rok propálila ta litinová přepážka před komínem takže litina asi dost pochybná a to topí jen dřevem a taky sem musel už několikrát opravovat ten šamot jim to tam drží takové tenké plíšky a ty se upalí a šamot vypadne a tak to musíš celý vypatlat tou šamotouvou maltou a dotoho nalepit ty cihly...prostě je stím hrozné sraní...nehledě na to že máš pak všude třísky a popel a taky někde skladovat to dřevo... když porovnám dřevo a olej tak víc kouří dřevo...olej nekouří vubec... olej má o dost vyšší výhřevnost.. a je to da se řict bezudržbové
http://krbova-kamna.heureka.cz/thorma-filex-marburg/" onclick="window.open(this.href);return false; sám mam tyhle ale asi větší mám 11kw.... jde o to že ty kamna jsou z plechu a vevnitř šamot takže všechno teplo se akumuluje uvnitř a ven už skoro nic nejde...dáš na komín výměník a ten se ti furt ucpává a musíš to čistit....
http://krbova-kamna.heureka.cz/thorma-filex-marburg/" onclick="window.open(this.href);return false; sám mam tyhle ale asi větší mám 11kw.... jde o to že ty kamna jsou z plechu a vevnitř šamot takže všechno teplo se akumuluje uvnitř a ven už skoro nic nejde...dáš na komín výměník a ten se ti furt ucpává a musíš to čistit....
Re: ELTO
jde o ofiko dílnu...
tak nějakou představu o topení oilem mám, ale zda bude fungovat?..
kamna na olej s druhým pláštěm a dvěma vývody kterými budu honit vzduch ventilátorem..kamna bych měl za zdí ať nejsou vidět a na dílně plynovej Master na kukačku..

tak nějakou představu o topení oilem mám, ale zda bude fungovat?..
kamna na olej s druhým pláštěm a dvěma vývody kterými budu honit vzduch ventilátorem..kamna bych měl za zdí ať nejsou vidět a na dílně plynovej Master na kukačku..
sledujte fb MA-BO
bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko
bigmexicanwoman 325i + Lancia Delta II 2L turbo + eRko + dělník audi A4 B6 PD Built_not bought
povko
Re: ELTO
hořák a tuším i celý kotel na spalování vyjetého pleje jde legálně koupit. Stanete se tak oficielně eko likvidátory včetně jakéhosi certifikátu. Celé zařízení stojí ale minimálně kilo a je složité,má kat i něco jako lambdu.
Za takový kotel co je na videu je v první fázi flastr asi 20 opakovaně až 200. Vím to,mám ten kotel také.
Za takový kotel co je na videu je v první fázi flastr asi 20 opakovaně až 200. Vím to,mám ten kotel také.

Chysler PT Cruiser,Mitsubishi 3000GT,VW Transporter,Renault Kangoo.
Bylo:R.Megane II 1.9DCI,VW Passat,R.Scenic,R.5,Š.Octavia 1.9tdi,Honda CRX VTEC,VW Vento,Lancia Delta 2000 HF Turbo.....a x dalších aut různých značek.
))
Bylo:R.Megane II 1.9DCI,VW Passat,R.Scenic,R.5,Š.Octavia 1.9tdi,Honda CRX VTEC,VW Vento,Lancia Delta 2000 HF Turbo.....a x dalších aut různých značek.

Re: ELTO
Marab píše:tak nějakou představu o topení oilem mám, ale zda bude fungovat?..
kamna na olej s druhým pláštěm a dvěma vývody kterými budu honit vzduch ventilátorem..kamna bych měl za zdí ať nejsou vidět a na dílně plynovej Master na kukačku..
S tím by neměl být problém, i ten můj půlplášť (viz. imf) udělá tolik tepla, že pokud sepne ventilátor mám co dělat abych před tím s holou kůží vydržel a i přes tričko to v 1,5m vzdálenosti hřeje víc než dost, takže když to zabalíš celé, poleze z toho vzduch před kterým neudržíš ruku což je výhoda pokud budou ty rozvody delší... Sám nad něčím takovým uvažuju, k vůli místa co mi to vevnitř zbytečně zabírá.
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELTO
mna prave napadla kombinacia tryska+kompresor z ladnicky .. 

Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELTO
vis jak donutis bezat motor z kosacky na vyjety olej ..??
teda vlastne hocijaky dvojtaktny motor .. ??

teda vlastne hocijaky dvojtaktny motor .. ??

Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: ELTO
To nevím, ale asi stejně jako na naftu?
Edit:případně ho předehřát např. pár závitama přívodní trubky oleje okolo výfuku aby byl pro karburátor dostatečně řídký + startovat na benzín? Pak mě ještě napadlo vyměnit zapalovací za žhavící svíčku (možná to ale už přeháním
)...ale stejně nevidím souvislost s topením???
Edit:případně ho předehřát např. pár závitama přívodní trubky oleje okolo výfuku aby byl pro karburátor dostatečně řídký + startovat na benzín? Pak mě ještě napadlo vyměnit zapalovací za žhavící svíčku (možná to ale už přeháním

Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELTO
no podstatna bude konstrukcia tej nadoby, z ktorej bude ten kompresor "cucat olej" ...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: ELTO
Asi jsem natvrdlý, ale to chceš tím komresorem z ledničky prohnat olej, případně olejovou mlhu a tu pak rozprašovat tryskou? Nebo na to hledím ze "špatného úhlu"
Běžně se to tak nedělá, tím ale netvrdím, že by to nemohlo fungovat... Buď se udělá zásobník na olej z tlakové láhve a kompresorem tam natlačíš vzduch, co ten olej žene do trysky (tryska se ale prý často ucpává) nebo se do trysky žene pouze vzduch a před ní ti gravitací stéká olej (případně čerpadlo, které ten olej točí pořád dokola) který vzduchem rozráží a dělá mlhu která hoří a různé principem stejné modifikace...
Pár odkazů:
https://www.youtube.com/watch?v=VOuBn3pspyo" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=RgkNDwR3SXg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=VvK6_UUO1-I" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=ZEBc0_cSoh4" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit: A možná než vymýšlet nějaký složitý systém není na škodu na to jít "prasácky" s minimem součástí a zbytečností co to dělají složité, je třeba je často čistit nebo měnit a zbytečně zvedají nároky na vstupní energie, které přece olejovým kotlem chceme co nejvíce snížit... Je sice pravda, že tenhle způsob nedosahuje tkové teploty a nehoří modrým plamenem, ale nemá se tam co pokazit a až člověk propálí hrnec/pánvičku tak prostě veme další.
https://www.youtube.com/watch?v=oeFG1Tj3mbY" onclick="window.open(this.href);return false;

Pár odkazů:
https://www.youtube.com/watch?v=VOuBn3pspyo" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=RgkNDwR3SXg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=VvK6_UUO1-I" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=ZEBc0_cSoh4" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit: A možná než vymýšlet nějaký složitý systém není na škodu na to jít "prasácky" s minimem součástí a zbytečností co to dělají složité, je třeba je často čistit nebo měnit a zbytečně zvedají nároky na vstupní energie, které přece olejovým kotlem chceme co nejvíce snížit... Je sice pravda, že tenhle způsob nedosahuje tkové teploty a nehoří modrým plamenem, ale nemá se tam co pokazit a až člověk propálí hrnec/pánvičku tak prostě veme další.
https://www.youtube.com/watch?v=oeFG1Tj3mbY" onclick="window.open(this.href);return false;
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELTO
moc zlozite... secko...
https://www.youtube.com/watch?v=meVZ3LUkE50" onclick="window.open(this.href);return false;
----------------
jako ventilator huci ...
ale kompresor podstatne menej..
ci to je zlozite alebo ne, to uvidime...
o kompresor z ladnicky uz nejaky ten cas zakopavam v garazi...
tyrsiek z boilerov, kotlov, varicov mam za kybel...
https://www.youtube.com/watch?v=meVZ3LUkE50" onclick="window.open(this.href);return false;
----------------
jako ventilator huci ...
ale kompresor podstatne menej..
ci to je zlozite alebo ne, to uvidime...
o kompresor z ladnicky uz nejaky ten cas zakopavam v garazi...
tyrsiek z boilerov, kotlov, varicov mam za kybel...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: ELTO
Vyladit olejový kotel bez nuceného vzduchu dá zabrat a když se to podaří, změní se počasí nebo olej... v tomhle je kotel s ventilátorem opravdu odolnější a neví co je to kouř...
Když bude ventilátor sát z venku, uvnitř neuslyšíš nic, jen hučení plamene.
Každopádně jdi svou cestou a s výsledkem se nezapomeň pochlubit (třeba na tvém foru v mém topicu
) protože jsem zvědavý co se ti podaří vytvořit a jak to bude fungovat. 
Když bude ventilátor sát z venku, uvnitř neuslyšíš nic, jen hučení plamene.
Každopádně jdi svou cestou a s výsledkem se nezapomeň pochlubit (třeba na tvém foru v mém topicu


Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!
Re: ELTO
Hoj,
Pro ty co se ptali jak je to s legálností olejovych kamen v servisech, kde pracujete (ať už na sebe nebo pod někým).
Je to následovně
Eko teroristi chtěji vidět místo kde olej skladujete - jsou to nějake barely s normou, známej to má venku v seřiznuty kabině ze Sprintera, pod kterym je jen blato = ekoteroristi to berou, že i v případě úniku z barelů to do zeleně nejde, je jim to fuk
Následně s kamny je to takto.
Olejovy kamna si můžete vyrobit jak chcete, ale bobanci chtěji vidět faktury, popř doložení o použití filtrů s normou.
Pokuď jim to ukážete jejich zájem končí a odchází pryč.
To je celé, nic na tom není
Pro ty co se ptali jak je to s legálností olejovych kamen v servisech, kde pracujete (ať už na sebe nebo pod někým).
Je to následovně
Eko teroristi chtěji vidět místo kde olej skladujete - jsou to nějake barely s normou, známej to má venku v seřiznuty kabině ze Sprintera, pod kterym je jen blato = ekoteroristi to berou, že i v případě úniku z barelů to do zeleně nejde, je jim to fuk
Následně s kamny je to takto.
Olejovy kamna si můžete vyrobit jak chcete, ale bobanci chtěji vidět faktury, popř doložení o použití filtrů s normou.
Pokuď jim to ukážete jejich zájem končí a odchází pryč.
To je celé, nic na tom není

Škoda RAPID 1.2 TSI 77kw
Škoda Fabia I. - Hromada Technických Problémů
- bejvávalo :/
Škoda Fabia I. - Hromada Technických Problémů
