Práce v motorsportu

Pokec nejen o autech...

Moderátoři: Eiffel, Fáboš, Bohuš, Berry, habitat3, Tommy1978, Kane13, Ritchma

Odpovědět
onetwothree
Příspěvky: 115
Registrován: 02 čer 2012 19:15

Práce v motorsportu

Příspěvek od onetwothree »

Ahoj,

vím, že tady na fóru je pořád pár lidí, jejichž názor něco znamená a kteří třeba, s ohledem na můj dotaz, se skutečně pohybují v správných kruzích a třeba by mi mohli poradit a nasměrovat. Před pár dny jsem se - a byl to nápad prostě "z legrace" - rozhodl podívat na nabídky práce u týmů v F1. A nějakou náhodou jsem se rozhodl jako první zvolit Williams a to jim ani nefandím. A hned tam jsem našel něco, co přesně bych označil za svůj dream job (v rámci toho, co skutečně umím) - pozice Strategy Software Engineer. Myslím si, že relevantní skills mám, pracuji s uvedenými nástroji, jen pro průmyslové nasazení. Když pominu fakt, že jsem zatím jen potenciální východoevropský imigrant a ne člověk, který může pracovat v UK, tak na listu požadavků nesplňuji ještě proven track record working within a similar role. Nicméně celá tadyta záležitost mi celkem vlila krev do žil, která mi už dlouho scházela, změna práce mi ležela v hlavě už dlouho a vidina možného splnění snu nebo aspoň přiblížení se, mě začíná silně motivovat.

Jenže já samozřejmě, jako relativně povrchní fanoušek pár nejzajímavějších okruhových sérií, absolutně bez kontaktů, prostě nevím, kde začít. Proklikal jsem i různé nižší série, ale bez úspěchu (na jejich stránkách už bývá vůbec zázrak proklikat se k nějakému careers) a ani nevím, jestli u takových týmů je ještě možnost nějaké finanční rentability vzhledem k nutnosti odchodu do zahraničí. Já se vlastně ani na nic neptám a asi teď riskuju, že vypadám jako malej kluk co si myslí že bude astronaut nebo jako někdo, kdo si nám ani nenajde práci a čeká že mu jí někdo nabídne na fóru (to prosím ne), ale prostě budu rád za jakoukoliv radu, postrčení, kontakt, nevysmání se, nevím, cokoliv :-).

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Práce v motorsportu

Příspěvek od semysak »

tak tam posli zivotopis a sestav nejakej 10ti radkovej motivacni dopis, nejhorsi co se Ti muze stat, je to, ze Ti neodpovedi.

co se tyce prace v uk, tak tam vsichni zamestnanci berou max. 45 tisic liber rocne, co mam zkusenost ja a zbytek v benefitech a bonusech, coz muze byt i daleko vic, protoze co je prez je nejaka velika dan, abys nebyl prekvapenej

o ekonomicke rentabilite nevim to si kazdy musi obhajit sam...

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Práce v motorsportu

Příspěvek od Taboo »

onetwothree píše:Před pár dny jsem se - a byl to nápad prostě "z legrace" - rozhodl podívat na nabídky práce u týmů v F1.
No offense, but you really sound like you woke up one morning, realized your 8-5 job bores the hell out of you and said "I think I'll go to work for a F1 team today" :lol: . Being a part of a race team is not what one simply decides to be. Instead, it's a part of who he is, who he's always been. It's not a career, a trade one can learn in school or a job anyone can do. What you're asking is like becoming a member of a top rock band, an Olympic team or a fighter pilot squadron. It's not a job or something you just happen to do for living, but who you are and what defines you. It's something you either live and breathe - which, in your case, doesn't seem to apply, or don't do at all.

One of my friends used to be on a NASCAR crew for some five years a while back ('til he got tired of it). Those guys, just like race car drivers, grew up literally in shops and pits, starting at go-kart tracks and local fairgrounds speedways, progressing to road courses in SCCA and Formula SAE circuits at selected technical colleges, Formula Ford, IndyCar Series, etc. It takes literally decades learning how to walk before one can run. Your skills you may consider "relevant" are, in fact, absolutely irrelevant without your background in either some sort of motorsport or at least automotive engineering. The days of starting with a broom and working your way up are long gone or may possibly apply to a career at your local McDonalds. If you get hired by a prestigious race team, it's because you're the best of the best in your field, not because it's your dream job the race team will teach you to do. As a F1 team Strategy Software Engineer, do you honestly think you'd be able to not just interpret and analyze the collected data, but also come to some educated conclusions and qualified recommendations without the knowledge of working mechanics involved and extensive experience and proven background in the racing industry? Don't fool yourself :( .

Then there's the language barrier. If I tell someone that "the elephant can't dig out running fat", "not to haze the hides with that raked sano" or "the zoomy with the huffer on the mouse ain't no stone" - and he has absolutely no clue what I'm saying, it's obvious he didn't grow up around cars and communicating with him is going to be a huge problem. If I ask you to get me a BFH and you bring me a tic tracer, then it's impossible to work with you. We speak in codes, use slang and language only we understand. When under pressure, we think fast, talk fast and act fast - and that's not all. We think alike. We call "top" and "bottom", "left" and "right", "front" and "rear" while knowing exactly what each of us will do. What's understood doesn't need to be explained or even discussed.

However, if you insist, here's some friendly advice... If you have any problem whatsoever to understand what I'm saying (and I've been trying to keep it very simple), you wouldn't even pass an interview, the less being able to work in English speaking environment. Don't flatter yourself. Stick to the language you actually know and can use (at least 'til you improve). Next, educate yourself. Knowledge is power. Although you may be interested in a specific field or position, you need to have well-rounded knowledge of race car dynamics and engineering, from chassis, suspension and brakes to engine tuning and aerodynamics - and that's not going to happen over night. And not only that, you also need real hands-on experience. Besides preferably attending an adequate technical institute or studying on your own, try to apply for internship at reputable speed shops, engine tuners and race car builders. Do NOT expect to get paid or doing nothing in exchange for valuable education, information and hands-on experience you receive. On the contrary, you may happen to sweep the floor, take out the trash and clean the toilets (yes, for FREE) the few first months in order to prove yourself and earn someone's time to share his knowledge. Try to learn from the best in the business. It may take months to earn their trust, but if you pass the test, the results are going to be most likely worth it. Next, when you actually gain some decent skills and knowledge, try to apply for any entry-level position at some active race team, in your case most likely rally or road racing oriented. Again, do NOT expect to get paid. First you need to earn your keep, prove yourself and become a valuable member of the team. Don't stop educating yourself, broadening your horizons, gaining knowledge and hands-on experience at any point along the way. Only when you're not just good enough, but one of the best, you may try your luck and possibly get a chance at some professional race team and actually start getting paid for what you're doing. It's not easy or big money, though, not for that kind of work. Most people do it for love and passion. You won't starve to death, but you won't live in a mansion and drive a Ferrari either. You will travel a lot, but won't see the world. You'll live in hotels and work in trailers and pits around tracks, under pressure and in all kinds of conditions. Also, there's no job security. You may be let go at any time when your team doesn't place well, loses a sponsor or there are some necessary budget cuts. Again, this line of work is not for everybody and achieving your goals won't certainly happen over night. It may take decades of hard work, sacrifices and dedication just to find out if you have it in you. Are you willing to take that chance? :?
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
phaeton_esc
Příspěvky: 1064
Registrován: 20 led 2009 00:06
Bydliště: Sudety

Re: Práce v motorsportu

Příspěvek od phaeton_esc »

hezky napsáno Taboo 8)
Fiat Stilo MW 1.6 16v LPG & Mazda MX-5 NBfl 1.8

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel2
Příspěvky: 3841
Registrován: 22 říj 2013 17:21

Re: Práce v motorsportu

Příspěvek od LiberaleMiguel2 »

Onetwothree: Já bych akorát k tomu co Taboo napsal dodal, že jestli tomu nerozumíš, tak tenhle topic je úplně zbytečný :D
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)

Uživatelský avatar
tholis
Moderátor
Příspěvky: 3014
Registrován: 16 dub 2009 07:33

Re: Práce v motorsportu

Příspěvek od tholis »

LM: z čehož plyne že tomu nerozumíš ani ty, přitom to je psáno celkem jednoduchou angličtinou (páč jsem to dal i já :D )
" www.autowerks.cz "

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel2
Příspěvky: 3841
Registrován: 22 říj 2013 17:21

Re: Práce v motorsportu

Příspěvek od LiberaleMiguel2 »

Ani jsem to nečetl ;-) jako vesměs cokoliv co Taboo napíše 8)
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)

onetwothree
Příspěvky: 115
Registrován: 02 čer 2012 19:15

Re: Práce v motorsportu

Příspěvek od onetwothree »

Fakt bych nerad aby se zrovna topic který jsem já založil stal dalším místem nonstop flamu vás dvou nademnou, díky.

K LM: Moje angličtina určitě má rezervy, ale věř mi, že se cítím dostatečně sebevědomý k tomu se domnívat, že určitě není na místě aby jí zpochybňoval nějaký českopolský jeřábník.

Taboo, setřel jsi mě pěkně, škoda, že jsi k tomu nezvolil češtinu, protože ta tvoje se, zvlášť u podobných delších a jízlivějších postů prostě výborně čte a ještě bych se i u té studené sprchy dobře pobavil :-D. K faktické stránce věci. Na začátek jsem si určitě neusmyslel ze dne na den, že si začnu hledat práci v F1, prostě jsem prokrastinoval u nějakých F1 webů během pátečních FP sessions a prostě mě najednou napadlo se na tohle podívat.

Nicméně jestli je to tak jak říkáš, tak jsem si opravdu něco nalhával. Ano, nevyrůstal jsem na dráze (rád bych řekl, že ne proto, že by mě od děství vlastně zajímal oděvní design a ťed jsem najednou ve vteřině otočil, ale proto, že člověk vyrůstající na vesničce v hloubit sudet má trochu jiné možnosti, ale to by byla výmluva). Mám prostě nějaké, snad celkem slušné, znalosti a zkušenosti v tom, co dělám - vývojem pro Microsoftí prostředí, .NET a MS SQL atd., na nějaké slušné úrovni zahrnující práci i pro zdejší (nejen) automobilový průmysl i zahraničí. A abych to přirovnal, tak taky jsem nemusel zametat ve škodovce, v pivovaru nebo dokonce na ropný plošině, abych mohl vyvinout něco použitelného v tomto prostředí. Takže jsem trochu doufal, že - a pochopitelně na nižším úrovni - by se dalo něco podobného aplikovat i tady, bohužel jsem se očividně pletl. Každopádně jsem rád, že zrovna ty jsi můj dotaz neignoroval a trochu mě vrátil do reality :wink: .

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Práce v motorsportu

Příspěvek od semysak »

no podle me i z reality za napsani CV nic nedas

pokud je to tahle pozice https://jobs-williamsf1.icims.com/jobs/ ... gineer/job" onclick="window.open(this.href);return false;

tak tam je ze delas support tomu track side teamu nikoli ze snim jezdis, aspon sem to tak pochopil podle popisu

Odpovědět

Zpět na „Pokec“