EBC

Pokec nejen o autech...

Moderátoři: Eiffel, Fáboš, Bohuš, Berry, habitat3, Tommy1978, Kane13, Ritchma

Odpovědět
Invictus
Příspěvky: 22
Registrován: 10 kvě 2015 20:14

EBC

Příspěvek od Invictus »

Čau chlapi, chci se poradit se skušenějšíma, co se týká elektronické regulace tlaku turba. Všude se píše o předčasném zásahu v případě manuálního regulátoru (mechanického), což má za následek ztrátu výkonu v nižších otáčkách, tedy v nástupu turba. Dále existují elektronické regulátory s regulací nástupu turba, tedy jak rychle má selenoit zasáhnout při nástupu turba. Poslední variantou jsou elektronické regulátory bez zmiňované funkce, jen prostě skrz selenoid udržují nastavený tlak. A tak se ptám, kdy zasahují do actuatoru jednoduché elektronické regulátory, resp. proč by měly zasahovat předčasně, pokud ano, jak moc předčasně zasahují, jesli má smysl si za tuto funkci připlácet (ještě k tomu u nás nejsou). Díky za vaše tipy a pokud už jste to probírali, tak se omlouvám.
Fiat Coupe T16 - T3/04E - cooler - blow - ext. wastegate - 2.5' exhaust - 300hp+

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: EBC

Příspěvek od Beaver »

Invictus píše:Všude se píše o předčasném zásahu v případě manuálního regulátoru (mechanického), což má za následek ztrátu výkonu v nižších otáčkách, tedy v nástupu turba
Kravina.
Invictus píše:Dále existují elektronické regulátory s regulací nástupu turba, tedy jak rychle má selenoit zasáhnout při nástupu turba.
Kravina.
Invictus píše: Poslední variantou jsou elektronické regulátory bez zmiňované funkce, jen prostě skrz selenoid udržují nastavený tlak.
To dělají všechny regulátory.

Jediné, co případně může mít EBC za funkci, je postupné otevírání WG když se blížíš k limitu. Žádný boost controller ti nijak neovlivní spool up.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Invictus
Příspěvky: 22
Registrován: 10 kvě 2015 20:14

Re: EBC

Příspěvek od Invictus »

S tím mechanickým to až taková kravina nebude, stoupající tlak pomalu otevířá klapu, elektronický zasahuje najednou při dosaženém tlaku, nebo ne?
Fiat Coupe T16 - T3/04E - cooler - blow - ext. wastegate - 2.5' exhaust - 300hp+

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: EBC

Příspěvek od Beaver »

A jak to teda má omezit nástup turba když se to začne otevírat až mnohem později, když turbo tlačí :lol:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel2
Příspěvky: 3841
Registrován: 22 říj 2013 17:21

Re: EBC

Příspěvek od LiberaleMiguel2 »

Invictus: Asi by sis měl nejdřív ujasnit jak BC a WG fungují 8)
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: EBC

Příspěvek od Taboo »

Invictus píše:S tím mechanickým to až taková kravina nebude, stoupající tlak pomalu otevířá klapu, elektronický zasahuje najednou při dosaženém tlaku, nebo ne?
Nejspis myslis jednoduchy jehlovy ventil (bleeder valve), ktery odpousti cast signalu do atmosfery, ne typicky kulickovy MBC s pruzinou. V nekterych pripadech se pouziva kombinace obou a take 2-stage anebo i 3-stage systemy ovladane solenoidy. Elektronicke regulatory pouzivaji budto stepper motory anebo solenoidy s PWM ovladanim, jejichz pomoci se da dosahnout nejen rozdilnych maximalnich tlaku, ale take v zavislosti treba na RPM a/anebo zatezi pozadovane boost krivky napriklad za ucelem plynulejsiho narustu vykonu motoru a zachovani trakce pneumatik v rozdilnych podminkach. Jejich nevyhodou je samozrejme mnohem vyssi cena a complexita.
IQ stylingem nenahradis.

Invictus
Příspěvky: 22
Registrován: 10 kvě 2015 20:14

Re: EBC

Příspěvek od Invictus »

LiberaleMiguel2 píše:Invictus: Asi by sis měl nejdřív ujasnit jak BC a WG fungují 8)
Wg je jasný každému snad, na BC jsem založil téma.
Taboo píše:
Invictus píše:S tím mechanickým to až taková kravina nebude, stoupající tlak pomalu otevířá klapu, elektronický zasahuje najednou při dosaženém tlaku, nebo ne?
Nejspis myslis jednoduchy jehlovy ventil (bleeder valve), ktery odpousti cast signalu do atmosfery, ne typicky kulickovy MBC s pruzinou. V nekterych pripadech se pouziva kombinace obou a take 2-stage anebo i 3-stage systemy ovladane solenoidy. Elektronicke regulatory pouzivaji budto stepper motory anebo solenoidy s PWM ovladanim, jejichz pomoci se da dosahnout nejen rozdilnych maximalnich tlaku, ale take v zavislosti treba na RPM a/anebo zatezi pozadovane boost krivky napriklad za ucelem plynulejsiho narustu vykonu motoru a zachovani trakce pneumatik v rozdilnych podminkach. Jejich nevyhodou je samozrejme mnohem vyssi cena a complexita.
Děkuji za vyčerpávající odpověď.

EBC si musím pořídit, protože tohle turbo nelze naladit MBC, nejen že tlak roste s otáčkama o 0,2b nebo více, na každý rychlostní stupeň jiný tlak (paradoxně 1., 2. přes 1,5b, 4., 5. - 1,2b), také samotná regulace je téměř nemožná. Při pootočení ani né o 1/4 otáčky stoupne tlak více než o půl baru. Takže po pár testovacích jízdách je auto v garáži a čeká na EBC.
Fiat Coupe T16 - T3/04E - cooler - blow - ext. wastegate - 2.5' exhaust - 300hp+

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: EBC

Příspěvek od Libor12 »

Nemáš náhodou ten manuální takovýto nebo podobný made in china? http://www.highperformanceparts.cz/manu ... spring.611" onclick="window.open(this.href);return false;
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Invictus
Příspěvky: 22
Registrován: 10 kvě 2015 20:14

Re: EBC

Příspěvek od Invictus »

Libor12 píše:Nemáš náhodou ten manuální takovýto nebo podobný made in china? http://www.highperformanceparts.cz/manu ... spring.611" onclick="window.open(this.href);return false;
Mám tento http://www.highperformanceparts.cz/manu ... ring.24017" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiat Coupe T16 - T3/04E - cooler - blow - ext. wastegate - 2.5' exhaust - 300hp+

Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 62
Registrován: 17 bře 2014 19:12
Bydliště: Třeboň

Re: EBC

Příspěvek od Yellow01 »

Co by jsi chtěl od výrobku, který HPP nakupuje za 7 USD a prodává za 1700 Kč?
Takových výrobků prodává tahle firma mraky, přitom přímo z fabriky z Číny, kde to předpokládám nakupují, to stojí zlomek ceny a pošlou ti do to 3 dnů až k tobě domu.
Každopádně ta kvalita je jasná. :lol:

http://www.tanskyshop.com/turbosmart-bo ... p-144.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tuning-forum.org/viewtopic.php?f=116&t=117147" onclick="window.open(this.href);return false;
http://yellow01.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mr. Grimes
Příspěvky: 119
Registrován: 14 črc 2012 17:22

Re: EBC

Příspěvek od Mr. Grimes »

Jeste nam rekni odkud beres vacuum signal, pred klapkou nebo uz pred mezichladicem?

Electronic boost controller je vic nastavitelny, pokud chces pouze udrzet boost na jedne hodnote tak ho nepotrebujes. Pokud chces postupnejsi narust boostu, jiny tlak pri jine zarazene rychlosti, fail-safe funkce tak ho muzes pouzit. Pokud mas programovatelnou jednotku s podporou kontroly plniciho tlaku, tak je elektronicke rizeni tlaku nekdy levnejsi nez mechanicke, dokonce jsem videl k rizeni puziti solenoidu puvodne z rizeni EGRka, takze cely setup byl zadarmo...
RWD Suzuki Baleno hatch MSQ ecu
Vyroba Wideband Lambda 4.9 budiku, viz sekce prodej nebo PM

Invictus
Příspěvky: 22
Registrován: 10 kvě 2015 20:14

Re: EBC

Příspěvek od Invictus »

Signal beru už ze sacích svodů, tedy za klapkou. Jednotka je seriová se švábem stage III. Prakticky potřebuju jen nastavit tlak, ten aby tam byl za všech situací a nekolísal.
Fiat Coupe T16 - T3/04E - cooler - blow - ext. wastegate - 2.5' exhaust - 300hp+

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: EBC

Příspěvek od Taboo »

Invictus píše:Signal beru už ze sacích svodů, tedy za klapkou. Jednotka je seriová se švábem stage III. Prakticky potřebuju jen nastavit tlak, ten aby tam byl za všech situací a nekolísal.
K tomu (a soucasne k co nejrychlejsimu nastupu tlaku) je nejvhodnejsi ball/spring MBC, ktery si muzes postavit sam za velice nizkou investici. Ten Turbosmart MBC (anebo jeho Made in China kopie) je pouze typicky ARO-style (flow control) bleeder ventil. Dalsim problemem muze byt samotna WG anebo nespravne nastaveni jejiho actuatoru. O jake turbo se jedna?
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: EBC

Příspěvek od Libor12 »

V té čínské kopii turbosmartu je malá díra,a ten vzduch nemá kudy odcházet,taky tam byla velmi tvrdá pružina u těch co jsem viděl. Další věc pokud máš čína turbo od maxspeedingrods t3/04 tak tomu se velmi ráda zasekává wastegate. Takže mbc by možná i fungoval,ale wg zůstane zavřená nebo otevřená. Vídím že máš externí v podpisu. Taktéž čína?
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: EBC

Příspěvek od Taboo »

OK, ja jsem si toho podpisu nevsiml :( . Ta kulicka a pruzina v tom Turbosmart regulatoru slouzi pouze jako 1-way ventil, samotna regulace je samozrejme provadena odpoustenim casti signalu do atmosfery, regulovana jehlou - vpodstate to nejhorsi a nejmene spolehlive, co clovek k regulaci tlaku turba muze pouzit. Spolehlivy ball/spring MBC se da postavit za nejakych $10 a doslova behem 5 minut (anebo mene) :wink: .
IQ stylingem nenahradis.

Invictus
Příspěvky: 22
Registrován: 10 kvě 2015 20:14

Re: EBC

Příspěvek od Invictus »

Libor12 píše:V té čínské kopii turbosmartu je malá díra,a ten vzduch nemá kudy odcházet,taky tam byla velmi tvrdá pružina u těch co jsem viděl. Další věc pokud máš čína turbo od maxspeedingrods t3/04 tak tomu se velmi ráda zasekává wastegate. Takže mbc by možná i fungoval,ale wg zůstane zavřená nebo otevřená. Vídím že máš externí v podpisu. Taktéž čína?
Turbo je čína, podle odborníka jsou ty turba funkční a vydrží, mám známého co má najeto 50tkm, vyhrál loňskou sms ve své kategorii. Problém je v nepřesných hodnotách - číňan zkopíruje turbo, zkopíruje parametry a prodá, ale ve skutečnosti dává hodnoty +-. Wastegate je FMIC.pl, o jeho kvalitách nic nevím :)

EDIT: co se týče kopie MBC co mám, potvrzuju že jeho funkce není ideální, ale na seriovém turbu bylo nastavení bezproblémové. Možná bych měl dodat, že na low boost 0,8b se tlak držel stabilně, ale na vyšším už to lítá, jak jsem zmínil výše.
Fiat Coupe T16 - T3/04E - cooler - blow - ext. wastegate - 2.5' exhaust - 300hp+

Odpovědět

Zpět na „Pokec“