HELP: Brzdy - stále brzdí, nebo naopak vůbec nebrzdí
Moderátor: Idaho
HELP: Brzdy - stále brzdí, nebo naopak vůbec nebrzdí
Ahoj,
mám dost velký problém s puntem MK1, dozadu jsem sehnal nápravu z GT, tedy kotoučovou a s tím začali všechny problémy, pomocí odsávačky odvzdušním všechny okruhy bez problémů. Problém je v tom, že štelovací tyčinkou v posilovači brzd jsem schopen nastavit pouze to že tlak z brzd se po sešlápnutí pedálu nikam nevytratí a auto neustále brzdí nebo naopak do brzd natlačím dostatek kapaliny až tak při čtvrtém sešlápnutí pedálu (nic mezi tím). Uvažuji ji správně tak bych měl nastavit polohu, kdy se tlak ztrácí, to by bylo pro správnou funkci správně, ale potom bych musel sehnat nějaké extrémní vrtání hlavního válce, abych byl schopen dostat objem kapaliny do brzdového systému.
Výměny na autě:
Zadní bubnová náprava za kotoučovou
Přední kotouče a brzdič z fiatu marea
Posilovač a hlavní brzdový válec také z marei s vrtáním 22,2mm
Nicméně výše uvedené dva stavy problému jsou i s hlavním brzdovým válcem s vrtáním 20,64mm (ještě bych mohl sehnat 23,86mm), také jsem vyzkoušel už více posilovačů, různých třmenů na přední i zadní nápravě, zkoušel jsem taky s origo punto brzdami na přední nápravě a bez výsledku. Když by docházelo k zaseknutí pouze jedné brzdy, problém by nejspíše byl někde v potrubí nebo onom třmenu, tady se ale vždy jedná o celou brzdovou soustavu.
Ještě snad dodám, že se jedná o vozidlo bez abs a taky už jsem odpojil omezováky tlaku na zadní nápravu, prostě už jsem bezradný a asi budu muset zadní nápravu opět přehodit na bubny a doufat, že auto konečně začne brzdit.
Snad jsem si sám tou jednou větou neodpověděl, ale jelikož punto gt má kotouče vzadu v originálu, tak se mi to jeví také jako nesmysl.
mám dost velký problém s puntem MK1, dozadu jsem sehnal nápravu z GT, tedy kotoučovou a s tím začali všechny problémy, pomocí odsávačky odvzdušním všechny okruhy bez problémů. Problém je v tom, že štelovací tyčinkou v posilovači brzd jsem schopen nastavit pouze to že tlak z brzd se po sešlápnutí pedálu nikam nevytratí a auto neustále brzdí nebo naopak do brzd natlačím dostatek kapaliny až tak při čtvrtém sešlápnutí pedálu (nic mezi tím). Uvažuji ji správně tak bych měl nastavit polohu, kdy se tlak ztrácí, to by bylo pro správnou funkci správně, ale potom bych musel sehnat nějaké extrémní vrtání hlavního válce, abych byl schopen dostat objem kapaliny do brzdového systému.
Výměny na autě:
Zadní bubnová náprava za kotoučovou
Přední kotouče a brzdič z fiatu marea
Posilovač a hlavní brzdový válec také z marei s vrtáním 22,2mm
Nicméně výše uvedené dva stavy problému jsou i s hlavním brzdovým válcem s vrtáním 20,64mm (ještě bych mohl sehnat 23,86mm), také jsem vyzkoušel už více posilovačů, různých třmenů na přední i zadní nápravě, zkoušel jsem taky s origo punto brzdami na přední nápravě a bez výsledku. Když by docházelo k zaseknutí pouze jedné brzdy, problém by nejspíše byl někde v potrubí nebo onom třmenu, tady se ale vždy jedná o celou brzdovou soustavu.
Ještě snad dodám, že se jedná o vozidlo bez abs a taky už jsem odpojil omezováky tlaku na zadní nápravu, prostě už jsem bezradný a asi budu muset zadní nápravu opět přehodit na bubny a doufat, že auto konečně začne brzdit.
Snad jsem si sám tou jednou větou neodpověděl, ale jelikož punto gt má kotouče vzadu v originálu, tak se mi to jeví také jako nesmysl.
Re: HELP: Brzdy - stále brzdí, nebo naopak vůbec nebrzdí
Jen pro dopřesnění problému uvedu vrtání jednotlivých pístů brzdového systému:
- původní verze punto s bubnovou zadní nápravou
předek 54mm
zadek 20,64mm
hlavní brzdový válec 20,64mm
- verze GT s kotoučovou zadní nápravou (stejné osazení jako PUNTO GT, COUPE, MAREA, BRAVO a další od fiatu)
předek 54mm
zadek 33,89mm
hlavní brzdový válec 22,22mm
Tuhle sestavu mám nahozenou na autě a je výše uvedený problém s pracovním tlakem brzdového systému, tím vyvracím myšlenku malého vrtání hlavního brzdového válce
- původní verze punto s bubnovou zadní nápravou
předek 54mm
zadek 20,64mm
hlavní brzdový válec 20,64mm
- verze GT s kotoučovou zadní nápravou (stejné osazení jako PUNTO GT, COUPE, MAREA, BRAVO a další od fiatu)
předek 54mm
zadek 33,89mm
hlavní brzdový válec 22,22mm
Tuhle sestavu mám nahozenou na autě a je výše uvedený problém s pracovním tlakem brzdového systému, tím vyvracím myšlenku malého vrtání hlavního brzdového válce
-
- Příspěvky: 119
- Registrován: 14 črc 2012 17:22
Re: HELP: Brzdy - stále brzdí, nebo naopak vůbec nebrzdí
nedavno jsem resil podobny problem, obcas auto proste nezabrzdilo, po opak. brzdeni najednou v poradku. Me malinko tekla zadni brzd. trubicka (byly zrezle) a protoze tekla presne v miste kde byl pod autem plastovy kryt tak pod autem nezustavala brzdovka, a za jizdy si clovek nevsimne. To ze se brzdovka ztraci, jsem nezjistil kdyz jsem se porad vrtal s odvzdusnovanim apod.
RWD Suzuki Baleno hatch MSQ ecu
Vyroba Wideband Lambda 4.9 budiku, viz sekce prodej nebo PM
Vyroba Wideband Lambda 4.9 budiku, viz sekce prodej nebo PM
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: HELP: Brzdy - stále brzdí, nebo naopak vůbec nebrzdí
základní problém je ten, že si se hrabal v posilovači s tou tyčkou.. na tu se nemá šahat, protže je to takzvaná funkční míra posilovače, která je stejná s mírou na brzodvým válci... (+/- nějaký desetiny mm. obecně cca +/-0,1mm) ta je nastavená ve fabrice kde se posilovač vyrábí a má zaručit za každejch okolností smontovatelnost s jinými /náhradními brzdovými válci bez toho aniž by nastal problém s velkou mrtvou dráhou, případně žádnou mrtvou dráhou (momentem než zavřeš kanály v brzdovým válci - většinou to je cca 1,2mm)..
v minulosti se to tak dělalo protože to bylo elegantní řešení, dneska se už nastavování funkční míry řeší natvrdo buď obrobením tlačný tyče, nebo sadou vymezovacích podložek a je to vlastně blbuvzdorý a odolný proti kutilům...
to že ti to nebrzdí po montáži kotoučovek - koukni na zadní třmeny a uvidíš že odvzdušňovák není nejvyšším bodem... takže třmen sundej a v podběhu natoč tak aby odvzdušňovák byl nejvyšším bodem a v klidu odvzdušni... v minulosti jsem totiž řešil pdoobnej problém... auto nebrzdilo, zpíš zpomalovalo a zablokovat kola nešlo...... ať jsem odvzdušňoval jakkoliv... po sundání a natočení třmenů se to konečně povedlo odvzdušnit 100% a kola šlo i zablokovat...jo řešil jsme to na tipu, kde jsem i ze zoufalství dal brzdovej posilovač a vález z brava HGT (tandemovej posilovač s jiným převodovým poměrem a brzdovej válec 23,81mm místo 20,64..)
v minulosti se to tak dělalo protože to bylo elegantní řešení, dneska se už nastavování funkční míry řeší natvrdo buď obrobením tlačný tyče, nebo sadou vymezovacích podložek a je to vlastně blbuvzdorý a odolný proti kutilům...
to že ti to nebrzdí po montáži kotoučovek - koukni na zadní třmeny a uvidíš že odvzdušňovák není nejvyšším bodem... takže třmen sundej a v podběhu natoč tak aby odvzdušňovák byl nejvyšším bodem a v klidu odvzdušni... v minulosti jsem totiž řešil pdoobnej problém... auto nebrzdilo, zpíš zpomalovalo a zablokovat kola nešlo...... ať jsem odvzdušňoval jakkoliv... po sundání a natočení třmenů se to konečně povedlo odvzdušnit 100% a kola šlo i zablokovat...jo řešil jsme to na tipu, kde jsem i ze zoufalství dal brzdovej posilovač a vález z brava HGT (tandemovej posilovač s jiným převodovým poměrem a brzdovej válec 23,81mm místo 20,64..)
Re: HELP: Brzdy - stále brzdí, nebo naopak vůbec nebrzdí
Děkuji za radu, posunutí ovládací tyčky v posilovači byl už jen pokus z nouze, pootočení zadních třmenů mě popravdě vůbec nenapadlo, každopádně, kdyby byl v systému vzduch, tak při několikátém sešlápnutí začne pedál tvrdnout, v mém případě, to ale bylo jako šlapat do vody, proto jsem laboroval.
Nicméně mám i posilovače bez upravené ovládací tyčky
Nicméně mám i posilovače bez upravené ovládací tyčky
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3732
- Registrován: 05 srp 2005 14:31
- Bydliště: Český Těšín
- Kontaktovat uživatele:
Re: HELP: Brzdy - stále brzdí, nebo naopak vůbec nebrzdí
Ja bych prave řekl, ze tim, ze je v systemu vzduch, tak tvrdy pedal nikdy nebude, jelikož vzduch stlacis a bude to furt jalove, oproti tomu, kdyby jsi tam vzduch nemel. Ono taky zalezi jestli nemas nahodou vzduch v ABS, jelikož nektere ABS je třeba odvzdušňovat přes diagnostiku, ale to asi nebude pripadat Punta bych řekl
Honza : diky za tip, s tim natocenim trmenu, to je docela dobry napad....mrknu se, jak to je resene u mně....
Honza : diky za tip, s tim natocenim trmenu, to je docela dobry napad....mrknu se, jak to je resene u mně....
Audi Coupe Quattro
Re: HELP: Brzdy - stále brzdí, nebo naopak vůbec nebrzdí
Tipuješ správně, abs není, brzdy odvzdušňuji odsávačkou + pomocník šlape na brzdový pedál.
- LiberaleMiguel2
- Příspěvky: 3841
- Registrován: 22 říj 2013 17:21
Re: HELP: Brzdy - stále brzdí, nebo naopak vůbec nebrzdí
přesně takTom_ píše:Ja bych prave řekl, ze tim, ze je v systemu vzduch, tak tvrdy pedal nikdy nebude, jelikož vzduch stlacis a bude to furt jalove, oproti tomu, kdyby jsi tam vzduch nemel.

JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3732
- Registrován: 05 srp 2005 14:31
- Bydliště: Český Těšín
- Kontaktovat uživatele:
Re: HELP: Brzdy - stále brzdí, nebo naopak vůbec nebrzdí
Ja třeba odvzdusnoval tak, ze první brzdovy valec, pak rozdelovac tlaku (proportioning valve) a pak uz klasika od nejdelsi drahy az po nejkratsi. Ono ne vždy se to na poprvé podari a druha věc je, ze pokud mas novy desky a kotouce, tak to stejne ještě brzdit poradne nebude, prvne je třeba zajet desky + kotouce a pak bych to zkusil ještě jednou odvzdušnit. Ono ty bubliny ještě vylezou a pak to uz bude cajkMilangb píše:Tipuješ správně, abs není, brzdy odvzdušňuji odsávačkou + pomocník šlape na brzdový pedál.

Audi Coupe Quattro