Časovač turba (turbo timer)

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
AvtiveJet
Příspěvky: 3
Registrován: 24 led 2016 11:46

Časovač turba (turbo timer)

Příspěvek od AvtiveJet »

Zdravím, koupil sem si v létě Alfu Romeo 156 2,4 JTD, V5, 150hp. Turbo sem teď musel posílat na repas, protože se mi zkřivily lopatky. Tak se chci zeptat na dvě věci.

1. Má smysl do takhle slabého auta dát časovač turba ?
2. Předejdu tím možným poruchám ?

Předem děkuji za odpovědi. :-)

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Časovač turba (turbo timer)

Příspěvek od Beaver »

Ke fuk jak je motor silny. Turbo je potreba dochlazovat vzdycky. Mam ale dojem, ze o zkriveni lopatek slysim prvne a pochybuju, ze zrovna tomu by turbo timer nejak pomohl...
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

AvtiveJet
Příspěvky: 3
Registrován: 24 led 2016 11:46

Re: Časovač turba (turbo timer)

Příspěvek od AvtiveJet »

Já sem lajk, ale v servisu mi řekli, že jsou ohnuté. Takže myslíte, že ten timer pomůže ?

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Časovač turba (turbo timer)

Příspěvek od Beaver »

Pokud to bylo zpusobeno opravdu teplem nedochlazeneho turba po jizde, tak timer pomuze. Ma za ukol nechat turbo zchladnout pri volnobehu motoru.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Časovač turba (turbo timer)

Příspěvek od Taboo »

AvtiveJet píše:Já sem lajk, ale v servisu mi řekli, že jsou ohnuté. Takže myslíte, že ten timer pomůže ?
K poskozeni lopatek turba dochazi pouze pri kontaktu s cizim telesem, kterym muze byt napriklad odlomeny material vzduchoveho filtru anebi pri jejich dotyku se stenou housingu (kde pricinou muze byt zvysena vule lozisek hridele anebo uvolneni jeji matice a nasledovna nevyvazenost a vibrace kola kompresoru). Na vyfukove strane k tomu dochazi velice zridka.

Turbo timer pouze zvysi zivotnost lozisek eliminaci pripekani oleje, ktery je ale v kazdem pripade nutno menit casteji a udrzovat co nejcistejsi. Pokud uz menis turbo za nove anebo zrepasovane, tak je vzdy dobre vymenit take jeho potrubi privodu oleje za nove ( = ne jen vycistit to stare). Ono to je mnohdy prave to potrubi privodu oleje, ktere nastane byt vnitrne restriktivni za leta napekani oleje a karbonu, ktere je pricinou vsech problemu ( = selhani lozisek hridele turba). Cela spousta lidi pote (pri pouziti stareho potrubi privodu oleje) prochazi opetovnym poskozenim a selhanim noveho turba jen po nekolika desitkach anebo stovkach km.
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

AvtiveJet
Příspěvky: 3
Registrován: 24 led 2016 11:46

Re: Časovač turba (turbo timer)

Příspěvek od AvtiveJet »

Taboo píše:
AvtiveJet píše:Já sem lajk, ale v servisu mi řekli, že jsou ohnuté. Takže myslíte, že ten timer pomůže ?
K poskozeni lopatek turba dochazi pouze pri kontaktu s cizim telesem, kterym muze byt napriklad odlomeny material vzduchoveho filtru anebi pri jejich dotyku se stenou housingu (kde pricinou muze byt zvysena vule lozisek hridele anebo uvolneni jeji matice a nasledovna nevyvazenost a vibrace kola kompresoru). Na vyfukove strane k tomu dochazi velice zridka.

Turbo timer pouze zvysi zivotnost lozisek eliminaci pripekani oleje, ktery je ale v kazdem pripade nutno menit casteji a udrzovat co nejcistejsi. Pokud uz menis turbo za nove anebo zrepasovane, tak je vzdy dobre vymenit take jeho potrubi privodu oleje za nove ( = ne jen vycistit to stare). Ono to je mnohdy prave to potrubi privodu oleje, ktere nastane byt vnitrne restriktivni za leta napekani oleje a karbonu, ktere je pricinou vsech problemu ( = selhani lozisek hridele turba). Cela spousta lidi pote (pri pouziti stareho potrubi privodu oleje) prochazi opetovnym poskozenim a selhanim noveho turba jen po nekolika desitkach anebo stovkach km.
:wink:
Dobře, děkuji za podrobné vysvětlení. :-)

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“