Výfuky

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od kucik »

Taky bych je koupil, kdyby bya tato možnost.
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Výfuky

Příspěvek od Beaver »

Po pravdě já když měl GD tak jsem jako jediné východisko co se týká výkonu viděl swap motoru z jedničkového Probe. Měl jsme teda už pravda 2.2 rovnou, takže by to bylo asi o něco snadnější. Nakonec na to nedošlo, auto mě opustilo spolu s ex a plánům byl konec :lol: Uznávám, že tato varianta je taky poněkud nákladnější než jen samotné svody na 2.0.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2298
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od Libor12 »

kucik píše:
Libor12 píše:
JRD McLAREN píše:
cize ak mame dva ventily, priemer cca 30mm, co nam da plochu cca 706cm2 na jeden ventil, na dva ventily 1412cm2
tak plocha (prierez) vyfukovenho kanala ci zvodu by mal mat minimalnu plocu tych 1412cm2 ..
A není to náhodou 7.06cm2? :wink:
Jasný, to jsem pochopil, že je to 706,5 mm2. Problém je, že nevím, jak mám veliký ventil.

Jediné hodnoty / rozměry, se kterými můžu operovat a které znám, jsou rozměry oválů hlavy (45 x 28) a origo svodů (49 x 32)

A ještě jsem tedy nepochopil komentář od Taboo:
Taboo píše:
JRD McLAREN píše:priemer "trubky" ci "ovalu" by mal mat minimalnu plochu taku, ako je sucet ploch ventilov.
Hmmm... :ufo:
Jestli jde jen o to, že ta věta nedává smysl, nebo jestli je celé tvrzení chybné.
Když on má Jrd o půlnoci :lol: někdy zvláštní smysl pro humor. 8) Dle toho "moudra" - obecně hluboce zakořeněného mýtu o velikosti :lol: ne,že by na ní nezáleželo,ale v úplně jiné situaci u ventilu a výfuku to tak není. Podle této teorie by můj motor nemohl vlastně funfovat,protože je to obráceně - tj 2x 27.5mm - cca 12cm2 a průměr kanálu je 33mm (8.5cm2 tj o 30%menší )včetne svodu v délce 120cm a přesto plyny stačí opustit v dostatečné rychlosti motor až do 9500rpm...
To je i odpověd na Taboo :ufo: aby jsi si to nevyložil jinak. :lol:
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Výfuky

Příspěvek od Beaver »

Tak to jsem se sebemystifikoval taky. Budu muset častěji koukat do hlavy :D 1JZ má 2 výfukové ventily o průměru 30mm a je fakt, že tak velký asi výfukový kanál nebude.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od kucik »

[/quote]
Když on má Jrd o půlnoci :lol: někdy zvláštní smysl pro humor. 8) Dle toho "moudra" - obecně hluboce zakořeněného mýtu o velikosti :lol: ne,že by na ní nezáleželo,ale v úplně jiné situaci u ventilu a výfuku to tak není. Podle této teorie by můj motor nemohl vlastně funfovat,protože je to obráceně - tj 2x 27.5mm - cca 12cm2 a průměr kanálu je 33mm (8.5cm2 tj o 30%menší )včetne svodu v délce 120cm a přesto plyny stačí opustit v dostatečné rychlosti motor až do 9500rpm...
To je i odpověd na Taboo :ufo: aby jsi si to nevyložil jinak. :lol:[/quote]

Ok, takže tvrzením od JRD se řídit nemusím, ale jaký tedy rozměr díry (oválu) v přírube potažmo vstupních trubek?
Když to vezmu selským rozumem, tak myslím, že nejmenší možný ovál by měl být stejně veliký jako ovál v hlavě, možná o trochu větší třeba kvůli různé teplotní roztažnosti materiálů.

trocha matematiky:
ovál v halvě 45 x 28 = plocha 1091 mm2

ovál příruba (vstupní trubka) 47 x 30 = plocha 1216,5 mm2

velikost trubky vnitř. průměr 39,6 = plocha 1231 mm2

Takto bych tedy neměl mít problém s nějakou restrikcí, nebo?
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od JRD McLAREN »

...jo jo ... moje to oneeeeee.... ignorujte..

samozrejme ze tanier ventilu je vascii nez je otvor v sedle ventilu ...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Výfuky

Příspěvek od Taboo »

JRD McLAREN píše:...ci nemal by som sa snazit pisat o polnoci "nejake tie mudra" .... :roll:
..
...sucet ploch vnutornych priemerov sediel ventilov ... :roll:
Vychazet z ploch ventilu (respektivne prumeru jejich sedel) skutecne neni vhodnou metodou (duvody mohu dodacne objasnit).
Obecne (coby zaklad) se vychazi z jednoduche kalkulace zadanych otacek motoru pri kterych je dosazeno maximalniho krouticiho momentu (peak torque RPM, Pt RPM) nasobenych objemem jednoho valce (v krychlovych palcich - cubic inches) a to cele delene konstantou 88,200 (ne 88.200), z cehoz je dosazena vnitrni plocha vetvi (PPA - primary pipe area - v plosnych palcich), ze ktere je pote odvozen jejich prumer. Ta kalkulace vypada takto:

Pt RPM x 1 Cyl Dis (in cubic inches)
______________________________ = PPA (in square inches)
88,200

Priklad:
Objem 4-valcoveho motoru - 2.0L = 122 cubic inches = 30.5 cubic inches na 1 valec
Pozadovane otacky maximalniho krouticiho momentu - 6K RPM

6,000 x 30.5
___________ = 2 (square inches) PPA
88,200

2 square inches PPA = 1.6" prumer vetvi

Pro maximalni kroutici moment v 7K RPM by pote bylo zapotrebi 1.75" prumeru a naopak pro dosazeni maximalniho krouticiho momentu v 5K RPM 1.5" potrubi. To je ale skutecne pouze zaklad, ze ktereho se pote dal pokracuje metodou pokus/omyl (protoze ani to nejlepsi CFD software neni schopno plne simulovat dynamicke zmeny mnoha variabilnich hodnot ke kterych pri behu motoru v jeho ruznych rezimech dochazi).
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od JRD McLAREN »

Hej hej..

ja si matne spominam ze nieco take (v mm) som volakedy pocital..
Nasledne som "krmil" informaciami Lotus engine simulator..

a aj tak som z toho uplne chytry nebol..
a dalsim "limitujucim faktorom" boli nakoniec dostupne priemery trubiek, na vyrobu vyfukovych zvodov.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od kucik »

Tak ten vzoreček je super. Podle toho bych měl max krouťák mít někde kolem 5k-6k RPM, což je myslím gut, protože v 6,8k RPM je omezovač. Rozměry tedy nechám, jak mám.

Jasný, že pak ještě záleží na délce a tvaru jednotl. větví.

Díky
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od bóďa »

je mi k něčemu ta "anti reversion dam" u turbomotoru? nebo můžu v klidu slícovat hlavu se svody?
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od kucik »

Přemýšlím, že si vyrobím vlastní středový tlumič (rezonátor) výfuku, jak někde dříve psal Tabbo. Tzn. děrovaná trubka, omotat vatou, zavařit do trubky. Chci se zeptat, jestli je nějaká specifikace toho děrovaného plechu - tvar děr (kulatá / hranatá), velikost děr, odstup děr?
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily

Uživatelský avatar
F.I.K
Příspěvky: 193
Registrován: 12 pro 2010 11:52

Re: Výfuky

Příspěvek od F.I.K »

Z vlastní zkušenosti co nejvíc děr kvůli účinnosti a spíš menší aby to tolik nezralo vatu. A doporučuji tu perforovanou trubku ještě obtocit nějakým sítkem, já to mám i na motorce takovým sítem z tenkých drátků. Zvuk to má stejný a vata řekl bych ubývá ještě min. A udělat to aby se dal tlumič rozebrat, nebo otevřít kvůli doplnění.

Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od kucik »

Mám možnost děrovaného plechu - díry 3 mm, odstup 5 mm. Sítko asi neseženu, respektive nenapadá mě, kde koupit. No a tlumič udělat teda nýtovaný, ale stejně nevím, jak by se to rozebíralo. Když bych koupil hotový, tak ten taky přece nejde rozebrat.
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily

Uživatelský avatar
F.I.K
Příspěvky: 193
Registrován: 12 pro 2010 11:52

Re: Výfuky

Příspěvek od F.I.K »

No jak říkám, čím víc těch der bude tím to bude účinnější. Já dělal sundavaci dýnko které normálně odnytuju a pretahnu přes trubku. Jestli chceš tak pak muzu dat pár fotek z výroby.

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Výfuky

Příspěvek od Beaver »

kucik píše:Sítko asi neseženu, respektive nenapadá mě, kde koupit.
http://www.eurositex.cz/nerezova-draten ... 44/detail/
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od kucik »

Beaver píše:
kucik píše:Sítko asi neseženu, respektive nenapadá mě, kde koupit.
http://www.eurositex.cz/nerezova-draten ... 44/detail/
Díky. Škoda, že v eshopu prodávají pouze opět celé tabule, protož e na osobku to je sakra daleko.

Teď jsem zjistil, že s těmi svody to nebude tak jednoduché. Jaký druh nerezu se používá na svody? Když mrknu do zahraničí, všude je T304, myslel jsem, že se jedná tedy o AISI 304, ale prý to na svodech nevydrží. Poradí někdo, jakou normu nerezu tedy brát?
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Výfuky

Příspěvek od Beaver »

Používá se ledacos, třeba AISI 316 (17346).
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Výfuky

Příspěvek od Taboo »

kucik píše:Teď jsem zjistil, že s těmi svody to nebude tak jednoduché. Jaký druh nerezu se používá na svody? Když mrknu do zahraničí, všude je T304, myslel jsem, že se jedná tedy o AISI 304, ale prý to na svodech nevydrží. Poradí někdo, jakou normu nerezu tedy brát?
304SS je OK pro priruby pro prevod tepla do hlavy (a snizeni tepelneho zatizeni vetvi). Pro samotne vetve svodu (zejmena v pripade turbo aplikaci a vysokych EGTs) je nejvhodnejsi 321 ocel. I ta nejlepsi trida oceli ale nevydrzi pokud neni patricne svarena nekym, kdo ma v tomto oboru dlouholete zkusenosti a vi, co dela (a uprimne, ja jsem na tomto foru jeste nevidel ani jeden [mymi standarty] prijatelny TIG svar). Ono proste nestaci jen vzit TIG svarecku a nejak to poslepovat dohromady :lol: .
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od kucik »

Taboo píše: 304SS je OK pro priruby pro prevod tepla do hlavy (a snizeni tepelneho zatizeni vetvi). Pro samotne vetve svodu (zejmena v pripade turbo aplikaci a vysokych EGTs) je nejvhodnejsi 321 ocel. I ta nejlepsi trida oceli ale nevydrzi pokud neni patricne svarena nekym, kdo ma v tomto oboru dlouholete zkusenosti a vi, co dela (a uprimne, ja jsem na tomto foru jeste nevidel ani jeden [mymi standarty] prijatelny TIG svar). Ono proste nestaci jen vzit TIG svarecku a nejak to poslepovat dohromady :lol: .
Jedná se o 2.0l NA a o auto jezdící v běžných podmínkách, žádné závody apod.
Beaver píše:Používá se ledacos, třeba AISI 316 (17346).
Našel jsem následující:
ČSN 17346, DIN 1.4401, AISI 316 - použitelnost do 400°C
ČSN 17240, DIN 1.4301, AISI 304 - použitelnost do 350°C
ČSN 17251, DIN 1.4828, ČSN 17255, DIN 1.4841, ČSN 17255, DIN 1.4845, AISI 310 - použitelnost do 1100°C

Teď jsem měl komplet trubku až dozadu z AISI 304 hned za origo svody,tzn, cca 40cm od motoru a vydrželo to v pohodě. Svody byly navíc omotány termo páskou, takže teplota se přenášela zřejmě právě až za ně a prostě to nic neudělalo.

Myslíte, že to těch dalších 40 cm k motoru nevydrží?
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Výfuky

Příspěvek od Taboo »

kucik píše:Jedná se o 2.0l NA a o auto jezdící v běžných podmínkách, žádné závody apod.
V tom pripade je 304/304L anebo 316L SS dobrou ekonomickou volbou. Pote to je vse o metode svarovani - od vyberu svarovaciho materialu a jeho tloustce az po vyplneni potrubi argonem a pouziti fluxu.
IQ stylingem nenahradis.

Gooder
Příspěvky: 2116
Registrován: 13 zář 2011 20:48
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Výfuky

Příspěvek od Gooder »

Na autě mám momentálně cat-back a chtěl bych i downpipe ale podmínkou je mít kat. Mám doma hlavní (ten velký) kat z Eva IX, který jsem plánoval použít, ale je možnost sehnat i 200CPI sportovní kat Milltek. Obojí by bylo 63,5mm. Co je podle vás lepší, jak pro funkci tak pro emise?

Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od kucik »

Chlapi potřebuji ještě 1 radu. Je dostatečná tloušťka příruby svodu k hlavě 8 mm? Nechávám pálit laserem a nejsou schopni víc udělat, nebo jestli třeba ještě nechat udělat 3mm a navařit k sobě.
Mám strach, aby se těch 8mm třeba teplem nekroutilo.
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od JRD McLAREN »

bude to stacit ...
seriove nerez zvody na audi V6 maju v niektorych pripadoch tiez 8mm prirubu....

neviem ako mas situovane stifty/sruby ty na tvojom motore,
ale mne dost pomohli tie zarezy a vrtanie na prirube "medzi valcami"
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od kucik »

Já mám přírubu viz obrázek. Třeba by tam ty řezy nějak šly udělat.
Přílohy
Bez názvu.jpg
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Výfuky

Příspěvek od Beaver »

Příruba svodů na čtyřválci není zas tak dlouhá, nemáš těžké turbo co by za svody tahalo a navíc působilo větší tepelnou zátěž. Mohlo by to stačit. Na dělení té příruby stějně moc možností nemáš, protože tam všude čumí štefty.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Crematoriant
Příspěvky: 1
Registrován: 21 zář 2016 18:39

Re: Výfuky

Příspěvek od Crematoriant »

Hojte,
měl bych na vás otázku. Chci si koupit nový výfuk namísto origo. Jde mi hlavně lepší zvuk, o výkon mi tolik nejde toho mám už dost a na výfuky jsem více méně lajk. Navíc mi vadí, že i Golfy či Okrávky, ... , mají lepší zvuk, pač ten můj zní jak elektromobil.

Jaký je tedy rozdíl mezi různými druhy částí výfuku? (viz. obrázek systému konkrétně na mé auto)
A homologace se týká celého výfuku nebo jen jeho nějakých částí?

Obrázek

Speedhunter
Příspěvky: 1
Registrován: 18 říj 2016 16:41

Re: Výfuky

Příspěvek od Speedhunter »

Ahoj, řeším jak zlepšit zvuk výfuku na Golfu VI GTI. Nechtěl bych měnit výfuk, ale upravit ten původní a teď je otázka jak? Někde jsem slyšel že by šlo jen dát pryč středový tlumič a dát místo toho trubku a hned ten zvuk bude zajímavější. Myslíte, že by to šlo? Máte s tím někdo zkušenost? Jak je to pak při takových úpravách s výplachem a odporem výfuku? Hlavně aby se neztrácel výkon a neuškodilo to autu. Díky :wink:

VladaSavel
Příspěvky: 8
Registrován: 19 říj 2016 21:33

Re: Výfuky

Příspěvek od VladaSavel »

Ahoj . Mám mazdu 323f 1.6 16v. přemýšlel jsem jaký svody pořídit. 4-2 jsem zavrhnul 2 vyfuky nepotřebuju :D 4-1 je dle všeho na vysoký otáčky a 4-2-1 je pro každodení jízdu. Takže asi bych to viděl na 4-2-1. No ted k materiálu. Nerez jsem zavrhnul. Zbytečně platit za něco co nejde vidět. No viděl jsem i z hlíníku laděný svody, koukal jsem u nějakýho civica 600+hp a ten je měl právě z hliníku. No toho se bojím ale zase mě láká nízká hmotnost( teplota tavení hliníku je cca 600°C takže asi aní není čeho se bát).Ještě je na výber klasická ocel. No ono není zas tak klasická. Psal jsem do železárny blízko mě a dokáží vyrobit trubky přímo na výfuky.
poradí někdo jaký materiál zvolit ? budu si je nechat svařovat na zakázku ale chci mít svuj matroš. předem díky

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4074
Registrován: 16 črc 2006 21:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Výfuky

Příspěvek od JRD McLAREN »

..no ked ti nebude "u hliniku" robit problem EGT cez 720stC pri max zatazi .... "tak smelo do toho" .. :mrgreen:

proste liatinove zvody, ti asi nikto "na zakazku" neodleje..
takze nerez, je na to "specialna" trieda nerez ocele, priamo na vyfuky ..
"ocel" teda takzvana "bezna", to ti staci kupit potrebne priemery trubiek v najblizssich autodieloch, a k tomu kolena, spojky..

..a az by i to prislo malo "individualne" ... tak skus titan ...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
pufko
Příspěvky: 719
Registrován: 24 pro 2009 23:17

Re: Výfuky

Příspěvek od pufko »

Úplne bez srandy nerez, zasa to tak drahé nie je

Hliník je totálna blbosť na výfuk, druhý problém je zváranie
Pri zváraní je najmenší problém s klasickým železom - to ti zvarí každý lojzo, potom z nerezou - tu už aby to trochu vyzeralo to chce mať TIG a zvariť hliník ani niekto nemá možnosť, lebo treba TIG AC/DC (aj ked dá sa aj klasickým CO-čkom + čistý "Ar" ale to je tak skôr na hrubú robotu). Tam kde majú možnosť zvárať hliník tigom ti myslím tu možnosť vyrobiť zvody z hliníku hned vyhovoria

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“