Výfuky
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
- kucik
- Příspěvky: 497
- Registrován: 27 kvě 2008 12:48
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
Taky bych je koupil, kdyby bya tato možnost.
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
Re: Výfuky
Po pravdě já když měl GD tak jsem jako jediné východisko co se týká výkonu viděl swap motoru z jedničkového Probe. Měl jsme teda už pravda 2.2 rovnou, takže by to bylo asi o něco snadnější. Nakonec na to nedošlo, auto mě opustilo spolu s ex a plánům byl konec Uznávám, že tato varianta je taky poněkud nákladnější než jen samotné svody na 2.0.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
Když on má Jrd o půlnoci někdy zvláštní smysl pro humor. Dle toho "moudra" - obecně hluboce zakořeněného mýtu o velikosti ne,že by na ní nezáleželo,ale v úplně jiné situaci u ventilu a výfuku to tak není. Podle této teorie by můj motor nemohl vlastně funfovat,protože je to obráceně - tj 2x 27.5mm - cca 12cm2 a průměr kanálu je 33mm (8.5cm2 tj o 30%menší )včetne svodu v délce 120cm a přesto plyny stačí opustit v dostatečné rychlosti motor až do 9500rpm...kucik píše:Jasný, to jsem pochopil, že je to 706,5 mm2. Problém je, že nevím, jak mám veliký ventil.Libor12 píše:A není to náhodou 7.06cm2?JRD McLAREN píše:
cize ak mame dva ventily, priemer cca 30mm, co nam da plochu cca 706cm2 na jeden ventil, na dva ventily 1412cm2
tak plocha (prierez) vyfukovenho kanala ci zvodu by mal mat minimalnu plocu tych 1412cm2 ..
Jediné hodnoty / rozměry, se kterými můžu operovat a které znám, jsou rozměry oválů hlavy (45 x 28) a origo svodů (49 x 32)
A ještě jsem tedy nepochopil komentář od Taboo:Jestli jde jen o to, že ta věta nedává smysl, nebo jestli je celé tvrzení chybné.Taboo píše:Hmmm...JRD McLAREN píše:priemer "trubky" ci "ovalu" by mal mat minimalnu plochu taku, ako je sucet ploch ventilov.
To je i odpověd na Taboo aby jsi si to nevyložil jinak.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Výfuky
Tak to jsem se sebemystifikoval taky. Budu muset častěji koukat do hlavy 1JZ má 2 výfukové ventily o průměru 30mm a je fakt, že tak velký asi výfukový kanál nebude.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- kucik
- Příspěvky: 497
- Registrován: 27 kvě 2008 12:48
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
[/quote]
Když on má Jrd o půlnoci někdy zvláštní smysl pro humor. Dle toho "moudra" - obecně hluboce zakořeněného mýtu o velikosti ne,že by na ní nezáleželo,ale v úplně jiné situaci u ventilu a výfuku to tak není. Podle této teorie by můj motor nemohl vlastně funfovat,protože je to obráceně - tj 2x 27.5mm - cca 12cm2 a průměr kanálu je 33mm (8.5cm2 tj o 30%menší )včetne svodu v délce 120cm a přesto plyny stačí opustit v dostatečné rychlosti motor až do 9500rpm...
To je i odpověd na Taboo aby jsi si to nevyložil jinak. [/quote]
Ok, takže tvrzením od JRD se řídit nemusím, ale jaký tedy rozměr díry (oválu) v přírube potažmo vstupních trubek?
Když to vezmu selským rozumem, tak myslím, že nejmenší možný ovál by měl být stejně veliký jako ovál v hlavě, možná o trochu větší třeba kvůli různé teplotní roztažnosti materiálů.
trocha matematiky:
ovál v halvě 45 x 28 = plocha 1091 mm2
ovál příruba (vstupní trubka) 47 x 30 = plocha 1216,5 mm2
velikost trubky vnitř. průměr 39,6 = plocha 1231 mm2
Takto bych tedy neměl mít problém s nějakou restrikcí, nebo?
Když on má Jrd o půlnoci někdy zvláštní smysl pro humor. Dle toho "moudra" - obecně hluboce zakořeněného mýtu o velikosti ne,že by na ní nezáleželo,ale v úplně jiné situaci u ventilu a výfuku to tak není. Podle této teorie by můj motor nemohl vlastně funfovat,protože je to obráceně - tj 2x 27.5mm - cca 12cm2 a průměr kanálu je 33mm (8.5cm2 tj o 30%menší )včetne svodu v délce 120cm a přesto plyny stačí opustit v dostatečné rychlosti motor až do 9500rpm...
To je i odpověd na Taboo aby jsi si to nevyložil jinak. [/quote]
Ok, takže tvrzením od JRD se řídit nemusím, ale jaký tedy rozměr díry (oválu) v přírube potažmo vstupních trubek?
Když to vezmu selským rozumem, tak myslím, že nejmenší možný ovál by měl být stejně veliký jako ovál v hlavě, možná o trochu větší třeba kvůli různé teplotní roztažnosti materiálů.
trocha matematiky:
ovál v halvě 45 x 28 = plocha 1091 mm2
ovál příruba (vstupní trubka) 47 x 30 = plocha 1216,5 mm2
velikost trubky vnitř. průměr 39,6 = plocha 1231 mm2
Takto bych tedy neměl mít problém s nějakou restrikcí, nebo?
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
...jo jo ... moje to oneeeeee.... ignorujte..
samozrejme ze tanier ventilu je vascii nez je otvor v sedle ventilu ...
samozrejme ze tanier ventilu je vascii nez je otvor v sedle ventilu ...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Výfuky
Vychazet z ploch ventilu (respektivne prumeru jejich sedel) skutecne neni vhodnou metodou (duvody mohu dodacne objasnit).JRD McLAREN píše:...ci nemal by som sa snazit pisat o polnoci "nejake tie mudra" ....
..
...sucet ploch vnutornych priemerov sediel ventilov ...
Obecne (coby zaklad) se vychazi z jednoduche kalkulace zadanych otacek motoru pri kterych je dosazeno maximalniho krouticiho momentu (peak torque RPM, Pt RPM) nasobenych objemem jednoho valce (v krychlovych palcich - cubic inches) a to cele delene konstantou 88,200 (ne 88.200), z cehoz je dosazena vnitrni plocha vetvi (PPA - primary pipe area - v plosnych palcich), ze ktere je pote odvozen jejich prumer. Ta kalkulace vypada takto:
Pt RPM x 1 Cyl Dis (in cubic inches)
______________________________ = PPA (in square inches)
88,200
Priklad:
Objem 4-valcoveho motoru - 2.0L = 122 cubic inches = 30.5 cubic inches na 1 valec
Pozadovane otacky maximalniho krouticiho momentu - 6K RPM
6,000 x 30.5
___________ = 2 (square inches) PPA
88,200
2 square inches PPA = 1.6" prumer vetvi
Pro maximalni kroutici moment v 7K RPM by pote bylo zapotrebi 1.75" prumeru a naopak pro dosazeni maximalniho krouticiho momentu v 5K RPM 1.5" potrubi. To je ale skutecne pouze zaklad, ze ktereho se pote dal pokracuje metodou pokus/omyl (protoze ani to nejlepsi CFD software neni schopno plne simulovat dynamicke zmeny mnoha variabilnich hodnot ke kterych pri behu motoru v jeho ruznych rezimech dochazi).
IQ stylingem nenahradis.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
Hej hej..
ja si matne spominam ze nieco take (v mm) som volakedy pocital..
Nasledne som "krmil" informaciami Lotus engine simulator..
a aj tak som z toho uplne chytry nebol..
a dalsim "limitujucim faktorom" boli nakoniec dostupne priemery trubiek, na vyrobu vyfukovych zvodov.
ja si matne spominam ze nieco take (v mm) som volakedy pocital..
Nasledne som "krmil" informaciami Lotus engine simulator..
a aj tak som z toho uplne chytry nebol..
a dalsim "limitujucim faktorom" boli nakoniec dostupne priemery trubiek, na vyrobu vyfukovych zvodov.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- kucik
- Příspěvky: 497
- Registrován: 27 kvě 2008 12:48
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
Tak ten vzoreček je super. Podle toho bych měl max krouťák mít někde kolem 5k-6k RPM, což je myslím gut, protože v 6,8k RPM je omezovač. Rozměry tedy nechám, jak mám.
Jasný, že pak ještě záleží na délce a tvaru jednotl. větví.
Díky
Jasný, že pak ještě záleží na délce a tvaru jednotl. větví.
Díky
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
Re: Výfuky
je mi k něčemu ta "anti reversion dam" u turbomotoru? nebo můžu v klidu slícovat hlavu se svody?
3x Renault Safrane Hartge Biturbo
- kucik
- Příspěvky: 497
- Registrován: 27 kvě 2008 12:48
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
Přemýšlím, že si vyrobím vlastní středový tlumič (rezonátor) výfuku, jak někde dříve psal Tabbo. Tzn. děrovaná trubka, omotat vatou, zavařit do trubky. Chci se zeptat, jestli je nějaká specifikace toho děrovaného plechu - tvar děr (kulatá / hranatá), velikost děr, odstup děr?
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
Re: Výfuky
Z vlastní zkušenosti co nejvíc děr kvůli účinnosti a spíš menší aby to tolik nezralo vatu. A doporučuji tu perforovanou trubku ještě obtocit nějakým sítkem, já to mám i na motorce takovým sítem z tenkých drátků. Zvuk to má stejný a vata řekl bych ubývá ještě min. A udělat to aby se dal tlumič rozebrat, nebo otevřít kvůli doplnění.
- kucik
- Příspěvky: 497
- Registrován: 27 kvě 2008 12:48
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
Mám možnost děrovaného plechu - díry 3 mm, odstup 5 mm. Sítko asi neseženu, respektive nenapadá mě, kde koupit. No a tlumič udělat teda nýtovaný, ale stejně nevím, jak by se to rozebíralo. Když bych koupil hotový, tak ten taky přece nejde rozebrat.
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
Re: Výfuky
No jak říkám, čím víc těch der bude tím to bude účinnější. Já dělal sundavaci dýnko které normálně odnytuju a pretahnu přes trubku. Jestli chceš tak pak muzu dat pár fotek z výroby.
Re: Výfuky
http://www.eurositex.cz/nerezova-draten ... 44/detail/kucik píše:Sítko asi neseženu, respektive nenapadá mě, kde koupit.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- kucik
- Příspěvky: 497
- Registrován: 27 kvě 2008 12:48
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
Díky. Škoda, že v eshopu prodávají pouze opět celé tabule, protož e na osobku to je sakra daleko.Beaver píše:http://www.eurositex.cz/nerezova-draten ... 44/detail/kucik píše:Sítko asi neseženu, respektive nenapadá mě, kde koupit.
Teď jsem zjistil, že s těmi svody to nebude tak jednoduché. Jaký druh nerezu se používá na svody? Když mrknu do zahraničí, všude je T304, myslel jsem, že se jedná tedy o AISI 304, ale prý to na svodech nevydrží. Poradí někdo, jakou normu nerezu tedy brát?
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
Re: Výfuky
Používá se ledacos, třeba AISI 316 (17346).
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Výfuky
304SS je OK pro priruby pro prevod tepla do hlavy (a snizeni tepelneho zatizeni vetvi). Pro samotne vetve svodu (zejmena v pripade turbo aplikaci a vysokych EGTs) je nejvhodnejsi 321 ocel. I ta nejlepsi trida oceli ale nevydrzi pokud neni patricne svarena nekym, kdo ma v tomto oboru dlouholete zkusenosti a vi, co dela (a uprimne, ja jsem na tomto foru jeste nevidel ani jeden [mymi standarty] prijatelny TIG svar). Ono proste nestaci jen vzit TIG svarecku a nejak to poslepovat dohromady .kucik píše:Teď jsem zjistil, že s těmi svody to nebude tak jednoduché. Jaký druh nerezu se používá na svody? Když mrknu do zahraničí, všude je T304, myslel jsem, že se jedná tedy o AISI 304, ale prý to na svodech nevydrží. Poradí někdo, jakou normu nerezu tedy brát?
IQ stylingem nenahradis.
- kucik
- Příspěvky: 497
- Registrován: 27 kvě 2008 12:48
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
Jedná se o 2.0l NA a o auto jezdící v běžných podmínkách, žádné závody apod.Taboo píše: 304SS je OK pro priruby pro prevod tepla do hlavy (a snizeni tepelneho zatizeni vetvi). Pro samotne vetve svodu (zejmena v pripade turbo aplikaci a vysokych EGTs) je nejvhodnejsi 321 ocel. I ta nejlepsi trida oceli ale nevydrzi pokud neni patricne svarena nekym, kdo ma v tomto oboru dlouholete zkusenosti a vi, co dela (a uprimne, ja jsem na tomto foru jeste nevidel ani jeden [mymi standarty] prijatelny TIG svar). Ono proste nestaci jen vzit TIG svarecku a nejak to poslepovat dohromady .
Našel jsem následující:Beaver píše:Používá se ledacos, třeba AISI 316 (17346).
ČSN 17346, DIN 1.4401, AISI 316 - použitelnost do 400°C
ČSN 17240, DIN 1.4301, AISI 304 - použitelnost do 350°C
ČSN 17251, DIN 1.4828, ČSN 17255, DIN 1.4841, ČSN 17255, DIN 1.4845, AISI 310 - použitelnost do 1100°C
Teď jsem měl komplet trubku až dozadu z AISI 304 hned za origo svody,tzn, cca 40cm od motoru a vydrželo to v pohodě. Svody byly navíc omotány termo páskou, takže teplota se přenášela zřejmě právě až za ně a prostě to nic neudělalo.
Myslíte, že to těch dalších 40 cm k motoru nevydrží?
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
Re: Výfuky
V tom pripade je 304/304L anebo 316L SS dobrou ekonomickou volbou. Pote to je vse o metode svarovani - od vyberu svarovaciho materialu a jeho tloustce az po vyplneni potrubi argonem a pouziti fluxu.kucik píše:Jedná se o 2.0l NA a o auto jezdící v běžných podmínkách, žádné závody apod.
IQ stylingem nenahradis.
Re: Výfuky
Na autě mám momentálně cat-back a chtěl bych i downpipe ale podmínkou je mít kat. Mám doma hlavní (ten velký) kat z Eva IX, který jsem plánoval použít, ale je možnost sehnat i 200CPI sportovní kat Milltek. Obojí by bylo 63,5mm. Co je podle vás lepší, jak pro funkci tak pro emise?
- kucik
- Příspěvky: 497
- Registrován: 27 kvě 2008 12:48
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
Chlapi potřebuji ještě 1 radu. Je dostatečná tloušťka příruby svodu k hlavě 8 mm? Nechávám pálit laserem a nejsou schopni víc udělat, nebo jestli třeba ještě nechat udělat 3mm a navařit k sobě.
Mám strach, aby se těch 8mm třeba teplem nekroutilo.
Mám strach, aby se těch 8mm třeba teplem nekroutilo.
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
bude to stacit ...
seriove nerez zvody na audi V6 maju v niektorych pripadoch tiez 8mm prirubu....
neviem ako mas situovane stifty/sruby ty na tvojom motore,
ale mne dost pomohli tie zarezy a vrtanie na prirube "medzi valcami"
seriove nerez zvody na audi V6 maju v niektorych pripadoch tiez 8mm prirubu....
neviem ako mas situovane stifty/sruby ty na tvojom motore,
ale mne dost pomohli tie zarezy a vrtanie na prirube "medzi valcami"
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- kucik
- Příspěvky: 497
- Registrován: 27 kvě 2008 12:48
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
Já mám přírubu viz obrázek. Třeba by tam ty řezy nějak šly udělat.
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily
Re: Výfuky
Příruba svodů na čtyřválci není zas tak dlouhá, nemáš těžké turbo co by za svody tahalo a navíc působilo větší tepelnou zátěž. Mohlo by to stačit. Na dělení té příruby stějně moc možností nemáš, protože tam všude čumí štefty.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 21 zář 2016 18:39
Re: Výfuky
Hojte,
měl bych na vás otázku. Chci si koupit nový výfuk namísto origo. Jde mi hlavně lepší zvuk, o výkon mi tolik nejde toho mám už dost a na výfuky jsem více méně lajk. Navíc mi vadí, že i Golfy či Okrávky, ... , mají lepší zvuk, pač ten můj zní jak elektromobil.
Jaký je tedy rozdíl mezi různými druhy částí výfuku? (viz. obrázek systému konkrétně na mé auto)
A homologace se týká celého výfuku nebo jen jeho nějakých částí?
měl bych na vás otázku. Chci si koupit nový výfuk namísto origo. Jde mi hlavně lepší zvuk, o výkon mi tolik nejde toho mám už dost a na výfuky jsem více méně lajk. Navíc mi vadí, že i Golfy či Okrávky, ... , mají lepší zvuk, pač ten můj zní jak elektromobil.
Jaký je tedy rozdíl mezi různými druhy částí výfuku? (viz. obrázek systému konkrétně na mé auto)
A homologace se týká celého výfuku nebo jen jeho nějakých částí?
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 18 říj 2016 16:41
Re: Výfuky
Ahoj, řeším jak zlepšit zvuk výfuku na Golfu VI GTI. Nechtěl bych měnit výfuk, ale upravit ten původní a teď je otázka jak? Někde jsem slyšel že by šlo jen dát pryč středový tlumič a dát místo toho trubku a hned ten zvuk bude zajímavější. Myslíte, že by to šlo? Máte s tím někdo zkušenost? Jak je to pak při takových úpravách s výplachem a odporem výfuku? Hlavně aby se neztrácel výkon a neuškodilo to autu. Díky
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: 19 říj 2016 21:33
Re: Výfuky
Ahoj . Mám mazdu 323f 1.6 16v. přemýšlel jsem jaký svody pořídit. 4-2 jsem zavrhnul 2 vyfuky nepotřebuju 4-1 je dle všeho na vysoký otáčky a 4-2-1 je pro každodení jízdu. Takže asi bych to viděl na 4-2-1. No ted k materiálu. Nerez jsem zavrhnul. Zbytečně platit za něco co nejde vidět. No viděl jsem i z hlíníku laděný svody, koukal jsem u nějakýho civica 600+hp a ten je měl právě z hliníku. No toho se bojím ale zase mě láká nízká hmotnost( teplota tavení hliníku je cca 600°C takže asi aní není čeho se bát).Ještě je na výber klasická ocel. No ono není zas tak klasická. Psal jsem do železárny blízko mě a dokáží vyrobit trubky přímo na výfuky.
poradí někdo jaký materiál zvolit ? budu si je nechat svařovat na zakázku ale chci mít svuj matroš. předem díky
poradí někdo jaký materiál zvolit ? budu si je nechat svařovat na zakázku ale chci mít svuj matroš. předem díky
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výfuky
..no ked ti nebude "u hliniku" robit problem EGT cez 720stC pri max zatazi .... "tak smelo do toho" ..
proste liatinove zvody, ti asi nikto "na zakazku" neodleje..
takze nerez, je na to "specialna" trieda nerez ocele, priamo na vyfuky ..
"ocel" teda takzvana "bezna", to ti staci kupit potrebne priemery trubiek v najblizssich autodieloch, a k tomu kolena, spojky..
..a az by i to prislo malo "individualne" ... tak skus titan ...
proste liatinove zvody, ti asi nikto "na zakazku" neodleje..
takze nerez, je na to "specialna" trieda nerez ocele, priamo na vyfuky ..
"ocel" teda takzvana "bezna", to ti staci kupit potrebne priemery trubiek v najblizssich autodieloch, a k tomu kolena, spojky..
..a az by i to prislo malo "individualne" ... tak skus titan ...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Výfuky
Úplne bez srandy nerez, zasa to tak drahé nie je
Hliník je totálna blbosť na výfuk, druhý problém je zváranie
Pri zváraní je najmenší problém s klasickým železom - to ti zvarí každý lojzo, potom z nerezou - tu už aby to trochu vyzeralo to chce mať TIG a zvariť hliník ani niekto nemá možnosť, lebo treba TIG AC/DC (aj ked dá sa aj klasickým CO-čkom + čistý "Ar" ale to je tak skôr na hrubú robotu). Tam kde majú možnosť zvárať hliník tigom ti myslím tu možnosť vyrobiť zvody z hliníku hned vyhovoria
Hliník je totálna blbosť na výfuk, druhý problém je zváranie
Pri zváraní je najmenší problém s klasickým železom - to ti zvarí každý lojzo, potom z nerezou - tu už aby to trochu vyzeralo to chce mať TIG a zvariť hliník ani niekto nemá možnosť, lebo treba TIG AC/DC (aj ked dá sa aj klasickým CO-čkom + čistý "Ar" ale to je tak skôr na hrubú robotu). Tam kde majú možnosť zvárať hliník tigom ti myslím tu možnosť vyrobiť zvody z hliníku hned vyhovoria