Nedávno jsem si poslechl TENTO rozhovor a byla by škoda ho nešířit dál.
Rozebírá se tam problematika doplňků a úprav co se může a co ne. Je to natočeno myslím si velice přívětivou formou a každej si v tom najde to svý, nebo si alespoň vyslechne "druhou stranu barikády" Je to teda na tématiku motorek ale můžete si to přenést i na auta. Myslím si že tam logicky vysvětluje proč by jste si to a tamto neměli dávat na svoje stroje a co naopak nevadí. Dává tam i tipy jak se bránit na STK když evidentně selže a vyhodí vás za něco za co by neměl. Samozřejmě je to jen hlavně pro lidi co mají otevřenou mysl, pro zarytý hejtery PČR a vyhlášek to moc není.
Ja sem dam čerstvy pocit z TK cca před dvěma tydny. Prodal jsem motorku, novy majitel si chtěl tyden na to udělat novou TK v Praze, odkud ho vykopli po čekání asi 4 hodin - nehomologovana koncovka vyfuku, podsedlovy plast, odrazka. Následnej kolotoč jak je to možny, musel jsem volat do Kawy, od kterych jsem na 15 let starou motorku dostal papir (dikybohu zadarmo), že všechno co je na motorce homologovany je (odrazka integrovana ve světle, podsedlovy plast byla tovarni uprava apod.) a co se tyka koncovky, technik nepostřehl vypaleny Ečko... Na severu u mě na TK nic ani nechtěl vidět, jen obešel, ofotil, čus.
ŠkodaRAPID 1.2 TSI 77kw Škoda Fabia I. - Hromada Technických Problémů - bejvávalo :/
Po pravdě STK v našem provedení je výsměch a buzerace za to, že si člověk dovolil něco udělat jinak. Ano, ty nejhorší vraky to ze silnice dostane, ale jinak to je spíš fabrika na výběr peněz. V Anglii je například možné vyhodit z Lexusu IS motor a dát místo něj V8, dokonce znám člověka, co tam má RB25DET z Nissanu. Změnu je možné zapsat, MOT (obdoba STK) potom kontroluje, jestli auto svítí, brzdí, zatáčí a drží pohromadě. V ČR? Nepřekonatelný byrokratický problém. Proč nějaký zasraný Éčka na koncovkách mají být u nás problém k udělení STK, když jinde očividně není problém jezdit súplně jiným motorem... V tomhle ohledu tady v legislativě chybí docela dost svobody.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm) "Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Beaver píše:Po pravdě STK v našem provedení je výsměch a buzerace za to, že si člověk dovolil něco udělat jinak. Ano, ty nejhorší vraky to ze silnice dostane, ale jinak to je spíš fabrika na výběr peněz. V Anglii je například možné vyhodit z Lexusu IS motor a dát místo něj V8, dokonce znám člověka, co tam má RB25DET z Nissanu. Změnu je možné zapsat, MOT (obdoba STK) potom kontroluje, jestli auto svítí, brzdí, zatáčí a drží pohromadě. V ČR? Nepřekonatelný byrokratický problém. Proč nějaký zasraný Éčka na koncovkách mají být u nás problém k udělení STK, když jinde očividně není problém jezdit súplně jiným motorem... V tomhle ohledu tady v legislativě chybí docela dost svobody.
Ja mam silny pocit, že naše TK se inspirovali ve Finsku, či v zemi ktera to ma obdobne. Tam z vlastní zkušenosti vim, že pokuď neni na autě všechno homologovanyho a "naEčkovany", tak ti prostě TK nedaj a čus. Obecně tam tuning neexistuje, mlady kluci tam raději renovuji levny veterany.
ŠkodaRAPID 1.2 TSI 77kw Škoda Fabia I. - Hromada Technických Problémů - bejvávalo :/
No a pak máš zase hned kousek vedle Norsko a Švédsko, kam se celkem hojně importuje spousta motorů z Japonska a vznikají různé zhovadilosti Vedle nás Polsko, kde legislativně postavit jde taky ledacos, potom Německo, kde to stojí prachy, ale taky to jde. Problém všech podobných zákonů. zákazů a nařízení je ten, že jakmile se to prosadí, těžko se toho zbavuje i když jsou lidi nasraní. Takže všechny změny co jdou proti úpravcům podporují stav, kdy se to postupně jen zhoršuje a může to potom skutečně skončit tak, že už si na auto nedáš vůbec nic, protože "pro jistotu to zakážeme, aby někdo náhodou něco nepokazil".
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm) "Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Celé je to o tom,že celý ten "tuning" chtějí mít zaštítěný firmou. Funguje to tak,že bobr si založí "beaver racing" - postaví supru - nechá ji dekru schválit a otypovat(cca 400-800000czk),jenže beaver racing může stavět další a další kopie - idea přestavby je jeho vlastnictví - a už žádnou dekru nepotřebuje. Takhle funguje třeba kaipan a jiné firmy.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Ano, to samozřejmě takto jde, ale z hlediska individuálních úprav to právě nic neřeší. Ten proces je takhle postavený na to, aby si někdo mohl postavit "automobilku" a malosériově sypat stejná auta. Japonsko má třeba taky poměrně přísné kontroly, všichni asi ví, že Japonci jsou puntičkáři. I přesto jsou tam například povolené upravené výfuky a to za předpokladu, že hluk nepřesáhne 96 dB - takové výfuky mají i jasně štítek JASMA co potvrzuje, že ten výfuk je takto navržený (typicky oblíbené výfuky HKS HiPower, Kakimoto, Blitz Nur Spec atd.) - u nás opět člověka má správně STK vyrazit, protože na výfuku nené "Éčko". Samozřejmě chápu, že argument "jinde je to jinak a proto to nejde aplikovat tady" je naprosto platný, legislativa u nás to prostě nesmyslně omezuje. Filozoficka otázka je tedy spíš ta, proč vlastně u nás omezovat věci, které jinde ve světě očividně nepředstavují problém.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm) "Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"