dotazy od amatéra
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: 28 úno 2016 19:07
dotazy od amatéra
Zdarec lidi, chci se vás všech zeptat jelikož jsem v tomhle oboru relativní začátečník momentálně šetřím na mazdu mx-5 NB r.v. 1999
tak bych se chtěl zeptat co můžu dělat za tuningové úpravy na motoru a tak. Na exterierové úpravy si moc nepotrpím mám radši sleeper styl a tudíž by mě zajímalo jestli na stk mají nějakou možnost jak zjistit například že motor má kovaný vnitřek nebo jen vysoko kompresní písty. Vím že když si místo standardních pneu o rozměrech 195/50R15 chtěl dát třeba 225/75R15 tak si musim sehnat nějaký papír od výrobce auta a nebo těch ráfků a gum ale nevim co z toho je lepší a jak to sehnat. Předem díky za radu
tak bych se chtěl zeptat co můžu dělat za tuningové úpravy na motoru a tak. Na exterierové úpravy si moc nepotrpím mám radši sleeper styl a tudíž by mě zajímalo jestli na stk mají nějakou možnost jak zjistit například že motor má kovaný vnitřek nebo jen vysoko kompresní písty. Vím že když si místo standardních pneu o rozměrech 195/50R15 chtěl dát třeba 225/75R15 tak si musim sehnat nějaký papír od výrobce auta a nebo těch ráfků a gum ale nevim co z toho je lepší a jak to sehnat. Předem díky za radu
Re: dotazy od amatéra
Dokud splníš emise, tak je to fuk, na STK do motoru nikdo nevidí. Pokud budeš chtít dát na MX5 gumy 225/75R15 tak pánůh s tebou, to bude zajímavý pohled
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: dotazy od amatéra
Tak dnes frčí tydle tuninki, tak to bude v pořádku.
www.vh-autoservis.cz
H S2000 AP1 / V 850 SW
H S2000 AP1 / V 850 SW
Re: dotazy od amatéra
To je možný, ale ten rozměr co píše je na offroad...
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: dotazy od amatéra
A nebude to třeba překlep? 225/45/15 už tak hrozný není, ne? Dedukuju z toho, že 7 je nad 4...
Bad things happen when good people pretend nothing is wrong. - Corey Mother Fuckin´Taylor
Re: dotazy od amatéra
On taky napsal "třeba", takže to měl být jen příklad, ale proč si z toho neudělat srandu. Každopádně bych na miatě nechal se standard výkonem standard gumy, protože ten fun factor s větší šířkou dost mizí.
www.vh-autoservis.cz
H S2000 AP1 / V 850 SW
H S2000 AP1 / V 850 SW
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: dotazy od amatéra
úpravy na motoru nevaděj do tý doby, dokud to neovlivňuje emise a ecu při připojení nehlásí žádný chyby týkajicí se emisí (lambda KO, korekce mimo rozsah atd..)...
písty nikdo neřeší, protože nejsou vidět, vysoká komprese emise trochu ovlivní, stejně tak ostrá vačka -zde silně doporučuju zachovat seriovou dobu otevření(nebo+15°max)a větší zdvih -případně vačky z nějakýho příbuznýho většího motoru (pokud existuje)-ty by měli mít rozumnej průběh a stále by měli bejt emise-friendly
na STK a emisích jebou jen za to co je vidět- takže filtříky na sání a oddech pryč (oddech jsem vyřešil systémem z turbomotoru a na sání mam vložku a rozvrtanej airbox aby před filtrm nezvnikal podtlak...).. vejfuk má vše co má mít v seriovejch místech, jen to je hlučnější
ad kola - ty mam zapsaný v TP na základě typovýho listu a na to tu máš čtění víc než dost v jiný sekci...
pro každej případ existuje jiný řešení... (nový kola rozumnýho rozměru=relativně bez problému, jetý kola nestandartních rozměrů=větší problémy, OEM kola ze silnější motorizace/jinýho silnějšího auta=poměrně velkej problém, ale i ten jde obejít...)
písty nikdo neřeší, protože nejsou vidět, vysoká komprese emise trochu ovlivní, stejně tak ostrá vačka -zde silně doporučuju zachovat seriovou dobu otevření(nebo+15°max)a větší zdvih -případně vačky z nějakýho příbuznýho většího motoru (pokud existuje)-ty by měli mít rozumnej průběh a stále by měli bejt emise-friendly
na STK a emisích jebou jen za to co je vidět- takže filtříky na sání a oddech pryč (oddech jsem vyřešil systémem z turbomotoru a na sání mam vložku a rozvrtanej airbox aby před filtrm nezvnikal podtlak...).. vejfuk má vše co má mít v seriovejch místech, jen to je hlučnější
ad kola - ty mam zapsaný v TP na základě typovýho listu a na to tu máš čtění víc než dost v jiný sekci...
pro každej případ existuje jiný řešení... (nový kola rozumnýho rozměru=relativně bez problému, jetý kola nestandartních rozměrů=větší problémy, OEM kola ze silnější motorizace/jinýho silnějšího auta=poměrně velkej problém, ale i ten jde obejít...)
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: dotazy od amatéra
som si teda pozrel jak to vznikalo ...Angličák píše:Tak dnes frčí tydle tuninki, tak to bude v pořádku.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: dotazy od amatéra
Krása co? Jako když prase z hoven lepí chlívek, ale neuděláš nic, někdo to má za "styl".JRD McLAREN píše:som si teda pozrel jak to vznikalo ...Angličák píše:Tak dnes frčí tydle tuninki, tak to bude v pořádku.
www.vh-autoservis.cz
H S2000 AP1 / V 850 SW
H S2000 AP1 / V 850 SW
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: dotazy od amatéra
...este mu tak kupit poriadnu 230ku karbosku ....
..nech furt do toho nemusi rezat po kuskoch 125kou ...
..ale nech to dokaze rozrezat naraz ... a odviezt do srotu ..
..nech furt do toho nemusi rezat po kuskoch 125kou ...
..ale nech to dokaze rozrezat naraz ... a odviezt do srotu ..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: dotazy od amatéra
k těm kolům, třeba se tohle někomu může hodit
http://www.rimsntires.com/specspro.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rimsntires.com/specspro.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Mondeo TDCI (96kw)
Škoda Fabia, taková benzínová zdechlina.....
Škoda Fabia, taková benzínová zdechlina.....
Re: dotazy od amatéra
prej emisim pomůže ocelová drátěnka (asi na nádobí? xD) do vyfuku... to je asi nějakej blud že?
Re: dotazy od amatéra
To se mi moc nezdá, celkem není důvod, proč by to mělo nějaký efekt. Spíš před emisema vyjezdit palivo a nabrat za účelem měření emisí jen nějakých 5-10 litrů s tím, že třetina z toho bude E85. Minimálně u aut, co mají emise na hraně, by to pomoct mohlo.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"