Toyota MR2 ZZW30 - swap 2ZZ

Na čem pracují členové TF

Moderátoři: Fáboš, Kane13, Tom_, tholis

Odpovědět
Uživatelský avatar
Goldies
Příspěvky: 2701
Registrován: 04 čer 2004 06:18
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Toyota MR2 ZZW30 - swap 2ZZ

Příspěvek od Goldies »

Moc se mi to sem nechce celé kopírovat, ale kdyby to bylo proti pravidlům, tak si ten čas udělám.

Takže pro ty které by to zajímalo: https://www.autickar.cz/blog/goldies/" onclick="window.open(this.href);return false;

Byla to dlouhá a trnitá cesta, ale stála za to :-)
Japonci na konci
Nissan Pathfinder - jen tak na práci
Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu
Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost
Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku

Tom_
Moderátor
Příspěvky: 3732
Registrován: 05 srp 2005 14:31
Bydliště: Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Re: Toyota MR2 ZZW30 - swap 2ZZ

Příspěvek od Tom_ »

Urcite to dej tady :wink:
Audi Coupe Quattro

Uživatelský avatar
Goldies
Příspěvky: 2701
Registrován: 04 čer 2004 06:18
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Toyota MR2 ZZW30 - swap 2ZZ

Příspěvek od Goldies »

OK, vezmeme to od počátku :-)

Rád bych se s Vámi podělil o svůj příběh “Jak jsem sobě pořídil auto pro zábavu. Psát moc neumím, ale snad zaujme alespoň obsah a celkem zajímavý příběh.

Aby vážený čtenář pochopil kde se ve mě vzala touha po vlastnictví auta bez střechy, vezmu to trochu popořadě. Moje první auto, které jsem si za svoje peníze koupil byl FOFO první generace s 1,6 benzínem. Psal se rok 2002 a velkou módou byla série F&F a i já jí částečně propadl, nutno říci bohužel. Poté co jsem značně upravené auto velmi pod cenou prodal, jsem se díval po něčem zajímavém a finančně dostupném. A tady to vše začalo. Nevím proč, ale pocítil jsem nutkavou touhu vlastnit vozidlo bez střechy a zažít ten pocit větru ve vlasech a slunce (v duši) nad hlavou. Jako nejdostupnější varianta byla v té době variace od Fordu – Escort. Měl jsem vždy rád divné věci a tak jsem se rozhodl pro poslední generaci – delfínka alias mk.7 s trhačem asfaltu 1,4 benzín.

Obrázek
Touha měnit motory se u mě projevila už tehdy a hned jako první věc se vyměnil mrtvý motor 1,4 benzín a výrazně lepší variantu 1,8 z verze XR3i. Bohužej sem tenkrát svěřil auto špatnému člověku a ten mi po roce práce auto v podstatě zničil (mimojiné vyřezal prahy protože se mu tam nové nevešly – koupil je na 3dv verzi a ne na verzi kabrio). Mé naštvání vyůstilo v neuvážené rozhodnutí a koupil jsem ihned vozidlo nové, stejné a přeci lepší:

Obrázek

Mělo rychlé pruhy, vše včetně střechy v elektrice a snížený podvozek a jako bonus (prosím nesuďte mě) umělo jezdit na LPG! No řekněte, není to výhra? Ne, není. Ford a plyn prostě nejde dohromady a velmi brzy se začaly projevovat neduhy s provozem Fordu na plyn spojené – auto prostě tvrdošijně jezdilo jen na plyn, na benzít to jelo jak 1,2HTP kterému vynechává jeden až dva válce. To se psal rok 2014 a mě bohužel hned z kraje roku umřel táta a jako děditství jsem přišel jak slepý k houslím k fungl novému Peugeot 308CC s najetými 650 km a v plné náloži s 1,6 THP:

Obrázek

Auto to bylo úžasné, nové, v plné náloži a v kůži, ale nemohl jsem se zbavit dojmu, že to prostě není pro člověka mého věku. V hlavě jsem také neustále měl utkvělou myšlenku, že chci spíše řidičské auto než pohodlné GT – navíc jsem opravdu nebyl spokojen s dynamikou.A tak i přez nevoli většiny lidí jsem se rozhodl 308 prodat – nutno podotknout že až po půl roce vlastnictví, kdy jsem si ho opravdu užil :-)

A v této fázy se dostávame do bodu, který Vás, vážení čtenáři, bude asi nejvíce zajímat. Výběr onoho bájného řidičského auta! A co tedy bylo ve výběru a jaká byla kritéria? Zásadní požadavek byl, že auto musí být kabriolet a už tím se celkem zůžil výběr. Další požadavky byly – pouze dvě místa, náhon na zadek a pokud možno velký FUN faktor s možností navýšení výkonu. Postupně jsem se dopracoval ke 3 variantám + jedné bonusové: Mazda MX-5 (njn i já si ji do blogu protlačím), MG-F, MR2 SW30 a jako bonus S2000 (tu jsem bohužel vzhledem k ceně použitelných kusů zavrhl). Stala se mi však velmi nepříjemná věc – dostal jsem možnost se bez dozoru svézt v základní verzy MR2. To co jsem zažil bylo něco neuvěřitelného – pocit motoru, který vám řve přímo za zády, lehkost ovládání a hlavně neustálý rohlík a to i na manželčině tváři! Co může být lepšího? A tak jsme se rozhodly, že už nic jiného nechceme a začal jsem s hledáním a zjišťováním informací.

Díky majiteli, který nás bezostyšně nechal projet ve své MR2, jsem většinu informací věděl a co jsem nevěděl jsem dohledal na Toyota fóru. Zásadní problém u tohoto auta je pohoná jednotka 1ZZ, která ve své první verzy trpěla na ovalitu válců a tím spojenou enormní spotřebu oleje a následné zadření motoru. Oprava spočítala ve výměně polomotoru s cenovkou kolem 70.000,-. Měl jsem tedy v podstatě jen několik variant:

sehnat auto u kterého byla Toyotou provedena výměna za druhou generaci motoru 1ZZ – za určitých velmi přísných podmínej Toyota uznávala reklamaci. Jedno takové auto v inzerci tenkrát bylo s cenovkou kolem 220.000,-
nechat motor vyvložkovat a tím by se mělo problémům zamezit – cenovka kolem 50.000,-
modlit se, že se ovalita u mnou vybraného auta neprojeví a úskostlivě hlídat olej – vzhledem k mému štěstí nereálná varianta
vykašlat se na 1ZZ a rovnou tam nacpat 2ZZ motor a rovnou získat malé stádo poníků navíc – na tuto myšlenku mě přivedl Idaho z DiComp Racingu, samotného by mě to nenapadlo :-)
Pro jakou varinatu jsem se rozhodl? A jak to všechno dopadlo? O tom určitě příště!

STAY TUNED!
Japonci na konci
Nissan Pathfinder - jen tak na práci
Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu
Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost
Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku

Uživatelský avatar
Goldies
Příspěvky: 2701
Registrován: 04 čer 2004 06:18
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Toyota MR2 ZZW30 - swap 2ZZ

Příspěvek od Goldies »

Pokud jste si přečetli můj první blog, asi by Vás mohlo zajímat pro jakou variantu jsem se rozhodl a pokud jste pravidelnými čtenáři na fóru tak už asi víte jakou variantu jsem vybral a jak to všechno dopadlo. Tady si ale můžu dovolit vzít to pěkně popořádku a mohu se i nechat trochu unést :-)

Po pečlivém zvážení všech čtyř možností jsem si vybral variantu číslo 4 a to SWAP motoru za silnější a snad i spolehlivěší jednotku 2ZZ která se dávala do sportovnějších verzí Toyot – Celica 7g, Corola TS – ale hlavně se její přeplňovaná varianta dávala do Lotusu Elise a Exige! A to už přeci něco znamená, ne?

Po předchzích zkušenostech s vozů mnou vlastněných, jsem si jako hlavní cíl stanovil najít vhodného mechanika, případně firmu, která celý projekt zaštítí a převede sny v realitu. Od začátku jsem jednal s Honzou (Idaho) z DiComp Racingu a po pár PM na TuningFóru jsem měl jasno – nevím o nikom jiném, kdo by takto rozuměl Toyotám a má aspoň představu co takový SWAP obnáší a co vše by mohlo nastat (opravdu se ale vše nedá odhadnout). Domluvili jsme se, že on sežene motor, na který mě dá záruku a já seženu ideálně nepojízdné auto.

Překvapivě se dřív podařilo sehnad motor z Celici, která jezdila v Japonsku (jak se později ukázalo – bohužel v Japonsku) a čekalo se tedy na to, až já seženu vhodnou MRchu. Cca po měsíci se objevila jedna za rozumné peníze v DE. Barva sice nic moc, ale kromě klimatizace (kterou bych stejně vyndal ven) byla v plné výbavě (rozumněj – okna a zrcátka v elektrice, ABS, interiér v kůži). Dle prodejce je motor zadřený a vozidlo nepojízdné. Zbývalo vyřešit, jak nebohou Mrchu dostat na ČR a to ideálně k Idahovy do Rožmitálu pod Třemešínem. Naštěstí jsme si vzpoměl na člověka s nickem Zemi, který se dovozem auto zabývá a s Idahem se naštěstí zná. Nutno podotknout, že nelá transakce proběhla v době, kdy jsme byl na dovolen v Chorvatsku a vše se řešilo emaily. Vše proběhlo překvapivě v pořádku a auto se dostalo na místo určení někdy v srpnu 2015.

Rukou rozklepanou z očekávání mi Idaho poslal tuto fotku:

Po příjezdu se zjistilo “pár” zajímavych věcí – Mrcha má US nárazníky (vypadají fakt pěkně), sportovní pružiny H&R nerezový duplex výfuk a dokonce možná samosvor! Překvapivě je v dobrém stavu i karosérie a střecha. Začínal jsem si říkat, že se možná paní štěstěna unavila sedla si i na mě! A jaké byli plány? V podstatě jen zgenerálkovat 2ZZ motor z Celici a pomocí Plug&Play ho namontovat do MR2 – existují přímo kity na SWAP tohoto motoru na MR2, v USA a JPN je to celkem oblíbená kratochvíle. Rovnou jsme se domluvili, že by se dala 6Q převodovka z Celdy a samozřejmě LSD. Očekávaná cena 120-150tis i s motorem! Ach jak bláhový jsem byl :-D

Velmi rychle se ukázalo, že to až taková sranda nebude. Po odstrojení auta se sem tam ukázala rez na podivných místech a největší překvapení nastalo, když se kluci na dílně pokusili sundat výfuk – prý to byla taková menší sprcha – motor musel být nějakou dobu pod vodou :-( Záplavy jsme vyločili vzhledem k absenci specifického bahýnka v interiéru a tak se nám jako nejpravděpodobnější ukázala varianta, že auto prostě skončilo zadkem ve vodě (španý řidičský manévr, špatně zatažená ruční brzda na břehu jezera…). Co se motoru týče, až takový problém to vzhledem k plánovanému SWAPu motoru nebyl, ale podvozek na tom byl hodně špatně a tak jsme se domluvili na celkové GO karosérie, podvozku a brzd. Toto rozhodnutí mělo celkem zásadní finanční i časový důsledek.

Když se mi na googledrive objevila tato fotka bylo my jasné, že se na silnici jen tak nepodívám. A také začala smršť špatných zpráv – katalizátor KO, musí se koupit nový, svody KO, bude potřeba nové, bude potřeba generálka brzd, přední ramena v háji (origo TOY díl cca 10.000,- kus), rozbité čelní sklo, ložiska na kolech KO a tak bych mohl pokračovat. Ale co, když už jsem se do toho jednou dal, přece to teď nevzdám :-)

Omámen vlastnictvím nového vozu, jsem začal přemýšlet jak bych si ještě udělal radost. Zamiloval jsem se do jedné fotky (nejspíše VT) na netu a řekl si, že by to takto nemuselo vypadat zle a tak jsem začal zhánět červené sedačky. Náhoda tomu chtěla, že se v inzerátu objevili sedačky v červené kůži z Hondy S2000 a navíc je prodával Zemi (ten stejný co mi dovezl MRku) na ceně jsme se rychle domluvili a po kamarádovy jsem je dostal z Mostu do Brna a z Brna jsme si udělali výlet do garáží DiComp Racingu na kontrolní den. Další co jsem opravdu chtěl byl digitální měřák tlaku a teploty oleje, teploty vody a palubního napěti. Ideální varianta mi připadl výrobek od L-Jaye z JDM fóra. Rovnou jsem vzali ShiftLight, protože racing, ne?

Při kontrolním dnu jsme si probrali všechny náležitosti co nás ještě čekají a vče už vypadalo jako “snadná” práce. Mimojiné jsme se domluvili, že horní uložení tlumičů je také špatné a pokud bychom vče udělali pořádně z origo dílů (druhovýroba na toto masivně rozšířené auto na úrovni čtyřkového golfu je překvapivě mizerná) tak se dostáváme na částku lehce kolem 17tis a to už je rozumnější vzít nový sportovní podvozek, ne? A taky že ano! Ale pro jaký se rozhodnout? Variant spousta, zkušeností majitelů ještě víc. Opět jsem se ponořil do hlubin internetu a snažil se rozhodnou pro nějakou alternativu. Protlum i HP byly bohužel mimo mé finanční možnosti (není to felda :-( ) a KW, Bilstein mi zase přišli také celkem drahé. Po pročtení fóra TypeR.cz a zkušenostech kluků na Civicách jsme se rozhodl pro Taiwanského výrobc XYZ. Časem se to ukázalo jako výborná volba.

Horní unibalové uložení, nastavitelné odklony na přední nápravě, tusostně i výškově seříditelné, prostě paráda. A když už máme takový nádherný set a kluci v DiComp Racingu si dali spoustu práce s repasí všech podvozkových dílú (co se nedávalo nové, tak se opískovalo a natřelo) tak by to chtělo také pořádné uložení. Vzhledem k tomu, že jsou to kluci šikovní tak se udělalo kompletní uložení v PUR:

Obrázek

V dalším díle se podíváme na to, co Vás asi všechny zajímá nejvíc a to je motor :-) To budu muset probrat s Idahem, protože to už jsou věci které mi toho moc neříkají.

STAY TUNED!
Japonci na konci
Nissan Pathfinder - jen tak na práci
Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu
Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost
Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku

Uživatelský avatar
Goldies
Příspěvky: 2701
Registrován: 04 čer 2004 06:18
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Toyota MR2 ZZW30 - swap 2ZZ

Příspěvek od Goldies »

Je tam par fotek co neslo nahrat, nevim proc :-(
Japonci na konci
Nissan Pathfinder - jen tak na práci
Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu
Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost
Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku

Uživatelský avatar
Goldies
Příspěvky: 2701
Registrován: 04 čer 2004 06:18
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Toyota MR2 ZZW30 - swap 2ZZ

Příspěvek od Goldies »

Motor. Největší bolest jinak výborného auta ve stavu v jakém vyjelo z továrny. Bohužel jak už jsem psal v předchozím blogu, trpí motor 1ZZ výrobní vadou, která má za následek velmi rychlé zkonzumování oleje a následé zadření motoru. Tuto vadu se podařilo vyřešit až ve facelitovaném motoru. Vzhledem k tomu, že Toyota vyrábí i výkonějšího brášku téhož motoru 2ZZ-GE, tak je SWAP nejoblíbenější úprava tohoto auta co se výkonu týče. A já nebyl výjimkou.

(ne proste fotku sem nedostanu, tohle forum je strasny!)

Jak jsem psal posledně motor který se podařilo sehnat byl JPN verze a to se ukázalo jako drobná chyba, protože nic nebylo tak jak dle všech diskuzí mělo být. Motor se koupil s tím, že je v jednom válci vidět drobný kousek kovu a abychom předešli problémům, ani se nepokoušl natočit. Celý halfcut Celici se dovezl na dílnu DiCompu a začalo se s jeho rozebíráním no a hned první zpráva nebyla úplně nejlepší – ohnuté písty! A tady se ukázalo jak dobře jsem si vybral firmu. Honza vzal vse na sebe a dodal nepoškozené písty a ještě se omluvil! Takto si představuji solidní firmu!

brzdy sem taky nedam :-(

Od začátku bylo v plánu, že se motor kompletně rozebere a vše co pujde se udělá pořádně. Domluvili jsme se na tom, že vše půjde do zlatého zinku, spodek motoru do černé, vršek a převodovka do stříbrné a původně mělo být víko v červeném Wrinkle, ale po dohodě jsme šli do černé. Takže motor je rozebraný a je na ceste k panu Kaslovi – asi jeden z Top motorářů u nás :-) Motor se nachává srovnat, otlakovat a rovnou i umýt. Zjistilo se, že motor je v dobré kondici a já měl zase jendou důvod k radosti, klasicky ne na dlouho :-D

Takže motor je smontovaný a vypadá nádherně, dokonce bych se nebál z něj jíst! Tak nádherně na fotkách vypadal. Po té co se relativně bez problému dá motor na své místo, začíná boj s elektriku a převodovkou. Ona převodovka by taky byla na samostatný elaborát :-) Původně tam byla 5Q překvapivě s LSD, ale já nutně potřeboval 6Q s LSD. Dovezený halfcut jednou pěknou 6Q bez LSD disponoval, takže se začalo s předěláváním převodovky. To, že v Celice je motor i převodovka pěkně vepředu, asi není přeba zdůrazňovat. V MR2 je to přesně naopak, takže kompletní přepákování a upravní tak aby šlo řadit i něco jiného na zpátečka pří bylo velmi výživné. Nakonec je převodovka kombinací dílů z Celici, MR2 a Coroly (aspoň mám ten dojem, Idaho mě kdyžtak určitě rád opraví).

Popoplujeme dále. Motor i s převodovkou si rozumí a vše vypadá dobře, ach jak plané byly mé naděje v brzký konec :-D Elektrika. Za všechno může ona! Absolutně nekompatibilní JPN konektory s těmi EU! Dokonce ani podle dílenské příručky přímo z TOY to prostě nejde a tak se Láďa (maestro elektikář v DiCompu) pouští do nerovného boje s klubkem hadů a všichni doufáme, že ho žádný nekousne, a že to celé rozchodí! Naštěstí se to asi po 45 hodinách práce daří a všichni máme radost, že Mrcha vrčí a krásně přede. Jak je však u mě normální, radost trvá jen chvilku :-( Servo! Za všechno může servo. Nikdo nechápeme jak je to možné, ale servo prostě tlačí obráceně! Navíc každý díl v servu má jiné číslo (a ty by měly být stejné). Rozhodnutí padlo rychle (já už chtěl vážně jezdit) vezme se nové z vrakoviště (za úplně nové v TOY bych zaplatil opravdu nesmysl). Takže zatím je situace taková, že auto vrčí, zatáčí, řadí a tím pádem i jezdí!

Dalším drobným problémem byl výfuk, svody a katalizátor. Původní svody z 1ZZ nešlo použít a svody z Celici také ne. Honza objevil na Ebay jedny krásné nerezové za rozumné peníze. Objedaly se a po doručení do ČR se zjistilo, že sváry tedy rozhodně jesou takové jaké byly očekávány a hlavně byly už místi nedokonalé a netěsné. Takže se milé svody rozřezaly a odvezli se na opětovné svaření. Nutno však podotknout, že pořád to byla nejlevněší varianta a navíc mám nadherné nerezové svody! Výfuk se nakonec také podařilo vyřešit a zůstal mi i původní duplex! Což mi opět vytvořilo na tváři úsměv.

A tímto se blížíme na konec příběhu. Podotknu, že auto bylo kompletně odrezeno, vše bylo ošetřeno, pozinkováno a znovu s pro mě nepochopitelnou precizností opět sestaveno. Ošetřil se i podvozek, namontoval se ShiftLight a dodatečný digitální budík, který hlídá teplotu a tlak oleje a teplotu vody s palubním napětím. Jako perličku jsem si vymslel sedačky z S2000 v krásné červené barvě – a tady bych to opět nebyl já, kdyby se nevyskytl problém! Zámky na pás nejsou kompatibilní s MR2 pásy :-D Ale i to se nakonec vyřešilo a auto mohlo v poklidu vyrazit na STK, kde vše proběhlo hladce a auto se 23.12.2016 objevilo u mě na dílně dovezené na podválu a já už věděl, že budu mít nádherné Vánoce!

Příště se podíváme na to, jak se mi s MR2 momentálně žije.

STAY TUNED!
Japonci na konci
Nissan Pathfinder - jen tak na práci
Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu
Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost
Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku

Uživatelský avatar
Květoslávek
Příspěvky: 1601
Registrován: 16 srp 2006 11:01
Bydliště: Brno-Hlavní město Moravy

Re: Toyota MR2 ZZW30 - swap 2ZZ

Příspěvek od Květoslávek »

Palec hore:) a kamarád co dovezl sedačky má jméno:) až povím tu historii...;)
Volvo V40 2.0 T4 yellow Faketaxi :)
Go HARD or Go Home!!!

Odpovědět

Zpět na „Projekty“