Mitsubishi Cordia 1.8 turbo 1987
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Re: Mitsubishi Cordia 1.8 turbo 1987
Túrujú aj benzináky občas, skrátka treba vyššiu teplotu vo výfuku aby boli lepšie emisie a tú nijak inak nedosiahne len zvýšením otáčok a ked sa nedarí tak vytáča viac a viac.
Preto má auto často na zvodoch tepelný štít - aby sa udržala teplota, nie preto aby sa náhodou niekto neopálil
Preto má auto často na zvodoch tepelný štít - aby sa udržala teplota, nie preto aby sa náhodou niekto neopálil
Re: Mitsubishi Cordia 1.8 turbo 1987
Tak jsem pod to vlezl a je tam komplet výfuk s 55mm trubky a asi ten pruměr je origo,protože koleno od prvního katu,který je rovnou na parohách je 55mm a to je určitě origo.Tak tet nevím jestli to udělat znova z 55 bez těch katu,nebo tam dát něco většího.
Re: Mitsubishi Cordia 1.8 turbo 1987
Použil by som ten istý priemer a tak isto by som tam dal aj KAT
Re: Mitsubishi Cordia 1.8 turbo 1987
Kat tam nedám určitě,nechci to tam.
Tady je něco o výfuku,ale to přeložení mě moc smysl nedává,určitě mě to někdo objasníte.
https://translate.google.cz/translate?h ... 855&anno=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Tady je něco o výfuku,ale to přeložení mě moc smysl nedává,určitě mě to někdo objasníte.
https://translate.google.cz/translate?h ... 855&anno=2" onclick="window.open(this.href);return false;
- m.artty
- Moderátor
- Příspěvky: 8238
- Registrován: 23 čer 2009 22:23
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mitsubishi Cordia 1.8 turbo 1987
Velice zajímavé auto, asi jsem ho ani nikdy neviděl - ani na foto ani v reálu. Mám rád youngtimery a když je to ještě něco málo vídaného, tak je to super. Hodně stěstí při shánění potřebných dílů - znám to z vlastní zkušenosti a to mám auta, kterých bylo všude spousty.
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadettů na díly
Re: Mitsubishi Cordia 1.8 turbo 1987
No je to spíš proto, aby se neohříval zbytečně motorový prostor, nezačala hořet odhlučňovací hmota nebo neopadal lak z kapoty, případně aby se netavily plasty v okolí apod. To si spíš pleteš s omotávkou termopáskou, ta už teplotu v potrubí/svodech opravdu udrží, protože je ze všech stran.pufko píše:Preto má auto často na zvodoch tepelný štít - aby sa udržala teplota, nie preto aby sa náhodou niekto neopálil
Debata je tam spíš o velikosti turba a průměr výfuku se tam úplně neřeší, resp. tazatel polemizoval, jestli mu pomůže větší výfuk turbo roztočit, protože má na motoru větší než je série (a z následné odpovědi plyne, že je prostě velké už moc). 55mm jsou zhruba dva palce, 3" výfuk je tedy plus padesát procent tvého současného průměru - pokud neplánuješ nějaké zásadnější zásahy, bude ti to opravdu stačit, případně můžeš přidat na průměru na ty cca 2.5". Samozřejmě ty 3" by nijak neuškodily, výfuk ale bude z principu zároveň i hlučnější a můžeš mít možná i problémy s místem, protože to potrubí už je prostě výrazně širší - záleží jak to je na autě vyřešeno. Je to asi jako jít s kanónem na vrabce - účel to splní, ale je to přehnanéCORDIA píše:Kat tam nedám určitě,nechci to tam.
Tady je něco o výfuku,ale to přeložení mě moc smysl nedává,určitě mě to někdo objasníte.
https://translate.google.cz/translate?h ... 855&anno=2" onclick="window.open(this.href);return false;

Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Mitsubishi Cordia 1.8 turbo 1987
Dík,zrovna před týdnem jsem koukal po nákých GSI a už je to taky všechno v hajzlu a přibejvat nebudou,tak že určitě už tet je to zajímavé auto,taky mám rád auta z téhle doby.m.artty píše:Velice zajímavé auto, asi jsem ho ani nikdy neviděl - ani na foto ani v reálu. Mám rád youngtimery a když je to ještě něco málo vídaného, tak je to super. Hodně stěstí při shánění potřebných dílů - znám to z vlastní zkušenosti a to mám auta, kterých bylo všude spousty.
Re: Mitsubishi Cordia 1.8 turbo 1987
Běkuju za objasnění,na Celicu jsem dál komplet výfuk ze 70mm uprostřed rezontor a na konci náký dtm ladák a ublížil jsem tomu,auto jelo jen ve vysokých otáčkách a dole se to hádalo,tak bych nechtěl dopadnout stejně,je pravda,že to bylo jen atmosféra.Jestli tam je 55mm série,tak to udělm z 60mm,placu tam je opravdu hodně,asi to je kuli kardanu když je to 4x4.Beaver píše:No je to spíš proto, aby se neohříval zbytečně motorový prostor, nezačala hořet odhlučňovací hmota nebo neopadal lak z kapoty, případně aby se netavily plasty v okolí apod. To si spíš pleteš s omotávkou termopáskou, ta už teplotu v potrubí/svodech opravdu udrží, protože je ze všech stran.pufko píše:Preto má auto často na zvodoch tepelný štít - aby sa udržala teplota, nie preto aby sa náhodou niekto neopálil
Debata je tam spíš o velikosti turba a průměr výfuku se tam úplně neřeší, resp. tazatel polemizoval, jestli mu pomůže větší výfuk turbo roztočit, protože má na motoru větší než je série (a z následné odpovědi plyne, že je prostě velké už moc). 55mm jsou zhruba dva palce, 3" výfuk je tedy plus padesát procent tvého současného průměru - pokud neplánuješ nějaké zásadnější zásahy, bude ti to opravdu stačit, případně můžeš přidat na průměru na ty cca 2.5". Samozřejmě ty 3" by nijak neuškodily, výfuk ale bude z principu zároveň i hlučnější a můžeš mít možná i problémy s místem, protože to potrubí už je prostě výrazně širší - záleží jak to je na autě vyřešeno. Je to asi jako jít s kanónem na vrabce - účel to splní, ale je to přehnanéCORDIA píše:Kat tam nedám určitě,nechci to tam.
Tady je něco o výfuku,ale to přeložení mě moc smysl nedává,určitě mě to někdo objasníte.
https://translate.google.cz/translate?h ... 855&anno=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mitsubishi Cordia 1.8 turbo 1987
Atmosféry jsou na tom jinak, přehnaně průchozí výfuk způsobí, že v nižších otáčkách příliš poklesne rychlost výfukových plynů (mají moc prostoru k rozpínání a chladnutí) a to zhorší výplach válce. U turba to ovšem neplatí. Pokud máš místa dostatek, můžeš zkusit to 65mm potrubí. Jestli máš možnost, tak si zkus co nejpřesněji změřit čas 0-100 a nebo čas na nějakém rovném úseku silnice, ideálně taky pozoruj, při jakých otáčkách motoru ti "spíná" turbo (tj. kdy jdeš efektivně už do boostu), potom z auta odmontuj výfuk a zkus to projet znovu
Pokud dojde ke zlepšení, má větší výfuk smysl.

Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: Mitsubishi Cordia 1.8 turbo 1987
Jo dobre, udelam to.Udelm technickou a pak to vezmu na letiste,je tady kousek a je to otevrene pro verejnost.A pokud to bude znat,tak ho vyrobim.Beaver píše:Atmosféry jsou na tom jinak, přehnaně průchozí výfuk způsobí, že v nižších otáčkách příliš poklesne rychlost výfukových plynů (mají moc prostoru k rozpínání a chladnutí) a to zhorší výplach válce. U turba to ovšem neplatí. Pokud máš místa dostatek, můžeš zkusit to 65mm potrubí. Jestli máš možnost, tak si zkus co nejpřesněji změřit čas 0-100 a nebo čas na nějakém rovném úseku silnice, ideálně taky pozoruj, při jakých otáčkách motoru ti "spíná" turbo (tj. kdy jdeš efektivně už do boostu), potom z auta odmontuj výfuk a zkus to projet znovuPokud dojde ke zlepšení, má větší výfuk smysl.
Re: Mitsubishi Cordia 1.8 turbo 1987
V rámci "záujmu" zachovania auta - teda aj možného záujmu niekoho z cudziny o takého "exota" by som tam ten KAT dal. Ono či to bude mať 90kW, alebo 95kW je šumafuk - neviem či by si to pocítil, podstatný bude stav a čím viac originálne to bude tým väčšiu hodnotu to bude mať
A ver že keby to chcel nejaký nemčúr tak to chce v takom stave že to prejde cez STK. Tam ťa kludne vyšmaria z STK len preto že ti nepíska signalizácia nezapnutého bezpečnostného pásu (ak ju to auto samozrejme má), tam nehrozí že by pustili cez STK auto čo má odstránený KAT
A ver že keby to chcel nejaký nemčúr tak to chce v takom stave že to prejde cez STK. Tam ťa kludne vyšmaria z STK len preto že ti nepíska signalizácia nezapnutého bezpečnostného pásu (ak ju to auto samozrejme má), tam nehrozí že by pustili cez STK auto čo má odstránený KAT
Re: Mitsubishi Cordia 1.8 turbo 1987
Stačí když si původní potrubí nechá někde v suchém sklepě a může ho potom přidat při případném prodeji k autu.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- LiberaleMiguel
- Příspěvky: 3089
- Registrován: 04 srp 2011 19:12
- Bydliště: Havířov
Re: Mitsubishi Cordia 1.8 turbo 1987
Pufko co sem furt tlačíš nějaký prodej němčourům ? On to auto chce pro sebe a ne jako investici
pokud jsem teda něco nepřehlídnul....

Re: Mitsubishi Cordia 1.8 turbo 1987
Presne tak.Zatim o zadnem prodeji neuvazuju.Investice by to asi byla kdybych to na 10 let zavrel do garaze a pak to vystrelil,ale ja autama jezdim,neskladuju je.
Re: Mitsubishi Cordia 1.8 turbo 1987
Otázka je v akom stave je ten pôvodný výfuk, či má zmysel niečo odkladať do sklepu...
Hento auto by som teda na bežné jazdenie nepoužíval, bárs som zástanca toho že auto sa kupuje na to aby jazdilo a nie stálo niekde v garáži. V dennej premávke sa to zhumpluje, potom to nebude mať žiadnu hodnotu
Hento auto by som teda na bežné jazdenie nepoužíval, bárs som zástanca toho že auto sa kupuje na to aby jazdilo a nie stálo niekde v garáži. V dennej premávke sa to zhumpluje, potom to nebude mať žiadnu hodnotu
Re: Mitsubishi Cordia 1.8 turbo 1987
Proč myslíš,má to najeto 160,tak myslím,že to ještě jednou tolik dá a když to nikdo nezboří a bude o to pečováno,tak to s běžným servisem muže klidně drandit.pufko píše:Otázka je v akom stave je ten pôvodný výfuk, či má zmysel niečo odkladať do sklepu...
Hento auto by som teda na bežné jazdenie nepoužíval, bárs som zástanca toho že auto sa kupuje na to aby jazdilo a nie stálo niekde v garáži. V dennej premávke sa to zhumpluje, potom to nebude mať žiadnu hodnotu
Re: Mitsubishi Cordia 1.8 turbo 1987
No ved práve tie drobné tukance od parkovania či nebodaj nehoda. Rozbité cesty sa zasa podpíšu na stav podvozku.
Máš niečo čoho je v celej republike tolko kusov že to zrátaš na jednej ruke a chceš s tým chodiť do roboty jak keby to bola hrdzavá Felicia
Velmi dobre zváž ako s tým budeš zaobchádzať
Máš niečo čoho je v celej republike tolko kusov že to zrátaš na jednej ruke a chceš s tým chodiť do roboty jak keby to bola hrdzavá Felicia
Velmi dobre zváž ako s tým budeš zaobchádzať
Re: Mitsubishi Cordia 1.8 turbo 1987
ty ses fakt maslo... ja mam auto ktery v republice v tomhle stavu a specifikaci neni a jezdim s nim denne a dokonce i na okruhy. Mam se jit zastrelit?
Japonci na konci
Nissan Pathfinder - jen tak na práci
Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu
Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost
Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku
Nissan Pathfinder - jen tak na práci
Honda Civic 8g 1.8 V-tec - jen tak pro ženu
Toyota MR2 ZZW30 2ZZ - jen tak pro radost
Yamaha Majesty 250 - jen tak na lítačku