Opel omega 3.0 V6 chip tuning
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: 09 led 2018 16:41
Opel omega 3.0 V6 chip tuning
Zdravím, najde se někdo kdo ladil mapy pro Opela Omegu 3.0 V6 v řídící jednotce Bosch Motronic 2.8.1? Chtěl bych se poradit s někým kdo s tím má zkušenosti, o mapách co jsem našel, jestli jsem nějaké přehlédl a třeba i o jejich úpravě. Díky
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opel omega 3.0 V6 chip tuning
..co tam ches "ladit" ..??
tvoj dotaz je trosku nezrozumitelny...
tvoj dotaz je trosku nezrozumitelny...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Opel omega 3.0 V6 chip tuning
co tahle ale nevim jak to pojede
JRD- co asi ze zapíchne pc nahraje novy soft. a autu pribide aspoň 100hp

JRD- co asi ze zapíchne pc nahraje novy soft. a autu pribide aspoň 100hp

- LiberaleMiguel
- Příspěvky: 3089
- Registrován: 04 srp 2011 19:12
- Bydliště: Havířov
Re: Opel omega 3.0 V6 chip tuning
Tireguy: jo, to je kvalitní mapa
když zazoomuješ na Ameriku, tak možná i uvidíš nějaké ty koně 


-
- Příspěvky: 9
- Registrován: 09 led 2018 16:41
Re: Opel omega 3.0 V6 chip tuning
Množství vstřikovaného paliva, reakce plynového pedálu, zapalování apod. Jde mi spíš o to jestli tu už někdo tuhle jednotku dělal nebo ne, potřebuju se s někým poradit o mapách co jsem našel, jestli jsem našel všechny nebo mi nějaký chybí a jestli někdo ví jak descriptovat osy a samotnou mapu, můžu přidat adresy map co jsem nasel a originální soft z jednotky, když se najde někdo kdo se v těchto ECU vyzná
- LiberaleMiguel
- Příspěvky: 3089
- Registrován: 04 srp 2011 19:12
- Bydliště: Havířov
Re: Opel omega 3.0 V6 chip tuning
Reakce plynového pedálu ? Jak se čipuje ocelové lanko ? 

-
- Příspěvky: 9
- Registrován: 09 led 2018 16:41
Re: Opel omega 3.0 V6 chip tuning
Když se pořádně zadíváš na škrtící klapku tak ti tam vedou káblíky na potenciometr
Pro příště budeš vědět, jen tak pro prdel tam ten potenciometr není 


- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opel omega 3.0 V6 chip tuning
Mohl bych komentovat slovy:Michale drž hubu,když o tom víš naprosté hovna! Ale protože chci,aby jsi si rozšířil obzory tak Ti prozradím,že ecu sleduje nejen změnu úhlu pozice škrtící klapky,ale i časový úsek jak rychle k tomu dojde.LiberaleMiguel píše:Reakce plynového pedálu ? Jak se čipuje ocelové lanko ?
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opel omega 3.0 V6 chip tuning
... tie softy si prezeral vo winols ..??
..alebo teda podme na to takto..
mas stiahnutu epromku z tvojej povodnej ecu ..??
alebo mas nejake image stiahnute z internetu a vrtas sa v nich ..??
..
ak ma pamat neklame, tak ziadne 3D mapy tam nenajdes..
horkotazko sa to bude dat nazvat 2D mapa ..
kedze to budu bud RPM vs. TPS (Alpha-N)
alebo to bude verzia RPM vs. MAP
a tie "osy" X a Y su tam niekde napevno zakodovane,
je tam nejaka "pevna" hodnota vstreku a predzapalu..
a hybe sa to na zaklade korekcii z cidiel..
(tusim)
..alebo teda podme na to takto..
mas stiahnutu epromku z tvojej povodnej ecu ..??
alebo mas nejake image stiahnute z internetu a vrtas sa v nich ..??
..
ak ma pamat neklame, tak ziadne 3D mapy tam nenajdes..
horkotazko sa to bude dat nazvat 2D mapa ..
kedze to budu bud RPM vs. TPS (Alpha-N)
alebo to bude verzia RPM vs. MAP
a tie "osy" X a Y su tam niekde napevno zakodovane,
je tam nejaka "pevna" hodnota vstreku a predzapalu..
a hybe sa to na zaklade korekcii z cidiel..
(tusim)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: 09 led 2018 16:41
Re: Opel omega 3.0 V6 chip tuning
LiberaleMiguel: Hold jeden z těch rádoby tunerů co si myslí, že o autech něco ví a přitom dokáže jen přezout na pěkný liťáky, dát laďák, polepit celý auto a možná ještě sportovní podvozek, to dokáže každej vocas ale když dojde na motor tak si stěží vymění olej ale rozumů má na rozdávání, prvně by to chtělo aspoň pochopit jak motor a jeho řízení vlastně funguje 

- LiberaleMiguel
- Příspěvky: 3089
- Registrován: 04 srp 2011 19:12
- Bydliště: Havířov
Re: Opel omega 3.0 V6 chip tuning
Ty hňupe
vůbec nevíš 
Určitě softem zlepšíš to, jak bude auto reagovat na mechanické otevření klapky
ano, jednotku to můžeš naučit, ale prostě motor bue reagovat až oteveřeš klapku, tečka 


Určitě softem zlepšíš to, jak bude auto reagovat na mechanické otevření klapky


- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opel omega 3.0 V6 chip tuning
Michale není to tak. Sw můžu upravit tak,že budeš mít plný plyn a přesto se motor nedostane do otáček.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: 09 led 2018 16:41
Re: Opel omega 3.0 V6 chip tuning
Soft mám staženej z netu ale je shodný s tím v mé ECU, mám ho jen abych se v té jednotce naučil hledat a dekódovat a upravovat, všechno hledám ve winols
Je to jednotka Bosch Motronic 2.8.1 pro motor X30XE a soft 0261204589, jede na 8 bitech, ještě přiložím soubor a adresy map co jsem našel a ID os X a Y i s descriptováním.
E2AD - Latence vstřiku - 5x1 (osa X ID=36 Napětí baterie)
E520 - WOT mapa vstřikování - 4x16 (osa X ID=40 TPS, osa Y ID=3B Otáčky motoru)
E57C - 1. mapa řidičem žádaného vstřikování - 12x12 (osa X ID=40 TPS, osa Y ID=3B Otáčky motoru)
E628 - 2. mapa řidičem žádaného vstřikování - 12x12 (osa X ID=40 TPS, osa Y ID=3B Otáčky motoru)
E6D4 - 3. mapa řidičem žádaného vstřikování - 12x12 (osa X ID=40 TPS, osa Y ID=3B Otáčky motoru)
E8C9 - Doba vstřiku - 7x12 (osa X ID=36 Napětí baterie, osa Y ID=3B Otáčky motoru)
E92B - Volnoběžné otáčky - 4x6 (osa X ID=38 Teplota chladící kapaliny °C, osa Y ID=3B Otáčky motoru), nejsem si 100% jistej
E952 - 1. mapa řidičem žádaného zapalování - 4x8 (osa X ID=40 TPS, osa Y ID=3B Otáčky motoru)
E983 - 2. mapa řidičem žádaného zapalování - 4x8 (osa X ID=40 TPS, osa Y ID=3B Otáčky motoru)
E9BD - WOT mapa zapalování - 6x16 (osa X ID=40 TPS, osa Y ID=3B Otáčky motoru)
EA39 - 1. hlavní mapa zapalování - 12x12 (osa X ID=40 TPS, osa Y ID=3B Otáčky motoru)
EAE5 - 2. hlavní mapa zapalování - 12x12 (osa X ID=40 TPS, osa Y ID=3B Otáčky motoru)
EB91 - 3. hlavní mapa zapalování - 12x12 (osa X ID=40 TPS, osa Y ID=3B Otáčky motoru)
EC3D - 4. hlavní mapa zapalování - 12x12 (osa X ID=40 TPS, osa Y ID=3B Otáčky motoru)
ECE9 - 5.hlavní mapa zapalování - 12x12 (osa X ID=40 TPS, osa Y ID=3B Otáčky motoru)
EDBB - Hlavní palivová mapa - 12x12 (osa X ID=C0 MAF, osa Y ID=3B Otáčky motoru)
F488 - EGR - 8x8 (osa X ID=40 TPS, osa Y ID=3B Otáčky motoru)
Ještě mi chybí omezovač otáček motoru, a nějaké další? Volnoběžnými otáčkami si nejsem vůbec jistý. kdybych měl někde chybu tak se omlouvám teprve se to učím, dost dat jsem taky hledal na netu i když se to snažím pokud možno hledat sám.
ID os X a Y a descript ( nevím jak moc přesný ten descript je)
ID=36 - Napětí [V] (factor 0,068)
ID=37 - Teplota nasávaného vzduchu [°C] (factor 0,75 a offset -48)
ID=38 - Teplota chladící kapaliny [°C] (factor 0,75 a offset -48)
ID=3B - Otáčky mototu (factor 40)
ID=40 - Poloha plynového pedálu TPS (factor 0,666667)
ID=C0 - MAF senzor (factor 26 a offset 800)
Rád bych taky našel nějakou mapu pro MAF senzor, do budoucna chci dávat kompresor tak abych mohl nastavit senzor na jeho tlaky.
Je to jednotka Bosch Motronic 2.8.1 pro motor X30XE a soft 0261204589, jede na 8 bitech, ještě přiložím soubor a adresy map co jsem našel a ID os X a Y i s descriptováním.
E2AD - Latence vstřiku - 5x1 (osa X ID=36 Napětí baterie)
E520 - WOT mapa vstřikování - 4x16 (osa X ID=40 TPS, osa Y ID=3B Otáčky motoru)
E57C - 1. mapa řidičem žádaného vstřikování - 12x12 (osa X ID=40 TPS, osa Y ID=3B Otáčky motoru)
E628 - 2. mapa řidičem žádaného vstřikování - 12x12 (osa X ID=40 TPS, osa Y ID=3B Otáčky motoru)
E6D4 - 3. mapa řidičem žádaného vstřikování - 12x12 (osa X ID=40 TPS, osa Y ID=3B Otáčky motoru)
E8C9 - Doba vstřiku - 7x12 (osa X ID=36 Napětí baterie, osa Y ID=3B Otáčky motoru)
E92B - Volnoběžné otáčky - 4x6 (osa X ID=38 Teplota chladící kapaliny °C, osa Y ID=3B Otáčky motoru), nejsem si 100% jistej
E952 - 1. mapa řidičem žádaného zapalování - 4x8 (osa X ID=40 TPS, osa Y ID=3B Otáčky motoru)
E983 - 2. mapa řidičem žádaného zapalování - 4x8 (osa X ID=40 TPS, osa Y ID=3B Otáčky motoru)
E9BD - WOT mapa zapalování - 6x16 (osa X ID=40 TPS, osa Y ID=3B Otáčky motoru)
EA39 - 1. hlavní mapa zapalování - 12x12 (osa X ID=40 TPS, osa Y ID=3B Otáčky motoru)
EAE5 - 2. hlavní mapa zapalování - 12x12 (osa X ID=40 TPS, osa Y ID=3B Otáčky motoru)
EB91 - 3. hlavní mapa zapalování - 12x12 (osa X ID=40 TPS, osa Y ID=3B Otáčky motoru)
EC3D - 4. hlavní mapa zapalování - 12x12 (osa X ID=40 TPS, osa Y ID=3B Otáčky motoru)
ECE9 - 5.hlavní mapa zapalování - 12x12 (osa X ID=40 TPS, osa Y ID=3B Otáčky motoru)
EDBB - Hlavní palivová mapa - 12x12 (osa X ID=C0 MAF, osa Y ID=3B Otáčky motoru)
F488 - EGR - 8x8 (osa X ID=40 TPS, osa Y ID=3B Otáčky motoru)
Ještě mi chybí omezovač otáček motoru, a nějaké další? Volnoběžnými otáčkami si nejsem vůbec jistý. kdybych měl někde chybu tak se omlouvám teprve se to učím, dost dat jsem taky hledal na netu i když se to snažím pokud možno hledat sám.
ID os X a Y a descript ( nevím jak moc přesný ten descript je)
ID=36 - Napětí [V] (factor 0,068)
ID=37 - Teplota nasávaného vzduchu [°C] (factor 0,75 a offset -48)
ID=38 - Teplota chladící kapaliny [°C] (factor 0,75 a offset -48)
ID=3B - Otáčky mototu (factor 40)
ID=40 - Poloha plynového pedálu TPS (factor 0,666667)
ID=C0 - MAF senzor (factor 26 a offset 800)
Rád bych taky našel nějakou mapu pro MAF senzor, do budoucna chci dávat kompresor tak abych mohl nastavit senzor na jeho tlaky.
- Přílohy
-
- 0261204589-357874-X30XE-M281-AF.zip
- (38.34 KiB) Staženo 262 x
Naposledy upravil(a) Mastalirsky1 dne 10 led 2018 22:27, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: 09 led 2018 16:41
Re: Opel omega 3.0 V6 chip tuning
LiberaleMiguel: Žiješ ještě v době kdy byly jen karburátory ne? To bys pravdu měl, ale u motorů s řízeným vstřikováním je to prostě jinak, ty sice plynovým pedálem otevřeš škrtící klapku aby se do motoru dostal vzduch ale řídící jednotka upravuje množství vstřikovaného paliva podle toho jak moc je klapka otevřená a dalších faktorů, když ji nastavíš aby se vstřikovalo trochu víc paliva a upravíš zapalování tak motor půjde za plynem dravěji.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opel omega 3.0 V6 chip tuning
no sak to mas celkom pekne najdene...
ja si to uz fakt moc nepamatam ..
kedze je to uz davno co som sa vrtal v Motronicu 2.1 k mojmu dvojlitru....
(a vacsinu tychto starych ecu winols rozpozna, a jednotlive mapy ti sam ponukne)
O preplnovani si u tejto konkretnej jednotky mozes nechat akurat tak zdat...
Aj kedy si to chcel skusit, tak to pojde spravit jedine preindexovanim MAF senzoru
a nasledne prerobenim palivovej mapy..
co ale nevim ako sa potom zatvaria tie korekcne mapy paliva.
U predzapalu si limitovany tym, ze je riadeny na zaklade TPS/RPM ..
a to uznas, ze k preplnaniu moze dojst aj pri 50% otvoreni klapky..
a taktiez aj k situacii kedy pri 50% TPS k preplnaniu nedojde..
...z kade bude potom ecu sypat predzapal... to fakt netusim ..
.. kedze o pripadnom pretlaku ci podtlaku nema ani tusenia...
(to by ten motor mohol bud vkuse detonovat, alebo by bol strasne dreveny .. )
Motronic 2.8 co mala turbo Calibra mal sice MAP senzor, ale ten tam bol len ciste na regulaciu tlaku turba..
a veskere palivo to davalo iba na zaklade udajov MAF senzoru ...
...a vobec to nebolo idealne...
Predzapal dtto, mapa bola proste spravena z takou rezervou, ze v "atmosferickom rezime" to bolo lenive..
(a predzapal by to znieslo aj o 6st vacsi nez ponukala mapa)
pripadna "presnost" zapalovania pri rozdelovaci je tiez otazna ...
Z mojej skusenosti viem povedat, ze vsetky "upravene C20LET" z chipom na povodnej ecu
sa sotva vyrovnaju mojej "upravenej atmosfere" na standalone jednotke...
(v pripade garazoveho a internetoveho tuningu su horsie nez NA (XE) )
..
co je vlastne aj dovod, preco som sa na upravu a chipovanie motronicu vy
ja si to uz fakt moc nepamatam ..
kedze je to uz davno co som sa vrtal v Motronicu 2.1 k mojmu dvojlitru....
(a vacsinu tychto starych ecu winols rozpozna, a jednotlive mapy ti sam ponukne)
O preplnovani si u tejto konkretnej jednotky mozes nechat akurat tak zdat...
Aj kedy si to chcel skusit, tak to pojde spravit jedine preindexovanim MAF senzoru
a nasledne prerobenim palivovej mapy..
co ale nevim ako sa potom zatvaria tie korekcne mapy paliva.
U predzapalu si limitovany tym, ze je riadeny na zaklade TPS/RPM ..
a to uznas, ze k preplnaniu moze dojst aj pri 50% otvoreni klapky..
a taktiez aj k situacii kedy pri 50% TPS k preplnaniu nedojde..
...z kade bude potom ecu sypat predzapal... to fakt netusim ..
.. kedze o pripadnom pretlaku ci podtlaku nema ani tusenia...
(to by ten motor mohol bud vkuse detonovat, alebo by bol strasne dreveny .. )
Motronic 2.8 co mala turbo Calibra mal sice MAP senzor, ale ten tam bol len ciste na regulaciu tlaku turba..
a veskere palivo to davalo iba na zaklade udajov MAF senzoru ...
...a vobec to nebolo idealne...
Predzapal dtto, mapa bola proste spravena z takou rezervou, ze v "atmosferickom rezime" to bolo lenive..
(a predzapal by to znieslo aj o 6st vacsi nez ponukala mapa)
pripadna "presnost" zapalovania pri rozdelovaci je tiez otazna ...
Z mojej skusenosti viem povedat, ze vsetky "upravene C20LET" z chipom na povodnej ecu
sa sotva vyrovnaju mojej "upravenej atmosfere" na standalone jednotke...
(v pripade garazoveho a internetoveho tuningu su horsie nez NA (XE) )
..
co je vlastne aj dovod, preco som sa na upravu a chipovanie motronicu vy

Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opel omega 3.0 V6 chip tuning
pokial sa upravuju mapy v tejto jednotke ..
tak palivo sa upravovalo na EDBB (to je ta hlavna)
iba..
to cim si nesom isty, ze na zaklade coho ecu prepina medzi tymi 4mi (5mi) mapami predzapalu..
z urcitostou to bude mat suvis z IAT .. a nasledne by mala byt naveznost na KNOCK signaly..
..
vychadzam z predpokladu ze tie mapy predzapalu maju klesajuci charakter ...
(teda ze mapa2 je plosne znizneja o nejaky ten stupen oproti mape1 .. a pod. )
co som mal odsledovane, tak pokial doslo k detonaciam, tak ecu "prehodila vyhybku" na mapy z nizssim predzapalom
a potom pocas celej doby (pokial colovek nevypol a nezapol zapalovanie) isiel motor len na tu mapu stym nizssim predzapalom
tak palivo sa upravovalo na EDBB (to je ta hlavna)
iba..
to cim si nesom isty, ze na zaklade coho ecu prepina medzi tymi 4mi (5mi) mapami predzapalu..
z urcitostou to bude mat suvis z IAT .. a nasledne by mala byt naveznost na KNOCK signaly..
..
vychadzam z predpokladu ze tie mapy predzapalu maju klesajuci charakter ...
(teda ze mapa2 je plosne znizneja o nejaky ten stupen oproti mape1 .. a pod. )
co som mal odsledovane, tak pokial doslo k detonaciam, tak ecu "prehodila vyhybku" na mapy z nizssim predzapalom
a potom pocas celej doby (pokial colovek nevypol a nezapol zapalovanie) isiel motor len na tu mapu stym nizssim predzapalom
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: 09 led 2018 16:41
Re: Opel omega 3.0 V6 chip tuning
Takže kdybych chtěl přeplňovat tak se nerozmýšlel a hned vyhodit jednotku? Myslel jsem že by stačilo vyměnit chip za EEPROM a trochu se prohrabat v mapach, když bych to pak začal nějak řešit tak jakou by jsi mi doporučil jednotku? A soft poskládat od základu novej? Na to jsem fakt hodne kratkej
myslel jsem že bych přidal ostrich 2.0, necekal jsem že jsou v ty jednotce až tak omezený možnosti. Každopádně když už bych to přeplňování pak měl řešit tak bych to chtěl mít na 2 režimy, jeden nachipovanej jako standart a druhej něco jako sport režim kdy se zapne kompresor a přepne se na jine mapy.

- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opel omega 3.0 V6 chip tuning
..toto vsetko sme tu uz riesili...
najdi tu temy "NA na turbo" ..
ja som niekde zakladal temu o prepinani map ..
Taboo tam pisal onehda dost cenne informacie ... ale ci tam este su ...
Jako ta seriova jednotka ma urcite dobre zvladnute ovladanie volnobehu, mam funkcne vsetky tie "SAVE" funkcie,
kedy 100% funguje detekcia KNOCK, vie ze ma poruchu na niektorom z cidiel a pod.
Ale pokial je riadenie paliva zavisle iba na MAF senzore a predzapal je iba na TPS/RPM,
tak to proste nieje uplne vhodne na preplnanie...
(ale ano, da sa, bude treba inu vahu vzduchu, preskalovat to v ecu, upravit palivovu mapu)
(a neako to fungovat bude .... ale nebude to idealne)
Az by si sa v to chcel este chvilu vrtat, tak chlapik menom Dilema stvoril utilitku Motronic Suite.
rovnako aj T3 Suite a T5 Suite, primarne pre SAAB,,,
Skus si to niekde najst, malo by to fungovat na taketo BOSCHky, co mas ty ..
najdi tu temy "NA na turbo" ..
ja som niekde zakladal temu o prepinani map ..
Taboo tam pisal onehda dost cenne informacie ... ale ci tam este su ...
Jako ta seriova jednotka ma urcite dobre zvladnute ovladanie volnobehu, mam funkcne vsetky tie "SAVE" funkcie,
kedy 100% funguje detekcia KNOCK, vie ze ma poruchu na niektorom z cidiel a pod.
Ale pokial je riadenie paliva zavisle iba na MAF senzore a predzapal je iba na TPS/RPM,
tak to proste nieje uplne vhodne na preplnanie...
(ale ano, da sa, bude treba inu vahu vzduchu, preskalovat to v ecu, upravit palivovu mapu)
(a neako to fungovat bude .... ale nebude to idealne)
Az by si sa v to chcel este chvilu vrtat, tak chlapik menom Dilema stvoril utilitku Motronic Suite.
rovnako aj T3 Suite a T5 Suite, primarne pre SAAB,,,
Skus si to niekde najst, malo by to fungovat na taketo BOSCHky, co mas ty ..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: 09 led 2018 16:41
Re: Opel omega 3.0 V6 chip tuning
Super díky moc za rady, zkusím to tu projít jestli to najdu, snad to nebude smazány 

- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opel omega 3.0 V6 chip tuning
Tady už není moc co dodat. Snad jen že ceny programovatelných ecu dnes začínají s cenou už někde jinde než v době,kdy se vyplatilo vrtat v starém motronicu. At je to jak chce,té ecu už je přes 20let a to řízení je dnes už jinde. Při výběru záleží na gustu každého soudruha jak moc se s tím chce nebo nechce dělat a jestli na "na klíč" a nebo laborovat sám.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Opel omega 3.0 V6 chip tuning
Ja tradične napíšem že v tom zasa nevidím zmysel
Za prvé sa treba rozhodnúť čo vlastne chcem!!!
Ostať u atmo a ladiť nemá zmysel, lebo navýšenie bude NULA (aj 10kW pri stock 155kW považujem za NULU). To auto má cez 1500kg a 10kW má prínos asi ako ked naplujem na zem
Preplnovanie síce prinesie nárast, ale treba poznať zdravé limity motora a potom hlavne financie a tých nebude málo (s rozpočtom má väčšina mylnú predstavu). Každopádne to bude niekolko násobok hodnoty auta
A tak isto treba rozmýšlať nad tým čo z toho vznikne, ako to budem chceť využívať (čo si spomínam tak Omega zrovna nie je oblúbené náčinie pre úpravy - prečo asi)
Ked budeš mať odpovede na základné otázky potom uvažuj či to má alebo nemá zmysel a ked chceš silou mocou niečo upravovať tak si nájdi vhodného adepta. Ludia čo stavajú autá na nejaké tie závody stavajú väčšinou na overených základoch a vedia prečo
Za prvé sa treba rozhodnúť čo vlastne chcem!!!
Ostať u atmo a ladiť nemá zmysel, lebo navýšenie bude NULA (aj 10kW pri stock 155kW považujem za NULU). To auto má cez 1500kg a 10kW má prínos asi ako ked naplujem na zem
Preplnovanie síce prinesie nárast, ale treba poznať zdravé limity motora a potom hlavne financie a tých nebude málo (s rozpočtom má väčšina mylnú predstavu). Každopádne to bude niekolko násobok hodnoty auta
A tak isto treba rozmýšlať nad tým čo z toho vznikne, ako to budem chceť využívať (čo si spomínam tak Omega zrovna nie je oblúbené náčinie pre úpravy - prečo asi)
Ked budeš mať odpovede na základné otázky potom uvažuj či to má alebo nemá zmysel a ked chceš silou mocou niečo upravovať tak si nájdi vhodného adepta. Ludia čo stavajú autá na nejaké tie závody stavajú väčšinou na overených základoch a vedia prečo
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: 09 led 2018 16:41
Re: Opel omega 3.0 V6 chip tuning
Samozřejmě jsem si toho všeho vědom, pro mě je to taky hlavně přínos na zkušenostech, peníze mě netrapi, kazdej musí mít nějaký zájmy, neco co ho zajímá, baví a něco v čem se zdokonalí, já mám hold tohle, mě se to auto nevyplatilo už teď a to ještě ani není pojízdný
ale nijak mě to netrápí, beru to tak že investuju do zkušeností takže si myslím že to nejsou zbytečně vyhozený prachy
jinak co se týče přeplňování tak bych dal 100% kovaný pisty a ojnice když už tak ať to stojí za to 



Re: Opel omega 3.0 V6 chip tuning
A tie skúsenosti sa nedajú nabrať na inom aute? Na takom kde sú podstatne širšie možnosti výberu komponentov?
Kované piesty + ojnice na X30XE- nech sa páči https://fcp-engineering.com/en/112-0-v6-x30xe" onclick="window.open(this.href);return false;
Už si na 2000€ a ešte nemáš vyriešené preplnovanie, nemáš ECU, nemáš upravené zvody...
Ja len že či si v obraze čo to obnáša po finačnej stránke
Kované piesty + ojnice na X30XE- nech sa páči https://fcp-engineering.com/en/112-0-v6-x30xe" onclick="window.open(this.href);return false;
Už si na 2000€ a ešte nemáš vyriešené preplnovanie, nemáš ECU, nemáš upravené zvody...
Ja len že či si v obraze čo to obnáša po finačnej stránke
- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opel omega 3.0 V6 chip tuning
A já bych se 50hp na válec vůbec nebál a ten motor kvůli tomu ani nekuchal. Není rozumné kompresor vypínat. Když motor tahá vzduch přes nefunkční kompresor je to na hovno a dělat dvojí vedení vzduchu je nesmysl.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
- LiberaleMiguel
- Příspěvky: 3089
- Registrován: 04 srp 2011 19:12
- Bydliště: Havířov
Re: Opel omega 3.0 V6 chip tuning
Však i Hyundai V6 snese víc jak 50hp na válci
kdo se bojí nesmí dofukovat 
Jinak to co motor vydrží není přece dané jen písty a ojnicemi. V tomhle je každý motor specifický a spodek ti může vydržet klidně 3x sériový výkon a na hlavě ti něco lehne už při lehkém přifouknutí


Jinak to co motor vydrží není přece dané jen písty a ojnicemi. V tomhle je každý motor specifický a spodek ti může vydržet klidně 3x sériový výkon a na hlavě ti něco lehne už při lehkém přifouknutí

- Libor12
- Moderátor
- Příspěvky: 2298
- Registrován: 29 čer 2008 15:14
- Bydliště: Dobříš
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opel omega 3.0 V6 chip tuning
To,kolik si motor nechá líbit rozhoduje jeho ojniční poměr a z toho věci odvozené. Jednoduše řečeno, motor se stejným počtem válců a objemem lišící se vyšším ojničním poměrem vydrží větší výkon než motor s nižším ojničním poměrem. Takže u jednoho motoru už budeš potřebovat odolnější ojnice se šrouby a druhý pojede pořád na sérii. Druhý aspekt s tím související a daleko důležitější,protože můžeš mít klidně H ojnice a přesto motor zničíš i bez detonací je samotný princip lazení a sevření úhlu klika/ojnice ATDC/BTDC při zápalu. Proto nefandím montáži piggy back ecu k sériové jednotce,kdy vidíš pouze hodnotu toho co je v PGB,ale o tom co se děje v oem ecu víš úplné hovno. S real time daty z OBD2 je situace lepší,o to větší práce je ale obě ecu sladit dohromady. Oč víc dat jsi schopen zjistit o to víc jich musíš synchronizovat. Proto nějakým lazením na letišti apod,nejsi v žádném případě schopen jen akceleračním měřením dosáhnout na optimální hodnoty a přesto,že tam je požadovaný výkon,motor nemusí najet ani několik tisíc km a zakuká. To právě způsobí vysoké namáhání a nepříznivý úhel ojnic ATDC/BTDC. Běžná výbava sériových ecu,už začíná být měření tlaku ve válci a z toho dovozený úhel. Viděl jsi komponenty dieselového motoru jenž používá měření tlaku ve válci? Třeba 2.0 CDTi v oplu? Pokud bych viděl jen vnitřnosti motoru,řekl bych že jsou z nějaké nepřeplnované benzínové atmosféry.
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/
Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP
Re: Opel omega 3.0 V6 chip tuning
Komu sa máli výkon atmo motora má si kúpiť silnejšiu atmosféru, kto chce za každú cenu ladiť, tak je lepšie si vybrať turbo, odpadá kopec starostí, ktoré prináša prestavba z atmo na turbo a taktiež sa dá ušetriť pár tisíc na veciach, ktoré netreba meniť
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opel omega 3.0 V6 chip tuning
s tím bych byl opatrnej... je vidět že nevíš ještě hodně a měl bys místo plácání nesmyslů zalízt a studovat tak rok/dva v nějaký tematický literatuře...LiberaleMiguel píše:Ty hňupevůbec nevíš
Určitě softem zlepšíš to, jak bude auto reagovat na mechanické otevření klapkyano, jednotku to můžeš naučit, ale prostě motor bue reagovat až oteveřeš klapku, tečka
už od dob karburátorů se řeší věc jako je akcelerační pumpička a tryska.. v případě ECU akcelerační obohacení.. tj závislost obohacení na rychlosti otevření klapky..
tím se dá docílit toho, že přestože nijak nezvýším kW, zvýším dramaticky chuť motoru po otáčkách..
u karburátorovejch motorů to otestuješ snadno co to udělá - vyměníš trysky/injektor a najednou zjistíš, že motor na prudké sešlápnutí plynu nereaguje vůbec, nemá chuť do otáček, nedejbože střílí do sání... to samé funguje v ecu
seriový motory jsou naladěný tak, aby se s tím dalo jezdit v běžném provozu a splňovalo emise... jde to pak naladit, tak, že nezkušenej člověk má problém se s tak ostrou reakcí na plyn rozjet...
kdo pak tady je hňup?

Re: Opel omega 3.0 V6 chip tuning
Tým upravením máp sa človek tiež nedostane neviem kam, tiež to chce napríklad iné vačky, k tomu tvrdšie pružiny...
Ono sa to dá tak jednoducho napísať, ale realita je niekde inde a vždy je to kopec prachov
Vačky https://www.opel-tuning.nl/products/eng ... camshafts/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ono sa to dá tak jednoducho napísať, ale realita je niekde inde a vždy je to kopec prachov
Vačky https://www.opel-tuning.nl/products/eng ... camshafts/" onclick="window.open(this.href);return false;
- LiberaleMiguel
- Příspěvky: 3089
- Registrován: 04 srp 2011 19:12
- Bydliště: Havířov
Re: Opel omega 3.0 V6 chip tuning
Honza: no ty, očividně, když jako většina zdejšího osazenstva nedokážeš sledovat rubeh diskuze
moje reakce o hňupovi se vůbec netýkala toho kolem reakce na plyn, víš? 
Ona jedna věc je, že něco jde, druhá věc je, jak je to pak použitelné, že jo.....
Libore můžeš nějak rozvést co je topresne ten ojniční poměr?


Ona jedna věc je, že něco jde, druhá věc je, jak je to pak použitelné, že jo.....
Libore můžeš nějak rozvést co je topresne ten ojniční poměr?