Prumer nerez potrubi za turbem.
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
Prumer nerez potrubi za turbem.
Zkusim to i tady, treba se danou problematikou nekdo zabyval. Zachovavam u auta Twin turbo, kolem tyce rizeni je dost tesno, tak bych rad nejakych 20cm potrubi mel co mozna nejmensi prumer.
V současné době je motor osazen sériovými turby, ale mam již nachystanou dvojici od HKS GT-SS, které mají výstup z turba 45mm a obtok 33mm. Teď přichází ta otázka, jaký průměr mohu použít pro dump pipe a downpipe. Momentální řešení se mi nelíbí a rad bych to předělal a použil V-band spoje místo klasických. Jaky nejmensi prumer trubky mohu pouzit abych se dostal alespon za rizeni?
Zkoušel jsem se ptát ve firmě co děla výfuky ( No Turbo No Performance "Chorche Motorsport" ) Bohužel jak z toho nekouká kšeft, nestojím jim zdá se ani za odpověď.
Pak je tady jeste druha otazka, setkavam se dvemi verzemi dump pipe:
Jedna verze ma velkou komoru a bez prepazky spojuje vystup z turba i obtoku do jedne trubky.
Druha verze to ma 10-15cm oddelene jako moje soucasne.
Jaky je duvod tech reseni? Nebo se jedna jen o dve konstrukcni varianty se shodnym vysledkem?
V současné době je motor osazen sériovými turby, ale mam již nachystanou dvojici od HKS GT-SS, které mají výstup z turba 45mm a obtok 33mm. Teď přichází ta otázka, jaký průměr mohu použít pro dump pipe a downpipe. Momentální řešení se mi nelíbí a rad bych to předělal a použil V-band spoje místo klasických. Jaky nejmensi prumer trubky mohu pouzit abych se dostal alespon za rizeni?
Zkoušel jsem se ptát ve firmě co děla výfuky ( No Turbo No Performance "Chorche Motorsport" ) Bohužel jak z toho nekouká kšeft, nestojím jim zdá se ani za odpověď.
Pak je tady jeste druha otazka, setkavam se dvemi verzemi dump pipe:
Jedna verze ma velkou komoru a bez prepazky spojuje vystup z turba i obtoku do jedne trubky.
Druha verze to ma 10-15cm oddelene jako moje soucasne.
Jaky je duvod tech reseni? Nebo se jedna jen o dve konstrukcni varianty se shodnym vysledkem?
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
Re: Prumer nerez potrubi za turbem.
nikdo nic? :/ Nejake poznatky z praxe?
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prumer nerez potrubi za turbem.
no jelikož za turbem potřebuješ co nejnižší tlak, tak bych tam nacpal co největší průměr co se vejde -tj 45mm+ s minimem změn směru (těžko v tomto místě proveditelný..)
jestli spojit downpipe a dumpipe je otázka -z hlediska prostoru a požadavku na co nejrychlejší expanzi možná "trubky" (spíš svařenec torza trubky a pomocnejch plechů pro dosažení vhodnýho tvaru - taková komora jak pšeš dál, oddělelující výstup z waste gate od výstupu z turbíny) spojit do jediný odpovídajicího min. průměru cca 55mm a pak po spojení těhto 2 klasicky pokračovat 3" trubkou (což je cca logicky plošnej dvojnásobek 55mm trubky)...
co jsem rychle hledal, tak třeba Blitz (pokud chápu e to je na motor ze skylina) dělá downpipe s průměrem 2x70 jdoucích do 80mm.. což rozměrově ty primáry jsou dost mega
http://justjap.com/engine/exhaust/dump- ... 4-gtr.html" onclick="window.open(this.href);return false;
jestli spojit downpipe a dumpipe je otázka -z hlediska prostoru a požadavku na co nejrychlejší expanzi možná "trubky" (spíš svařenec torza trubky a pomocnejch plechů pro dosažení vhodnýho tvaru - taková komora jak pšeš dál, oddělelující výstup z waste gate od výstupu z turbíny) spojit do jediný odpovídajicího min. průměru cca 55mm a pak po spojení těhto 2 klasicky pokračovat 3" trubkou (což je cca logicky plošnej dvojnásobek 55mm trubky)...
co jsem rychle hledal, tak třeba Blitz (pokud chápu e to je na motor ze skylina) dělá downpipe s průměrem 2x70 jdoucích do 80mm.. což rozměrově ty primáry jsou dost mega
http://justjap.com/engine/exhaust/dump- ... 4-gtr.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
Re: Prumer nerez potrubi za turbem.
Diky za reakci
Ano je to motor z R33 GT-R a vim ze upravci delaji takove rozmery, nicmene skaj je original jen RHD, takze tam nikdo nemusel resit problem s mistem kolem tyce rizeni. To co je na obrazku je stara fotka upraveneho dilu urceneho pro tento motor. Ja to mam ve 240sx, ktera je normalne LHD, takze mista je po skromnu. Jde mi vicemene jen o nejakych 20cm za turbem (kvuli vyvazenosti tedy obou turbin, ale prostorove je to potreba jen u predniho turba).
Napadlo me jeste "splosteni" vetsi trubky kolem rizeni do tvaru "0" misto "O", ale tim zmensuji vysledny prurez trubky ne? Videl jsem to ted na jednom BMW z vyroby, kde jedna cast vyfuku byla kvuli mistu splostela.
Ano je to motor z R33 GT-R a vim ze upravci delaji takove rozmery, nicmene skaj je original jen RHD, takze tam nikdo nemusel resit problem s mistem kolem tyce rizeni. To co je na obrazku je stara fotka upraveneho dilu urceneho pro tento motor. Ja to mam ve 240sx, ktera je normalne LHD, takze mista je po skromnu. Jde mi vicemene jen o nejakych 20cm za turbem (kvuli vyvazenosti tedy obou turbin, ale prostorove je to potreba jen u predniho turba).
Napadlo me jeste "splosteni" vetsi trubky kolem rizeni do tvaru "0" misto "O", ale tim zmensuji vysledny prurez trubky ne? Videl jsem to ted na jednom BMW z vyroby, kde jedna cast vyfuku byla kvuli mistu splostela.
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Re: Prumer nerez potrubi za turbem.
Či má trubka pekný priemer alebo je sploštená, tak na priereze to nemení nič = ostáva rovnaký
Re: Prumer nerez potrubi za turbem.
pufko píše:Či má trubka pekný priemer alebo je sploštená, tak na priereze to nemení nič = ostáva rovnaký
Ford Mondeo ST220
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prumer nerez potrubi za turbem.
..eee.e.e..e...
jako ... nechcem nic hovorit .. ale v tomto ma Pufko pravdu..
..pokial sa samozrejme nebudeme bavit o "zdeformovanej trubke" ..
jako ... nechcem nic hovorit .. ale v tomto ma Pufko pravdu..
..pokial sa samozrejme nebudeme bavit o "zdeformovanej trubke" ..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Prumer nerez potrubi za turbem.
Hmm... Nemá... Nechápu jak někdo může dělat do aut a neznat základní fyziku... Možná je to u Slováků jinak... Obvod zůstává stejný, průřez vážně ne!
Ford Mondeo ST220
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prumer nerez potrubi za turbem.
Mas pravdu ..
splietol som si to s obvodom ... .. (kruznice)
Co si tak matne spominam ...
tak v niektorej tej "automobilovej HIGH LEVEL sutazi" (neviem ci nie niekde v NASCAR)
bolo obmedzenie tykajuce sa velkosti priemeru koncovky vyfuku...
a tak rozne tymi vymyslali rozne "ovalne koncovky" ..
vysledkom coho boli "neake taketo tvary" ako su na obrazku ..
splietol som si to s obvodom ... .. (kruznice)
Co si tak matne spominam ...
tak v niektorej tej "automobilovej HIGH LEVEL sutazi" (neviem ci nie niekde v NASCAR)
bolo obmedzenie tykajuce sa velkosti priemeru koncovky vyfuku...
a tak rozne tymi vymyslali rozne "ovalne koncovky" ..
vysledkom coho boli "neake taketo tvary" ako su na obrazku ..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
Re: Prumer nerez potrubi za turbem.
Tenhle tvar ale používali kvůli tomu aby se jim to vlezlo správně pod auto. Bylo to i za cenu, že jim o třetinu klesne průřez.
Ford Mondeo ST220
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prumer nerez potrubi za turbem.
no to si niesom isty, lebo ked som guglil fotky, tak niektore tie zakoncenia maju na sirku mozno aj 30cm ..
a pripomina to skor hubicu na vysavac, nez vyfukovu koncovnku ...
...ale to je asi jedno .. . co sa tejto debaty tyka ...
a pripomina to skor hubicu na vysavac, nez vyfukovu koncovnku ...
...ale to je asi jedno .. . co sa tejto debaty tyka ...
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
- Mirek-200sx
- Příspěvky: 858
- Registrován: 18 kvě 2006 16:42
- Bydliště: Brno
Re: Prumer nerez potrubi za turbem.
Ja si prave myslim ze prurez se zmensi, budu si to muset hodit na papir a propocitat.
In progress: Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
Project car #1: Nissan Primera P10 GT (SR20VE I in progress)
Project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (SR20DET/VET
Daily car: Škoda Felicia II 1.6i rv.98
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 4074
- Registrován: 16 črc 2006 21:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prumer nerez potrubi za turbem.
motory Z20LET mali nad ventildeklom sacie potrubie, ktore vyzera takto:
z okruhleho, sa to meni na ploche, a zas nas5 na okruhle...
to len pre opredstavu, ze cosi podobne by bolo potrebne spravit aj na vyfuku ..
v pripade, ze by sa zplostovali trubky..
z okruhleho, sa to meni na ploche, a zas nas5 na okruhle...
to len pre opredstavu, ze cosi podobne by bolo potrebne spravit aj na vyfuku ..
v pripade, ze by sa zplostovali trubky..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/