pridavne budiky?

Úpravy interiéru, budíky, sedačky čalounění a elektronika v interiéru ( mimo autohifi ).

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: pridavne budiky?

Příspěvek od PJ »

Taboo: to je dobrý to mě vůbec nenapadlo :zapomel:
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
Lukaash
Příspěvky: 843
Registrován: 21 dub 2005 13:05
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukaash »

Taboo píše:
sejki píše:No ja si to taky myslim, proto sem rikal vetsina lidi v USA, tim sem myslel lidi co se tim zabyvaji a ne ty co to maj na okrasu...

Jedina nevyhoda pro nas je ze ma jine jednotky, F, PSI atd.. ale co, naucit se s tim da taky, vetsina lidi v CR to stejne pouziva jen na to ze jsou radi ze se jim tam neco hejbe ale co uz je na nem za udaj nikoho nezajima :)
Ti lidi, o kterych mluvis, se daji velice snadno poznat podle samotneho ulozeni tech budiku tim, ze jejich budiky jsou ulozeny v perfektni horizontalni primce, aby vypadaly "hezky". (Tim myslim, ze ty napisy na budicich jsou v jedne primce a ty budiky nejsou nijak "nasikmo" pootocene kazdy jinak.) Lidi, kteri s jejich auty opravdu zavodi a pouzivaji ty budiky k monitoraci za vysokych rychlosti je maji ulozene tak, ze jejich rucicky smeruji za normalnich operacnich podminek (= normalni tlak oleje, normalni boost, normalni teplota vody, etc.) vzdy jen jednim smerem - budto nahoru ( |||| ) anebo horizontalne ( ---- ) - z duvodu, ze se da pote velice snadno a rychle zachytit i mala odchylka od normalu behem zlomku sekundy, bez toho, aby ty budiky clovek musel nejak studovat. Ono to sice nevypada "hezky", protoze je pak kazdy budik ulozeny nakrivo (pootoceny pod jinym uhlem), ale je to velice prakticke - a vzhled vyhrava car shows, ne zavody.
:wink:

taky uz jsem to u par aut videl 8) ...

Uživatelský avatar
hIGGI
Příspěvky: 340
Registrován: 11 srp 2004 23:32
Kontaktovat uživatele:

Re: pridavne budiky?

Příspěvek od hIGGI »

http://autospeed.drive.com.au/cms/artic ... ons&A=1008

Odchylka kolem 10% uz je u boost gauge docela dost, pokud bych se na budik mel spolehat. Pokud vim ze na pouzity benzin je muj bezpecny tlak 15psi max, a autometer mi bude ukazovat 15 kdyz je skutecny tlak 16,3psi tak to fakt nemam zajem.

U teploty vody nebo oleje bude 10% odchylka rozdil mezi provozni teplotou a uvarenym motorem. Dekuji nechci.

Jak uz jsem podotknul, vyssi modelove rady od Autometeru treba nemaji takove problemy s presnosti, ale u tedlech zakladnich 'levnych' tomu tak je a bohuzel se nejedna o jeden horsi kus v jednom testu, ale podobne problemy z vice nezavislych zdroju.

Kazdy ma pravo na svuj nazor, kazdy si nejak ospravedlni to co udela, koupi atd...
Cryogenic treatment
http://www.cryo-centrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
sejki
Příspěvky: 377
Registrován: 29 dub 2005 12:43
Bydliště: Usti nad Orlici
Kontaktovat uživatele:

Re: pridavne budiky?

Příspěvek od sejki »

hIGGI píše:Kazdy ma pravo na svuj nazor, kazdy si nejak ospravedlni to co udela, koupi atd...
Tak jak rikas...

Ale ja u nich zustanu :) No problem
Nissan Skyline R32 '92 - byvale auto

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Presnost kazdeho budiku spociva v opakovatelnosti toho, co ukazuje, ne v tom, jestli to, co ukazuje na 100% odpovida skutecnosti. Jestli ten budik ukazuje 15 psi, 178.465 carek anebo 5 ruzovych slonu, 3 zelene opice a dva banany, na tom vubec nezalezi. A to se tyka zejmena teplotnich elektronickych budiku, protoze i ten nejpresnejsi budik ukazuje (i presto, ze velice presne) jen nepresne udaje zasobene cidly, ktere jsou ovlivneny jejich umistenim a delkou + odporem jejich dratu, pro ktere jsou kalibrovany. Ono je sice hezke treba vedet, jaka je teplota vody v jednom konci radiatoru - kdyz clovek odbouchne tesneni hlavy u valce #1 pote, co se v te oblasti hlavy zanesly chladici kanaly. Stejne tak je hezke vedet, ze hned za olejovou pumpou je spravny tlak oleje - pote, co nekdo zadrel turbo anebo vacky, protoze se ucpaly jejich privody oleje. Anebo je OK vedet, ze tlak paliva byl perfektni - pote, co jeden injector prestal castecne pracovat a clovek skoncil s roztavenym pistem. Ono to je uplne to same jako vyzadovat, aby byl budik urceny k mereni tlaku vzduchu v pneumatikach 100% presny - a pak neustale merit tlak jen v jedne a te same pneumatice a uplne ignorovat ty tri ostatni. Pokud nevite jaky presny tlak je i v tech ostatnich pneumatikach, tak je vam neustale mereni tlaku jen v te jedne uplne k nicemu - bez ohledu na to, jak presne by to mohlo byt... A jak se rozhodnete, ktera pneumatika je pro vas ta nejdulezitejsi? Jak se rozhodnete, ze budete merit EG teplotu na vetvi svodu valce #1 anebo #3, teplotu vody v radiatoru anebo v hlave, anebo tlak oleje za pumpou anebo pred turbem?
Proste k tomu, aby clovek nejak efektivne mohl monitorovat cely motor, tak by musel mit 60 ruznych budiku teploty a tlaku vody, oleje a paliva s cidly umistenych v 60 rozlicnych mistech motoru; EGT, O2, detonacni sensory a teplotni cidla hlavy na uplne kazdem valci, etc., coz samozrejme neni realisticke. Teplota vody anebo vzduchu neni v celem motoru stejna, tlak oleje neni v celem motoru stejny, EGT neni v kazde vetvi a celem vyfukovem systemu stejna a ani boost neni vsude stejny. Nic neni vsude v celem motoru stejne, ale lidi se ho i presto snazi cely nejak monitorovat pomoci jednoho budiku s jednim cidlem umistenem jen v jednom miste - a pritom jim vubec nevadi, ze o tom, co se deje v celem zbytku motoru, kde zadne cidla umistene nejsou, nevi vubec nic. Ale ten jeden budik musi byt 100% presny... K cemu pak je dobry 1 100% presny budik, kdyz i komprese, kvalita jiskry, atomizace paliva, maximalni tlak, EGT a vpodstate doslova vsechny parametry jsou v kazdem valci motoru jine - a navic se jeste od sebe lisi otacku od otacky?
IQ stylingem nenahradis.

leon.zl
Příspěvky: 25
Registrován: 15 říj 2005 12:53

Příspěvek od leon.zl »

Tabooo, smekam klobouk pane, pekna uvaha.
Z toho co jsem tady uz vse precetl jsem si vzal hned 3 veci

1. jsem spokojen s tema levnejsima budikama, svou funkci si urcite v beznem provozu a obcas na sprintu splni
2. budiky otocit stupnicema ruzne tak aby rucicky v normal pozici za jizdy ukazovali vsechny stejny smer, natocene je mam na sebe takze citelne budou za jizdy dobre
http://seat-klub.cz/clenove/002/3.jpg
3. cidlo tlaku oleje nebudu davat do olejvany ale do privodu k turbine? - je to spravne asi ze, kdyz bude tlak oleje v ni tak v motoru asi taky.

Ted ale prosim porad, kam dat cidlo teploty oleje - jedna se o koncernovy motor skoda 1.8T 20V, chladic oleje jsem nedaval, seriove je tam vymennik s chlazenim vodou a tvrdili mi, ze tento uchladi olej vic.

Dik predem
Bob

Uživatelský avatar
suskyin
Příspěvky: 78
Registrován: 27 pro 2005 14:56
Bydliště: Brno venkov

Příspěvek od suskyin »

Taboo píše:Jestli ten budik ukazuje 15 psi, 178.465 carek anebo 5 ruzovych slonu, 3 zelene opice a dva banany, na tom vubec nezalezi.
:lol: :lol:
323 GTX BG

Uživatelský avatar
Rajdlos
Příspěvky: 345
Registrován: 29 zář 2004 19:26
Bydliště: Praha / Most
Kontaktovat uživatele:

Re: pridavne budiky?

Příspěvek od Rajdlos »

ja koupil takovy "sandwich" na vymenik oleje, ma to 4 vystupy 1/8NPT, tedy na cidla, muzes to pouzit na tlak, teplotu, i na chladic oleje
Honda S2K 240PS GPW W/ turbocharger T3/T4

www.highperformanceparts.cz

Oficiální dealer firem Thermotec, Forge Motorsport, Powerflex, Milltek Sport, JapSpeed, Depo Racing, Mishimoto, Dbilas Dynamic, Snow Performance... do České republiky.

Uživatelský avatar
Macca
Příspěvky: 313
Registrován: 18 úno 2005 22:48
Bydliště: Liberec

Re: pridavne budiky?

Příspěvek od Macca »

HKS

Uživatelský avatar
Tommy-cupra
Příspěvky: 1002
Registrován: 25 lis 2004 22:44
Bydliště: praha

Re: pridavne budiky?

Příspěvek od Tommy-cupra »

sejki píše:
sub13 píše:No nevim u koho by sis je tady objednával, ale když sem se byl ptát v SIMIX a u jiných, kteří vozí díly z USA, tak dolar vycházel na cca 40Kč (po započítání cla,DPH,Nákladů na dopravu a samozřejmě jejich zisku). Nakonec mi je poslal kámoš, kterej tam občas jezdí a dolar mě vyšel na cca 25 Kč, což je kurňa rozdíl...
http://www.sportovniautodoplnky.cz/stor ... tmentID=55

Staci?
jsou luxusni ale potreboval bych je v bily barve,no stejne uz jsem koupil jiny tak na to ted kaslu
SEAT LEON CUPRA

Uživatelský avatar
Rajdlos
Příspěvky: 345
Registrován: 29 zář 2004 19:26
Bydliště: Praha / Most
Kontaktovat uživatele:

Re: pridavne budiky?

Příspěvek od Rajdlos »

Honda S2K 240PS GPW W/ turbocharger T3/T4

www.highperformanceparts.cz

Oficiální dealer firem Thermotec, Forge Motorsport, Powerflex, Milltek Sport, JapSpeed, Depo Racing, Mishimoto, Dbilas Dynamic, Snow Performance... do České republiky.

Uživatelský avatar
sejki
Příspěvky: 377
Registrován: 29 dub 2005 12:43
Bydliště: Usti nad Orlici
Kontaktovat uživatele:

Re: pridavne budiky?

Příspěvek od sejki »

Tommy-cupra píše:
sejki píše:
sub13 píše:No nevim u koho by sis je tady objednával, ale když sem se byl ptát v SIMIX a u jiných, kteří vozí díly z USA, tak dolar vycházel na cca 40Kč (po započítání cla,DPH,Nákladů na dopravu a samozřejmě jejich zisku). Nakonec mi je poslal kámoš, kterej tam občas jezdí a dolar mě vyšel na cca 25 Kč, což je kurňa rozdíl...
http://www.sportovniautodoplnky.cz/stor ... tmentID=55

Staci?
jsou luxusni ale potreboval bych je v bily barve,no stejne uz jsem koupil jiny tak na to ted kaslu
Ja ho bile dostal zkus jim napsat, myslim ze to jsou jen ilustracni fota
Nissan Skyline R32 '92 - byvale auto

Uživatelský avatar
Tommy-cupra
Příspěvky: 1002
Registrován: 25 lis 2004 22:44
Bydliště: praha

Re: pridavne budiky?

Příspěvek od Tommy-cupra »

vcera jsem si koupil uz jiny u kolegacka,ted potrebuju kupovat jiny veci takze jsem rad ze mi udelal super cenu.

rajdlos ty cerny jsou hrozny,mame je v golfu a neni na nich nic videt pres den,mame je 3/4 a porad se serou a to jsem za ne daval 5 tis za dva.
SEAT LEON CUPRA

Uživatelský avatar
Rajdlos
Příspěvky: 345
Registrován: 29 zář 2004 19:26
Bydliště: Praha / Most
Kontaktovat uživatele:

Re: pridavne budiky?

Příspěvek od Rajdlos »

Tommy: presne DEFI BF? Dela je vice firem
Honda S2K 240PS GPW W/ turbocharger T3/T4

www.highperformanceparts.cz

Oficiální dealer firem Thermotec, Forge Motorsport, Powerflex, Milltek Sport, JapSpeed, Depo Racing, Mishimoto, Dbilas Dynamic, Snow Performance... do České republiky.

Uživatelský avatar
Tommy-cupra
Příspěvky: 1002
Registrován: 25 lis 2004 22:44
Bydliště: praha

Re: pridavne budiky?

Příspěvek od Tommy-cupra »

ne mame to od jiny firmy,ale tyhle nocni jsou proste nahovno,pres den nic nevidis,v noci je to hezky,ale jinak naprd
SEAT LEON CUPRA

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Ja zadne budiky pri lazeni motoru vubec nepouzivam. Ne v tom smyslu, ze bych se treba usiloval o dosazeni nejakych urcitych hodnot, ktere by ty budiky "mely" ukazovat. Pokud po lazeni treba EGT budik ukazuje 1552 anebo 1603*F, na tom absolutne nezalezi a jestli je ta hodnota vyjadrena temi cisly na budiku 100% presna a odpovidajici skutecnosti mne proste nezajima. Pro me je ta konecna hodnota jen "ground zero", ze ktere pote vychazim. Ja se proste predem nijak nerozhodnu, ze pro urcite palivo budu mit tlak turba 15.14 psi, 213.68*F teplotu vzduchu a 1592.73*F EGT - o coz se pote taky budu za kazdou cenu usilovat. Ja ladim tak, ze ten motor vezmu k jeho hranici detonace s idealnim prubehem predstihu zapalovani a AFR (ktere podridim pozadovanemu prubehu krouticiho momentu) - a pote to stahnu kousek zpatky, coz je pak bezpecnostni rezerva, ktere my rikame "tuning window". Jak daleko by s tim mel clovek jit a jak velkou rezervu by tam mel nechat je nazorem kazdeho tunera - podobne, jako ustanoveni nejnizsi bezpecne vysky nad zemi, kdy clovek otevre po vyskoku padak... Samozrejme, ze pri lazeni vychazim ze zmen hodnot ukazovanymi temi budiky, ale ne jen z tech hodnot samotnych. Pokud si nekdo neumi vysvetlit, co ta zmena hodnot znamena, tak jen samotna znalost tech hodnot je pro neho uplne zbytecna. Proste, kdyz si treba neumite vysvetlit co znamena zvyseni EGT o 34.89*F (anebo jednoho ruzoveho slona) bez zmeny AFR, tak je vam ta presnost toho budiku a jen ta samotna znalost te vyjadrene hodnoty naprosto k nicemu.
Co bych ale kazdopadne poradil je pouziti velice rychlych cidel. Presny budik je velice dobry, ale kdyz vam hrde v podobe 100% presne hodnoty prohlasi, ze doslo k prehrati motoru az 5 minut pote, co vas radiator skoncil v prikopu a hlava motoru prosla kapotou, tak je k nicemu. My pouzivame ty nejrychlejsi teplotni a tlakove cidla puvodne urcene pro pouziti v leteckych motorech na zaklade jejich "response time".
leon.zl píše:Tabooo, smekam klobouk pane, pekna uvaha.
Z toho co jsem tady uz vse precetl jsem si vzal hned 3 veci

1. jsem spokojen s tema levnejsima budikama, svou funkci si urcite v beznem provozu a obcas na sprintu splni
2. budiky otocit stupnicema ruzne tak aby rucicky v normal pozici za jizdy ukazovali vsechny stejny smer, natocene je mam na sebe takze citelne budou za jizdy dobre
http://seat-klub.cz/clenove/002/3.jpg
3. cidlo tlaku oleje nebudu davat do olejvany ale do privodu k turbine? - je to spravne asi ze, kdyz bude tlak oleje v ni tak v motoru asi taky.

Ted ale prosim porad, kam dat cidlo teploty oleje - jedna se o koncernovy motor skoda 1.8T 20V, chladic oleje jsem nedaval, seriove je tam vymennik s chlazenim vodou a tvrdili mi, ze tento uchladi olej vic.

Dik predem
Bob
To je sporne a vice-mene jen otazkou nazoru a preference. Ja osobne davam prednost umisteni cidla tlaku oleje az za olejovy filter pred "main oil gallery" motoru (to nevim jak se spravne cesky rekne), protoze motor je mi milejsi, nez turbo, vacky anebo cela hlava. I pote nebudu samozrejme nikdy vedet, jaky tlak oleje je treba v lozisku klikove hridele #2 anebo ojnice #3, ale satisfakce vedomosti, ze do toho motoru aspon jde dostatek oleje je pro mne dostatecna. Pokud odejde olejova pumpa anebo se ucpe anebo povoli olejovy filter, tak mam pak tu nejlepsi sanci to jeste vcas zachytit a ten motor zachranit, ale pokud se mi zablokuje privod oleje do turba anebo nekterych lozisek jedne z vacek, tak se o tom dozvim az o moc pozdeji - a s tim nemohu nic delat (a jen se snazit predejit castou vymenou oleje).
IQ stylingem nenahradis.

fb_zbyněk
Příspěvky: 1
Registrován: 25 led 2021 16:21

Re: pridavne budiky?

Příspěvek od fb_zbyněk »

Ahoj,jelikož moje auto nemá budík na teplotu vody v chladiči zakoupil jsem přídavný,ke kterému je přibaleno čidlo a já se chci optat kam nejlépe ho umístit?díky moc,jedná se o Opel Zafira B 2,2 benzin

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: pridavne budiky?

Příspěvek od Beaver »

Pokud není vhodné místo nikde na bloku, tak koupit adaptér pro čidlo a dát na horní hadici k chladiči. Nebál bych se to koupit v Číně, stojí to tam úplný hovno a na kusu hliníku s dírou naštěstí nemají soudruzi co posrat :D
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Toyota RAV4 2.5 Hybrid '16 (114 kW/213 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Odpovědět

Zpět na „Interiér - styling a elektronika“