
Tak když tu můžou bejt recenzovaný tuningový projekty jako je Eiffelova Klaustrofobická Škůdka, tak sem hodim i našeho "tjůningovýho" Rachtáka Obecnýho

Můj táta se k Bx dostal docela náhodou, v roce 1997 zjistil že naše "závodní"


Po dalších dvou letech přišla další, tentokrát už velká bouračka kdy do něj zezadu naboural ve velký rychlosti ožralej chlápek v Hyunday H100 došlo k silnému nárazu do zadní části a to tak že dobře přišroubovaný Autorádio vyletělo ze šupliku a byl ohnutej B i C sloupek a auto bylo v zadní části zlomené. Takže oprava nepřicházela v úvahu tak se nepojízdný vrak prodal.
A řešil se problém jaký koupit další auto po dobrých zkušenostech se značkou Citroen sme zůstalí věrni a tak jsme se rozhodovali mezi Citroenem Bx a Citroenem Xantiou, opět sme objížděli různé autobazary. Kde sme narazili na Citroena Xantiu v úpravě Musketier (4 oká světla, Spoilery, křídla) Ale byl za podezřele nízkou cenu, tak sme si ho nechali nastrartovat a už odzačátku měl motor divnej nepravidelnej zvuk, a když se ani po 10 minutách auto nezvedalo dali sme od toho ruce pryč. Po dalších dnech hledání v inzerátech sem narazil já na naše stávající Bx, zavolali sme na inzerát a jeli se na něj podívat do Olomouce, po detailní prohlídce a po prohlédnutí známým-automechanikem na rampě, sme se věděli že auto je ve velice dobrém stavu majitel nám oznámil na tu dobu celkem slušnou prodejní cenu 80000kč tak sme se s nim svezli, a bylo rozhodnuto.
"Rachták" je vyrobenej v Květnu 1992 ( cena nového vozu v roce 1992 byla 704500 Kč


Auto má Dieselový motor s turbodmychadlem a na poměrně lehké (1025 kg) rodinné auto celkem dostačující výkon 66kw/90 při 4600 ot. min, kroutící moment 180 N.m. při 2100 ot. min a po rovině jede v pohodě(tachometrovejch) 195 km/h a z kopce 205 km/h ale zase na druhou stranu při spotřebe 5,5 litru to sou na takhle starý auto docela slušný hodnoty


Má najeto lehce přes 240000km, taže už má ledacos zasebou, auto je ve výbavě TZ (4x el. okna,El. zrcátka, Centrální zamykání, Servo, Výškově stavitelná sedadla) A nechali sme si tam eště dodělat alarm s pagerem od Jablotronu.
Jelikož v autě nebylo autorádio akorát originál reproduktory v předních dveřích tak sme koupili Cd autorádio Kenwood (model KOC- 7010L) + 4x repro (Palubka, C sloupek) hraje to "celkem" dobře ale stejně tomu eště chybí Suwbwoofer a Zesilovač


Taky sme měli jednou i nezvanou návštěvu, táta ráno jako obvykle sednul do auta a bylo mu divný že sedačka je posunutá uplně dozadu, a když chtěl dát klíček do zapalování tak to nešlo, někdo se pokusil to ukrást a naštěstí to byl nějakej amatér a nepovedlo se mu to a tak aspoň ze vzteku sebral skoro novej hliníkovej fofrklacek a rozbil spínací skříňku ale rádia ani futrálu s Cd kterej byl v kasliku se ani nevšim.
Jinak za celý ty skoro 3 roky co ho máme tak s tim nebyl jedinej problém akorát teď mu nějak dlouho trvá než se mu zvedne zadek , takže se vyměněj plňěnky a bude to OK.
Na autě jsou pouze lehké náznaky nějakých úprav, stěrač je nastavenej do centrální polohy, přední, zadní clonítko, Hliníkový fofrklacek a pedály, a teď Tuzing



Ale na léto se plánuje: "vymlácení" příček v nárazníku a nahrazení tahokovem, přemračení kapoty, funkční nasavač ve tvaru trojúhelníku nad Intercollerem, bílý podklad budíků a nějaká ta koncovka výfuku aby pořád nebyl slyšet ten zvuk: karle,karle, karle, karle, karle, karle,



Na fotkách si můžete tento "tjůningový" skvost prohlídnout sami

Trhyy