
Chci Vám popsat mého mazlíčka Escorťáčka, jedná se o model vyrobený v roce 1994, 3 dveřové verze, byl vybaven nejslabším motorem v té době vyráběným, byla to 1.3 1bodové vstřikování, o výkonu 44 KW. Už při zakoupení byl motor upraven předchozím majitelem, byla tam ostrá vačka, 4bodové svíčky, sportovní vložka filtru. Přesný výkon nevím, ale sériovou feldu 1.6 jsem předjel.
Výbava interiéru byla dobrá elektrické okna, šíbr, stavěcí volant, Co se týče Exteriéru byl vůz sériový na 14´ litých kolech RS, s křídlem na kufru a po laku. Později jsem zjistil bohužel proč. Vůz byl bouraný na střechu. Tímto bych chtěl poděkovat panu doktorovi YX z Vyškova, že mi tento vůz prodal a tuto „maličkost“ mi neřekl.
Vůz jsem vlastnil čtyři roky, a během té doby proběhlo mnoho úprav. Na podvozku se usadil sportovní stavěcí podvozek KONI s maximální snížením 100 mm. Pod koly se usadily podložky o tloušťce na zadní nápravě 3,8 pod každým kolem, v předu 1,6. Díky tomuto zásahu se musely rozšířit blatníky, zadní o 4cm na každé straně, přední o 2,5cm. Sériový výfuk nahradil sportovní, jednalo se o odstranění katalyzátoru, náporového tlumiče a zakoupení zadního tlumiče REMUS 100mm, ale tento díl během 3 let změnil místo pobytu hned 3krát, jednou byl umístěn na klasickém místě vzadu, podruhé uprostřed zadního nárazníku, jako poslední varianta, byl vyveden v boku nárazníku. Hluk tohoto výfuku byl změřen na Tuning srazu a jeho hodnota činila 129,9 decibelů. Co se týče vzhledu vozu nejvíce zaujalo brutální snížení a uhelně černá karosérie doplněná zrcadlovými skly, zamračenou kapotou a zavařenou zádí.
Muzika se skládala s autorádia s CD předávačem BLAUPUNKT dvěma zesilovači MAGNAT 600 a PIONER 1000, ty sloužili k napájení 4ks výškových repro MAGNAT, dvou středových repro SONY, a dvou oválných repro SONY XPLOD a v kufru se ukrývala tuba s dvěma subwoofery PIONER. S tímto vozem jsem se zúčastňoval mnoha srazů a jeden z těchto srazů se nám stal osudným. Jednalo se o RENOCAR PODZIM 2002, na kterém jsem nabuzen touhou předvést se před stovkami lidí vjel na gumovaní plochu „znáte to plyn natvrdo a z gum se kouří“ mě se zakouřilo s kapoty a motor se zadřel. Ale jak se říká „všechno špatný pro něco dobrý“. Zimu jsem využil k výměně motoru. Původně jsem zamýšlel něco brutálního, třeba 2,8 ze škorpika, ale po důkladném změření se pod kapotu nevlezl. A 2,0 RS ne a ne sehnat. Až mi jednou kamarád nabídl upravený motor 1,6i ze 130 k. Podle slov prodávajícího měl odlehčený setrvák + kliku, ostrý vačky a kompletně upravenou hlavu, silnější benzinové čerpadlo. Zapracovalo se i na karoserii, zavaření klik, montáž ALU kol 17´, s pneu 205/40 a odstranění posledního dílu výfuku, jednalo se o čistou trubku od motoru až na konec. Na karosérii přibyl stříbrný lak. Vůz s takovými úpravami bohužel dlouho nevydržel a motor se opět zadřel. Karosérie na tom také nebyla nejlépe A tak jsme se rozloučili a šel do šrotu.
Prostřednictvím tohoto článku bych chtěl poděkovat mému miláčku Escorťáčku za krásné 4 roky a omlouvám se za špatné zacházení.
ODPOČÍVEJ V POKOJI!!
Bob