
Dnešní recenze si dává za cíl představit Erko našeho člena Dejva. Tento vůz byl zakoupen v bazaru roku 1999 za cenu 10000,- korun. Auto na sobě nemělo jediný kaz a prošlo kompletní generálkou. Ta se týkala sundání kapot, blatníků, dveří a kompletní elektroinstalace. Po demontáží všech částí došlo na škrábání laku až na plech a k Dejvově potěšení se zjistilo, že kupátko je naprosto zdravé. Celý spodek se ještě natřel základovkou.
Pak nastal čas na vytoužené vylepšování vozu což zabralo pouhé tři měsíce. Jako první to odnesly zadní blatníky a byly rozšířeny lemy předních blatníků. Následně přišla na řadu M-ková náprava jak vpředu, tak i vzadu. Vpředu našlo své místo hřebenové řízení, posilovač brzd a topení ze škody 1203 s větrákem z favorita které je umístěno pod přední kapotu u motorku na stěrače. Původní originální topení bylo zrušeno.
Do auta se nastěhoval nový motor, konkrétně z modernějšího favorita. Kvůli této výměně se posunul kousek ven zadní chladič a přidělal náporový v předním nárazníku jehož trubky jsou natažené v mědi. Dále byl zrušen originální větrák (meluzín) který byl nahrazen elektrickým z vozu Žiguli 1500. Vzduchový filtr pochází taktéž ze stejného vozu. Dále Dejv namontoval zadní křídlo neznámého výrobce, které je upevněno na plechových můstkách vlastní výroby. V čele vozu je klasická dvouoká maska doplněná světelnou rampou vyrobenou ze sanitních lehátek. Na ní jsou dva páry světel, dvě mlhovky a dvě dálková světla.
Nyní se přesuneme do interiéru vozu, kde naší pozornost zaujmou zejména sedáky Sparco používané v některých vozech VW, žlutá palubní deska, červené semišové boky a nakonec černé koberečky, které jsou nalepené skoro po celém autě.
O ozvučení vozu se stará rádio JVC o výkonu 4x45W napojené na 100W reproduktory Helix, které jsou umístěny v zadním platě a na přední reproduktory pocházející ze Škody Felicia. Ve voze nenajdeme ani zesilovač a ani žádný zdroj basů. Dejv říká, že muzika je chudá, protože jí míní do budoucna vyhodit úplně. V úmyslu má z tohoto vozu udělat plnohodnotný závodní vůz na rally historiků.
Při pohledu na vůz zvenčí si nelze nevšimnout kol značky ARC tzv. „dělítek“, které
bylo možno spatřit i na vozech 130RS. Tyto kola jsou obuta do pneu o rozměrech 195/50 vpředu a 205/55 vzadu. Zadní pneumatiky čeká výměna také za rozměr 195/50.
Jak jsem již zmínil, agregát vozu pochází z Favorita a jeho výkon přenáší pětistupňová převodovka z emkové škodovky až do maximální rychlosti 175km/h. Zrychlení vozu z nuly na sto se odehraje za dobu okolo 15 sekund. Podle Dejvových slov to není žádný sprinter, ale je to část české historie kterou rozhodně stojí za to udržet při životě. Prostě tohle auto má své osobní kouzlo a ať si říká kdo chce co chce, že je mnoho lepších aut a že se do téhle kupy šrotu nemá investovat, nemá pravdu, je naprosto jasný že nikdy nebude mít 500 koní a max. rychlost přes 300, ale je to prostě krasavec….
Dejvovo auto budete mít možnost spatřit živě na hradecké Tuning Párty,a na spoustě dalších srazech,ale spíše škodovkářů. Další informace o autě naleznete na klubových stránkách http://www.tuning.kbx.cz
Jako zajímavost uvádí Dejv, že hned na prvním srazu v roce 1999, kterého účastnil s jeho erkem hned obsadil pozici třetího nejhezčího vozu srazu. A při triumfální cestě domů se mu ucpal přívod paliva do karburátoru.
Dejv & Laconi
[align=center]