Vzdalenost Head - Turbo

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
evo500
Příspěvky: 132
Registrován: 05 dub 2004 18:45
Bydliště: Karvina
Kontaktovat uživatele:

Vzdalenost Head - Turbo

Příspěvek od evo500 »

Jaky ma vliv na prubeh vykonu a spool-up turba narustajici vzdalenost mezi Cylinder Head a Turbem.
Neboli :
Na stejnem motoru budou pouzity dva druhy vyfukovych svody.....prvni s delkou jednotlivych vetvi rekneme 20cm a v druhem pripade 50cm.

Jak se zmeni vlastnosti vyfukovych plynu a s tim spojeny prubeh chodu daneho motoru pripadne turba?

Lobo
Příspěvky: 815
Registrován: 08 čer 2004 13:35
Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lobo »

rekl bych ze v delsi vetvy bude cas nepatrne delsi k roztoceni turbiny..

Uživatelský avatar
evo500
Příspěvky: 132
Registrován: 05 dub 2004 18:45
Bydliště: Karvina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od evo500 »

Lobo píše:rekl bych ze v delsi vetvy bude cas nepatrne delsi k roztoceni turbiny..
No to prave neni zcela jista vec....teda alespon pro mne....pokud je vzdalenost kratsi,tak je pravdou,ze spaliny k lopatkam dorazi rychleji,ale pri vetsi vzdalenosti se do lopatek opre vetsi mnozstvi spalin.

Lobo
Příspěvky: 815
Registrován: 08 čer 2004 13:35
Bydliště: Praha8/Ml.boleslav/Dolni Bousov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lobo »

Beru to taky jen teoreticky, timhle sem se pri stavbe nikdy nezabyval..Ale kdyz to tak vezmes tak s delsi vetvy,bude vice plynu v prostoru a tim padem bude mit turbo jemnejsi chod....

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

Mám pocit že sem se na to ptal taky a bylo mi řečeno,že to vliv nemá a že jsou i nějací úpravci,co montují turbo těsně před ukončení výfuku,ale má to značnou turbodíru....
Taboo psal,že různé modifikace svodů na turbo zkoušeli na dynamometru a nedospěli k žádným zásadním zmněnám při použití různých dýlek svodů....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......

Uživatelský avatar
sub13
Příspěvky: 72
Registrován: 15 čer 2004 16:04

Příspěvek od sub13 »

Toto sem taky rešil u motoru Subaru Sti, jestli svody vést pod motorem na jednu stranu (což délka je cca 75cm) nebo za motorem souměrně nad motor (cca 50cm) a bylo mi řečeno (od mechanika, který staví závodní motory), že to žádný vliv nemá, pouze je vhodný zachovat stejnou délku od jednotlivých válců (ale to taky neni nutny)

Uživatelský avatar
evo500
Příspěvky: 132
Registrován: 05 dub 2004 18:45
Bydliště: Karvina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od evo500 »

O.K.

Transporter
Příspěvky: 24
Registrován: 24 kvě 2005 09:16
Bydliště: Praha/Stredni cechy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Transporter »

kdyz je jina delka potruby v jednotlivych svodech tak se to resi zmenou sirky v urcitych castech nebo celeho svodu aby plyny odchazlely rovnomerne a stejne rychle.
BMW 7 "Proč ty silnice staví tak malé?"

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od semysak »

co jsem slysel tak by meli mit trubky stejny objem, zaroven vetsi nez je objem valce ke kterymu jsou pripojeny

Uživatelský avatar
sub13
Příspěvky: 72
Registrován: 15 čer 2004 16:04

Příspěvek od sub13 »

Jo, jo ty jednotlivé svody by měli mít stejný průchod výfukovych plynu, takže můžou být různě dlouhy, protože čím víc ohybů, tím menší průchod a samozřejmě je každy svod jinak naohybany. Jsou lidi, co to umějí spočítat, ale je to docela umění

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“