Šedý Amok by Amogh - Fabia Combi
Šedý Amok by Amogh - Fabia Combi
Jistě si někteří z Vás pamatují na model Tatry 148 oranžové barvy. Že né, tak to už asi patříte ke generaci, která ve školních lavicích místo piškvorek hraje hada na Nokii . Nicméně já tu Tatru měl, ale nevim čim to, nebyla oranžová, ale stříbrná s chromovým nárazníkem, přídavnými světly, jinými poklicemi a měla spoustu dalších vylepšení, prostě takový důkaz, že již od dětství jsem postižen úpravami aut. Bohužel až za nějakých dvacet let na to se začal psát jiný příběh, s jiným autem. Čekat na svoje první auto ještě 8 let po řidičáku byla totiž sakramentsky dlouhá doba.
Kdyby mě někdo o půlnoci probudil a zeptal se , tak vím že auto jsem koupil 27.2.2003. Že se jedná o Fabii Combi asi nemusím uvádět, akční výbava Creation však stojí za zmínku protože za příplatek 32 000 korun k verzi classic nabízela ABS, druhý airbag, autorádio s 8 reproduktory, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a sklopným klíčkem, palubní počítač, elektrická zrcátka s vyhříváním, elektrická přední okýnka, parkovacího asistenta, mlhová světla, lakovaná zrcátka, velmi příjemné textilní koberečky, celočerný interiér s chromovými doplňky s verze elegance, 15´´ kola s pneumatikami 195/50 a spoustu dalších maličkostí. Tento fakt spolu s 5% slevou, plnou nádrží, povinnou výbavou a pouze 10 000 příplatkem za verzi combi se jinak ne zrovna levná Fabie stala cenově velmi zajímavou. Poslední sériové technické info se dotkne motoru, tím je osvědčená a známá zážehová čtrnáctistovka s výkonem ne příliš oslnivých 50 kW, ale díky i za ně
O tom, že Fabča nezůstane v sérii bylo jasno již dlouho dopředu, cesta k prvním úpravám ale trvala další rok.
Na přelomu roku 2003/2004 byl konečně objednán první pořádný doplněk a tím byla litá 16´´ kola Dezent C o šířce 7,5´´ a zálisu o hodnotě 35. Přestože jsem původně chtěl naprosto odlišný design, zvítězila, jak už to bývá tloušťka peněženky a obchodnický tah firmy e-pneu nabízející výprodej těchto kousků. Z prvu jsem jezdil na jetých pneumatikách Dunlop SP- Sport -2040E o rozměru 215/40/16, které byly ještě v průběhu roku vyměněny za nové Semperit Direction Sport s rozumnějším rozměrem 195/45/16. Hned po montáži kol bylo jasné, že auto musí dolů. Pružiny Platimex od 2MMotorsport auto snížily o 30mm na každé nápravě, což je hodnota nijak závratná, leč pro bežný provoz řekl bych maximální. Pod zadní kola jsem nakonec ještě namontoval 15mm podložky Jamex s TUV certifikátem aby kola nebyla zapadlá v podbězích. Kromě toho byl motor posílen chipem Sportmotor a bavlněnou vložkou filtru od KN.
Teprve po těchto krocích jsem byl ochoten přistoupit k montáži prvního laminátu a tím byly prahy Axon v klasickém M3 stylu, vybrané již dlouho dopředu. Nutno říct že bylo ještě dost práce s dopasováním, s výsledkem jsem ale dodnes moc spokojen. Vzhledem k tomu že u mě vítězí především styling, tak se další cesta logicky ubírala k přednímu nárazníku. Chtěl jsem výrobek, který nárazník zmohutní, prodlouží k zemi, ale při tom bude držet linie Fabie, jinými slovy žádný paskvil ala Rychle a zběsile. Po zjištění že kousek od německého ABT stojí bezmála 8000 Kč jsem zakoupil výrobek od Elisu, který jsem ještě dodatečně prodloužil „lízátkem“ z posledního modelu Renaultu Laguna. Tím teprve spoiler nabral tvarů, které jsem si zhruba představoval.
Zadní nárazník nesměl zůstat v sérii a tvar jsem opět nosil v hlavě déle, samozřejmě jsem ještě zvažoval i jiné řešení ale nakonec původní nápad vyhrál. Zakoupil jsem spoiler určený pro Opel Calibra a zároveň se tím postavil před pro mé vybavení a zázemí neřešitelný problém. Rozdíl mezi zakřivením nárazníku Fabie a Calibry je vetší než se zdá. Díky firmě JPS auto se vše povedlo a po drobných peripetiích s výškou nárazníku dotáhlo do definitivní podoby.
K drobným detailům pak rozhodně patří zadní světla „ala“ studie Škoda-Tudor, certifikované okenní folie Bruxafol, dvojitá koncovka výfuku ve stylu DTM a především plastové clonítko, kterým bylo nahrazeno původní fóliové. Přeci jenom trochu jiný odstín folie nebylo to pravé ořechové a proto jsem nejprve jako pokus z plexiskla a poté z pružnějšího a odolnějšího makrolonu vyrobil clonítko plastové, které bylo nalakováno do přesného odstínu mojí karoserie.To byl ale již pomalu konec sezóny 2004 a já mohl přemýšlet co dál. Ne že bych nevěděl, nápadů je dost, ale bylo třeba vybrat ty nejlepší a hlavně nejdostupnější.
Velký prostor stále nabízel přední nárazník a to především v oblasti kvality zpracování. Ihned s nástupem zimy byl tedy nárazník s převlekem a lízátkem opět odvezen do JPS auto kde podstoupil lamino kůru v podobě zahlazení spoje a prostoru pro RZ a přelaminování lízátka. Tento tvar a postup jsem měl vymyšlený již delší dobu, držel původně nastavené linie, ale přitom nabízel něco zcela nového. Následně jsem ještě provedl pár fotomontáží ve photoshopu a vše bylo jasné.
Delší dobu mne však trápil malý rozměr kol, dostačující sice pro výkonové parametry mého auta, ale bohužel po estetické stránce jsem stále nebyl spokojen, podběhy fabie jsou prostě velké až moc. Po dlouhých úvahách a především mnoha praktickým proti nakonec byla stejně původní kola prodána a díky Markovi z Cartech Tuning byla za velmi příjemnou cenu objednána kolesa Stillauto SR800 v rozměru 7,5x17, ET37 později obutá do pneumatik Yokohama A520 o rozměru 205/40/17. Věděl jsem že chci kola s více paprsky nejlépe Audi RS4 nebo A8, Stillauto však nabízelo jako novinku podobný ale zajímavější a méně okoukaný design v překrásné povrchové úpravě. Také jsem dlouho váhal jestli zůstat u kol s límcem nebo přejít na kola bezlímcová, ale vzhledem k tomu že za rozumný peníz se žádných límcových, ale při tom vícepaprskových kol nedostávalo je výsledek takovýto. Nutno dodat, že s kol jsem přímo nadšen a rozhodně výběru nelituji, i když „límcáče“ pro mne stejně mají magické kouzlo a až jednou budu třeba upravovat jiné auto určitě na ně přijde ještě řada. Zbývá snad jen dodat že jsem spokojen i s tvrdostí podvozku po přechodu z 195/45/16 není rozdíl nijak drastický.
Poslední změny pro sezónu 2005 se dotkly interiéru. Nejsem příznivce sportovních skořepinových sedadel, ale lépe tvarované sedačky z Fabie RS rozhodně stojí za povšimnutí a co teprve když se mi naskytla možnost koupě kompletních sedaček za velmi solidní peníz. S vidinou možného odprodeje svých starých sedaček nebylo co řešit a jednoho lednového dne se můj černočerný interiér prosvětlil světlešedou barvou, že se kromě perfektního vzhledu v nich i náramně sedí snad asi nemusím zdůrazňovat. Interiér si však prošel ještě jednou úpravou, přestože jsem byl z černými plasty a čalouněním spokojen lákala mě jak už to bývá nějaká ta změna. Ve chvíli kdy se naskytla možnost výměny šedé palubní desky ze starších fabíí za láhev whisky bylo opět rozhodnuto. Zakoupil jsem potahovou látku s výrobním názvem Alcara a tuto palubní desku očalounil, vzhledem k tomu že jsem byl z výsledkem svojí práce spokojen, putovala semišová palubovka na místo původní černé, stejným materiálem jsem pak přečalounil i výplně dveří. Na závěr jsem ještě dodatečně vrátil okolí přístrojů do matné černé, což vytvořilo lepší kontrast s bílými budíky s chromovými rámečky.
Ohledně designových úprav došlo ještě k jedné změně, naprosto jsem upustil od chromových doplňků. Ne že bych měl něco proti chromu, ale k novým kolům, které jsou tmavší lépe ladí kromě barvy mého vozu černá. Proto se na autě objevuje černý tahokov, zrcátka jsem vrátil do barvy vozu a stejně tak byly nalakovány i kliky dveří. Zároveň jsem také výměnil chromové rámečky světel za černé z juniora a classica, ještě jsem je však přelakoval do matně černé která se mi jevila lepší než lesklá. Světla tím dostala krásný tmavý nádech.
Poslední úprava se nyní dotkla lakování krytů motoru a výměny brzdových kotoučů a destiček za produkty od firmy ATE.
Ptáte se asi co dál? Nápady stále jsou , ale dal jsem si za úkol přibrzdit a směřovat finanční prostředky také jiným směrem. I přes to bude určitě nutná výměna tlumičů za Weitec nebo HP Sporting a moc mne mrzí že jsem nestihl přetaženou kapotu, rád bych jako náhradu aspoň vymyslel jinou přední masku.
Závěrem si neodpustím děkovačku, protože moji rodiče a přítelkyně si za neustálé přihmuřování očí nad mým koníčkem poděkování prostě zaslouží !!! Z lidí okolo aut děkuji samozřejmé kamarádům zde z Tuning fora a Fabia clubu, protože bez jejich rad a postřehů by všechno bylo těžší. Z firem mi především pomohl Marek z Cartech tuning (za fajn přístup a bezkonkurenční ceny), 2MMotorsport (za spoustu cenných rad a dobře odvedenou práci v mých začátcích), p.Stejskal (nechtělo se mi věřit že ten nárazník z Calibry na Fabku půjde) a hoši z Lackdesign ( jsem rád že jste mi ty nárazníky nehodili na hlavu).
A že je článek vlastně jenom o designu? Mě to tak baví a vím že nejsem sám
Amogh
jo jo tak ta amoghova fabca se mne fakt libi, a zda se mi ze je amogh hodne peclivy a ohlida si kazdej detail a to se mi libi, a po precteni clanku se mne zda se mame tak nejak stejny myslieni co se tyce zachovani linii auta a toho ze s motorem toho moc delat nechceme ani to nejde a vlastne i ty kliky a zrcatka chci dat v nejlblizsi dobe do laku, pac chrom me docela toci, jinak na to clonitko jsem se te chtel amoghu zeptat uz davno ale teprve ted jsem si na to vzpomnel, jak je to presne vyrobene kdo ti to delal a na kolik to vyslo, dik
Fiat Panda 1.2 >> AR 155 2.0 TS >> BMW E30 318i >> AR Giulietta 2.0 TD >> Ford Sierra 2.0i DOHC >> Saab 9000 CSE 2.0t >> AR 164 2.5 TD >> Ford Sierra 2.0i >> Lancia Lybra 2.4jtd
jo jeste na ty jedny fotce ty nejnovejsi jak je tam auto zepredu to vypada ze ma predni narzanik trochu jinej odstin drobna vada na krase
Fiat Panda 1.2 >> AR 155 2.0 TS >> BMW E30 318i >> AR Giulietta 2.0 TD >> Ford Sierra 2.0i DOHC >> Saab 9000 CSE 2.0t >> AR 164 2.5 TD >> Ford Sierra 2.0i >> Lancia Lybra 2.4jtd
Na tomhle foru oceňuju asi nejvíc co se týče úprav jednoho člověka a neni to Taboo a podobný uctívaný machři, ale Amogh....neni to frajírek, kterej vráží horentní sumy do neustálejch přetsaveb v renomovanejch servisech, aby ukrajoval sekundu za sekundou na sprintu, ale je to člověk, kterej s tim autem doslova žije, je to prostě kus jeho samýho a ne nějakej stroj na machrování. Od samýho začátku na tom většinu prací dělal sám a dělá to tak dodneška, když něco pokazil, tak se zeptal a podruhý už to udělal správně, naučil se tim hodně novejch věcí a postupně se zdokonaloval, až to dotáhnul k tomuhle moc pěknýmu dílu, podle mýho nejpovedenější Fabce u nás.... Párkrát se unáhlil, ale nakonec to vždycky dotáh do dokonalosti....ať někdo pohrdá stylerama, pro mě je prostě amogh největší machr, protože přez to všechno je to pohodovej, skromnej člověk, kterej si na nic nehraje
Naposledy upravil(a) Jergi dne 15 čer 2005 23:35, celkem upraveno 1 x.
VW Vento 1.9 TD
VW Passat 1.9 TDi
VW Passat 1.9 TDi
Nádhernej článek i auto
Podle mě je to hned po Pticovi nejlepší Fabka u nás, ale hezčí Fabku Combi, než je ta tvoje neznám Ocenuju že si všechno co jenom jde děláš na autě sám
Podle mě je to hned po Pticovi nejlepší Fabka u nás, ale hezčí Fabku Combi, než je ta tvoje neznám Ocenuju že si všechno co jenom jde děláš na autě sám
MÁŠ PRASKLÝ AUTOSKLO? STŘÍPEK AUTOSKLO TO VYŘEŠÍ !
www.AUTOSKLOSTRIPEK.cz - Praha 5 -774 573 375
!!Ke každému čelnímu sklu až 2000Kč poukázka na pohonné hmoty ZDARMA!
www.AUTOSKLOSTRIPEK.cz - Praha 5 -774 573 375
!!Ke každému čelnímu sklu až 2000Kč poukázka na pohonné hmoty ZDARMA!
jeste jeden dotaz, ted jsou novy ciry svetla na fabiu kombi, planujes je tam davat? myslim ze na kombi moc okoukany nejsou a ani nebudou pac stylingovejch fabii combi moc nejezdi
Fiat Panda 1.2 >> AR 155 2.0 TS >> BMW E30 318i >> AR Giulietta 2.0 TD >> Ford Sierra 2.0i DOHC >> Saab 9000 CSE 2.0t >> AR 164 2.5 TD >> Ford Sierra 2.0i >> Lancia Lybra 2.4jtd
Pussy Wagon (Kundolap)F.N.T (Jergi) píše:Na tomhle foru oceňuju asi nejvíc co se týče úprav jednoho člověka a neni to Taboo a podobný rádoby arogantní machři, ale Amogh....neni to frajírek, kterej vráží horentní sumy do neustálejch přetsaveb v renomovanejch servisech, aby ukrajoval sekundu za sekundou na sprintu, ale je to člověk, kterej s tim autem doslova žije, je to prostě kus jeho samýho a ne nějakej stroj na machrování. Od samýho začátku na tom většinu prací dělal sám a dělá to tak dodneška, když něco pokazil, tak se zeptal a podruhý už to udělal správně, naučil se tim hodně novejch věcí a postupně se zdokonaloval, až to dotáhnul k tomuhle moc pěknýmu dílu, podle mýho nejpovedenější Fabce u nás.... Párkrát se unáhlil, ale nakonec to vždycky dotáh do dokonalosti....ať někdo pohrdá stylerama, pro mě je prostě amogh největší machr, protože přez to všechno je to pohodovej, skromnej člověk, kterej si na nic nehraje
Jiank vybornej clanek a krasna fabka Taky mame fabku ale ne tak peknou:)
Naposledy upravil(a) Bornesaww dne 15 čer 2005 23:04, celkem upraveno 1 x.
D´n´B & Hardtek
Vždycky když se tady Amoghovo kombík objeví...tak chválim..a budu i teď, je to nejhezčí Fabie Combi co je možný vidět...dotažená, se smyslem pro detail...a ctí linie Fabie, je fakt krásná a článek sem přečet 2x dokonce
já mám zálusk na sedana, sem na něj ujetej asi...už to mám v hlavě a na papíře rozkreslený, tak snad se zadaří časem...
já mám zálusk na sedana, sem na něj ujetej asi...už to mám v hlavě a na papíře rozkreslený, tak snad se zadaří časem...
Grafický servis | www.georgerob-design.cz
Moc fajn auti a super kolesa je to takovy pekne dotazeny a no to ze jsem ujetej spis pres motory tak ti ho musim pochvalit
Nemel on na mysli spis predni lampy?Laconi píše:Myslim že amogh má ty zadní lampy tak pěkný a tak pěkěn tam padnou že nějaký čirý by to jen zkazilyjarda píše:jeste jeden dotaz, ted jsou novy ciry svetla na fabiu kombi, planujes je tam davat? myslim ze na kombi moc okoukany nejsou a ani nebudou pac stylingovejch fabii combi moc nejezdi
100NX ... SR20DE 1998ccm, 86.0x86.0mm VxZ, 105(143)/6400 kW(k)/rpm, 178/4800 Nm/rpm, 1146kg, 11.3l-6.4l-7.9l/100km city-90-120, 0-100km/h 8.2, vMax 210km/h ... stock...
no necte se to tu spatne
zas neprehanejte s tim ze uplne vsechno delam sam,. proste to co de
zadny jiny zadni svetla zatim davat nebudu, vymyslel jsem si zadni svetla co nikdo nema a na mojem aute se mi líbí takze tam budou
jinak jardo s dotazem na clonitko si me dostal, nechat si ho nekde vyrabet a jeste za nej platit? takovou prkotinu?
makrolon stal asi 120 korun, vyriznul jsem ho sam a hodil sem ho do lakovny k zadnimu narazniku, pak uz pridelal zase pochopitelne sam terosonem - navod tady na foru komplet je i s fotkama
zas neprehanejte s tim ze uplne vsechno delam sam,. proste to co de
zadny jiny zadni svetla zatim davat nebudu, vymyslel jsem si zadni svetla co nikdo nema a na mojem aute se mi líbí takze tam budou
jinak jardo s dotazem na clonitko si me dostal, nechat si ho nekde vyrabet a jeste za nej platit? takovou prkotinu?
makrolon stal asi 120 korun, vyriznul jsem ho sam a hodil sem ho do lakovny k zadnimu narazniku, pak uz pridelal zase pochopitelne sam terosonem - navod tady na foru komplet je i s fotkama
Touran BMM
to mi spis pripadne ze nesedei zadni tedajarda píše:jo jeste na ty jedny fotce ty nejnovejsi jak je tam auto zepredu to vypada ze ma predni narzanik trochu jinej odstin drobna vada na krase
mam blbou barvu a jeste jsou na fabii narazniky pekbne blbe pridelany, i original narazniky se tvari ze maj jinej odstin
Touran BMM
no s tim clonitkem prave proto se ptam, jestli bych to zvladl vyrobit sam a kde na to sehnat ten material a cena me spis zajimala kolik jsi daval za lakovani
mohl bys dat odkaz kde byl ten navod, ja nejak neovladam to vyhledavani
mohl bys dat odkaz kde byl ten navod, ja nejak neovladam to vyhledavani
Fiat Panda 1.2 >> AR 155 2.0 TS >> BMW E30 318i >> AR Giulietta 2.0 TD >> Ford Sierra 2.0i DOHC >> Saab 9000 CSE 2.0t >> AR 164 2.5 TD >> Ford Sierra 2.0i >> Lancia Lybra 2.4jtd
-
- Moderátor
- Příspěvky: 4134
- Registrován: 12 úno 2004 21:09
- Bydliště: Mindžapůr
- Kontaktovat uživatele:
karel to má prostě dotažený škoda že mi došli many a pro tenhle rok i chut ale nemůžu mít všechno hned a karlova fabka taky vznikala detail po detailu krůček po krůčku jinak můj popis ještě nedám až bude hotovo proti tomuhle bych tu byl za šmudlu
www.astra-g.cz BAD TOYS FOR FAT BOYS
www.cartechgroup.cz Vše pro vaší káru
www.autovit.cz Servis vozidel opel