Oleje oleje bába Tě poleje ...
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Oleje oleje bába Tě poleje ...
Tak sem dneska vyměnil olej jak už sem psal předepsanej je 10w-30 sehnal sem ho nakonec od fy. Petro-Oil Canada. Jenže zas nebyl na skladě tak mi nanutili 5w-30 že prej je to určitě lepší jak tam lejt 10w-40. Navíc mi bylo řečeno, že Severoamerický oleje maj jiný specifikace jak Evropský oleje a že není příkladně 10w-40 jako 10w-40 tak teda fakt nevím co si o tom myslet ....
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- Mike Mad
- Moderátor
- Příspěvky: 2347
- Registrován: 11 kvě 2004 10:59
- Bydliště: Sleepy Hollow - Dux
- Kontaktovat uživatele:
ja mam 10w40 co sem auto koupil...ceka mne teprva prvni vymena
... kazdy 2 mesice menit olej > wopruz. mam tam Mobil ...nejaky nazory an nej?
v8> pred 2 mesicema sem zakladal tema jak poznat olej nebo tak nejak se to jmenuje a nekdo mi tam dal odkaz na docela hardcore clanek o olejich, melo to asi 20 stran..fakt hafo nastipany info, nekde na nejakym skodovackym webu

v8> pred 2 mesicema sem zakladal tema jak poznat olej nebo tak nejak se to jmenuje a nekdo mi tam dal odkaz na docela hardcore clanek o olejich, melo to asi 20 stran..fakt hafo nastipany info, nekde na nejakym skodovackym webu
Volkswagen Jetta Mk2 Coupe US&A 2.0 16V ABF ... reconstruction
Volkswagen Bora Variant 1.9TDI ARL ... daily
Volkswagen Bora Variant 1.9TDI ARL ... daily
Re: Oleje oleje bába Tě poleje ...
No takhle - do Evropskýho auta bych US olej pro motor V8 určitě nedal, dělají ho pro jiný podmínky v motoru. Ty specifikace co píšeš je rozsah viskozity, obecně by se dalo říct, že čím větší je rozpětí mezi těma číslama, tím je ten olej lepší, protože zvládne větší rozsah teplot. Každopádně bych se řídil výkonostní specifikací, to jsou dvě písmenka někde na krabici. Cokoliv co má specifikaci horší než CF je nějakej balenej mazut než olej, já koupil teď třeba olej se specifikací CL - čím dál je písmenko v abecedě, tím je ten olej lepší. To první - C - určuje, že olej je vhodnej pro benzínovej motor.MarauderZ28 píše:Tak sem dneska vyměnil olej jak už sem psal předepsanej je 10w-30 sehnal sem ho nakonec od fy. Petro-Oil Canada. Jenže zas nebyl na skladě tak mi nanutili 5w-30 že prej je to určitě lepší jak tam lejt 10w-40. Navíc mi bylo řečeno, že Severoamerický oleje maj jiný specifikace jak Evropský oleje a že není příkladně 10w-40 jako 10w-40 tak teda fakt nevím co si o tom myslet ....
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
10 tisíc je tak akorát.Fazeey píše:hmm a u benochu se musí měnit po 10tis? to je nějak málo neMike Mad píše:auto mam necely dva mesice a 10tisic. 50 km do prace a 50 z prace plus tak 50 najedu kazdej den fsude mozne... kolem 4500-5000 za mesic
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Jak píše Beaver SAE sou pouze hodnoty defakto který zaručujou čerpatelnost oleje za určitých teplot.....
Důležitá je norma API-American Petroleum Institut čím dále v abecedě tím lepší olej....
Taky sou důležitý normy Mercedesu pro nás evropany a WV-Nejkvalitnější olej se lije do PD a má nejvyšší normu ze všech olejů.
Intervaly výmněny oleje záleží na zatížení motoru a v jakejch je provozovanejch podmínkách(prach,teplo,město,dálnice....)
Taky podle toho co doporučuje výrobce oleje protože motor je konstrukčně starší a při jeho vývoji nemuseli bejt k dispozici tak kvalitní oleje jako dnes....
Já mněnim olej v pumě po 15 000 jezdim na Agip 5w-40 plná syntetika.
Například v lancii je na záběh minerál,kterej v dohledný době nahradí plná syntetika zatim nevim od jakýho výrobce,ale asi Shell.....
Důležitá je norma API-American Petroleum Institut čím dále v abecedě tím lepší olej....
Taky sou důležitý normy Mercedesu pro nás evropany a WV-Nejkvalitnější olej se lije do PD a má nejvyšší normu ze všech olejů.
Intervaly výmněny oleje záleží na zatížení motoru a v jakejch je provozovanejch podmínkách(prach,teplo,město,dálnice....)
Taky podle toho co doporučuje výrobce oleje protože motor je konstrukčně starší a při jeho vývoji nemuseli bejt k dispozici tak kvalitní oleje jako dnes....
Já mněnim olej v pumě po 15 000 jezdim na Agip 5w-40 plná syntetika.
Například v lancii je na záběh minerál,kterej v dohledný době nahradí plná syntetika zatim nevim od jakýho výrobce,ale asi Shell.....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
Jak píše Beaver SAE sou pouze hodnoty defakto který zaručujou čerpatelnost oleje za určitých teplot.....
Důležitá je norma API-American Petroleum Institut čím dále v abecedě tím lepší olej....
Taky sou důležitý normy Mercedesu pro nás evropany a WV-Nejkvalitnější olej se lije do PD a má nejvyšší normu ze všech olejů.
Intervaly výmněny oleje záleží na zatížení motoru a v jakejch je provozovanejch podmínkách(prach,teplo,město,dálnice....)
Taky podle toho co doporučuje výrobce oleje protože motor je konstrukčně starší a při jeho vývoji nemuseli bejt k dispozici tak kvalitní oleje jako dnes....
Já mněnim olej v pumě po 15 000 jezdim na Agip 5w-40 plná syntetika.
Například v lancii je na záběh minerál,kterej v dohledný době nahradí plná syntetika zatim nevim od jakýho výrobce,ale asi Shell.....
Důležitá je norma API-American Petroleum Institut čím dále v abecedě tím lepší olej....
Taky sou důležitý normy Mercedesu pro nás evropany a WV-Nejkvalitnější olej se lije do PD a má nejvyšší normu ze všech olejů.
Intervaly výmněny oleje záleží na zatížení motoru a v jakejch je provozovanejch podmínkách(prach,teplo,město,dálnice....)
Taky podle toho co doporučuje výrobce oleje protože motor je konstrukčně starší a při jeho vývoji nemuseli bejt k dispozici tak kvalitní oleje jako dnes....
Já mněnim olej v pumě po 15 000 jezdim na Agip 5w-40 plná syntetika.
Například v lancii je na záběh minerál,kterej v dohledný době nahradí plná syntetika zatim nevim od jakýho výrobce,ale asi Shell.....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
Jak píše Beaver SAE sou pouze hodnoty defakto který zaručujou čerpatelnost oleje za určitých teplot.....
Důležitá je norma API-American Petroleum Institut čím dále v abecedě tím lepší olej....
Taky sou důležitý normy Mercedesu pro nás evropany a WV-Nejkvalitnější olej se lije do PD a má nejvyšší normu ze všech olejů.
Intervaly výmněny oleje záleží na zatížení motoru a v jakejch je provozovanejch podmínkách(prach,teplo,město,dálnice....)
Taky podle toho co doporučuje výrobce oleje protože motor je konstrukčně starší a při jeho vývoji nemuseli bejt k dispozici tak kvalitní oleje jako dnes....
Já mněnim olej v pumě po 15 000 jezdim na Agip 5w-40 plná syntetika.
Například v lancii je na záběh minerál,kterej v dohledný době nahradí plná syntetika zatim nevim od jakýho výrobce,ale asi Shell.....
Důležitá je norma API-American Petroleum Institut čím dále v abecedě tím lepší olej....
Taky sou důležitý normy Mercedesu pro nás evropany a WV-Nejkvalitnější olej se lije do PD a má nejvyšší normu ze všech olejů.
Intervaly výmněny oleje záleží na zatížení motoru a v jakejch je provozovanejch podmínkách(prach,teplo,město,dálnice....)
Taky podle toho co doporučuje výrobce oleje protože motor je konstrukčně starší a při jeho vývoji nemuseli bejt k dispozici tak kvalitní oleje jako dnes....
Já mněnim olej v pumě po 15 000 jezdim na Agip 5w-40 plná syntetika.
Například v lancii je na záběh minerál,kterej v dohledný době nahradí plná syntetika zatim nevim od jakýho výrobce,ale asi Shell.....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
Jak píše Beaver SAE sou pouze hodnoty defakto který zaručujou čerpatelnost oleje za určitých teplot.....
Důležitá je norma API-American Petroleum Institut čím dále v abecedě tím lepší olej....
Taky sou důležitý normy Mercedesu pro nás evropany a WV-Nejkvalitnější olej se lije do PD a má nejvyšší normu ze všech olejů.
Intervaly výmněny oleje záleží na zatížení motoru a v jakejch je provozovanejch podmínkách(prach,teplo,město,dálnice....)
Taky podle toho co doporučuje výrobce oleje protože motor je konstrukčně starší a při jeho vývoji nemuseli bejt k dispozici tak kvalitní oleje jako dnes....
Já mněnim olej v pumě po 15 000 jezdim na Agip 5w-40 plná syntetika.
Například v lancii je na záběh minerál,kterej v dohledný době nahradí plná syntetika zatim nevim od jakýho výrobce,ale asi Shell.....
Důležitá je norma API-American Petroleum Institut čím dále v abecedě tím lepší olej....
Taky sou důležitý normy Mercedesu pro nás evropany a WV-Nejkvalitnější olej se lije do PD a má nejvyšší normu ze všech olejů.
Intervaly výmněny oleje záleží na zatížení motoru a v jakejch je provozovanejch podmínkách(prach,teplo,město,dálnice....)
Taky podle toho co doporučuje výrobce oleje protože motor je konstrukčně starší a při jeho vývoji nemuseli bejt k dispozici tak kvalitní oleje jako dnes....
Já mněnim olej v pumě po 15 000 jezdim na Agip 5w-40 plná syntetika.
Například v lancii je na záběh minerál,kterej v dohledný době nahradí plná syntetika zatim nevim od jakýho výrobce,ale asi Shell.....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
no jasně, že se nic nestane ono se nestane ani nic po 30 000, ale motor půjde celkově dřív do kopru ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Mate nekdo zkusenosti s pouzivanim Zavodnich oleju?
Na seruiovem 2.0T motoru jsem pouzival Castrol RS 10W60,ale na novem motoru bude vykon skoro trojnasobny,tak zvazuji zda neprejdu na origo zavodni olej pouzivany ve vozech specifikace WRC.........treba ELF HTX-822 15W50.
Urcite to jsou velmi kvalitni oleje,ale co jejich zivotnost atd.
Meta nekdo zkusenosti?
Na seruiovem 2.0T motoru jsem pouzival Castrol RS 10W60,ale na novem motoru bude vykon skoro trojnasobny,tak zvazuji zda neprejdu na origo zavodni olej pouzivany ve vozech specifikace WRC.........treba ELF HTX-822 15W50.
Urcite to jsou velmi kvalitni oleje,ale co jejich zivotnost atd.
Meta nekdo zkusenosti?
kurva proč je tady můj příspěvek tolikrát...smažte to někdo.....
Závodní oleje sou určený pro určitý podmínky a pokud nebudeš jezdit jenom v režimu plný zátěže,asi bych nedoporučoval už s ohledem na jeho nízkou odolnost proti teplotám pod nulou...Ale pokud budeš s autem jezdit jenom v létě tak asi proč nee.....
Závodní oleje sou určený pro určitý podmínky a pokud nebudeš jezdit jenom v režimu plný zátěže,asi bych nedoporučoval už s ohledem na jeho nízkou odolnost proti teplotám pod nulou...Ale pokud budeš s autem jezdit jenom v létě tak asi proč nee.....
krosmen motorsport .....
specializovaný servis japonsko a itálie......
specializovaný servis japonsko a itálie......
plne s tebou souhlasim v zime ten olej znicis 1 a za 2 ten motor taky pude dopytleKrosmen píše:kurva proč je tady můj příspěvek tolikrát...smažte to někdo.....
Závodní oleje sou určený pro určitý podmínky a pokud nebudeš jezdit jenom v režimu plný zátěže,asi bych nedoporučoval už s ohledem na jeho nízkou odolnost proti teplotám pod nulou...Ale pokud budeš s autem jezdit jenom v létě tak asi proč nee.....
no ked tam mal niekto SAE 15W-40 (mineralny olej) tak to asi v zdravi sotva prezije... su Hi - Tec (long-life) synteticke oleje 0-20W,0-30W/5-30W , ktore maju podla vyrobcu znaciek az 50tis. vymenny interval , ale s mineralom by som to neskusal .MarauderZ28 píše:no jasně, že se nic nestane ono se nestane ani nic po 30 000, ale motor půjde celkově dřív do kopru ...
Naposledy upravil(a) sic dne 03 srp 2005 21:20, celkem upraveno 1 x.
when I grow up, I want to be a racing driver
V zime to samozdrejme jezdit nebude.
No mne jde spise o to,zda ma smysl tenhle olej pouzit. Zda si tim clovek nejak pomuze. Cenova dostupnost je uplne stejna jako u klasickeho oleje,takze otazkou je ..........ktera znacka je pro dany turbomotor ta nejvhodnejsi. A zda vubec je nejaky rozdil v olejich rekneme te nejvyssi cenove kategorie = 5L za cca 3000.-
No mne jde spise o to,zda ma smysl tenhle olej pouzit. Zda si tim clovek nejak pomuze. Cenova dostupnost je uplne stejna jako u klasickeho oleje,takze otazkou je ..........ktera znacka je pro dany turbomotor ta nejvhodnejsi. A zda vubec je nejaky rozdil v olejich rekneme te nejvyssi cenove kategorie = 5L za cca 3000.-
Chces opravdu dobry olej? Tady to je:evo500 píše:Mate nekdo zkusenosti s pouzivanim Zavodnich oleju?
Na seruiovem 2.0T motoru jsem pouzival Castrol RS 10W60,ale na novem motoru bude vykon skoro trojnasobny,tak zvazuji zda neprejdu na origo zavodni olej pouzivany ve vozech specifikace WRC.........treba ELF HTX-822 15W50.
Urcite to jsou velmi kvalitni oleje,ale co jejich zivotnost atd.
Meta nekdo zkusenosti?
http://www.amsoil.com/performancetests/g1971/index.aspx

IQ stylingem nenahradis.
0W30 a na turbomotor,ktery ma velmi vysoke pozadavky na tepelnou odolnost......to bych asi nebral. A oleje garantovane na 50.000km.......to snad neee.....to bych musel byt vazne prase. 10.000km to uz je fakt krajni hranice na vymenu.Bulda píše:tak to mas jeste malo cenovou kat. u nas v praci stoji SLX-LONG LIFE 1L-950kc a jeto 0-30W ja a je na max 50.000km nebo na 2 roky ja osobne bych tam dal castrol TXT 5-40W
Uz to zkoumamTaboo píše:Chces opravdu dobry olej? Tady to je:evo500 píše:Mate nekdo zkusenosti s pouzivanim Zavodnich oleju?
Na seruiovem 2.0T motoru jsem pouzival Castrol RS 10W60,ale na novem motoru bude vykon skoro trojnasobny,tak zvazuji zda neprejdu na origo zavodni olej pouzivany ve vozech specifikace WRC.........treba ELF HTX-822 15W50.
Urcite to jsou velmi kvalitni oleje,ale co jejich zivotnost atd.
Meta nekdo zkusenosti?
http://www.amsoil.com/performancetests/g1971/index.aspx

Mas ho otestovany?