Vše okolo výfuku..

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Vše okolo výfuku..

Příspěvek od Idaho »

Vzhledem k tomu jak pracně scháním jakékoliv skutečně fundované informace k přestavbě mé Supřičky, povězte mi jak to děláte vy?

Předpokládám že máme od motoru svody ( jaké a jak řeší jiný threat ) ale co dál? Svody končí přírubou za kterou začnemem stavět zbytek výfukového potrubí, které se bude skládat pouze z potrubí, rezonátoru a koncového tlumiče.

1) Rezonátor by měl být umístěn co nejblíže ke svodům ( budu dávat cca 10-15cm za přírubu svodů )
2) Co tzv. "pružné členy" neboli "vlnovce" ? Podle mne by měli tlumit a zmírnovat vibrace ( nebo se pletu? ) dát je tam, nebo ne?
3) co samotné spojování trubek a jednotlivých členů - dát na rezonátor přiruby nebo prostě "natvrdo" svařit dohromady? měl by výsledný výfuk mít vubev nejaké rozpojitelné části? ( stavím se k tomu tak, že každá příruba je váha navíc, navíc možnost vzniku turbulencí, uniků atd... )
osobně si myslím že by nevadilo pokud bude v celku ( krajní příruba ke svodum, cca 10cm a rezonátor, trubka a koncový díl ) pokud to nějak nezhoršuje přístup ke spodku auta nebo by byly problémy při sundavání.
4) průměr potrubí - s Dynomaxem jsem se zatím shodnul na tom, že 60mm je plně dostačující pro mou atmosférku ( ostatně skuste sehnat koncový tlumič, který bude mít širší vstup - docela prekérka, takže to většina lidí řeší tak, jak je to ted na mé Supřičce - Trubka prumer 12cm ( ! ) na konci zužená na 5cm, cca 20cm dlouhá trubka o tomto prumeru vstupuje do koncového tlumiče. Ano každý si chválí ten zvuk, ale myslím že to není dobře. ) jinak větší pruměry jsou podle mne v případě takto pruchozího výfuku neopodstatnělé - jaký je váš názor?
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
dynomax
Příspěvky: 236
Registrován: 13 led 2005 03:16
Bydliště: OSTRAVA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dynomax »

pokud budete nekdo potrebovat prumer vyfuku pro navareni treba 75 mm s vykonostnim limitem 500 nebo i 1000 koni, nebo spec. kratke tlumice pro ruzne buginy, kde neni moc mista a nebo mate motor v zadu a chcete to vse vyvest rovnou do kolektoru ze svodu, a nebo vam to nestaci a bodl by treba 100%-tni titan, tak se ozvete
www.sportovniautodoplnky.cz - prodej sportovních autodoplňků, dovoz tuningových dílů z USA

Uživatelský avatar
GTRunner
Příspěvky: 217
Registrován: 10 led 2005 23:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše okolo výfuku..

Příspěvek od GTRunner »

Idaho píše:co samotné spojování trubek a jednotlivých členů - dát na rezonátor přiruby nebo prostě "natvrdo" svařit dohromady? měl by výsledný výfuk mít vubev nejaké rozpojitelné části? ( stavím se k tomu tak, že každá příruba je váha navíc, navíc možnost vzniku turbulencí, uniků atd... )
osobně si myslím že by nevadilo pokud bude v celku ( krajní příruba ke svodum, cca 10cm a rezonátor, trubka a koncový díl ) pokud to nějak nezhoršuje přístup ke spodku auta nebo by byly problémy při sundavání.
4) průměr potrubí


nad tim jsem uvazoval taky, jak to nejlip udelat...jistota je to svarit, na druhou stranu pokud je to jen spojeny tak mas jednodussi v pripade vymeny nekteryho dilu..
chtel jsem si taky nechat postavit vyfuk na miru, nakonec jsem jsem se na to vybodl a objednal komplet vyfuk sk.N, cely z nerezu pr.60mm, pozustava z 3 casti (rovnych trubek s koncovym tlumicem) a je spojen spojkama...dam vedet jak to bude fungovat...snad pristi tyden se bude montovat
ta vlnovka by mela byt kvul rezonanci, ja ji tam nemam...tak uvidime co to udela za bordel... :roll:
Lexus GS300
Nissan 200sx S14

Uživatelský avatar
I.C.
Příspěvky: 1006
Registrován: 04 úno 2004 12:52
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od I.C. »

Idaho: Rezonator nepovazuju za dulezitej a osobne si myslim ze je to zbytecnost. Ale vymlouvat Ti ho nebudu, pokud tim nekdo chce zmenit treba zvuk, tak je to jeho vec ;-) Vlnovec je docela podstatna vec, preci jen svody jsou pevne chyceny k motoru, kterej se v provozu dost hybe v ulozeni, takze vlnovec zabrani aspon trochu prenosu pohybu motoru na cely vyfukovy potrubi. Spoju je dobry tam mit jen tolik, kolik je potreba pro montaz potrubi na auto. Napriklad u me by se nedalo cely potrubi provlict nad zadni napravou. Pro tvuj motor se mi zda 60mm po cele delce potrubi jako minimum. A jakakoliv zmena prumeru potrubi po jeho delce se mi zda tak maximalne jako dobra fabrika na zbytecny turbulence.

Muzes se mrknout na fotky myho potrubi, sk. A, 50mm, kompletne nerez vcetne prirub a zaveseni ...
pod autem - http://my.gsi.cz/ic/photo/18/
u motoru - http://my.gsi.cz/ic/photo/19/?s=11

Uživatelský avatar
dynomax
Příspěvky: 236
Registrován: 13 led 2005 03:16
Bydliště: OSTRAVA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dynomax »

ono taky neni rezonator jako rezonator, ja ho treba opravdu pouzivam, kdyz jde vse dolu , jako je kat , stred a na konci pruchodak, a ten vysledny zvuk je dost casto hodne skarede nepravidelne hodne urvany, treba Dynomax 2,5" - naprosto pruchozi trubka, tento glasspack se da dokonce pouzit i jako samotny koncovy tlumic, kde jeho delka je jiz 710 mm, a prece jenom potom ma vliv na samotny zvuk, ktery je navic i vice elasticky
www.sportovniautodoplnky.cz - prodej sportovních autodoplňků, dovoz tuningových dílů z USA

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

I.C. píše:Idaho: Rezonator nepovazuju za dulezitej a osobne si myslim ze je to zbytecnost. Ale vymlouvat Ti ho nebudu, pokud tim nekdo chce zmenit treba zvuk, tak je to jeho vec ;-) Vlnovec je docela podstatna vec, preci jen svody jsou pevne chyceny k motoru, kterej se v provozu dost hybe v ulozeni, takze vlnovec zabrani aspon trochu prenosu pohybu motoru na cely vyfukovy potrubi. Spoju je dobry tam mit jen tolik, kolik je potreba pro montaz potrubi na auto. Napriklad u me by se nedalo cely potrubi provlict nad zadni napravou. Pro tvuj motor se mi zda 60mm po cele delce potrubi jako minimum. A jakakoliv zmena prumeru potrubi po jeho delce se mi zda tak maximalne jako dobra fabrika na zbytecny turbulence.

Muzes se mrknout na fotky myho potrubi, sk. A, 50mm, kompletne nerez vcetne prirub a zaveseni ...
pod autem - http://my.gsi.cz/ic/photo/18/
u motoru - http://my.gsi.cz/ic/photo/19/?s=11

Thanx, takže to vidím za svody vlnovec a zbytek svařit dohromady. Mám totiž výfuk pod zadní nápravou ( kvuli diferáku ) a celý je rovná trubka až na tři 30° kolínky nakonci před vstupem do koncového tlumiče... ( Supra )
jinak průměr 60mm vidím jako vcelku dostačující a i dost lidí co do toho podle mne toršku vidí mi potvrdilo, že do výkonu 500PS to jistě bude stačit ( mám atmosféru, ne turbo, takže "pouze" 205PS )
co se týče rezonátoru, v současné době mi to při podřazování nechutně střílí ( ale je to skutečně výfukem, měl jsem na zkoušku nandaný výfuk s rezonátorem o pruměru 50mm a nestřílelo to a zvuk byl takový tišší , ted je to hrozně uřvané, a uznej sám, uřvanej třílitr.... ) - i když každej říká, že zvuk to má nádhernej, já prostě nesnesu, když se kouknu pod auto a vidím tu prasárnu co tam je spáchaná....

to @ll - thanx...
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

Idaho píše: co se týče rezonátoru, v současné době mi to při podřazování nechutně střílí
nejsom v obraze co tam mas / nemas, len som topic preletel, ale nomoze to byt prilis nizkym protitlakom -> unikom zmesy do vyfuku ?
alebo som zas objavil ameriku? :)

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

viz první přízpěvek - od svodu roura široká jako kráááva a před pruchozím koncem zužená na polovinu pruměru....
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
I.C.
Příspěvky: 1006
Registrován: 04 úno 2004 12:52
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od I.C. »

Idaho: Me to do vyfuku strili taky, ale to dela tenhle motor uz od vyroby, jen to neni tak slyset dokud je tam seriovej vyfuk.

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

I.C. uvidíme, ten pujčenej nestřílel, hlavně byl tišší...
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
dynomax
Příspěvky: 236
Registrován: 13 led 2005 03:16
Bydliště: OSTRAVA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dynomax »

určitě z vas ma hodne golfa, zde jsou postrehy z jedne nove montaze koncoveho tlumice na golfu IV 1,6 ABT :
http://sportovniautodoplnky.vltava2000. ... odsID=1227
www.sportovniautodoplnky.cz - prodej sportovních autodoplňků, dovoz tuningových dílů z USA

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“