Postup lakování

Máš nebo jsi měl problém s autem? Zde ti ho pomůžeme vyřešit :)

Moderátor: Idaho

Odpovědět
jiras

Postup lakování

Příspěvek od jiras »

Zdravím, mám dotaz ohledně lakování. Jak se má správně lakovat auto? Je správnej postup: zakitovat všechny nerovnosti, celkově ošmirglovat hrubým šmirglem, odmastit, stříknout stříkací tmel, pak zbrousit pod vodou, zase odmastit, potom plnič, obrousit pod vodou, odmastit a finální lak? Byl bych rád kdyby to tady někdo rozebral co nejdetalnějc. Předem díky

Uživatelský avatar
habitat3
Moderátor
Příspěvky: 3804
Registrován: 06 srp 2005 22:24
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od habitat3 »

Taky by byli fajn i fotky...rad se neco pri ucim..!

Uživatelský avatar
OndrejGTi
Příspěvky: 281
Registrován: 01 bře 2005 14:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OndrejGTi »

my sme to robili takto: najprv vybrusit stary lak, aby ti nanom nezostala vrchna leskla vrstva, aby bol matny. Potom sme vykitovali, prebrusili, vykytovali, prebrusili..........okolo smeroviek kde predtym bola hrdza, takze to bolo zbrusene na kov sa pretrelo antirezistom (ci co to bolo... taka cervena farba...) nastriekali zakladnou farbou, znovu vykytovali, prebrusili (po zakladnej sa ti ukazu vsetky nerovnosti) opravene miesta este raz strieknut zakladnou a potom isli 2 nastreky vrchnym lakom. Mame vsak Ladu, takze nove auta sa robia asi este zlozitejsie (brusenie pod vodou....) Ak si auto este nerobil, tak si urcite zozen niekoho kto sa v tom vyzna a poradi pri problemoch. Radsej nekoho poruke, ako zbabrane auto.....)
ZAMETAC INZERCIE Na nevhodne OT/pokec v INZERECII ma upozornite stlacenim modreho tlacidla.

Uživatelský avatar
Lakyneška
Příspěvky: 9
Registrován: 26 kvě 2005 12:10
Bydliště: Praha

Příspěvek od Lakyneška »

to je trochu prehnany, co tady kdo pise.... Staci nerovnosti vybrousit(bud bruskou ci smirkovym papirem od cisla 80az po 1200) , vzit to pod vodou, uplne do hladka. pak odmastit, prekitovat(ale zas ne vse, jen pokud jsou nerovnosti vetsi), vybrousit zase uplne do hladka-postupne, a pak to striknout plnicem, nechat zaschnout a striknout barvou!tot vse, nic jinyho slozityho na tom neni

Uživatelský avatar
Fiesta
Příspěvky: 2576
Registrován: 27 bře 2004 18:16
Bydliště: Olomouc-Mohelnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fiesta »

kuwa hlavne se nepokousejte neco strikat....poprve to vyzkousejte na nejake shnile 100 a pak se do toho pustejte na nejake jine kare.....pochybuju ze kdyz se tady nekdo pta jak se strika ze to budel kvalitni lak....

Jinak postup je:
1. Vybrousit rez...popripade vyvarit+odmastit
2.zaklad. barva....pote mirne zdrsnit
3. tmel...pote obrousit ....nejlepsi tak 80-120
4.plnic
5.mirne skrabance dokytovat(prebrousit pod vodou)
6.nastrik x vrstev laku....+ bez. lak( nekdy je treba i pojidlo)
VW PASSAT B5

Mirek999
Moderátor
Příspěvky: 2331
Registrován: 28 pro 2004 17:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek999 »

1.Zbrousit na hrubo
2.Zakytovat nerovnosti volime kit podle velikosti diry,vybrousit pod vodou smirglem P800.
3.Nastrikat plnicem vybrousit P800.
4.Barva
5.Lak
!!!!!!Nebruste se smirglem rukou ale upinejte si smirgl do tech ruzdnych hobliku protoze kdyz brousite rukama tak na kazdem miste pritlacite jinak a ani to nerozlozite pocele plose jako ten hoblik!!!!!!!!Pak je to nerovne a hrbolate takze si na to davejte bacha ja tuto praci delal za prachy takze vim co to je nikdy bych nechtel byt lakyrnik je to rasovina jako svina acuchat ty smrady z barev a ruznych odmastovadel.

Uživatelský avatar
OndrejGTi
Příspěvky: 281
Registrován: 01 bře 2005 14:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OndrejGTi »

Lakyneška píše:to je trochu prehnany, co tady kdo pise.... Staci nerovnosti vybrousit(bud bruskou ci smirkovym papirem od cisla 80az po 1200) , vzit to pod vodou, uplne do hladka. pak odmastit, prekitovat(ale zas ne vse, jen pokud jsou nerovnosti vetsi), vybrousit zase uplne do hladka-postupne, a pak to striknout plnicem, nechat zaschnout a striknout barvou!tot vse, nic jinyho slozityho na tom neni
-robila si uz nejake auto?
Fiesta píše:kuwa hlavne se nepokousejte neco strikat....poprve to vyzkousejte na nejake shnile 100 a pak se do toho pustejte na nejake jine kare.....pochybuju ze kdyz se tady nekdo pta jak se strika ze to budel kvalitni lak....
-uplne suhlasim. S tym nasim sme sa nadreli niekolko dni a aj striekac mal uz par aut zasebou, ale ten vysledny lak je kvalitou vhodny tak na auta cca do rv.2000. Novsie by som jednoznacne nechal robit tam, kde na to su ludia a aj vybavenie (hlavne ta lakovna....)
ZAMETAC INZERCIE Na nevhodne OT/pokec v INZERECII ma upozornite stlacenim modreho tlacidla.

Uživatelský avatar
Fiesta
Příspěvky: 2576
Registrován: 27 bře 2004 18:16
Bydliště: Olomouc-Mohelnice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fiesta »

Mirek999 píše:1.Zbrousit na hrubo
2.Zakytovat nerovnosti volime kit podle velikosti diry,vybrousit pod vodou smirglem P800.
3.Nastrikat plnicem vybrousit P800.
4.Barva
5.Lak
!!!!!!Nebruste se smirglem rukou ale upinejte si smirgl do tech ruzdnych hobliku protoze kdyz brousite rukama tak na kazdem miste pritlacite jinak a ani to nerozlozite pocele plose jako ten hoblik!!!!!!!!Pak je to nerovne a hrbolate takze si na to davejte bacha ja tuto praci delal za prachy takze vim co to je nikdy bych nechtel byt lakyrnik je to rasovina jako svina acuchat ty smrady z barev a ruznych odmastovadel.
nic proti ale takhle to budes delat 14 dni.....
VW PASSAT B5

Uživatelský avatar
rocco
Příspěvky: 224
Registrován: 03 bře 2005 11:00
Bydliště: Č.B.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rocco »

jo a necháš na tom ruce.

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Taky ja jsem se snazil delat tu nejkvalitnejsi praci a ne to rychle odflaknout to je nesnasim a hlavne na tom laku je pak vsechno videt to jak na to kazdy pospicha.

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

to jsem byl ja mirek999

jiras

Příspěvek od jiras »

Díky moc všem

Uživatelský avatar
frost
Příspěvky: 49
Registrován: 26 dub 2005 14:46

Příspěvek od frost »

A ten plnič se pak už nebrousí? Já mám plnič který když nastříkám tak neudělá dokonale hladký povrch, ale takovou mírně hrbolatou plochu..velmi jemně hrbolatou.

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

plnič se brousí pod vodou smiskem o hrubosti 800 a potom se drobne jamky zaporuji specialním porovacím tmelem který je jednosložkový. tyto porovací místa se přebrousí taktéž pod vodou 800kou. potom se to odmastí odmašťovačem nebo tech. benzínem utře se medovkou ( specialní hadr)a muže se lakovat. ( u metalízy 2 vrstvy + zakřížovat podle kryvosti barvy nechat odvětrat a poté přelakovat 2ma vrstvama bezbarvého laku.
čus Zrno - www.tuningscene.cz

Uživatelský avatar
Ozzy
Příspěvky: 30
Registrován: 04 dub 2005 22:04
Bydliště: Morava

Příspěvek od Ozzy »

Já jsem ted brousil "bebinka" na rohu kapoty a přelakovával... Ale potřeboval bych poradit, jak co nejvíce snížit rozdíl mezi tím starým lakem a novým...? Čím se to dá odleštit?

Uživatelský avatar
Vavre
Příspěvky: 71
Registrován: 18 led 2005 10:54
Bydliště: okr. opava

Příspěvek od Vavre »

Taky lakuju poprvé, a konečně jsem se do toho dostal je to celkem sranda, až na skur***é komáry :shock: , je důležité mít dobré světlo a dívat se jak se to rozlívá, hlavně aby to nesteklo. Už mně to konečně po třech dnech začalo i bavit :?:
CRX 1.6 16v, http://WWW.BARUM-PNEU.CZ- pneumatiky, disky, alu kola, http://WWW.MOJEKOLO.CZ, http://WWW.GHOST-BIKES.CZ

Uživatelský avatar
gloom
Příspěvky: 331
Registrován: 05 črc 2004 11:04
Bydliště: Orlová
Kontaktovat uživatele:

Re: Postup lakování

Příspěvek od gloom »

Doprdele, to je obřad. Zrovna jsem si dnes všiml, jak mi na jednom cm chytá hrana dveří a málem se mnou seklo a tak jsem zjistil, že budu muset celou hranu nějak vyspravit, odrezit, obrousit a nastříkat. Nejraději bych to hodil lakýrovi, ale ten mi doporučí stříknout celý díl, tak snad to neskoním. :D
Alfa Romeo 145 1.6TwinSpark 88kw

Odpovědět

Zpět na „Poruchy, závady, rady, tipy“