Znáš pls Glyptal Red Brush ? Má to zatáhnout vlasové praskliny apod. a po vytuhnutí to vytvoří dokonale hladký tvrdý povrch, takže lepší stékavost oleje a tak. Používá se to při stavbě závodních motorů, myslím hlavně u starších bloků. V USA s tím "kolegové" jezdí řadu let a plná spokojenost. Akorát je samo potřeba to před aplikací dokonale očistit a odmastit.
Tak jen jestli to fakt funguje, nemůže se třeba ta barva odloupnout a ucpat nějaký kanálky ...
Něco podobnýho používáme v práci na penetrování válců, když se objeví trhlinky při tlakování. Princip bude asi podobnej, ale je to celkem drahá sranda.
No zni to zajimave a kdyz to teda frajeri pouzivaj jiz delsi dobu tak bych tomu snad i veril... Tipl bych ze tady v CR to moc lidi (ba jestli vubec nekdo) nepouziva...
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
MarauderZ28 píše:Tak jen jestli to fakt funguje, nemůže se třeba ta barva odloupnout a ucpat nějaký kanálky ...[/img]
Funguje to, ale ten blok to nijak nezpevni. Pokud mas cas (a chut), vylesteni vnitrnich sten bloku - anebo odstraneni aspon tech nejvetsich nerovnosti - odstrani "high stress points" a udela ho tak odolnejsi (to same plati i u ojnic a counterweights klikove hridele). Ten Glyptal je ale velice odolny a neodloupne se ani pri velice vysokych teplotach. Dulezitejsi a ucinejsi nez natirat jen vnitrni steny toho bloku je ale natrit lifter valley. Hodne lidi taky natira taky komoru casovaciho retezu. Taky, co se tyka controly proudeni oleje a parazitnich ztrat, podivej se po "crank scraper", s kterym se da dosahnout u silnych V8 motoru levne par HP vic...
MarauderZ28 píše:takže to spíš nedoporučuješ neb je to zbytečný ?
jinak dík moc .. super jako vždy ...
Ten Glyptal je docela drahy a priprava toho bloku je celkem narocna (musi se dokonale odmastit). Pokud mas cas a high speed grinder, vylesteni toho lifter valley a vnitrnich sten bloku ma ty same ucinky + ten block celkove zpevni. Natrenim ho tim Glyptal clovek nic neztrati a to proudeni oleje se kazdopadne zlepsi, ale jestli to opravdu stoji za to - v pomeru zisk/investice - je proste individualni (ten Glyptal te bude stat okolo $40 + shipping). Osobne, kdybych stavel motor tveho kalibru a mel dostatek casu, tak bych nejdriv aspon castecne vylestil ten blok (vpodstate jen odstranil ty nejvetsi nerovnosti) a pak ho natrel tim Glyptal. Kdybych mel jeste vice casu, tak bych ty vnitrni steny bloku a to lifter valley a komoru casovaciho retezu vylestil jako zrcadlo - a pak se na ten Glyptal vysr*l. I presto, ze ty ucinky budou nejspis neznatelne, ja bych nasel uspokojeni jen v tom, ze jsem nic neosidil a pro to proudeni oleje jsem udelal co jsem mohl... Jedine, ceho bych se snad obaval by bylo, ze ten Glyptal muze pripadne tvorit nejakou thermalni barieru, ktera by mohla pripadne snizit prenos teploty oleje, ale to neni nijak prokazane a nejspis asi taky i dost nepodstatne...
MarauderZ28 píše:jinak ten crank scraper - je takovej ten plech co se šupne mezi vanu a blok a zabraňuje tomu aby ten olej lítal po bloku jak se mu zachce viď ?
Ano. Ten crank scraper vpodstate stira olej z counterweights te klikove hridele a zabranuje jeho nanosu a peneni. U malych 4-cylindru jsou jeho ucinky nepatrne (zejmena proto, ze counterweights jejich klikove hidele vetsinou nejsou ani namaceny do oleje v olejove vane, protoze jejich klikova hridel je vetsinou ulozena vyse, nez u vetsiny V8 motoru), ale u V8 motoru se tim da uvolnit nekolik HP...
ještě se zeptám k tomu leštění bloku uvnitř resp. zbroušení výstupků, používáte jaký nástroje ? Nějakýho Dremla ? Ten mi teda přijde dost titěrnej na nějakou plošnější práci a rozbrušovačka s nějakým spešl kotoučem zas docela velká a nemotorná ...
MarauderZ28 píše:ještě se zeptám k tomu leštění bloku uvnitř resp. zbroušení výstupků, používáte jaký nástroje ? Nějakýho Dremla ? Ten mi teda přijde dost titěrnej na nějakou plošnější práci a rozbrušovačka s nějakým spešl kotoučem zas docela velká a nemotorná ...
Ja pouzivam na hrubou praci a ocel Craftsman industrialni elektricky high speed grinder (myslim, ze ma 25,600 RPM), jehoz rychlost reguluji podle potreby pres "light dimmer" (protoze nektere brusne kameny nemaji rady tu vysokou rychlost). Jeho vyhodou je, ze je velice silny a nezpomaluje pod tlakem (a je proto idelani pro porting turbos, manifoldu, etc.). K tomu pouzivam "carbide bits" a k vylesteni pak brusne kameny. Ten Craftsman je ale dost velky a tak pro uzke mista pouzivam Makita grinder (zejmena na ocelove hlavy) a pro hlinikove hlavy pak nekolik air grinders a rotary tool podobne Dremel, protoze ty velke brusky jsou pro ne moc brutalni. Pokud nechces kupovat ten velky Craftsman, ta Makita by byla taky idealni na slicovani manifoldu, etc. i presto, ze neni tak robustni.