Chiptuning!!!

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PJ »

DJ TUNING: Kurva takový školení :o)
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Chiptuning!!!

Příspěvek od Taboo »

Anonymous píše: unichip využívá a upravuje pro optimalizaci předstihu zapalování signál od klikovky (crank angle signal) nebo od vačky (camshaft position signal) nebo od rozdělovače (pokud je pohyblivý a mění předstih) případně signál z ignitoru. Seznámil jsem se s různými zajímavými variantami jako třeba MAZDA MX6 nebo MIATA(s rozdělovačem). Používáme predict nebo delay style (rising nebo falling mód). Optimizaci A/F provádíme úpravou signálu zatížení (load, případně můžeme ovládát přídavné injektory nebo prodlužovat délku vstřiku standardních injektorů) z MAP nebo MAF či VAF senzoru (turbo auta mají MAF i MAP (map je pro kontrolu tlaku v turbu). Setkal jsem se s různými signály většinou analogové (mezi 0-5V), digitálními, ale indukčními). Abyhom mohli ladit potřebujeme ještě také TPS (throttle position signal 0-5V) jako indikátor zatížení. Někdy má auto místo TPS spínače říkající řídící jednotce, kdy más skočit na volnoběžnou mapu a kdy na mapu při plném zatížení. U přeplňovaných aut používáme místo TPS jako indikátoru zatížení MAP senzor. U vozidel s Lambdou, na jejíž pokyn řídící jednotka předělává celé mapy A/F, ladíme pouze mapu plného zatížení, kterou lambda neovlivní, případně mapu volnoběhu, kterou ve většině případů též neovlivňuje (pokud je motor neklidný, třeba po výměně vačky). Korekční faktory původní ECU by měli být v pořádku, a tak je neupravujeme, není k tomu důvod. pokud by nějaký důvod přecijenom byl, jsme schopni to provést. Unichip nemodifikuje binární kód ECU.
Nic z toho neodpovida me tri otazky :wink: :

1) Na jakych principech je optimizovan predstih zapalovani?
2) Na jakych principech je optimizovan A/F pomer v closed a open loop?
3) Na jakych principech jsou optimizovany korekcni faktory?

Ne CIM (= jakymi prostredky) je optimizivan predstih zapalovani a AFR, ale JAK (= na jakych principech anebo zakladech). Na zaklade ceho ustanovis predstih zapalovani a AFR v kazdem RPM bodu pri rozdilnem zatizeni? Ja ti pak dokazu, ze Unichip (a doslova uplne kazdy timing anebo fuel control piggy-back, ktery neni schopen upravit binarni kod te ECU) je z pohledu opravdovych tuneru jen barbarske znasilnovani tovarni ECU s velkou davkou limitaci, ktere se nedaji bez upravy binarniho kodu E-PROM chipu nijak obejit. Navic, u Unichipu, ktery je "lazeny" v laboratornich podminkach na dynometru se o nejake trvale a dlouhodobe optimizaci neda ani mluvit...
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“