Motor tuning Megane Coupe
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Ad ta debata o rozvodech - 8mi ventily tahají líp odspoda, ale ve vyšších otáčkách to je nějaký horší, asi že se to právě nestíhá vyplachovat a plnit. 16ti ventil díky tomu zvládá vysoký otáčky a navíc dokáže splnit emisní limity.
OHV rozvod má nevýhodu v tom, že zdvihací tyčky jsou hmota navíc, víc je ovlivňuje teplo (což trochu dodrbe časování) a teď si nějak nevzpomenu, že by existoval motor DOHV. Díky těm tyčkám má ten motor taky limit otáček, kdy už to mechanicky nejspíš nestíhá, OHC je oproti tomu v pohodě, pokud se daří utlumit odskok ventilů.
OHV rozvod má nevýhodu v tom, že zdvihací tyčky jsou hmota navíc, víc je ovlivňuje teplo (což trochu dodrbe časování) a teď si nějak nevzpomenu, že by existoval motor DOHV. Díky těm tyčkám má ten motor taky limit otáček, kdy už to mechanicky nejspíš nestíhá, OHC je oproti tomu v pohodě, pokud se daří utlumit odskok ventilů.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Mám ve Scénicovi 2.0i a jezdím s tím průměrně za 7,8l/100km a to je většina pojížďky po městě. Pokud chceš trošku živý motor do Mégana jdi do toho 2.0 jinak to fakt nemá cenu. Byť ten můj koráb má jen 115koníků jede velice solidně a v tom coupé to bude ještě o krapet lepší. 1,6 opravdu nebrat, měl jsem možnost v několika jet a je to fakt dost slabé. Déj na Medinku ví co říkáalt píše:ten 2,0litr má město minimálně za 10..![]()
spíš záleží na stylu jízdy
1,6 si dokáže vzít klidně i 9,ale to už je fakt hardcore
maš,ale pravdu,že zásadní úpravy nemaji cenu.
mě stačí ten filtřík a sem happy![]()
taky jsem to chtěl překopávat a ty počty sou fakt jednoduchý.
zase jako student živit z kapesnýho 2,0 to sou taky jednoduchý počty..
Megane coupé je samo o sobě zajímavý auto už v sérii a je to 100%lepší volba než třeba felicie atd!!
A jedna z hlavních věcí sou na něj fakt levný ND!!!nevim jak je to u ostatních aut,ale třeba nedávno sem kupoval chladič za 2650kč
předtim sem měl japonce,tak trochu srovnávám

Renaut Mégane Grandtour II 1,5dCi 74kW
- KFJ
- Příspěvky: 931
- Registrován: 06 bře 2004 23:39
- Bydliště: www.tuning-magazine.cz
- Kontaktovat uživatele:
hmmm, kolikrát jsem slyšel že po chipu měl menší výkon než v sérii. pokud chceš zjistit nárůst, tak na brzdě před a po a už to tě bude stát 4400,- (2x měření)... a jde o to zda to poznáš těch 9 koní (za předpokladu že tam opravdu budou, jelikož třeba filtr ti nic nedá)...tomin píše:No kdyz to ma 90 k tak deset procent je 9 k a to se posbirat da-> chip ktery da tak 7k (teda jak to ONI pisou) a dva konicky filtrem, popripade stahnout hlavu. podle skromnych vypoctu by to melo jit.... jakej bude vysledek ovsem nikdo nezaruci....ze?
Pozvu na oběd každého, kdo rozkope Paroubkovi neúmyslně vejce
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
DOHV dle mě nemůže existovat, resp. sem ho nikdy neviděl, ale jelikož je vačka hned nad klikou a ve stejný ose nevím jak by to bylo proveditelný ..
jinak by mě zajímala ta hmotnost Megane neb já sem našel 1350 Kg ...
jinak by mě zajímala ta hmotnost Megane neb já sem našel 1350 Kg ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
jinak s těma točkama je to fakt většinou mají max položený o 1000 až 1500 než jiný motory (neberu Hondu)
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
jako výhoda OHV mě napadá jen absence rozvodovýho řemenu (maj retěz a ještě pidi krátkej) pak méně rotující hmoty, někdo mi tvrdil, že čím blíž je rotující hmota ke klice tím líp (OHV má jen jednu vačku těsně nad klikou zatímco DOHC 4 docela daleko) ale za tohle fakt nedám ruku do ohně ...
dál bych uvedl jako možnou výhodu menčí opotřebení vačky při použití odvalovacích zdvihátek - to jsem nikdy u DOHC neviděl, zatímco jsem viděl docela dost hydroštelů vykurvenejch od vačky a naopak vačky sežraný hydroštelama, no a pak samo menší náklady na opravy motoru, to se týká i 8-mi ventilů vs 16 ventilům, ale to asi není podstatná věc neb repasy nedělá každej a každýho půl roku (ono je prdel vyměnit 24 hydroštelů u Fordu Probe když kus stojí 1500,-)
žádný další výhody mě teda nenapadaj, nevýhody už sem psal těžší utěsnění, Beaver zas roztažitelnost tyček a malý otáčky, samo daj se koupit titanový tyčky, litý rocket arms s odvalováním (vahadla) a jiný pružiny a můžete točit až 8000 ot
dál bych uvedl jako možnou výhodu menčí opotřebení vačky při použití odvalovacích zdvihátek - to jsem nikdy u DOHC neviděl, zatímco jsem viděl docela dost hydroštelů vykurvenejch od vačky a naopak vačky sežraný hydroštelama, no a pak samo menší náklady na opravy motoru, to se týká i 8-mi ventilů vs 16 ventilům, ale to asi není podstatná věc neb repasy nedělá každej a každýho půl roku (ono je prdel vyměnit 24 hydroštelů u Fordu Probe když kus stojí 1500,-)
žádný další výhody mě teda nenapadaj, nevýhody už sem psal těžší utěsnění, Beaver zas roztažitelnost tyček a malý otáčky, samo daj se koupit titanový tyčky, litý rocket arms s odvalováním (vahadla) a jiný pružiny a můžete točit až 8000 ot
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
chceš naskenovat velkej techničák????jinak by mě zajímala ta hmotnost Megane neb já sem našel 1350 Kg
bo tam vidim 1085

Renault Clio Sport
www.cliosport.cz
www.cliosport.cz
u nás stojí měření výkonu na brzdě jen 400,- a není to u nikoho by očko v garáži, ale normálně na válcích v servisuKFJ píše:hmmm, kolikrát jsem slyšel že po chipu měl menší výkon než v sérii. pokud chceš zjistit nárůst, tak na brzdě před a po a už to tě bude stát 4400,- (2x měření)... a jde o to zda to poznáš těch 9 koní (za předpokladu že tam opravdu budou, jelikož třeba filtr ti nic nedá)...tomin píše:No kdyz to ma 90 k tak deset procent je 9 k a to se posbirat da-> chip ktery da tak 7k (teda jak to ONI pisou) a dva konicky filtrem, popripade stahnout hlavu. podle skromnych vypoctu by to melo jit.... jakej bude vysledek ovsem nikdo nezaruci....ze?

medinka
ooo, já se snad budu červenatŠtája píše:medinka: Sháněl sem u nás brzdu ale nenašel kde je?:)) ty mě vždy něčím překvapíš:)


Je v Kyjově (okr. Hodonín) na dopravním učilišti, ale musíš se tam objednat dopředu. Je tam i servis značkový Renault. Jen nevím, jestli to pro Tebe není trochu z ruky...
medinka
No s tím řemenem bych to neviděl tak tragicky, dají se najít i motory, co mají rozvod OHC a hnaný je to řetězem. Ovšem řetěz se dá taky vytahat a navíc rámusí, řemen je tichej.MarauderZ28 píše:jako výhoda OHV mě napadá jen absence rozvodovýho řemenu (maj retěz a ještě pidi krátkej) pak méně rotující hmoty, někdo mi tvrdil, že čím blíž je rotující hmota ke klice tím líp (OHV má jen jednu vačku těsně nad klikou zatímco DOHC 4 docela daleko) ale za tohle fakt nedám ruku do ohně ...
dál bych uvedl jako možnou výhodu menčí opotřebení vačky při použití odvalovacích zdvihátek - to jsem nikdy u DOHC neviděl, zatímco jsem viděl docela dost hydroštelů vykurvenejch od vačky a naopak vačky sežraný hydroštelama, no a pak samo menší náklady na opravy motoru, to se týká i 8-mi ventilů vs 16 ventilům, ale to asi není podstatná věc neb repasy nedělá každej a každýho půl roku (ono je prdel vyměnit 24 hydroštelů u Fordu Probe když kus stojí 1500,-)
žádný další výhody mě teda nenapadaj, nevýhody už sem psal těžší utěsnění, Beaver zas roztažitelnost tyček a malý otáčky, samo daj se koupit titanový tyčky, litý rocket arms s odvalováním (vahadla) a jiný pružiny a můžete točit až 8000 ot
Mimochodem, ty tyčky jsem u Favorita měnil za hliníkový (v sérii jsou ocelový), pochopitelně rozdíl člověk nepozná i když jsem to tehdy kupoval taky kvůli tomu, že to mělo snad o něco míň dělat kravál.
Jináč Supra hydroštely nemá a tudíž nějaký ceny 1500 za kus mě nevzrušujou, pochopitelně potom seřídit vůle je sranda, je na to tabulka na celou A4 s milionama podložek, který se dají od Toyoty objednat pro seřízení vůlí

Možná taky výhoda u OHC je fakt, že rozvody jsou komplet v hlavě a u bloku odpadá nutnost se s tím nějak zabývat, jen se vyřeší pohon rozvodových kol od klikovky a v motorárně tak mají jeden tým inženýrů co se zabývá vývojem bloku a druhej tým co má na starosti hlavu

Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
můj druhej motor DOHC V8 má rozvody řešený 3-ma řetězama, jestli víc hlučí to nevím neboť když mám nastartovanej motor tak neslyším zda něco hlučí, u Camara je ten řetěz tak krátkej že rozhodně hlučí míň jak gumovej rozvoďák třeba u Probe kterej ševelí a díky asi 5-ti kladkám hlučí prostě víc ... Navíc si teda myslím, že v tom motoru jsou jiný pochody, který hlučej rozhodně víc jak řemeny a řetězy .. Jinak u OHV se řetěz kontroluje každejch 100 000 mil a mění se ve 300 000 milích což převyšuje několikanásobně řemen ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
jo ještě doplním, že u Camara i kdyby ten řetěz hlučel jak řetízkovej kolotoč tak stejnak budu slyšet píču neb to auto řve jak protržená tchýně a možná ještě víc
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- KFJ
- Příspěvky: 931
- Registrován: 06 bře 2004 23:39
- Bydliště: www.tuning-magazine.cz
- Kontaktovat uživatele:
medinka píše:ooo, já se snad budu červenatŠtája píše:medinka: Sháněl sem u nás brzdu ale nenašel kde je?:)) ty mě vždy něčím překvapíš:)![]()
![]()
Je v Kyjově (okr. Hodonín) na dopravním učilišti, ale musíš se tam objednat dopředu. Je tam i servis značkový Renault. Jen nevím, jestli to pro Tebe není trochu z ruky...
tak to mě Srba vyjde levněji

Pozvu na oběd každého, kdo rozkope Paroubkovi neúmyslně vejce
Vždyť já taky neříkám, aby jsi jezdil na brzdu k námKFJ píše:medinka píše:ooo, já se snad budu červenatŠtája píše:medinka: Sháněl sem u nás brzdu ale nenašel kde je?:)) ty mě vždy něčím překvapíš:)![]()
![]()
Je v Kyjově (okr. Hodonín) na dopravním učilišti, ale musíš se tam objednat dopředu. Je tam i servis značkový Renault. Jen nevím, jestli to pro Tebe není trochu z ruky...
tak to mě Srba vyjde levnějijsem z Prahy...


medinka