j na to som zabudol. co najlahsie kolesa, co najlahsie brzdy, co najuzise pneu, a taktiez jemne prefuknute (tak 0.1-0.2bar nad doporucene) vyhadzat vsetko zbytocne. ziadne kridla, spojlery stresne nosice....
uplne nelogicke to neni. motor dosahuje najvacsej ucinnosti kusok za maximom krutaku. to je okolo tych 3000rpm. tj z najmensieho mnozstva paliva vznikne najviac energie... taktiez ma vyssiu ucinnost pri maximalne otvorenej skrtiacej klapke. takze zrychlovat len pri otackach max krutaku a pokial mozno na plny plyn

) ale to si treba odsledovat. preto je dobrych co najviac prevodovych stupnou. clovek udrzi motor v tom idealnom rozpeti otacok....
po dosiahnuti rychlosti zaradit co najvyssi stupen ale. musi byt nad cca 1500rpm a NEZRYCHLOVAT. ak ide kopec tak podradit.... proste v tych otackach drzat motor len na udrzovanie rychlosti NEZATAZOVAT. ked ide kopecek, zakruta, alebo zrychlovanie tak podradit na tych 3000+....
taktiez sa nekde pise ze do kopca je najekonomickejsie plny plyn a co najvacis zaradeny prevod. to plati, len ak to je nad tymi cca 1500rpm....
tych 1500rpm odhadujem, kazdy motor ich ma trocha ine. to su tie otacky ked motor zacne zniet kultivovane a troska zrychlovat....
a este by bolo vhodne dodat co najkvalitnejsie suciastky. tj napr vaha vzduchu v beznom aute je presna napr na 95% existuje vaha vzduchu s presnostou 99% len je 10krat drahsia....
samozrejme by mohla byt aj cesta StandAlone ECU, wideband lambda, nejake super presne vstrekovace atd..... len narves 200k do elektroniky aby ti klesla spotreba o 7deci?
aa este by pomohlo vymenit hydraulicky posilovac riadenia za elektricky. dat nejaky drazsi / ucinnejsi alternator, znizit kompresny pomer (nemyslim znizenim hlavy), pripadne montaz turba ktore by tlacilo nizky tlak od cca 1500-2000rpm, variabilne casovanie.....
ak by sa nieco z toho naozaj oplatilo, tak to montuju uz v automobilke.
co by sa este realne dalo, dekarbonizacia, skontrolovat/vymenit sviecky, kvalitny olej.
hlavne je mat motor, chladenie, pneu podvozok.... v 105% stave
