Bezpečnostní rám vs policiajti??
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
můžeš vysvětlit proč je při boudě bezpečnější seriová sedačka s dvoubodym pásem než skořepina se čtyřboďákem.BlackHole píše:4 in0: Podívej se na to takhle: Kolik lidí tady z fóra má skořepiny? A kolik z nich má k těm skořepinám i bezpečnostní rám? Bo ke skořepinám je rám nutný, pokud to otočíš přes boudu, tak je to se skořápkama horší než s N/A sedačkama. A názory typu "To se mě stát nemůže..." neberu.
Řešilo se to tu a prej se ti skořepina zlomí apod......martin píše:můžeš vysvětlit proč je při boudě bezpečnější seriová sedačka s dvoubodym pásem než skořepina se čtyřboďákem.BlackHole píše:4 in0: Podívej se na to takhle: Kolik lidí tady z fóra má skořepiny? A kolik z nich má k těm skořepinám i bezpečnostní rám? Bo ke skořepinám je rám nutný, pokud to otočíš přes boudu, tak je to se skořápkama horší než s N/A sedačkama. A názory typu "To se mě stát nemůže..." neberu.
Přispíval k tomu tehdá i TABOO a ten tady povídal že nesklopná sedačka se zlomí a že za ní právě má být tyč od rámu proti tomu,ale např. saxo cup s rámem trubku za sedačkou nemá, mě to taky nepříjde moc logický.........
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form
Function > Form
blbost, za sebou máš mít trubku od rámu kvůli zadnímu nárazu, protože v tomhle případě tě nedrží pásy ale šrouby sedačky který tě samozřejmě při zadnim nárazu v kilu neudrží, ale na stejnejch šroubech je i seriová sedačka...viz Chovancova bouračka v českym rallye kdy dostal ve 170ti smyk, obrátil se a zadkem to napálili do stromu. Spolujezdec se mu utrh, na místě ko. Aby se ti sedačka zlomila tak na ní musí být tlak zeshora, tzn aby si dopad na střechu, ale na to stačí dobře upevněnej mini rám co tam máš teď. Záleží taky na konstrukci sedačky. Když je z kompozitu tak nic ze shora nevydrží a když je to trubkovej rám tak je to bezpečnější. Proto se doporučuje trubková sedačka pro jezdce nad 100kg, protože víc vydrží.
No ten mini rám nevim nevim, ale ten sparco rám co tam příjde už tu ránu zezhora snad vydrží a skořepinu a snad to bude v pohodě. Furt si myslim že skořepina + čtyř bod + sparco rám - helma je bezpečnější než origo sedačka s origo rámem taktéž bez helmy.......martin píše:blbost, za sebou máš mít trubku od rámu kvůli zadnímu nárazu, protože v tomhle případě tě nedrží pásy ale šrouby sedačky který tě samozřejmě při zadnim nárazu v kilu neudrží, ale na stejnejch šroubech je i seriová sedačka...viz Chovancova bouračka v českym rallye kdy dostal ve 170ti smyk, obrátil se a zadkem to napálili do stromu. Spolujezdec se mu utrh, na místě ko. Aby se ti sedačka zlomila tak na ní musí být tlak zeshora, tzn aby si dopad na střechu, ale na to stačí dobře upevněnej mini rám co tam máš teď. Záleží taky na konstrukci sedačky. Když je z kompozitu tak nic ze shora nevydrží a když je to trubkovej rám tak je to bezpečnější. Proto se doporučuje trubková sedačka pro jezdce nad 100kg, protože víc vydrží.
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form
Function > Form
ja znal typa co ve favu mel skorepiny...a hodil to na boudu nekam pres nakej 5 metrovej sraz a zachranily ho sedacky...Ritchma píše: Řešilo se to tu a prej se ti skořepina zlomí apod......
......
...kazdej se mu smal ze ma sedacky na picu (mely ty sileny "ucha" kolem hlavy, atd...) a ve final se smal on...favo total akorat strecha kopirovala obrys sedacek...

...takze s tim lamanim bych to videl asi na sedacky typu 2.900,- Kč a spol...coz si samozrejme nikdo normalni neporidi...



Ritchmo, možná kdybys jezdil v klobouku, tak ten by ti mohl zmírnit náraz do trubky, budeš mít něco měkkýho mezi hlavou a trubkou. A jinak rámy taky bývají potažený tlumícím obalem, trochu to pak připomíná izolaci vodovodních trubek.
S tím prásknutím hlavou "někam do rámu" bych to viděl asi tak - pokud budeš upnutej pásama, můžeš švihnout hlavou jen do určitých míst, obvykle to je volant, opěrka sedačky a potom boční okýnko, ale předpokládám, že při takovým nárazu by sis stejně zlomil vaz. Takže pokud to nebude rám ze kterýho se budeš soukat jako housenka z jabka, tak jezdi klidně bez helmy, v té bys stejně viděl houbelec
S tím prásknutím hlavou "někam do rámu" bych to viděl asi tak - pokud budeš upnutej pásama, můžeš švihnout hlavou jen do určitých míst, obvykle to je volant, opěrka sedačky a potom boční okýnko, ale předpokládám, že při takovým nárazu by sis stejně zlomil vaz. Takže pokud to nebude rám ze kterýho se budeš soukat jako housenka z jabka, tak jezdi klidně bez helmy, v té bys stejně viděl houbelec

Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3732
- Registrován: 05 srp 2005 14:31
- Bydliště: Český Těšín
- Kontaktovat uživatele:
stropBeaver píše:Ritchmo, možná kdybys jezdil v klobouku, tak ten by ti mohl zmírnit náraz do trubky, budeš mít něco měkkýho mezi hlavou a trubkou. A jinak rámy taky bývají potažený tlumícím obalem, trochu to pak připomíná izolaci vodovodních trubek.
S tím prásknutím hlavou "někam do rámu" bych to viděl asi tak - pokud budeš upnutej pásama, můžeš švihnout hlavou jen do určitých míst, obvykle to je volant, opěrka sedačky a potom boční okýnko, ale předpokládám, že při takovým nárazu by sis stejně zlomil vaz. Takže pokud to nebude rám ze kterýho se budeš soukat jako housenka z jabka, tak jezdi klidně bez helmy, v té bys stejně viděl houbelec



Audi Coupe Quattro
anebo neco hezkyho lehkyho od BRIDE...treba to jejich novou serii pro rok 2005 nebo tak nejak...se zlatym kevlarem...Ritchma píše:Asi kopuim nějaký ompečko skořepinu s rámovou konstrukcí, pásy už nějaký mam a taky si myslim že hlavou nikam neprásku snad. A ten potah na ten rám samozřejmě bude taky, ten na něm snad už je




maji akorat jediny problemek...nejspis budou stat jako tve auto...


-
- Moderátor
- Příspěvky: 3732
- Registrován: 05 srp 2005 14:31
- Bydliště: Český Těšín
- Kontaktovat uživatele:
to ritchma: pokud bys nechtel novy sedacky tak se muzes mrknout tady maji i jety je to z rally zavodu takze si tam muzes koupit kombinezu boty helmu rukavice sedacky
tady mas toory nova 7 000 kč
nebo SPARCO Anatomická sedačka PRO 2000
SPARCO PRO 2000. Provedení: sklolaminát nebo carbon, černá, červená, sv.modrá, tm.modrá, zelená, žlutá. Cena sklolaminát 11100Kč. Cena carbon 30880Kč Homologace FIA 2000
tady mas kuklu spraco
a tady helmu SPARCO Přilba ProJet. Bílá. Velikost S-XL.
7640 KČ
tady mas toory nova 7 000 kč
nebo SPARCO Anatomická sedačka PRO 2000
SPARCO PRO 2000. Provedení: sklolaminát nebo carbon, černá, červená, sv.modrá, tm.modrá, zelená, žlutá. Cena sklolaminát 11100Kč. Cena carbon 30880Kč Homologace FIA 2000
tady mas kuklu spraco
a tady helmu SPARCO Přilba ProJet. Bílá. Velikost S-XL.
7640 KČ
- Přílohy
-
- 68_photo1.jpg (0 bajtů) Zobrazeno 1169 x
-
- 219_photo1.jpg (0 bajtů) Zobrazeno 1169 x
-
- 485_photo1.jpg (0 bajtů) Zobrazeno 1168 x
Audi Coupe Quattro
- MarAt
- Příspěvky: 682
- Registrován: 10 říj 2004 11:10
- Bydliště: Česká republika
- Kontaktovat uživatele:
Jé,to je téma přímo pro mě-živím se opravováním lidskejch hlav hlavně po autonehodách...no a sám mám rám...právě proto.
I když má homologaci,nemá stejnej profil ohybu jako zbytek kastle,proto je důležitý ho na co nejvíce místech ke kastli přivařit.To samý je taky důvod,proč by tě mohl i při jinak malé havárii zabít,proto je třeba ho v okolí hlavy důkladně opolstrovat(to že se ti teď zdá ,že k němu hlavou vůbec nedosáhneš se při havárii vlivem deformace a decereace změní),helma je sice směšná,ale až se vybouráš, budeš si blahořečit do konce života.Takže ideál je mít ji v autě a když se ti pohled zalije adrenalinem,tak si ji radši nasaď.
Takže bych to shrnul:dobře udělanej rám o hodně zvětší bezpečnost hlavně při méně typických nárazech (střecha,kamion,bok) a zvedne torzní tuhost kastle. Na druhou stranu zvýší hmotnost auta (jistě nekolik setin na 400m),poničí interier a znepraktiční auto.
Rozhodně nedoporučuju rámy montované,rám musí být přivařen takovým domečkem ke kastli,člověk co mi ho dělal jich viděl desítky po bouračkách na závodech a rám přimontovanej na nedostatečným podkladu ho budˇ vyrve nebo prorazí.
I když má homologaci,nemá stejnej profil ohybu jako zbytek kastle,proto je důležitý ho na co nejvíce místech ke kastli přivařit.To samý je taky důvod,proč by tě mohl i při jinak malé havárii zabít,proto je třeba ho v okolí hlavy důkladně opolstrovat(to že se ti teď zdá ,že k němu hlavou vůbec nedosáhneš se při havárii vlivem deformace a decereace změní),helma je sice směšná,ale až se vybouráš, budeš si blahořečit do konce života.Takže ideál je mít ji v autě a když se ti pohled zalije adrenalinem,tak si ji radši nasaď.
Takže bych to shrnul:dobře udělanej rám o hodně zvětší bezpečnost hlavně při méně typických nárazech (střecha,kamion,bok) a zvedne torzní tuhost kastle. Na druhou stranu zvýší hmotnost auta (jistě nekolik setin na 400m),poničí interier a znepraktiční auto.
Rozhodně nedoporučuju rámy montované,rám musí být přivařen takovým domečkem ke kastli,člověk co mi ho dělal jich viděl desítky po bouračkách na závodech a rám přimontovanej na nedostatečným podkladu ho budˇ vyrve nebo prorazí.
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- MarAt
- Příspěvky: 682
- Registrován: 10 říj 2004 11:10
- Bydliště: Česká republika
- Kontaktovat uživatele:
No na tvým místě bych zvažoval i pilotní zkoušky,protože budeš mít permanentně kokpitovej výhled skrz nepřerušovaně zvedlej čumák autaMarauderZ28 píše:tak vidět Ritchmu v Saxu + v helmě tak to pošlu okamžitě do prvního sloupu

crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele: