Vzorec pro výpočet komprese ?

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Vzorec pro výpočet komprese ?

Příspěvek od MarauderZ28 »

existuje něco takovýho ?
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Návštěvník

Re: Vzorec pro výpočet komprese ?

Příspěvek od Návštěvník »

MarauderZ28 píše:existuje něco takovýho ?
Musíš znát objem spalovacího prostoru a objem válce.

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

zdvihovy objem sa vypocita jednoducho.
ale objem spalovacieho priestoru neviem. tvar, vybratie piestu....
to sa meria olejom. ale ako presne neviem.
asi neco ako piest do HU a naliat olej. ale presne neviem.

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

kompresni pomer
e=(Vk+Vz) /Vk, kde Vz=(n.D2 / 4.h).H

Vk - objem spalovaciho motoru
Vz - zdihovy objem motoru
H (mm)-zdvih motoru
D (mm)-vrtani valce


Poznámka:

vyslednej kompresni pomer ev po uprave hlavy
ev=[H.e-x.(e-1)] / [H-x.(e-1)]

H-zdvih motoru
D-vrtani valce
X-ubraný materiál

Zatím jsem to nijak nerozpitvával, mám jen uloženo - thanx to Placenta@TDC :D
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
CCCO 1.8T
Příspěvky: 389
Registrován: 02 srp 2004 18:30
Bydliště: NORTH-EAST CZ

Příspěvek od CCCO 1.8T »

Jeden z osvědčených způsobů zjištění objemu spalovacího prostoru jaký znám (asi nejjednodušší) je vyšroubovat svíčku, natočit píst do horní úvratě, vzít si nějakou větší injekční stříkačku(dobře ocejchovanou) nabrat nějaký hustější motorový olej(15w40) a naplnit spalovací prostor olejem až po spodní hranu závitu(od svíčky) a podle objemu toho orčit objem spalovacího prostoru.
Poté je nutné ten olej odsát zpět do té stříkačky (s pomocí nějaké tenké hadičky)!!!!!! Samozřejmě, že něco zůstane tak párkrát zatočit motorem bez té svíčky, ale zakrýt hadrem ať nemáte olej někde na stropě v garáži :lol:
A samozřejmě pokud máte opravdu vylítaný motor tak budete potřebovat toho oleje podstatně více :D
real tuning by Taboo 8) Mitsubishi 3000GT VR4, Mitsubishi Eclipse GSX, AUDI A3-S3kit,

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

CCO 1.8T .. jj dobrej tip, já jsme hledal spíš neco teoretického - když je motor rozhozenej at si člověk muže spočítat kompresy než ho složí a zkurví :)
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Mike Mad
Moderátor
Příspěvky: 2347
Registrován: 11 kvě 2004 10:59
Bydliště: Sleepy Hollow - Dux
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mike Mad »

Coco to by ten motor ale musel byt kolmo, coz vetsinou neni
Volkswagen Jetta Mk2 Coupe US&A 2.0 16V ABF ... reconstruction
Volkswagen Bora Variant 1.9TDI ARL ... daily

Uživatelský avatar
CCCO 1.8T
Příspěvky: 389
Registrován: 02 srp 2004 18:30
Bydliště: NORTH-EAST CZ

Příspěvek od CCCO 1.8T »

Mike Mad píše:Coco to by ten motor ale musel byt kolmo, coz vetsinou neni
To Mike Maus: Tak pokud máš Oltcita nebo Subaru tak na to zapomeň :lol:

Já jsem to používal hlavně u motorek - takže když mám motor na stole tak je to v poho při jakémkoliv sklonu válců, protože není problém ho natočit do potřebného úhlu.
Rád se samozřejmě přiučím i jiným způsobům :wink:
real tuning by Taboo 8) Mitsubishi 3000GT VR4, Mitsubishi Eclipse GSX, AUDI A3-S3kit,

Uživatelský avatar
CCCO 1.8T
Příspěvky: 389
Registrován: 02 srp 2004 18:30
Bydliště: NORTH-EAST CZ

Příspěvek od CCCO 1.8T »

Idaho píše:CCO 1.8T .. jj dobrej tip, já jsme hledal spíš neco teoretického - když je motor rozhozenej at si člověk muže spočítat kompresy než ho složí a zkurví :)
To by nebyl problém - otočíš hlavu svíčkou dolů, naplníš to olejem (při zavřených ventilech :D ) ale musíš pripočítat objem toho "válce", který ti chybí k pístu (samozřemě musel bys mít plochý píst, jinak bys musel připočítavat ješte vybrání na ventily atd.
Počítat to na kalkulačce bych to nechtěl :?:
real tuning by Taboo 8) Mitsubishi 3000GT VR4, Mitsubishi Eclipse GSX, AUDI A3-S3kit,

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

ccco 1.8 T jo to jde . thanx.. udělat to s halvou a potom i s blokem ( písty mám vybrané asymetricky ) a přičíst objem co "zabere" těsění..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

CCCO 1.8T píše:
Idaho píše:CCO 1.8T .. jj dobrej tip, já jsme hledal spíš neco teoretického - když je motor rozhozenej at si člověk muže spočítat kompresy než ho složí a zkurví :)
To by nebyl problém - otočíš hlavu svíčkou dolů, naplníš to olejem (při zavřených ventilech :D ) ale musíš pripočítat objem toho "válce", který ti chybí k pístu (samozřemě musel bys mít plochý píst, jinak bys musel připočítavat ješte vybrání na ventily atd.
Počítat to na kalkulačce bych to nechtěl :?:
Jeste maly dodatek... To se samozrejme dela s pistem v horni uvrati a s tesnenim hlavy na bloku - a olejem nalitym tesne pod horni hranici toho tesneni hlavy (aby se kompenzovalo za jeho pozdejsi ztlaceni). K tomu ucelu se bezne pouziva tabule lexanu (s dvema vyvrtanyma dirama) docasne prilepenou k hlave a k bloku (respektivne tesneni hlavy) modelovaci hlinou.
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

taboo thanx..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“