něco o wankelu
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
něco o wankelu
Trochu jsem zkompletoval informace o tomhle motoru a o RX-7/8. Je to odevšad z netu, jak anglické stránky tak české. Šlo mi o to aby toho bylo co nejvíc na jednom místě a ten kdo hledá informace nemusel skákat po deseti nebo dvaceti stránkách. Takže kdyby někoho zajímal tenhle motor tak koukněte
Časem budu pořád aktualizovat a přidávat.
http://www.tuners-bud.wz.cz/wankel.html
Časem budu pořád aktualizovat a přidávat.
http://www.tuners-bud.wz.cz/wankel.html
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím 

Re: něco o wankelu
wankel nemá asi konkurenci!!100krát lepší než pístoví motory a hlavně ten božskej výkon!
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: něco o wankelu
Wankel je zajímavej, každopádně díky poměrně složitý a nákladný výrobě to není žádná prdel, ohledně spotřeby to žádnej dietář taky není a popravdě že by byl tak úžasně výkonnej protí písťákům to taky ne ... pokud tedy nebereme jeho litráž to pak ano samozřejmě ...valy píše:wankel nemá asi konkurenci!!100krát lepší než pístoví motory a hlavně ten božskej výkon!
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Re: něco o wankelu
mne sa paci wankel preto, ze nevykonava stupidny pohyb jak piest (zrychlit, spomalit, zrychlit, spomalit, zrychlit, spomalit.... jak u blbych) ale proste sa toci jak blazon. tj usetrene obrovske mnozstvo energie (principialne).
inac vzhladom na komplikovanost atd mi to az taky zazrak nepride.
inac vzhladom na komplikovanost atd mi to az taky zazrak nepride.
Re: něco o wankelu
Komplikovanost ? Porovnej si počet dílů wankelu a písťáku.JonnY píše:mne sa paci wankel preto, ze nevykonava stupidny pohyb jak piest (zrychlit, spomalit, zrychlit, spomalit, zrychlit, spomalit.... jak u blbych) ale proste sa toci jak blazon. tj usetrene obrovske mnozstvo energie (principialne).
inac vzhladom na komplikovanost atd mi to az taky zazrak nepride.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Re: něco o wankelu
nj, len to mas ako, ja neviem, kua, ziletku a ocelovu trubku.
jedno je sice efektivne a ostre, ale to druhe sa neda pokazit
mechanicka dokonalost proti hrubej sile.
alebo tak neco. uz som unavny, uz mi to nemysli.
jedno je sice efektivne a ostre, ale to druhe sa neda pokazit

mechanicka dokonalost proti hrubej sile.
alebo tak neco. uz som unavny, uz mi to nemysli.

- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: něco o wankelu
jasně písťák má sice víc dílů, ale až na kliku stupindě jednoduchejch zatímco díly wankelu jsou z hlediska obrábění docela vořech, kdyby to byl tak dokonalej motor vyrábí se dneska masově a i kdyby ne tak se používá třeba v závodění, co sem se učil tak jedinnekj fakt masakr Wankel byl skoro celej z keramiky víceméně nezničitelnej a taky by ho nikdo v sériový výrobě nezaplatil ..
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- Vecernicek
- Příspěvky: 982
- Registrován: 29 říj 2005 09:54
- Bydliště: Btrnio
- Kontaktovat uživatele:
Re: něco o wankelu
Co jsem slyšel, tak aby měl ten super výkon tak musí být solidně roztočenej, takže malá spotřeba u něho nehrozí. A taky se zvyšujícímí se otáčkamy klesá výdrž, jelikož se rychleji opotřebuje. Přestane těsnit - ztráta tlaku...atd...
Solidní jsou jeho rozměry. Ale už bych to dneska neřešil...budoucnost patří vodíku...
Solidní jsou jeho rozměry. Ale už bych to dneska neřešil...budoucnost patří vodíku...
VW Golf 2♂ 1,8 8V 66kW/90PS/5250 137Nm/3000
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV
Re: něco o wankelu
vecernicek: nepride Ti ze placas nesmysly? vysokejma otackama trpi kazdej motor cim vetsi otacky tim vetsi ztraty trenim atd je jedno na jakym principu, navic nevi jestli wankely maji otackomery tak do 8mi tisic, jakoze treba 20 tisic sem nevidel
wankel je lepci ze za jednu otacku udela celej cyklus 4taktu takze vlastne jednu otacku usetris
a s tim vodikem nenapdlo Te ze treba i do wankelu je to mozny nalejt? pokud si myslis ze to vyresis palivovejma clankama tak nevim nevim
muj nazor na vodik:
sem cetl clanek ze se auto na vodik pohybuje spotreba cca 60l/100 km kdyz se zapocte i energie spotrebovana na vyrobu vodiku (u normalniho benalu je to asi o 1-2 litry vic oproti spotrebe co nameris) - auta na vodik a vetrne elektrany se vyplati pouze proto, ze jsou na to obrovske dotace do vyzkumu a i pro instalace
wankel je lepci ze za jednu otacku udela celej cyklus 4taktu takze vlastne jednu otacku usetris
a s tim vodikem nenapdlo Te ze treba i do wankelu je to mozny nalejt? pokud si myslis ze to vyresis palivovejma clankama tak nevim nevim
muj nazor na vodik:
sem cetl clanek ze se auto na vodik pohybuje spotreba cca 60l/100 km kdyz se zapocte i energie spotrebovana na vyrobu vodiku (u normalniho benalu je to asi o 1-2 litry vic oproti spotrebe co nameris) - auta na vodik a vetrne elektrany se vyplati pouze proto, ze jsou na to obrovske dotace do vyzkumu a i pro instalace
- honza 2.0 16v
- Příspěvky: 1518
- Registrován: 09 říj 2005 12:41
- Kontaktovat uživatele:
co sem kdysi nekde cet , tak mazda jako jedina uspokojive vyresila tesneni pracovnich prostoru ..v historii s wanklem koketovali i dalsi automobilky - tusim NSU ,a mozna i dalsi , ale prave tesneni pracovnich prostoru byl v ty dobe velky problem , tak radsi pokracovali ve vyrobe klasckych motoru...mazda na tom byla tak dobre, ze se ji povedlo s wankelem v 90(91??) roce vyhrat i Le Mans - pokud se mylim opravte me
- Šigy
- Příspěvky: 1163
- Registrován: 02 úno 2005 18:09
- Bydliště: Ostravice (okr. Frýdek-Místek)
- Kontaktovat uživatele:
Re: něco o wankelu
Georgeos píše:Trochu jsem zkompletoval informace o tomhle motoru a o RX-7/8. Je to odevšad z netu, jak anglické stránky tak české. Šlo mi o to aby toho bylo co nejvíc na jednom místě a ten kdo hledá informace nemusel skákat po deseti nebo dvaceti stránkách. Takže kdyby někoho zajímal tenhle motor tak koukněte
Časem budu pořád aktualizovat a přidávat.
http://www.tuners-bud.wz.cz/wankel.html


Subaru Impreza GT
ex: felDa 1,9
ex: felDa 1,9
- Vecernicek
- Příspěvky: 982
- Registrován: 29 říj 2005 09:54
- Bydliště: Btrnio
- Kontaktovat uživatele:
Re: něco o wankelu
Plácáš nesmysly? V následujícím textu jsi napsal že souhlasíš s tím že se motory opotřebováváaj. Víš mám starýho dísla kterýho moc netočím, takže myslím že vydrží 3x víc než ta rotační mrcha!semysak píše:vecernicek: nepride Ti ze placas nesmysly? vysokejma otackama trpi kazdej motor cim vetsi otacky tim vetsi ztraty trenim atd je jedno na jakym principu, navic nevi jestli wankely maji otackomery tak do 8mi tisic, jakoze treba 20 tisic sem nevidel
wankel je lepci ze za jednu otacku udela celej cyklus 4taktu takze vlastne jednu otacku usetris
a s tim vodikem nenapdlo Te ze treba i do wankelu je to mozny nalejt? pokud si myslis ze to vyresis palivovejma clankama tak nevim nevim
muj nazor na vodik:
sem cetl clanek ze se auto na vodik pohybuje spotreba cca 60l/100 km kdyz se zapocte i energie spotrebovana na vyrobu vodiku (u normalniho benalu je to asi o 1-2 litry vic oproti spotrebe co nameris) - auta na vodik a vetrne elektrany se vyplati pouze proto, ze jsou na to obrovske dotace do vyzkumu a i pro instalace
Myslím že nejvíc se točil 14 000(ale to opravdu jen typuju)
No jasně Wankel je lepší, ale jen když se točí...
Ukaž mi stránku kde jsi se dočetl že se bude vodík lít do wankla?
Vodík jako palivo nového tisíciletí, je už jasnej...

Re: něco o wankelu
večerníčku občas mne dokážeš fakt rozesmát, jinak se mi ale nelíbí že máš užasnou schopnost napadat lidi ktzeří narozdíl do tebe něco dokázali a něčemu rozumí. BTW v čem jsi točil těch 14tis? to mohla být jedine motorka, pochybuji že auto.. a pléct do threatu o wankelu a jeho využít v autech motor z motorky je dost ulítlé, nemyslíš? Ukaž mi motorku , ve které je wankel a porovnávej s motorem z jiné motorky klasické konstrukce. Ukaž mi osobáka v seriové výrobě, který se stejným obsahem má stejný výkon ? kdyby to skutečně byly tak nespolehlivé mrdky a "nedržáky" myslíš že by je mazda dnes pordávala se stejnou zárukou jako ostatní atmosféry, že by riskovala svojí pověst poměrně upsěšné automobilky, napadání a žaloby ze strany snobu, kteří si toto auto, které v podstatě pro vyšší třídu rčené je konstrukčně i cenou, koupí ??Vecernicek píše:Plácáš nesmysly? V následujícím textu jsi napsal že souhlasíš s tím že se motory opotřebováváaj. Víš mám starýho dísla kterýho moc netočím, takže myslím že vydrží 3x víc než ta rotační mrcha!semysak píše:vecernicek: nepride Ti ze placas nesmysly? vysokejma otackama trpi kazdej motor cim vetsi otacky tim vetsi ztraty trenim atd je jedno na jakym principu, navic nevi jestli wankely maji otackomery tak do 8mi tisic, jakoze treba 20 tisic sem nevidel
wankel je lepci ze za jednu otacku udela celej cyklus 4taktu takze vlastne jednu otacku usetris
a s tim vodikem nenapdlo Te ze treba i do wankelu je to mozny nalejt? pokud si myslis ze to vyresis palivovejma clankama tak nevim nevim
muj nazor na vodik:
sem cetl clanek ze se auto na vodik pohybuje spotreba cca 60l/100 km kdyz se zapocte i energie spotrebovana na vyrobu vodiku (u normalniho benalu je to asi o 1-2 litry vic oproti spotrebe co nameris) - auta na vodik a vetrne elektrany se vyplati pouze proto, ze jsou na to obrovske dotace do vyzkumu a i pro instalace
Myslím že nejvíc se točil 14 000(ale to opravdu jen typuju)
No jasně Wankel je lepší, ale jen když se točí...
Ukaž mi stránku kde jsi se dočetl že se bude vodík lít do wankla?
Vodík jako palivo nového tisíciletí, je už jasnej...
zamysli se ty.. prodávalo by se?
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
Re: něco o wankelu
heh vtipneee.
tvoj stary diesel toci polovicu nez RX8 a vydrzi tak 20x dlhsie. ale aky ma litrovy vykon? 1300ccm dava 230hp. cize ty mas o tretinu vyssi objem. a kolko hp?
tak tu neporovnavaj neporovnatelne.
spotreba rastie a zivotnost klesa umerne z otackamy. a je jedno ci je to wankel alebo otto.
btw, to by chcelo spravit 4rotorovy wankel tj 2.6litra, cez 400nm a 450hp. to by bola mrdka :O
alebo aspon vrtulu
)
tvoj stary diesel toci polovicu nez RX8 a vydrzi tak 20x dlhsie. ale aky ma litrovy vykon? 1300ccm dava 230hp. cize ty mas o tretinu vyssi objem. a kolko hp?
tak tu neporovnavaj neporovnatelne.
spotreba rastie a zivotnost klesa umerne z otackamy. a je jedno ci je to wankel alebo otto.
btw, to by chcelo spravit 4rotorovy wankel tj 2.6litra, cez 400nm a 450hp. to by bola mrdka :O
alebo aspon vrtulu

obavam se, ze vecrnickuv dizl 1.6 byl mrdka uz v okamziku kdy se to zaclo vyrabet
co se tyce ''paliva budoucnosti'' tak bych to tipnul spis na nejakej bio olej + upravenej vznetovej motor duvod: repka nebo dalsi olejnaty semena se daji pestovat skoro vsude, aspon budou zemedelci delat neco pradnyho a ne blby jabka co nikdo nechce a druhak moznost zpracovat ''klasickou'' technologii jako ropa a podobne a naklady jsou minimalni oproti vodiku, akorat se bude muset trosku zmensit komprese u tech ''olejaku'' aby to nemelo takovy brutus emise btw. ten pan, co se menoval diesel svoje motory pohanel olejem z buraku (rostlin ne lidi)
co se tyce ''paliva budoucnosti'' tak bych to tipnul spis na nejakej bio olej + upravenej vznetovej motor duvod: repka nebo dalsi olejnaty semena se daji pestovat skoro vsude, aspon budou zemedelci delat neco pradnyho a ne blby jabka co nikdo nechce a druhak moznost zpracovat ''klasickou'' technologii jako ropa a podobne a naklady jsou minimalni oproti vodiku, akorat se bude muset trosku zmensit komprese u tech ''olejaku'' aby to nemelo takovy brutus emise btw. ten pan, co se menoval diesel svoje motory pohanel olejem z buraku (rostlin ne lidi)