něco o wankelu

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
Georgeos
Příspěvky: 726
Registrován: 15 kvě 2004 17:39
Kontaktovat uživatele:

něco o wankelu

Příspěvek od Georgeos »

Trochu jsem zkompletoval informace o tomhle motoru a o RX-7/8. Je to odevšad z netu, jak anglické stránky tak české. Šlo mi o to aby toho bylo co nejvíc na jednom místě a ten kdo hledá informace nemusel skákat po deseti nebo dvaceti stránkách. Takže kdyby někoho zajímal tenhle motor tak koukněte
Časem budu pořád aktualizovat a přidávat.

http://www.tuners-bud.wz.cz/wankel.html
http://fimosperky.cz - obchod s ručně vyráběným zbožím :)

Uživatelský avatar
MarAt
Příspěvky: 682
Registrován: 10 říj 2004 11:10
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarAt »

Hezké,jinak dodávám,že wankely mají u nás slušnou komunitu a rozhodně jich pár pěkně upravených jezdí (můj spolubydlící staví RX7 FD (kulatá)),viz odkaz na české fórum na tvých stránkách.
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz

Uživatelský avatar
OndrejGTi
Příspěvky: 281
Registrován: 01 bře 2005 14:21
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OndrejGTi »

hej, na tej stranke som bol... aj Lady mali wankelove motory, hlavne sa pouzivali v ruskych policajnych Ladach...
ZAMETAC INZERCIE Na nevhodne OT/pokec v INZERECII ma upozornite stlacenim modreho tlacidla.

valy
Příspěvky: 8
Registrován: 26 lis 2005 15:30
Bydliště: Usti nad Labem

Re: něco o wankelu

Příspěvek od valy »

wankel nemá asi konkurenci!!100krát lepší než pístoví motory a hlavně ten božskej výkon!

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

hehe. nema?
tak preco ho pouziva AZ 1 automobilka?
wankel je podla mna zaujimava alternativa z pohladu vysokej ucinnosti.
tych cca 200nm je moc malo. ale s turbomm to by bolo :shock: :lol:

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: něco o wankelu

Příspěvek od MarauderZ28 »

valy píše:wankel nemá asi konkurenci!!100krát lepší než pístoví motory a hlavně ten božskej výkon!
Wankel je zajímavej, každopádně díky poměrně složitý a nákladný výrobě to není žádná prdel, ohledně spotřeby to žádnej dietář taky není a popravdě že by byl tak úžasně výkonnej protí písťákům to taky ne ... pokud tedy nebereme jeho litráž to pak ano samozřejmě ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: něco o wankelu

Příspěvek od JonnY »

mne sa paci wankel preto, ze nevykonava stupidny pohyb jak piest (zrychlit, spomalit, zrychlit, spomalit, zrychlit, spomalit.... jak u blbych) ale proste sa toci jak blazon. tj usetrene obrovske mnozstvo energie (principialne).
inac vzhladom na komplikovanost atd mi to az taky zazrak nepride.

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: něco o wankelu

Příspěvek od Beaver »

JonnY píše:mne sa paci wankel preto, ze nevykonava stupidny pohyb jak piest (zrychlit, spomalit, zrychlit, spomalit, zrychlit, spomalit.... jak u blbych) ale proste sa toci jak blazon. tj usetrene obrovske mnozstvo energie (principialne).
inac vzhladom na komplikovanost atd mi to az taky zazrak nepride.
Komplikovanost ? Porovnej si počet dílů wankelu a písťáku.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: něco o wankelu

Příspěvek od JonnY »

nj, len to mas ako, ja neviem, kua, ziletku a ocelovu trubku.
jedno je sice efektivne a ostre, ale to druhe sa neda pokazit :D

mechanicka dokonalost proti hrubej sile.
alebo tak neco. uz som unavny, uz mi to nemysli.:)

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: něco o wankelu

Příspěvek od MarauderZ28 »

jasně písťák má sice víc dílů, ale až na kliku stupindě jednoduchejch zatímco díly wankelu jsou z hlediska obrábění docela vořech, kdyby to byl tak dokonalej motor vyrábí se dneska masově a i kdyby ne tak se používá třeba v závodění, co sem se učil tak jedinnekj fakt masakr Wankel byl skoro celej z keramiky víceméně nezničitelnej a taky by ho nikdo v sériový výrobě nezaplatil ..
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Vecernicek
Příspěvky: 982
Registrován: 29 říj 2005 09:54
Bydliště: Btrnio
Kontaktovat uživatele:

Re: něco o wankelu

Příspěvek od Vecernicek »

Co jsem slyšel, tak aby měl ten super výkon tak musí být solidně roztočenej, takže malá spotřeba u něho nehrozí. A taky se zvyšujícímí se otáčkamy klesá výdrž, jelikož se rychleji opotřebuje. Přestane těsnit - ztráta tlaku...atd...
Solidní jsou jeho rozměry. Ale už bych to dneska neřešil...budoucnost patří vodíku...
VW Golf 2♂ 1,8 8V 66kW/90PS/5250 137Nm/3000
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: něco o wankelu

Příspěvek od semysak »

vecernicek: nepride Ti ze placas nesmysly? vysokejma otackama trpi kazdej motor cim vetsi otacky tim vetsi ztraty trenim atd je jedno na jakym principu, navic nevi jestli wankely maji otackomery tak do 8mi tisic, jakoze treba 20 tisic sem nevidel

wankel je lepci ze za jednu otacku udela celej cyklus 4taktu takze vlastne jednu otacku usetris

a s tim vodikem nenapdlo Te ze treba i do wankelu je to mozny nalejt? pokud si myslis ze to vyresis palivovejma clankama tak nevim nevim

muj nazor na vodik:

sem cetl clanek ze se auto na vodik pohybuje spotreba cca 60l/100 km kdyz se zapocte i energie spotrebovana na vyrobu vodiku (u normalniho benalu je to asi o 1-2 litry vic oproti spotrebe co nameris) - auta na vodik a vetrne elektrany se vyplati pouze proto, ze jsou na to obrovske dotace do vyzkumu a i pro instalace

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza 2.0 16v »

co sem kdysi nekde cet , tak mazda jako jedina uspokojive vyresila tesneni pracovnich prostoru ..v historii s wanklem koketovali i dalsi automobilky - tusim NSU ,a mozna i dalsi , ale prave tesneni pracovnich prostoru byl v ty dobe velky problem , tak radsi pokracovali ve vyrobe klasckych motoru...mazda na tom byla tak dobre, ze se ji povedlo s wankelem v 90(91??) roce vyhrat i Le Mans - pokud se mylim opravte me

Uživatelský avatar
Šigy
Příspěvky: 1163
Registrován: 02 úno 2005 18:09
Bydliště: Ostravice (okr. Frýdek-Místek)
Kontaktovat uživatele:

Re: něco o wankelu

Příspěvek od Šigy »

Georgeos píše:Trochu jsem zkompletoval informace o tomhle motoru a o RX-7/8. Je to odevšad z netu, jak anglické stránky tak české. Šlo mi o to aby toho bylo co nejvíc na jednom místě a ten kdo hledá informace nemusel skákat po deseti nebo dvaceti stránkách. Takže kdyby někoho zajímal tenhle motor tak koukněte
Časem budu pořád aktualizovat a přidávat.

http://www.tuners-bud.wz.cz/wankel.html
8) Dobrý nápad 8)
Subaru Impreza GT

ex: felDa 1,9

Uživatelský avatar
Vecernicek
Příspěvky: 982
Registrován: 29 říj 2005 09:54
Bydliště: Btrnio
Kontaktovat uživatele:

Re: něco o wankelu

Příspěvek od Vecernicek »

semysak píše:vecernicek: nepride Ti ze placas nesmysly? vysokejma otackama trpi kazdej motor cim vetsi otacky tim vetsi ztraty trenim atd je jedno na jakym principu, navic nevi jestli wankely maji otackomery tak do 8mi tisic, jakoze treba 20 tisic sem nevidel

wankel je lepci ze za jednu otacku udela celej cyklus 4taktu takze vlastne jednu otacku usetris

a s tim vodikem nenapdlo Te ze treba i do wankelu je to mozny nalejt? pokud si myslis ze to vyresis palivovejma clankama tak nevim nevim

muj nazor na vodik:

sem cetl clanek ze se auto na vodik pohybuje spotreba cca 60l/100 km kdyz se zapocte i energie spotrebovana na vyrobu vodiku (u normalniho benalu je to asi o 1-2 litry vic oproti spotrebe co nameris) - auta na vodik a vetrne elektrany se vyplati pouze proto, ze jsou na to obrovske dotace do vyzkumu a i pro instalace
Plácáš nesmysly? V následujícím textu jsi napsal že souhlasíš s tím že se motory opotřebováváaj. Víš mám starýho dísla kterýho moc netočím, takže myslím že vydrží 3x víc než ta rotační mrcha!
Myslím že nejvíc se točil 14 000(ale to opravdu jen typuju)
No jasně Wankel je lepší, ale jen když se točí...
Ukaž mi stránku kde jsi se dočetl že se bude vodík lít do wankla?
Vodík jako palivo nového tisíciletí, je už jasnej... 8)

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: něco o wankelu

Příspěvek od Idaho »

Vecernicek píše:
semysak píše:vecernicek: nepride Ti ze placas nesmysly? vysokejma otackama trpi kazdej motor cim vetsi otacky tim vetsi ztraty trenim atd je jedno na jakym principu, navic nevi jestli wankely maji otackomery tak do 8mi tisic, jakoze treba 20 tisic sem nevidel

wankel je lepci ze za jednu otacku udela celej cyklus 4taktu takze vlastne jednu otacku usetris

a s tim vodikem nenapdlo Te ze treba i do wankelu je to mozny nalejt? pokud si myslis ze to vyresis palivovejma clankama tak nevim nevim

muj nazor na vodik:

sem cetl clanek ze se auto na vodik pohybuje spotreba cca 60l/100 km kdyz se zapocte i energie spotrebovana na vyrobu vodiku (u normalniho benalu je to asi o 1-2 litry vic oproti spotrebe co nameris) - auta na vodik a vetrne elektrany se vyplati pouze proto, ze jsou na to obrovske dotace do vyzkumu a i pro instalace
Plácáš nesmysly? V následujícím textu jsi napsal že souhlasíš s tím že se motory opotřebováváaj. Víš mám starýho dísla kterýho moc netočím, takže myslím že vydrží 3x víc než ta rotační mrcha!
Myslím že nejvíc se točil 14 000(ale to opravdu jen typuju)
No jasně Wankel je lepší, ale jen když se točí...
Ukaž mi stránku kde jsi se dočetl že se bude vodík lít do wankla?
Vodík jako palivo nového tisíciletí, je už jasnej... 8)
večerníčku občas mne dokážeš fakt rozesmát, jinak se mi ale nelíbí že máš užasnou schopnost napadat lidi ktzeří narozdíl do tebe něco dokázali a něčemu rozumí. BTW v čem jsi točil těch 14tis? to mohla být jedine motorka, pochybuji že auto.. a pléct do threatu o wankelu a jeho využít v autech motor z motorky je dost ulítlé, nemyslíš? Ukaž mi motorku , ve které je wankel a porovnávej s motorem z jiné motorky klasické konstrukce. Ukaž mi osobáka v seriové výrobě, který se stejným obsahem má stejný výkon ? kdyby to skutečně byly tak nespolehlivé mrdky a "nedržáky" myslíš že by je mazda dnes pordávala se stejnou zárukou jako ostatní atmosféry, že by riskovala svojí pověst poměrně upsěšné automobilky, napadání a žaloby ze strany snobu, kteří si toto auto, které v podstatě pro vyšší třídu rčené je konstrukčně i cenou, koupí ??

zamysli se ty.. prodávalo by se?
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: něco o wankelu

Příspěvek od JonnY »

heh vtipneee.
tvoj stary diesel toci polovicu nez RX8 a vydrzi tak 20x dlhsie. ale aky ma litrovy vykon? 1300ccm dava 230hp. cize ty mas o tretinu vyssi objem. a kolko hp?
tak tu neporovnavaj neporovnatelne.
spotreba rastie a zivotnost klesa umerne z otackamy. a je jedno ci je to wankel alebo otto.
btw, to by chcelo spravit 4rotorovy wankel tj 2.6litra, cez 400nm a 450hp. to by bola mrdka :O
alebo aspon vrtulu :))

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od semysak »

obavam se, ze vecrnickuv dizl 1.6 byl mrdka uz v okamziku kdy se to zaclo vyrabet

co se tyce ''paliva budoucnosti'' tak bych to tipnul spis na nejakej bio olej + upravenej vznetovej motor duvod: repka nebo dalsi olejnaty semena se daji pestovat skoro vsude, aspon budou zemedelci delat neco pradnyho a ne blby jabka co nikdo nechce a druhak moznost zpracovat ''klasickou'' technologii jako ropa a podobne a naklady jsou minimalni oproti vodiku, akorat se bude muset trosku zmensit komprese u tech ''olejaku'' aby to nemelo takovy brutus emise btw. ten pan, co se menoval diesel svoje motory pohanel olejem z buraku (rostlin ne lidi)

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“