Jak zapojit ukazatle teploty a tlaku oleje?

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
fakie vw
Příspěvky: 753
Registrován: 30 lis 2005 17:41
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Jak zapojit ukazatle teploty a tlaku oleje?

Příspěvek od fakie vw »

Ahoj!! Mám malá problema :D Jak mám zapojit ukazatele teploty a tlaku oleje a co k tomu potřebuj a co všechno musím překopat? Díky za odpověd
VW golf II GT 1.8Turbo

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza 2.0 16v »

potrebujes diru nekde na bloku motru kde je olejovej kana , pak T rozbocovac, do kteryho napichas cidlo tlaku a teploty, z nich vytahnes kabel , kamos to resil tak ze dal budik klasickej na vodu , i cidlo, a do t rozbocovace prived hadici k mechanickymu budiku na tlak oleje

Uživatelský avatar
fakie vw
Příspěvky: 753
Registrován: 30 lis 2005 17:41
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Jak zapojit tlak a teplotu oleje?

Příspěvek od fakie vw »

Tak to je dobrá rada dík, akorát mě napadlo jestli to čidlo vody vydrží takovou teplotu jakou ma ten olej? :? A stím tlakem oleje by možná šlo zaměnit ho s čidlem mazání. Když uvidím tlak oleje tak nepotřebuju tu červenoi kontrolku :wink: Ale to čidlo tlaku bych radši elektonické. Nevíš kde ho sehnat nebo jak nahradit? Dík za odpo.
VW golf II GT 1.8Turbo

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Jak zapojit tlak a teplotu oleje?

Příspěvek od Beaver »

fakie vw píše:Tak to je dobrá rada dík, akorát mě napadlo jestli to čidlo vody vydrží takovou teplotu jakou ma ten olej? :? A stím tlakem oleje by možná šlo zaměnit ho s čidlem mazání. Když uvidím tlak oleje tak nepotřebuju tu červenoi kontrolku :wink: Ale to čidlo tlaku bych radši elektonické. Nevíš kde ho sehnat nebo jak nahradit? Dík za odpo.
To tvoje "čidlo mazání" není snímač, ale spínač, což je rozdíl. To co tam je, to má za úkol jen rozsvítit kontrolku (zapnuto/vypnuto), kdežto to co potřebuje ten budík je snímač, který umí dávat postupně různé úrovně napětí podle tlaku. Takže použít to nemůžeš. Mechanickej budík na tlak by ti nezbylo než napojit fyzicky na olejovej okruh, ale to sem snad ani nikdy neviděl, že by byl mechanickej měřák tlaku oleje.

Pro každej měřák vždycky musíš použít odpovídající čidlo, aby ti to správně měřilo, na to nezapomínej.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
fakie vw
Příspěvky: 753
Registrován: 30 lis 2005 17:41
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Jak namontovat tlak a teplotu oleje?

Příspěvek od fakie vw »

To máš pravdu. Si mě špatně pochopil. Ja myslel,že když místo čidla mazání dám čidlo na ten budík tak,že nebudu potřebovat tu kontrolku, protože motor ma i při volnoběhu nějaký tlak oleje a pokud bude budík ukazovat momentální tlak,tak aspon vím,že je vše ok. Ta kontrolka funguje i při minimalním tlaku (př. starší motor) a když uvidím přesný tlak,že najednou nějak blbne tak můžu třeba něčemu ještě zabránit :)
VW golf II GT 1.8Turbo

futura
Příspěvky: 185
Registrován: 03 kvě 2004 08:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od futura »

Kontrolku bych v zadnym pripade nevyrazoval, dokonce bych rekl, ze jeji zvyrazneni by bylo zadouci, i kdyz ma clovek budik. Pokud jedes a zvlast ostrejc, mas jiny starosti, nez sledovat rucicku tlaku, rozsviceni kontrolky chytis i v tomhle pripade periferne a muzes zareagovat driv.

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

futura píše:Kontrolku bych v zadnym pripade nevyrazoval, dokonce bych rekl, ze jeji zvyrazneni by bylo zadouci, i kdyz ma clovek budik. Pokud jedes a zvlast ostrejc, mas jiny starosti, nez sledovat rucicku tlaku, rozsviceni kontrolky chytis i v tomhle pripade periferne a muzes zareagovat driv.
No vidíš a zrovna Supra kontrolku mazání vůbec nemá, v palubce je pouze tlakoměr.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

futura
Příspěvky: 185
Registrován: 03 kvě 2004 08:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od futura »

No asi si je vyrobce tak jistej, ze k zadny poruse nemuze dojit, ale taky to muze bejt neco takovyho, jako ze u nekterejch aut chybi ukazatel teploty a je tam jen kontrolka prehrati.
Kazdopadne z vlastni zkusenosti vim, ze kdyz mi pri kloboukovy jizde prdla olejova hadice, tak prvni, co me prastilo do voci byla kontrolka a ne budik, vypnul jsem to jeste driv, nez zacly chrastit hydrostely. A to na budik cumim dost casto.

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak zapojit ukazatle teploty a tlaku oleje?

Příspěvek od semysak »

beaver: mechanickej budik tlaku oleje ma treba kamos v palubce na mercedesu tusim ze se tomu rikalo zralok, tedka ma nejakej novejsi a ma tam taky mechanickej, proste dozadu mu de trubicka s tlakovim olejem, je to na 100% protoze mi to ukazoval vymontovany

Martin_534
Příspěvky: 197
Registrován: 16 zář 2004 15:40
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 »

futura píše:Kontrolku bych v zadnym pripade nevyrazoval, dokonce bych rekl, ze jeji zvyrazneni by bylo zadouci, i kdyz ma clovek budik. Pokud jedes a zvlast ostrejc, mas jiny starosti, nez sledovat rucicku tlaku, rozsviceni kontrolky chytis i v tomhle pripade periferne a muzes zareagovat driv.
když se ti při ostrý jízdě rozsvítí kontrolka mazání, tak už nemá cenu reagovat, protože ti půlka motoru stejně odejde, naopak je dobrý reagovat, když vidíš, že ti de tlak oleje dolu, protože jinak tam máš budík jenom pro parádu :-)
'89 Nissan 200 SX S13
'99 BMW 530D touring
www.200sx.cz

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Jak zapojit ukazatle teploty a tlaku oleje?

Příspěvek od Beaver »

semysak píše:beaver: mechanickej budik tlaku oleje ma treba kamos v palubce na mercedesu tusim ze se tomu rikalo zralok, tedka ma nejakej novejsi a ma tam taky mechanickej, proste dozadu mu de trubicka s tlakovim olejem, je to na 100% protoze mi to ukazoval vymontovany
Supra má všechno na elektriku, tlakoměr oleje má el. snímač, stejně tak i měřák tlaku/podtlaku v sání, dokonce i ekonoměr co funguje na podtlak má do kabiny tažený akorát dráty a čidlo je v motorvým prostoru. Jediná mechanická věc co jde do kabiny je pedál plynu a náhon tachometru.

A jak psal Martin, když se rozsvítí kontrolka poklesu tlaku, je většinou už někde něco přidřený. Pokud začně podezřele klesat tlak na budíku, má člověk čas reagovat. Tlak oleje v autě ostatně sleduju častejc než rychlost.

futura: Ohledně teploty mám naopak oboje, jak teploměr, tak i červenou kontrolku a navíc ještě bzučák, co začně pištět když se to přehřívá. Takže bych řekl, že soudruzi z Japonské lidově demokratické socialistické republiky v tomhle ohledu nic nepodcenili a varovný systémy mají dostatečně propracovaný. Ten bzučák dokonce zahvízdá když bere ABS.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

futura
Příspěvky: 185
Registrován: 03 kvě 2004 08:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od futura »

Beaver-sakra to je ale vymakany, kolik stupnu ma olej pri normalni jizde a pri kolika to zacina varovat pred prehratim?

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

futura píše:Beaver-sakra to je ale vymakany, kolik stupnu ma olej pri normalni jizde a pri kolika to zacina varovat pred prehratim?
Eeee, špatně pochopeno, ty teploty a varování jsou na vodu, na olej mám pouze ten tlakoměr :D Ale abys měl radost, tak jsem koukal, že Japonský verze trojkové Supry (JZA-70) mají extra navíc i tu kontrolku na olej (samozřejmě ten tlakoměr mají taky).
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

futura
Příspěvky: 185
Registrován: 03 kvě 2004 08:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od futura »

Jo dobry, ale muzes mi rict, kolik mas teplotu oleje pri normalni jizde a pri vetsim zatizeni? Abych mel nejaky porovnani.

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

futura píše:Jo dobry, ale muzes mi rict, kolik mas teplotu oleje pri normalni jizde a pri vetsim zatizeni? Abych mel nejaky porovnani.
Nevím, protože jak jsem ti psal, teploměr oleje nemám :D Díky olejovýmu chladiči mám zřejmě i při zatížení teplotu oleje celkem stabilní, soudě alespoň podle toho, že tlak zůstává stejnej. Ten teploměr si ale budu muset pořídit, taky by mě to zajímalo.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

futura
Příspěvky: 185
Registrován: 03 kvě 2004 08:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od futura »

Koukej si ten budik poridit, fakt by me zrovna u tvyho auta ta teplota v ruznejch rezimech dost zajimala. Jak velkej mas chladic oleje, ma termostat v okruhu, nevis, jakej je aspon priblizne vnitrni prumer hadic?

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

futura píše:Koukej si ten budik poridit, fakt by me zrovna u tvyho auta ta teplota v ruznejch rezimech dost zajimala. Jak velkej mas chladic oleje, ma termostat v okruhu, nevis, jakej je aspon priblizne vnitrni prumer hadic?
Olejovej chladič mám takovej relativně malej, někdy ti ho můžu vyfotit, pokud se tam dostanu a bude to aspoň trochu vidět. Termostat tam není, je to natvrdo zapojený do okruhu, hadice nevím, ale když uvážím, že k BOV mi jde hadice o průměru 1/2", tak olejový hadice při srovnání by woko určitě nebudou větší jak 1/4" nebo nějak podobně. Ten termostat v tom okruhu není u mně celkem potřeba, turbo se chladí sice i vodou, ale olej se v něm ohřívá taky pěkně a termostat by byl zbytečná restrikce v okruhu.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“