mýty o olejích rozpouští pár článků na www.oleje.cz například
15W40 nejni problém pro M20, spíš naopak
já tam leju 10W40 protože na to moje auto jezdí už hodně dlouho
samozřejmě například u spojky záleží na předchozích majitelích dost, ale pokud to nebyly ultra prasata, tak spojky drzej docela dost
častější závada bývají utržené silentbloky zadní nápravnice například
BMW e30 320i
Moderátor: Idaho
Dobrej postřeh - kilometry najetý a udávaný jsou u trojkových BMW vždy něco jiného. Stejně jako fakt že tyhle auta bývají pěkně vytáčený a motory bývají utahané. Můj třeba má prý najeto 400000,na tacháči je nějakých 280000 a pokud jde o můj dojem z něj tak přežije celý auto.Šlape jak švýcary což se teda divim,ale je to olejnička pokud to vezmeme vizuelně.Jinak olej nežere,chytá na škrtnutí a prdel natrhnu kdekomu což mě těší.Trhyy píše:no jesi to má teda najeto jak řiká majitel 105tkm čemuž taky nevěřim, tam tě pak čeká asi výměna uložení ramen diferu a spojka a ty rozvody bych asi udělal taky radši, když by to pak ruplo za chodu tak by to nebylo zrovna dvakrát dobrý



Zapomněl jsem napsat aby sis zkontroloval všechny manžety - na poloosách vzadu a na řízení a juknul na uložení zadní nápravy - jsou tam takový velký gumový kostky,to je důležité. Pak to tluče a nevíš proč a jsou s tím jen potíže. Jo a pokud máš benzínový čerpadlo jako já za zadním kolem - u E30 je vlevo tak projdi i hadice a spony u něj a zkontroluj esli dobře drží v brejlích,mě občas vyskočí ven a drnčí o poloosu a dělá to pěknej kravál,jak když za sebou táhneš na špagátu plechovky.A v témže případě důrazně doporučuju mít vždy v nádrži dost benzínu - v den kdy jsem to koupil mi pumpa nacucla bordel z nádrže a ty problémy okolo ti nepřeju. Byla na odpis ale nakonec jsem to díky dobrým radám vyčistil a mám pokoj a zase jede jak má.A taková rada nakonec a opět z vlastní zkušenosti: Dej si tam druhej palivovej filtr,někam k motoru,já mám jeden za pumpou a druhej před stříkačkou,ucpaná stříkačka je epesní věc. Nejede to a nevíš proč,servisy nevědí proč,hrabe se v tom každej kdo má ruce a nohy a výsledek nula.Od té doby mám dva filtry a uvažuju o třetím ještě před pumpu ale taky klid. A to za těch asi 120 kaček stojí. Samozřejmě nekupuj plastovej,praskne jak vejce.

Dále si projdi podběhy - zkrátka místa kam lítá bordel od kol,bývají tam vyhnilé dírky a bývají i před kolem - vzadu v místě kde je práh.Za předním kolem - a zde nevím jak plasťák,ale žralok má takové plastové uši v blatníku na třech samořezech a za nima rád hnije roh - spoj podlahy a prahu. Ale to auto vypadá velmi dobře,myslím že bude v cajku,u mě je to naopak,vypadá strašně a je v cajku až na místa která zanedbal předchozí majitel a já je teď musím fofrem opravit. Například podlaha se u mě omezila jen na ty rohy a to je tak 10x5cm na vystříhání. Uf. Už mě momentálně nic nenapadá,kdyby něco,zase napíšu.

BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01
Koukam ze se nekdo uklik a dal upravit misto citovat, ja psal jen ten prvni odstavec..Břéťa píše:Ten motor neni zadnej zazrak a jezdil by i na mineral, pouzitim lepsiho oleje by se akorat rozpustily usazeniny, ktere se tam za tech minimalne 15 let vytvorily... Takze jak rikam zjistit na co to jezdilo a pak jit max o tridu vejs... Tenhle 25 let starej motor nijak kvalitni olej nepotrebuje takze je zbytecne platit za Castrol (Shell) atd...Ilegaltuner píše:Blbost to je ale od tebe...já sice o tom autě nic nevím,ale co když tam předchzí majitel do motoru lil nějakou totální sračku(lidi jsou ruzní a snaží se ušetřit kde se dá) A kvalitnním olejem jsem myslel značku jako třeba q8,shell atd...Břéťa píše:
No to je dobra blbost, nalej tam to co tam bylo nebo polosyntetiku 10w-40 nebo 15w-40... Mezi temi oleji do diferu rozdil je, zjisti jestli tam mas samosvor nebo normal diferak...
osobně si mylsím totéž. Všechyn oleje musí splnovat nějakou normu, lišit s ebdueou jen v aditivech a použití lepšího olje obsahujícího aditiva pro rozpouštění usazenin by mohlo autíku uškodit..
Jinak jak se Tom ptal na ten rozdíl v těch olejích, víme že tam rozdíl je, a radši bych také mu poradil vzít to co je doporučeno, problém je že doporučený olej je u všech dodavtelů pouze v 20l sudech. pokud si spočtete cenu za litr sudového je někde na hranici 250-300kč Castrol ), pokud zajde do BMW a bude chtít ten samí olej řeknou si 900,- a stočí mu to samé co kupují za 200kč / litr.. porto se snažíme zjistit bdu dodavatele 1-2l abelní nebo rozdíly případně čím ten olej nahradit, přeci jen ej to 15 let starý vuz a vrážet do něj přehnan drahá maziva také nemá smysl, dokud to člověk kompletne nerozebere, nevyčistí a nevymění opotřebované díly, potom se to vyplatit muže..

Clio RS 2.0 16V 239Hp 233Nm 860kg, Autodrom Most 1:54:35 http://www.ClioSport.cz
Re: BMW e30 320i
ehmm to jsem asi byl já, a já svuj přízpěvek hledal
))
Jinak jak se Tom ptal na ten rozdíl v těch olejích, víme že tam rozdíl je, a radši bych také mu poradil vzít to co je doporučeno, problém je že doporučený olej je u všech dodavtelů pouze v 20l sudech. pokud si spočtete cenu za litr sudového je někde na hranici 250-300kč Castrol ), pokud zajde do BMW a bude chtít ten samí olej řeknou si 900,- a stočí mu to samé co kupují za 200kč / litr.. porto se snažíme zjistit bdu dodavatele 1-2l abelní nebo rozdíly případně čím ten olej nahradit, přeci jen ej to 15 let starý vuz a vrážet do něj přehnan drahá maziva také nemá smysl, dokud to člověk kompletne nerozebere, nevyčistí a nevymění opotřebované díly, potom se to vyplatit muže..
k tomuhle se hlásím

Jinak jak se Tom ptal na ten rozdíl v těch olejích, víme že tam rozdíl je, a radši bych také mu poradil vzít to co je doporučeno, problém je že doporučený olej je u všech dodavtelů pouze v 20l sudech. pokud si spočtete cenu za litr sudového je někde na hranici 250-300kč Castrol ), pokud zajde do BMW a bude chtít ten samí olej řeknou si 900,- a stočí mu to samé co kupují za 200kč / litr.. porto se snažíme zjistit bdu dodavatele 1-2l abelní nebo rozdíly případně čím ten olej nahradit, přeci jen ej to 15 let starý vuz a vrážet do něj přehnan drahá maziva také nemá smysl, dokud to člověk kompletne nerozebere, nevyčistí a nevymění opotřebované díly, potom se to vyplatit muže..
k tomuhle se hlásím

Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3732
- Registrován: 05 srp 2005 14:31
- Bydliště: Český Těšín
- Kontaktovat uživatele:
jj tam chodim tam mi napsali origo olej kery se tam dava tusimBřéťa píše:Jinak pokud chces nalezt poradne odpovedi na technicke veci co se bawa tyce zajdi spis na e30 klub nebo Bmw klub, tam ti poradi urcite vic lidi...octaviaTDi píše:sem si rikal kdo ze mi to rika jmenem![]()
Castrol SAF-XJ
Audi Coupe Quattro