Teplota sani

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
Chuck
Příspěvky: 122
Registrován: 13 úno 2004 18:53

Teplota sani

Příspěvek od Chuck »

Ahoj zajimalo by mě jesli prodavaj budik na měřeni teploty vzduchy který de do sani. Nikde sem to zatim neviděl. Bylo by to určitě zajimavé vědět jak tepli vzduch de ktery den přes sani.

Uživatelský avatar
MarAt
Příspěvky: 682
Registrován: 10 říj 2004 11:10
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota sani

Příspěvek od MarAt »

Je to jenom taková skopičina,ale např. Ivan používá k tomuto účelu teplotní sensory pro PC.Dislpay na kterém se zobrazuje teplota se umístí do kabiny a 3 čidla si můžeš dát kam chceš,jsou velmi tenká,takže např i pod těsnění klapky. Cena cca 250,-Kč
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz

Uživatelský avatar
Chuck
Příspěvky: 122
Registrován: 13 úno 2004 18:53

Příspěvek od Chuck »

Hmm to je jako kdyby si použil třeba teploměr do auta, takovej ten od větnamcu jak přilepiš na polubku a senzor dotah někam pod auto. To sem nemyslelt. Ja bych chtěl budik, jako je na měřeni teploty vody, oleje tlaku turba votmetr atd..... :?

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Teplota sani

Příspěvek od JonnY »

tak to pocitaj tak 600-1000 korun za budik

Uživatelský avatar
BlackHole
Příspěvky: 198
Registrován: 08 zář 2004 18:05
Bydliště: 49°50'45"N, 16°17'14"E

Příspěvek od BlackHole »

Určitě je vyrábí AutoMeter
Obrázek , ale je to ve Fahrenheitech.
Jinak tyhle věci lze vyčíst z ECU, když už se tady bavíme o počítačích :wink:
Mazda3 2.0i 150PS/6000ot. & 187Nm/4500 ot.

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota sani

Příspěvek od PJ »

BlackHole: no ta stupnice by asi šla předělat na °C ,ale jinak to není asi zrovna extra užitečnej budík si myslim.
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota sani

Příspěvek od honza 2.0 16v »

no teplotu sání sem měřil když sem odstraňil vyhřejvání klapky,a odvětrání klikovky a zároveň přived do modifikovanýho airboxu studenej vzduch - měřil sem to tím teploměrem od vietnamců a při jízdě kdy bylo cca 20°C teplota vzduchu za klapkou nevylezla na víc jak 25°C(i když stěny potrubí , zejména blízko hlavy měli skoro 40°C , ale ruka už se na sání udržet dala , dřív ne)
po zastavení a stání teplota vylezla, ale pak zas klesla..

takže mi přijde budík na teplotu sání u atmosféráka celkem zbytečnej - pokud nemá rozsah od cca -10°C do nějakejch 80°C

místo něj byhc si pořídil podtlak v sání a A/F meter...

Uživatelský avatar
Chuck
Příspěvky: 122
Registrován: 13 úno 2004 18:53

Příspěvek od Chuck »

Asi mate pravdu pravdu- myslel sem že by to bylo šikovny vědět při jaký teplotě vzduchu to jede asi tak nejlip atd....

Uživatelský avatar
Chuck
Příspěvky: 122
Registrován: 13 úno 2004 18:53

Re: Teplota sani

Příspěvek od Chuck »

honza 2.0 16v píše:no teplotu sání sem měřil když sem odstraňil vyhřejvání klapky,a odvětrání klikovky a zároveň přived do modifikovanýho airboxu studenej vzduch - měřil sem to tím teploměrem od vietnamců a při jízdě kdy bylo cca 20°C teplota vzduchu za klapkou nevylezla na víc jak 25°C(i když stěny potrubí , zejména blízko hlavy měli skoro 40°C , ale ruka už se na sání udržet dala , dřív ne)
po zastavení a stání teplota vylezla, ale pak zas klesla..

takže mi přijde budík na teplotu sání u atmosféráka celkem zbytečnej - pokud nemá rozsah od cca -10°C do nějakejch 80°C

místo něj byhc si pořídil podtlak v sání a A/F meter...
Hele ten budik na podtlak v sani. 5ekni mi o tom něco. Dik

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota sani

Příspěvek od honza 2.0 16v »

je to normální budík podobnej těm co měřej tlak v sání u turbomotorů..akorát cejchování ma víc do -.. ukazuje normoš podtlak..už sme ho i viděl v pár autech v ČR ..tuším že Lander ho ma v MR2ce...

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Teplota sani

Příspěvek od Beaver »

honza 2.0 16v píše:je to normální budík podobnej těm co měřej tlak v sání u turbomotorů..akorát cejchování ma víc do -.. ukazuje normoš podtlak..už sme ho i viděl v pár autech v ČR ..tuším že Lander ho ma v MR2ce...
No vůbec nemusí být víc do mínusu než ten kombinovanej. Funguje to v podstatě tak, že dokud je v sání podtlak, tak má ještě smysl šlapat na plyn. Jakmile se to vyšplhá až na nulu, saje motor maximum - u turbomotorů v tomhle okamžiku zafunguje turbo a začíná hrnout do motoru víc vzduchu právě z důvodu, že sám motor si ho nedokáže víc obstarat (rozuměj nasát).
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Ivan
Administrátor
Příspěvky: 3794
Registrován: 04 úno 2004 09:41
Bydliště: Brno-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan »

Mám to řešené takto:
ObrázekObrázekObrázek

Uživatelský avatar
Chuck
Příspěvky: 122
Registrován: 13 úno 2004 18:53

Příspěvek od Chuck »

Hmm todle se mi docela zamlouva je to pěkně podsvícený. Jen nevim kam bych to zabudoval- možna misto popelniku :-)

Uživatelský avatar
Chuck
Příspěvky: 122
Registrován: 13 úno 2004 18:53

Re: Teplota sani

Příspěvek od Chuck »

Beaver píše:
honza 2.0 16v píše:je to normální budík podobnej těm co měřej tlak v sání u turbomotorů..akorát cejchování ma víc do -.. ukazuje normoš podtlak..už sme ho i viděl v pár autech v ČR ..tuším že Lander ho ma v MR2ce...
No vůbec nemusí být víc do mínusu než ten kombinovanej. Funguje to v podstatě tak, že dokud je v sání podtlak, tak má ještě smysl šlapat na plyn. Jakmile se to vyšplhá až na nulu, saje motor maximum - u turbomotorů v tomhle okamžiku zafunguje turbo a začíná hrnout do motoru víc vzduchu právě z důvodu, že sám motor si ho nedokáže víc obstarat (rozuměj nasát).
Moc dik z tohodle sem to docela dobře pochipil- je to docela šikovny. Ale kam daš to čidlo??

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Teplota sani

Příspěvek od Beaver »

Chuck píše:
Beaver píše:
honza 2.0 16v píše:je to normální budík podobnej těm co měřej tlak v sání u turbomotorů..akorát cejchování ma víc do -.. ukazuje normoš podtlak..už sme ho i viděl v pár autech v ČR ..tuším že Lander ho ma v MR2ce...
No vůbec nemusí být víc do mínusu než ten kombinovanej. Funguje to v podstatě tak, že dokud je v sání podtlak, tak má ještě smysl šlapat na plyn. Jakmile se to vyšplhá až na nulu, saje motor maximum - u turbomotorů v tomhle okamžiku zafunguje turbo a začíná hrnout do motoru víc vzduchu právě z důvodu, že sám motor si ho nedokáže víc obstarat (rozuměj nasát).
Moc dik z tohodle sem to docela dobře pochipil- je to docela šikovny. Ale kam daš to čidlo??
Budík je obvykle mechanickej. Vezmeš nějakou podtlakovou hadičku co už na motoru je, rozřízneš, vložíš T rozdvojku a napojíš hadičku, kterou protáhneš do kabiny k tomu budíku. Čidlo jako takový tam není.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Vecernicek
Příspěvky: 982
Registrován: 29 říj 2005 09:54
Bydliště: Btrnio
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota sani

Příspěvek od Vecernicek »

Beaver píše:
Chuck píše:
Beaver píše: No vůbec nemusí být víc do mínusu než ten kombinovanej. Funguje to v podstatě tak, že dokud je v sání podtlak, tak má ještě smysl šlapat na plyn. Jakmile se to vyšplhá až na nulu, saje motor maximum - u turbomotorů v tomhle okamžiku zafunguje turbo a začíná hrnout do motoru víc vzduchu právě z důvodu, že sám motor si ho nedokáže víc obstarat (rozuměj nasát).
Moc dik z tohodle sem to docela dobře pochipil- je to docela šikovny. Ale kam daš to čidlo??
Budík je obvykle mechanickej. Vezmeš nějakou podtlakovou hadičku co už na motoru je, rozřízneš, vložíš T rozdvojku a napojíš hadičku, kterou protáhneš do kabiny k tomu budíku. Čidlo jako takový tam není.
Tak to je mazec. Nebude tomu vadit váha vzduchu? Kolik to stojí? Existujou nějaký sady? Tohle je mazec :) 8)

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Teplota sani

Příspěvek od Beaver »

Vecernicek píše:
Beaver píše:
Chuck píše: Moc dik z tohodle sem to docela dobře pochipil- je to docela šikovny. Ale kam daš to čidlo??
Budík je obvykle mechanickej. Vezmeš nějakou podtlakovou hadičku co už na motoru je, rozřízneš, vložíš T rozdvojku a napojíš hadičku, kterou protáhneš do kabiny k tomu budíku. Čidlo jako takový tam není.
Tak to je mazec. Nebude tomu vadit váha vzduchu? Kolik to stojí? Existujou nějaký sady? Tohle je mazec :) 8)
Tvůj příspěvek (jako obvykle :D ) postrádá pro mne logický souvislosti... Nechápu jak by ten měřák jako mohl mít co do činění s váhou vzduchu. Jinak budík na podtlak v sacím potrubí mám nejlevnější za 629,- Kč + poštovný a balný (matnej rámeček, bílej podklad, v balení by měl být měřák, nějaká hadička a rozdvojka). Rozsah má -30...0 PSI.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
I.C.
Příspěvky: 1006
Registrován: 04 úno 2004 12:52
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota sani

Příspěvek od I.C. »

Chunk: Ja mam uz hodne dlouho tohle vyreseny obycejnym teplomerem do auta, co stoji par kacek. Jednoduse jsem vytahl k sacimu potrubi to exterierovy cidlo a nalepil jsem ho do saciho potrubi mezi filtr a vahu vzduchu. Dokonce jsem ho prilepil jen na tu samolepku, co na tom cidle uz je. A i po dvou letech to tam porad drzi ;-) Celkova cena je asi 160,- cena toho teplo meru a asi 5 minutek prace s protazenim jednoho dratu ;-)

Uživatelský avatar
CharlitoCZ
Příspěvky: 364
Registrován: 11 čer 2005 21:21
Bydliště: Praha Věk: 14
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota sani

Příspěvek od CharlitoCZ »

to je docela zajímavý, to bych si tam pro informaci mohl dát taky (pokud mě nenařkneš z toho že ti kradu idee) :)
BMW 320i Saloon 110kW/190Nm Obrázek
hledam spolubydlici (holku), info na sz/mejlu

Šíša
Příspěvky: 180
Registrován: 23 srp 2005 23:35

Příspěvek od Šíša »

Jen dotaz: co je "A/F"? Podtlak chápu, jen to A/F jsem neslyšel... Možná to znám jinak :wink:

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

Šíša píše:Jen dotaz: co je "A/F"? Podtlak chápu, jen to A/F jsem neslyšel... Možná to znám jinak :wink:
Air/Fuel - poměr vzduch palivo - bohatost směsi :)
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Šíša
Příspěvky: 180
Registrován: 23 srp 2005 23:35

Příspěvek od Šíša »

OK, thanx. Znám sice ukazatel Lambdy, což by mohlo i nemuselo býti to samé? Popřípadě skaďal se bere signal A/F, když ukazatel lambdy není to samé?

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota sani

Příspěvek od PJ »

Šíša: no je to to samý :D
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Šíša
Příspěvky: 180
Registrován: 23 srp 2005 23:35

Příspěvek od Šíša »

JJ, jsem si to myslel, další "voltmetr" v autě :D

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota sani

Příspěvek od PJ »

Šíša: tak nějak jenom s jinou stupnicí a trochu jetym rozsahem :lol:
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Lander
Příspěvky: 355
Registrován: 01 pro 2005 21:38
Bydliště: Čelechovice na Hané
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota sani

Příspěvek od Lander »

honza 2.0 16v píše:je to normální budík podobnej těm co měřej tlak v sání u turbomotorů..akorát cejchování ma víc do -.. ukazuje normoš podtlak..už sme ho i viděl v pár autech v ČR ..tuším že Lander ho ma v MR2ce...
Ano, mám ho...

Lander
LANDER F3 Racing Team
Formule F3 Dallara F394 Fiat Abarth Novamotor
Formule F3 Dallara F394 Honda Mugen
Toyota MR2 BEAMS VVTi

Suzuki Swift Kit Car - PRODANO!

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“