
Už v serii má Citroen Saxo 1.6/VTS skvele parametre ved posúdte sami,seriový výkon 87kW,zrýchlenie z 0 na 100km má Saxo za 7,8sek a 400m s pevným štartom spraví za 15,5 sekundy.
Nakolko sa chceme prezentovat na šprintoch na 400m,vybrali sme na úpravu práve toto auto,lebo svojou dynamikou a parametrami je predurčené na dobré výsledky.
A začala prvá fáza,a to hladanie auta,ked som nič seriozne nenašiel u nás na Slovensku,nechal som si doviezť Saxo zo Švajcu,lahko búrané,opravil sa predný blatník,zadný blatník,nové svetlo a pár drobností a mohlo sa začať upravovať.
Ako prvé postúpilo Saxo tuningovú úpravu podvozku,ktorý je základom na dobré jazdné vlastnosti,v predu a aj vzadu nahradili seriove tlmiče tlmiče KONI Sport,ktoré majú nastavitelnú tuhost a kedže autom jazdíme aj amaterske kopce,jasne,ze KONI isli na najtvrdšie možné nastavenie.
H&R pružiny znižili svetlú výšku o 3cm v predu a v zadu sa znížilo auto tak isto o 3cm/torzkou/,nasledovali podložky o hrúbke 15mm na každú stranu.
Dalšiu tuningovú kúru podstúpil motor,osadilo sa špeciálne sanie na dobrý prívod vzduchu,osadili sa ostré vačky/custom vyroba/,upravila hlava,osadila sa o 30% vačšia škrtiaca klapka a tak isto,aj plastove sanie prešlo tuning kúrou.
Pretože u týchto motorov sa da z hlavy len malo zobrať,a chceli sme mat kompresiu aspom 11,8:1,museli sme jemne zobrat s bloku motora,aby sme dosiahli tuto hodnotu.
Nakolko som vedel že horeuvedene úpravy už nezvládne seriová ECU,objednala sa zavodná programovatelna ECU zn. Sybelle Challenger B4,ktorú jazdia aj vozy Saxo Cupu.
Seriové zvody sa nahradili športovými,kat sa vybral,športový je aj stred vyfukovej sústavy a koncový tlmič má značku Remus.
Po tejto úprave má Saxo krásny športový zvuk.Kedže seriová spojka by nezvládla nárast vykonu,bola vymenená za športovu spojku zn OMP
No a samozrejmostou bolo osadenie rozpery do motorového priestoru,proti krúteniu karoserie v zákrutách,osadila sa aj spodná rozpera a tak isto aj do kufra.
Nasledovala dalšia logická tuningová kúra,a to úprava brz na prednej naprave.Povodné kotúče sa nahradili športovými Zimmermann,samozrejme ventilovanými a aj odvrtanými a originál platničky sa vymenili za Ferodo platničky DS2500.
Ked pri skúšaní auta som zistil,že autu niečo chýba/nešlo podla mojich predstáv resp sériová prevodovka bola zle odstupnovaná,padla volba na prevodovku z Peugeota 106GTi,ktorá má iný staly prevod.Po osadení tejto prevodovky do Saxa,auto neuveritelne získalo na dynamike,síce na druhej strane klesla maximalka len na cca 195km/hod,ale s vymenou som maximálne spokojný.Po tejto výmene prevodovky som dal na prevodovku este krátke radenie a síce drahy jednotlivých rýchlostí idú tažšie,ale čas na zaradenie je cca o 40% kratší oproti sérii.
Interier sa oproti povodnému taktiež zmenil,povodne predné sedačky boli nahradené,a to za škrupiny alebo ak chcete za športové a sériové pasy som vymenil za trojbodové.
Nakolko sa chystaju dalsie zmeny/vačšie zvody+komplet vyfukova sustava zo Saxo Cupu+kovane piesty/,tak na brzdu sa chystame az koncom marca/brezna 2006.
Nechcem sa zmienovat,kolko ma teraz Saxo odhadom PS,lebo na brzde sme neboli,nakolko sa chystaju uz horespominane upravy,ale naš ciel je po tejto uprave cca 195PS,a sprint na 400m spravit cas pod 14 sek.
Za všetko hovoria vysledky sprintov,ktre Saxo v sezone 2005 absolvovalo neurekom ci uz na SK,CZ alebo v Madarsku,najlepsi cas,ktory Saxo spravilo bol cas 14,066 na drahe v Madarsku.
Naj cas v CZ zajazdilo Saxo na II.Prerovskom zraze a ten cas bol 14,11/treningovy cas bol 14,030
MACO
