velikost alu

Pneumatiky, elektrony, plecháče, podložky, šrouby, štefty, změna rozteče...

Moderátoři: Rudi, m.artty

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tommy-cupra
Příspěvky: 1002
Registrován: 25 lis 2004 22:44
Bydliště: praha

velikost alu

Příspěvek od Tommy-cupra »

myslite ze bude velkej rozdil pri sprintu kdyz na aute budou misto 16tek plechu nebo 17 tek alu 18ky ale lehoucky od oz????
SEAT LEON CUPRA

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: velikost alu

Příspěvek od JonnY »

tak v rychlosti
polomer kolesa ti urcuje silu prenasanu na vozovku -> vacsie koleso = nizsia sila. tj po zmenseni kolesa ti stupne zrychelnie, klesne maximalka, klesne svetla vyska a tacho bude ukazovat viac.
hmotnost ma byt co najnizsia. lachsie kolo - rychlejsie sa roztoci.
este zalezi na rozlozeni hmotnosti v disku. ak mas dve rovnako tazke kolesa, pricom jedno bude mat vacsinu hmotnosti v strede a druhe na kraji, tak to prve sa roztoci rychlejsie.
a vo vseobecnosti -> mensi disk -> menej materialu -> mensia hmotnost....

Uživatelský avatar
barbucha
Příspěvky: 822
Registrován: 25 dub 2004 13:34
Bydliště: Praha

Re: velikost alu

Příspěvek od barbucha »

Tommy-cupra píše:myslite ze bude velkej rozdil pri sprintu kdyz na aute budou misto 16tek plechu nebo 17 tek alu 18ky ale lehoucky od oz????
Já jsem na poslední mimoni zkoušel 18" se závodníma Yokohamama a 16" se starejma obyčejnejma Bridgestonkama a ty 16" byly rozhodně rychlejší. Taky jsem na nich nakonec jel.

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Re: velikost alu

Příspěvek od Zemi »

No podle me zalezi vzdy na vaze ne... :roll: Samo predpokladam ze na ty 18ky hodis salamy a tim padem bude prumer stejnej jako u 16tek...
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Ritchma
Moderátor
Příspěvky: 9432
Registrován: 11 úno 2004 21:38

Příspěvek od Ritchma »

Nevim jak je to pak s váhou pneu, ale podle mě když by ty 16 bo 17" byly těžší než ty 18" a na nich by byly pneu s takovym profilem že by nebyly větší celkově než ty 16,17 tak by se to zhoršit nemělo ne?
Build shit car, call everyone haters....
Function > Form

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: velikost alu

Příspěvek od leon4x4 »

Zemi píše:No podle me zalezi vzdy na vaze ne... :roll: Samo predpokladam ze na ty 18ky hodis salamy a tim padem bude prumer stejnej jako u 16tek...
Na váze zas tak nezáleží, záleží na setrvačnosti, tedy na dynamice. To znamená, že když si někdo dá stejně těžký 15tky nebo 18tky tak 18tky pojedou hůř. Proč? Protože ta plocha (obruč) je na větším poloměru a proto její setrvačnost je mnohem větší a proto taky potřebuješ větší výkon na jejich roztočení na určité otáčky za určitou dobu.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Tommy-cupra
Příspěvky: 1002
Registrován: 25 lis 2004 22:44
Bydliště: praha

Re: velikost alu

Příspěvek od Tommy-cupra »

hm hm,takze naprd co,no ja uz ty 17ky stejne prodal a tak musim neco koupit,17 ky vypadaj hrozne malinkaty na aute,takze holt musim jezdit na 18kach a zkusit neco sehnat v 16kach,ale jelikoz mam 4 kolku tak vozit 4 kola sebou je kravina.
SEAT LEON CUPRA

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: velikost alu

Příspěvek od leon4x4 »

Tommy-cupra píše:hm hm,takze naprd co,no ja uz ty 17ky stejne prodal a tak musim neco koupit,17 ky vypadaj hrozne malinkaty na aute,takze holt musim jezdit na 18kach a zkusit neco sehnat v 16kach,ale jelikoz mam 4 kolku tak vozit 4 kola sebou je kravina.
Mám jedny príma origo 17" ze Seat Top Sport :lol:

To je to jediné co mi zbylo :cry:
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Re: velikost alu

Příspěvek od Zemi »

leon4x4 píše:
Zemi píše:No podle me zalezi vzdy na vaze ne... :roll: Samo predpokladam ze na ty 18ky hodis salamy a tim padem bude prumer stejnej jako u 16tek...
Na váze zas tak nezáleží, záleží na setrvačnosti, tedy na dynamice. To znamená, že když si někdo dá stejně těžký 15tky nebo 18tky tak 18tky pojedou hůř. Proč? Protože ta plocha (obruč) je na větším poloměru a proto její setrvačnost je mnohem větší a proto taky potřebuješ větší výkon na jejich roztočení na určité otáčky za určitou dobu.
Je mi to jasny... Proto jsem si svuj prispevek pojistil... Viz. tucny pismenko. :lol: Snad nejsem mimo...
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
Tommy-cupra
Příspěvky: 1002
Registrován: 25 lis 2004 22:44
Bydliště: praha

Re: velikost alu

Příspěvek od Tommy-cupra »

gumy tam pujdou 225/40. Uz jsem tam mel 18ky minulej rok a nebylo to spatny,ale tyhle by meli byt lehci,ale jeslti jsem to dobre pochopil,nehraje to moc roli co.

Karle kolik chces za ty 17ky?
SEAT LEON CUPRA

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: velikost alu

Příspěvek od PJ »

No ja myslim že na vaze tolik zaležet nebude pač vůči hmotnosti auta který to musí rozhejbat to neni moc
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Dan Mag
Příspěvky: 166
Registrován: 17 říj 2005 11:03
Bydliště: mezi Kladnem a Prahou

Re: velikost alu

Příspěvek od Dan Mag »

To by mě docela zajímalo, na léto mám připravený 18", který maj obutý vnější průměr kola o 2 mm větší než stávající 16", ale jsou o 5 kg těžší :? (celý kola)
Cougar od potomků Henryho Forda s sto sedmdesáti lučními kobylkami - doufám, že nějaký nechcípli
Gathering a car-toy information...

Uživatelský avatar
barry
Příspěvky: 7439
Registrován: 07 srp 2005 15:27
Bydliště: Karviná

Re: velikost alu

Příspěvek od barry »

PJ píše:No ja myslim že na vaze tolik zaležet nebude pač vůči hmotnosti auta který to musí rozhejbat to neni moc
1 kg na kole je jako 10 kg na autě...vždycky záleží na hmotnosti...u rotačních a pohyblivých částí dvakrát tak...
215/40 R16 49,24 cm
225/45 R16 50,765 cm
205/40 R17 51,38 cm
225/45 R17 53,305 cm
215/35 R18 53,245 cm
225/40 R18 54,72 cm
VW Passat Variant Tdi
Suzuki Swišť GTi
Autoúvěry od 6%
Zprostředkování prodeje lehkých užitkových i nákladních aut IVECO a tereních Nissanů

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: velikost alu

Příspěvek od JonnY »

pri hmotnosti kolies nejde len o zrychelnie, ale o ich zotrvacnost v zmysle kopirovania nerovnosti.
a cim su lahsie, tym viac budu v kontakte s vozovkou...

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: velikost alu

Příspěvek od leon4x4 »

Tommy-cupra píše:gumy tam pujdou 225/40. Uz jsem tam mel 18ky minulej rok a nebylo to spatny,ale tyhle by meli byt lehci,ale jeslti jsem to dobre pochopil,nehraje to moc roli co.

Karle kolik chces za ty 17ky?
Pokud budou ráfky v 18" lehčí než 17"tky co jsi tam měl a k tomu přidáš gumy se stejným vnějším obvodem, pak je to tak, že kolo bude lehčí a setrvačnost bude třeba jen maličko horší. Ale to by asi museli bejt nějaký magnesiový kolečka a ne nějaký "chromovaný" těžkotonážní hroši. Umím si představit, že ty rádoby tjůningový ráfky co se tu prodávaj budou mít klidně 12-15kg v 18", moje 17tky maj teď tuším 6,8kg a zimáky asi 7,4kg s tím, že magnesiové mají kolem 4,9kg.

Za ty Seaťácký 17tky ? hmm 10tis ? :?
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Tommy-cupra
Příspěvky: 1002
Registrován: 25 lis 2004 22:44
Bydliště: praha

Re: velikost alu

Příspěvek od Tommy-cupra »

to je dobra price karle,no ja budu asi kupovat v tydnu oz superlegra a ty vazej 8,5 kg jedno,to neni spatny ne.
SEAT LEON CUPRA

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: velikost alu

Příspěvek od leon4x4 »

Tommy-cupra píše:to je dobra price karle,no ja budu asi kupovat v tydnu oz superlegra a ty vazej 8,5 kg jedno,to neni spatny ne.
Budou asi good. podle mne se zhorší jen trošku takový ten efekt když brzdíš na nerovném povrchu a ABS přestane brzdit protože je jedno kolo zrovna ve vzduchu. To když se mi stalo poprvé tak jsem hodně čuměl co se děje. Tím že budeš mít nižší bok gumy tak budou mít asi tendenci víc odskakovat, ale zase se nebudou v zatáčce tolik podvalovat. Vždycky je to něco za něco.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
rocco
Příspěvky: 224
Registrován: 03 bře 2005 11:00
Bydliště: Č.B.
Kontaktovat uživatele:

Re: velikost alu

Příspěvek od rocco »

Kdyby si chtěl, tak bych měl OZ crono evolution 7x18 magnesiový, nemam tady váhu, ale sou dost lehký.
:koupelna: :hmm:

Uživatelský avatar
Tommy-cupra
Příspěvky: 1002
Registrován: 25 lis 2004 22:44
Bydliště: praha

Re: velikost alu

Příspěvek od Tommy-cupra »

karle ty mas superlegry na supre ne? jsi spokojenej?
SEAT LEON CUPRA

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Ja k tomu neco malo dodam... Jak uz bylo receno, u kol je samozrejme dulezite rozpolezeni hmoty materialu, ne jen jejich celkova vaha. Za predpokladu, ze hmota ve stredu kola stejneho anebo podobneho designu se s jejich velikosti tak moc nemeni, nejvetsi efekt na dispozici kineticke energie ma samozrejme narust hmoty vnejsiho obvodu kol - z cehoz pote vyplyva, ze vetsi kola je tezsi akcelerovat a soucasne taky zastavit. Z tohoto duvodu se pro drag racing pouzivaji nejen co nejmensi (a nejlehci) kola, ale taky co nejmensi a nejlehci brzdove kotouce (jen dostatecne k zastaveni vozu v rozmezi dojezdu). Z hlediska samotne preformance v 1/4 mile je pote u rychlejsich vozu vyhodnejsi zastavovat padakem, nez se o to same snazit potrebnym zvetsovanim brzdovych kotoucu a pote taky kol (aby se do nich ty brzdy vesly) na ukor akcelerace. Samozrejme, u jinych typu zavodeni, kde jsou na brzdy kladeny mnohem vyssi pozadavky, snizena akcelerace vetsich kol je nutnym zlem ve jmenu lepsich brzdicich schopnosti. Vetsi kola s nizkoprofilovymi pneumatikama jsou proste pouzity ne proto, ze by to nejak prospelo jizdnim vlastnostem tech vozu, ale jen jako dusledek pouziti velkych brzd. Na tomto miste si je nutno uvedomit, ze samotne kola a pneumatiky jsou soucasti podvozku. Nejen ze vetsi kola kladou vetsi pozadavky na brzdy, ale jejich (vetsinou zvysena) vaha ovlivnuje praci tlumicu a pruzin. S pouzitim nizkoprofilovych pneumatik se pote clovek soucasne ochuzuje o prostor "lazeni" pneumatik vzhledem k pouzitemu podvozku v podobe vyberu tvrdosti bocnich sten pneumatik. To, ze pouhym snizenim vozu pomoci kratsich pruzin (jakekoliv tvrdosti) bez dalsich patricnych uprav je trvale porusena geometrie podvozku, je kapitola sama o sobe, ale kdyz mluvime jen o vaze kol a charakteristikach pneumatik, tak je dulezite se divat na podvozek + kola + pneumatiky jako na jeden celek, jehoz vsechny komponety se navzajem ovlivnuji. Clovek ma pote vyber budto prizpusobit charakteristiky pruzin, tlumicu a sway bars vaze kol a charakteristikam pneumatik, anebo naopak vahu kol a charakteristiky pneumatik ostatnim pouzitym komponentum podvozku. V tomto aspektu je dulezita celkova vaha kol + pneumatik a tvrdost/flexibilita bocnich sten pneumatik, coz je to, kde velke kola s pneumatikami nizkeho profilu nenechavaji dostatek prostoru pro dolazeni. Co se tyka drag racing, nizkoprofilove pneumatiky ve vetsine pripadu nedovoluji potrebne podhusteni k dosazeni zvyseni kontaktni plochy a castecne absorbci krouticiho momentu pri startu, coz pote vede budto ke ztrate trakce anebo naopak zlomenym komponentum driveline.

See ya'll in a few weeks.
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
leon4x4
Příspěvky: 1389
Registrován: 24 dub 2004 22:53
Kontaktovat uživatele:

Re: velikost alu

Příspěvek od leon4x4 »

Tommy-cupra píše:karle ty mas superlegry na supre ne? jsi spokojenej?
Mám a moc spokojený nejsem, prodejce mi prodal na zadek špatná offset a proto nemohu dát širší gumy jak 275 a i kvůli těm už jsem musel tahat lemy. Jinak by se do podběhu vešli i 295 nebo některé 305 a ono to je dost znát obvzlášť když tu není nikde ani jedna připravená dráha.



2 Taboo: Já mám zkoušku jak z mechaniky, tak dynamiky na Universitě, ale nemám tolik trpělivosti sepisovat elaboráty jako ty :wink:

Je to ale tak jak říkáš a právě proto uvažuji na Supře o instalaci zadních brzd z N/A modelu což potom umožní použití 15" Drag rims (třeba CCW nebo Bogart nebo jak se jmenují) + nějaké pěkné M/T.
A co se týká DRAG + velké kola nízký bok pneu - je tu další problém a to je Wheel Hopp - tedy nadskakování kol které nejsou tlumiče schopné udržet na zemi a to je to nejhorší co se můžes stát, protože v ten okamžik se opravdu hodně namáhá zavěšení hnané nápravy, ramena, tlumiče, diferák atd.... a je dost velká šance že se něco pos**e
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Tommy-cupra
Příspěvky: 1002
Registrován: 25 lis 2004 22:44
Bydliště: praha

Re: velikost alu

Příspěvek od Tommy-cupra »

rocco píše:Kdyby si chtěl, tak bych měl OZ crono evolution 7x18 magnesiový, nemam tady váhu, ale sou dost lehký.
máš sz
SEAT LEON CUPRA

Uživatelský avatar
wrenklin
Příspěvky: 907
Registrován: 27 pro 2005 14:47
Bydliště: jamahov a bavorákov

Příspěvek od wrenklin »

:?: si mislim zzee kdyz date dobrej podvozek a ssylnej motor tudle kombynaci mam ja tak je jedno jestli tam mate 17 18 nebo 13 :oops: :oops: :oops:

Uživatelský avatar
Zemi
Moderátor
Příspěvky: 8749
Registrován: 29 čer 2004 19:52
Bydliště: 608372848
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zemi »

wrenklin píše::?: si mislim zzee kdyz date dobrej podvozek a ssylnej motor tudle kombynaci mam ja tak je jedno jestli tam mate 17 18 nebo 13 :oops: :oops: :oops:
Mas M3 nebo co? :lol:
(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ

> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <

tel. 608 372 848

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

ad wrenklin

pokud jezdíš podle předpisů, nezávodíš, nedriftuješ a jezdíš po rovné (nehrbolaté silnici) tak tam můžeš mít i kola z traktora, jinak je to alchymie, proč myslíš, že výrobci nedávají (až na výjimky) nízkoprofilová kola, a proč myslíš, že když jdou vrazit na dvoukilo 18 náctky a předepsaný jsou 15 náctky, tak jsem tam vrazil 16 náctky a větší tam prostě nedám

řekl bych ale možná se mýlím, že výrobci umí počítat trošku líp jak většina z nás, samozřejmě, že sou tady odborníci a samozřejmě, že výrobci si nechávají rezervu, ale jen tak
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Martin IV.
Příspěvky: 157
Registrován: 06 črc 2004 23:30
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin IV. »

no hooodně záleží taky na šířce pneu (bych asi řekl nejvíc)

btw. mrkněte zde www.vwfeatures.com a v konfigurátoru nalevo si zvolte GTI s 17alu a pak s 18alu a vpravo se zoobrazuje zrychlení, které je s 18alu lepší :? :?
- Volkswagen club ČR -

www.vw-club.cz

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: velikost alu

Příspěvek od PJ »

Martin IV.: spíš to bude tím, že prostě se netrefěj u 18 na stejnej obvod a tak davaj o neco mensi = lepší akcelerace
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Odpovědět

Zpět na „Disky + Pneumatiky“