velikost alu
- Tommy-cupra
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 25 lis 2004 22:44
- Bydliště: praha
velikost alu
myslite ze bude velkej rozdil pri sprintu kdyz na aute budou misto 16tek plechu nebo 17 tek alu 18ky ale lehoucky od oz????
SEAT LEON CUPRA
Re: velikost alu
tak v rychlosti
polomer kolesa ti urcuje silu prenasanu na vozovku -> vacsie koleso = nizsia sila. tj po zmenseni kolesa ti stupne zrychelnie, klesne maximalka, klesne svetla vyska a tacho bude ukazovat viac.
hmotnost ma byt co najnizsia. lachsie kolo - rychlejsie sa roztoci.
este zalezi na rozlozeni hmotnosti v disku. ak mas dve rovnako tazke kolesa, pricom jedno bude mat vacsinu hmotnosti v strede a druhe na kraji, tak to prve sa roztoci rychlejsie.
a vo vseobecnosti -> mensi disk -> menej materialu -> mensia hmotnost....
polomer kolesa ti urcuje silu prenasanu na vozovku -> vacsie koleso = nizsia sila. tj po zmenseni kolesa ti stupne zrychelnie, klesne maximalka, klesne svetla vyska a tacho bude ukazovat viac.
hmotnost ma byt co najnizsia. lachsie kolo - rychlejsie sa roztoci.
este zalezi na rozlozeni hmotnosti v disku. ak mas dve rovnako tazke kolesa, pricom jedno bude mat vacsinu hmotnosti v strede a druhe na kraji, tak to prve sa roztoci rychlejsie.
a vo vseobecnosti -> mensi disk -> menej materialu -> mensia hmotnost....
Re: velikost alu
Já jsem na poslední mimoni zkoušel 18" se závodníma Yokohamama a 16" se starejma obyčejnejma Bridgestonkama a ty 16" byly rozhodně rychlejší. Taky jsem na nich nakonec jel.Tommy-cupra píše:myslite ze bude velkej rozdil pri sprintu kdyz na aute budou misto 16tek plechu nebo 17 tek alu 18ky ale lehoucky od oz????
- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8749
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
Re: velikost alu
No podle me zalezi vzdy na vaze ne...
Samo predpokladam ze na ty 18ky hodis salamy a tim padem bude prumer stejnej jako u 16tek...

(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
Re: velikost alu
Na váze zas tak nezáleží, záleží na setrvačnosti, tedy na dynamice. To znamená, že když si někdo dá stejně těžký 15tky nebo 18tky tak 18tky pojedou hůř. Proč? Protože ta plocha (obruč) je na větším poloměru a proto její setrvačnost je mnohem větší a proto taky potřebuješ větší výkon na jejich roztočení na určité otáčky za určitou dobu.Zemi píše:No podle me zalezi vzdy na vaze ne...Samo predpokladam ze na ty 18ky hodis salamy a tim padem bude prumer stejnej jako u 16tek...
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tommy-cupra
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 25 lis 2004 22:44
- Bydliště: praha
Re: velikost alu
hm hm,takze naprd co,no ja uz ty 17ky stejne prodal a tak musim neco koupit,17 ky vypadaj hrozne malinkaty na aute,takze holt musim jezdit na 18kach a zkusit neco sehnat v 16kach,ale jelikoz mam 4 kolku tak vozit 4 kola sebou je kravina.
SEAT LEON CUPRA
Re: velikost alu
Mám jedny príma origo 17" ze Seat Top SportTommy-cupra píše:hm hm,takze naprd co,no ja uz ty 17ky stejne prodal a tak musim neco koupit,17 ky vypadaj hrozne malinkaty na aute,takze holt musim jezdit na 18kach a zkusit neco sehnat v 16kach,ale jelikoz mam 4 kolku tak vozit 4 kola sebou je kravina.

To je to jediné co mi zbylo

Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Zemi
- Moderátor
- Příspěvky: 8749
- Registrován: 29 čer 2004 19:52
- Bydliště: 608372848
- Kontaktovat uživatele:
Re: velikost alu
Je mi to jasny... Proto jsem si svuj prispevek pojistil... Viz. tucny pismenko.leon4x4 píše:Na váze zas tak nezáleží, záleží na setrvačnosti, tedy na dynamice. To znamená, že když si někdo dá stejně těžký 15tky nebo 18tky tak 18tky pojedou hůř. Proč? Protože ta plocha (obruč) je na větším poloměru a proto její setrvačnost je mnohem větší a proto taky potřebuješ větší výkon na jejich roztočení na určité otáčky za určitou dobu.Zemi píše:No podle me zalezi vzdy na vaze ne...Samo predpokladam ze na ty 18ky hodis salamy a tim padem bude prumer stejnej jako u 16tek...

(nejen) UK (United Kingdom - Anglie) DOVOZ VOZIDEL - DÍLŮ
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
> DOVOZ - ODTAH - PROVĚŘENÍ vozidel v celé EU <
tel. 608 372 848
- Tommy-cupra
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 25 lis 2004 22:44
- Bydliště: praha
Re: velikost alu
gumy tam pujdou 225/40. Uz jsem tam mel 18ky minulej rok a nebylo to spatny,ale tyhle by meli byt lehci,ale jeslti jsem to dobre pochopil,nehraje to moc roli co.
Karle kolik chces za ty 17ky?
Karle kolik chces za ty 17ky?
SEAT LEON CUPRA
- PJ
- Moderátor
- Příspěvky: 1822
- Registrován: 04 úno 2004 19:21
- Bydliště: Královské město Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Re: velikost alu
No ja myslim že na vaze tolik zaležet nebude pač vůči hmotnosti auta který to musí rozhejbat to neni moc
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"
Re: velikost alu
To by mě docela zajímalo, na léto mám připravený 18", který maj obutý vnější průměr kola o 2 mm větší než stávající 16", ale jsou o 5 kg těžší
(celý kola)

Cougar od potomků Henryho Forda s sto sedmdesáti lučními kobylkami - doufám, že nějaký nechcípli
Gathering a car-toy information...
Gathering a car-toy information...
Re: velikost alu
1 kg na kole je jako 10 kg na autě...vždycky záleží na hmotnosti...u rotačních a pohyblivých částí dvakrát tak...PJ píše:No ja myslim že na vaze tolik zaležet nebude pač vůči hmotnosti auta který to musí rozhejbat to neni moc
215/40 R16 49,24 cm
225/45 R16 50,765 cm
205/40 R17 51,38 cm
225/45 R17 53,305 cm
215/35 R18 53,245 cm
225/40 R18 54,72 cm
VW Passat Variant Tdi
Suzuki Swišť GTi
Autoúvěry od 6%
Zprostředkování prodeje lehkých užitkových i nákladních aut IVECO a tereních Nissanů
Suzuki Swišť GTi
Autoúvěry od 6%
Zprostředkování prodeje lehkých užitkových i nákladních aut IVECO a tereních Nissanů
Re: velikost alu
pri hmotnosti kolies nejde len o zrychelnie, ale o ich zotrvacnost v zmysle kopirovania nerovnosti.
a cim su lahsie, tym viac budu v kontakte s vozovkou...
a cim su lahsie, tym viac budu v kontakte s vozovkou...
Re: velikost alu
Pokud budou ráfky v 18" lehčí než 17"tky co jsi tam měl a k tomu přidáš gumy se stejným vnějším obvodem, pak je to tak, že kolo bude lehčí a setrvačnost bude třeba jen maličko horší. Ale to by asi museli bejt nějaký magnesiový kolečka a ne nějaký "chromovaný" těžkotonážní hroši. Umím si představit, že ty rádoby tjůningový ráfky co se tu prodávaj budou mít klidně 12-15kg v 18", moje 17tky maj teď tuším 6,8kg a zimáky asi 7,4kg s tím, že magnesiové mají kolem 4,9kg.Tommy-cupra píše:gumy tam pujdou 225/40. Uz jsem tam mel 18ky minulej rok a nebylo to spatny,ale tyhle by meli byt lehci,ale jeslti jsem to dobre pochopil,nehraje to moc roli co.
Karle kolik chces za ty 17ky?
Za ty Seaťácký 17tky ? hmm 10tis ?

Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tommy-cupra
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 25 lis 2004 22:44
- Bydliště: praha
Re: velikost alu
to je dobra price karle,no ja budu asi kupovat v tydnu oz superlegra a ty vazej 8,5 kg jedno,to neni spatny ne.
SEAT LEON CUPRA
Re: velikost alu
Budou asi good. podle mne se zhorší jen trošku takový ten efekt když brzdíš na nerovném povrchu a ABS přestane brzdit protože je jedno kolo zrovna ve vzduchu. To když se mi stalo poprvé tak jsem hodně čuměl co se děje. Tím že budeš mít nižší bok gumy tak budou mít asi tendenci víc odskakovat, ale zase se nebudou v zatáčce tolik podvalovat. Vždycky je to něco za něco.Tommy-cupra píše:to je dobra price karle,no ja budu asi kupovat v tydnu oz superlegra a ty vazej 8,5 kg jedno,to neni spatny ne.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: velikost alu
Kdyby si chtěl, tak bych měl OZ crono evolution 7x18 magnesiový, nemam tady váhu, ale sou dost lehký.


- Tommy-cupra
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 25 lis 2004 22:44
- Bydliště: praha
Ja k tomu neco malo dodam... Jak uz bylo receno, u kol je samozrejme dulezite rozpolezeni hmoty materialu, ne jen jejich celkova vaha. Za predpokladu, ze hmota ve stredu kola stejneho anebo podobneho designu se s jejich velikosti tak moc nemeni, nejvetsi efekt na dispozici kineticke energie ma samozrejme narust hmoty vnejsiho obvodu kol - z cehoz pote vyplyva, ze vetsi kola je tezsi akcelerovat a soucasne taky zastavit. Z tohoto duvodu se pro drag racing pouzivaji nejen co nejmensi (a nejlehci) kola, ale taky co nejmensi a nejlehci brzdove kotouce (jen dostatecne k zastaveni vozu v rozmezi dojezdu). Z hlediska samotne preformance v 1/4 mile je pote u rychlejsich vozu vyhodnejsi zastavovat padakem, nez se o to same snazit potrebnym zvetsovanim brzdovych kotoucu a pote taky kol (aby se do nich ty brzdy vesly) na ukor akcelerace. Samozrejme, u jinych typu zavodeni, kde jsou na brzdy kladeny mnohem vyssi pozadavky, snizena akcelerace vetsich kol je nutnym zlem ve jmenu lepsich brzdicich schopnosti. Vetsi kola s nizkoprofilovymi pneumatikama jsou proste pouzity ne proto, ze by to nejak prospelo jizdnim vlastnostem tech vozu, ale jen jako dusledek pouziti velkych brzd. Na tomto miste si je nutno uvedomit, ze samotne kola a pneumatiky jsou soucasti podvozku. Nejen ze vetsi kola kladou vetsi pozadavky na brzdy, ale jejich (vetsinou zvysena) vaha ovlivnuje praci tlumicu a pruzin. S pouzitim nizkoprofilovych pneumatik se pote clovek soucasne ochuzuje o prostor "lazeni" pneumatik vzhledem k pouzitemu podvozku v podobe vyberu tvrdosti bocnich sten pneumatik. To, ze pouhym snizenim vozu pomoci kratsich pruzin (jakekoliv tvrdosti) bez dalsich patricnych uprav je trvale porusena geometrie podvozku, je kapitola sama o sobe, ale kdyz mluvime jen o vaze kol a charakteristikach pneumatik, tak je dulezite se divat na podvozek + kola + pneumatiky jako na jeden celek, jehoz vsechny komponety se navzajem ovlivnuji. Clovek ma pote vyber budto prizpusobit charakteristiky pruzin, tlumicu a sway bars vaze kol a charakteristikam pneumatik, anebo naopak vahu kol a charakteristiky pneumatik ostatnim pouzitym komponentum podvozku. V tomto aspektu je dulezita celkova vaha kol + pneumatik a tvrdost/flexibilita bocnich sten pneumatik, coz je to, kde velke kola s pneumatikami nizkeho profilu nenechavaji dostatek prostoru pro dolazeni. Co se tyka drag racing, nizkoprofilove pneumatiky ve vetsine pripadu nedovoluji potrebne podhusteni k dosazeni zvyseni kontaktni plochy a castecne absorbci krouticiho momentu pri startu, coz pote vede budto ke ztrate trakce anebo naopak zlomenym komponentum driveline.
See ya'll in a few weeks.

See ya'll in a few weeks.

IQ stylingem nenahradis.
Re: velikost alu
Mám a moc spokojený nejsem, prodejce mi prodal na zadek špatná offset a proto nemohu dát širší gumy jak 275 a i kvůli těm už jsem musel tahat lemy. Jinak by se do podběhu vešli i 295 nebo některé 305 a ono to je dost znát obvzlášť když tu není nikde ani jedna připravená dráha.Tommy-cupra píše:karle ty mas superlegry na supre ne? jsi spokojenej?
2 Taboo: Já mám zkoušku jak z mechaniky, tak dynamiky na Universitě, ale nemám tolik trpělivosti sepisovat elaboráty jako ty

Je to ale tak jak říkáš a právě proto uvažuji na Supře o instalaci zadních brzd z N/A modelu což potom umožní použití 15" Drag rims (třeba CCW nebo Bogart nebo jak se jmenují) + nějaké pěkné M/T.
A co se týká DRAG + velké kola nízký bok pneu - je tu další problém a to je Wheel Hopp - tedy nadskakování kol které nejsou tlumiče schopné udržet na zemi a to je to nejhorší co se můžes stát, protože v ten okamžik se opravdu hodně namáhá zavěšení hnané nápravy, ramena, tlumiče, diferák atd.... a je dost velká šance že se něco pos**e
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.ecumaster.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tommy-cupra
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 25 lis 2004 22:44
- Bydliště: praha
Re: velikost alu
máš szrocco píše:Kdyby si chtěl, tak bych měl OZ crono evolution 7x18 magnesiový, nemam tady váhu, ale sou dost lehký.
SEAT LEON CUPRA
ad wrenklin
pokud jezdíš podle předpisů, nezávodíš, nedriftuješ a jezdíš po rovné (nehrbolaté silnici) tak tam můžeš mít i kola z traktora, jinak je to alchymie, proč myslíš, že výrobci nedávají (až na výjimky) nízkoprofilová kola, a proč myslíš, že když jdou vrazit na dvoukilo 18 náctky a předepsaný jsou 15 náctky, tak jsem tam vrazil 16 náctky a větší tam prostě nedám
řekl bych ale možná se mýlím, že výrobci umí počítat trošku líp jak většina z nás, samozřejmě, že sou tady odborníci a samozřejmě, že výrobci si nechávají rezervu, ale jen tak
pokud jezdíš podle předpisů, nezávodíš, nedriftuješ a jezdíš po rovné (nehrbolaté silnici) tak tam můžeš mít i kola z traktora, jinak je to alchymie, proč myslíš, že výrobci nedávají (až na výjimky) nízkoprofilová kola, a proč myslíš, že když jdou vrazit na dvoukilo 18 náctky a předepsaný jsou 15 náctky, tak jsem tam vrazil 16 náctky a větší tam prostě nedám
řekl bych ale možná se mýlím, že výrobci umí počítat trošku líp jak většina z nás, samozřejmě, že sou tady odborníci a samozřejmě, že výrobci si nechávají rezervu, ale jen tak
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory 
http://www.odtahove-sluzby.cz

http://www.odtahove-sluzby.cz
- Martin IV.
- Příspěvky: 157
- Registrován: 06 črc 2004 23:30
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
no hooodně záleží taky na šířce pneu (bych asi řekl nejvíc)
btw. mrkněte zde www.vwfeatures.com a v konfigurátoru nalevo si zvolte GTI s 17alu a pak s 18alu a vpravo se zoobrazuje zrychlení, které je s 18alu lepší

btw. mrkněte zde www.vwfeatures.com a v konfigurátoru nalevo si zvolte GTI s 17alu a pak s 18alu a vpravo se zoobrazuje zrychlení, které je s 18alu lepší


- PJ
- Moderátor
- Příspěvky: 1822
- Registrován: 04 úno 2004 19:21
- Bydliště: Královské město Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Re: velikost alu
Martin IV.: spíš to bude tím, že prostě se netrefěj u 18 na stejnej obvod a tak davaj o neco mensi = lepší akcelerace
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"