
Potřeboval bych sehnat nějaký measuring device který by uměl počítat časy 0-60 mph, 1/4 míle atp (něco jako G-Tech nebo Apexi RSM-GP). Jak velký problém je to tady sehnat, případně nevíte o někom, kdo by to dokázal dovézt?
Díky všem.
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Jedina takova device, ktera to umi naprosto presne a pravdive se jmenuje drag strip. G-tech a jemu podobne hracky nejsou k nicemu.BlackHole píše:Potřeboval bych sehnat nějaký measuring device který by uměl počítat časy 0-60 mph, 1/4 míle atp
a da sa to objednat cez ebay?Taboo píše: Jedina takova device, ktera to umi naprosto presne a pravdive se jmenuje drag strip. G-tech a jemu podobne hracky nejsou k nicemu.
Můžeš to, prosím, trošku rozvést? Jaké jsou dle tvých zkušeností odchylky v hodnotách naměřených zařízeními založenými na akcelerometrech oproti hodnotám, které ti naměří na stripu?Taboo píše:Jedina takova device, ktera to umi naprosto presne a pravdive se jmenuje drag strip. G-tech a jemu podobne hracky nejsou k nicemu.
Taboo to napsal přesně,ale pokud Ti stačí "alespoň trochu dobrý ODHAD",tak je to OK.BlackHole píše:Taky by mě to zajímalo. Je jasné, že na drag stripu to změří přesně, ale proč zrovna "k ničemu"? Dejme tomu, že je to limitováno použitím kapacitních akcelerometrů, ale ty jsou poslední dobou už poměrně přesné, takže jsem doufal, že takovéhle zařízení dá alespoň trochu dobrý odhad.
Nekteri lidi se divaji na G-tech spatne - v ocekavani, ze jim nejak zazracne doda nejake 100% presne vysledky v podobe cisel - vpodstate podobne, jak jsem tady pred chvili psal o budicich v jinem tematu. Hodnota G-techu lezi (stejne jako treba u dynometru - za coz mne asi JirkaS nebude mit moc radOndras píše:Můžeš to, prosím, trošku rozvést? Jaké jsou dle tvých zkušeností odchylky v hodnotách naměřených zařízeními založenými na akcelerometrech oproti hodnotám, které ti naměří na stripu?Taboo píše:Jedina takova device, ktera to umi naprosto presne a pravdive se jmenuje drag strip. G-tech a jemu podobne hracky nejsou k nicemu.
Taboo píše:Nekteri lidi se divaji na G-tech spatne - v ocekavani, ze jim nejak zazracne doda nejake 100% presne vysledky v podobe cisel - vpodstate podobne, jak jsem tady pred chvili psal o budicich v jinem tematu. Hodnota G-techu lezi (stejne jako treba u dynometru - za coz mne asi JirkaS nebude mit moc radOndras píše:Můžeš to, prosím, trošku rozvést? Jaké jsou dle tvých zkušeností odchylky v hodnotách naměřených zařízeními založenými na akcelerometrech oproti hodnotám, které ti naměří na stripu?Taboo píše:Jedina takova device, ktera to umi naprosto presne a pravdive se jmenuje drag strip. G-tech a jemu podobne hracky nejsou k nicemu.) v opakovatelne nepresnosti, ale i ta opakovatelnost je u G-techu jen tak dobra, jak dobry je ridic toho vozu. G-tech je dobry jen k tomu, ze vam ukaze, jestli nejake lazeni anebo upravy opravdu udelaly vuz rychlejsi. K tomu ale clovek musi porovnavat ty pred/po vysledky v tech samych podminkach a nejlepe ten samy den, ne tak, ze nekdy pred pul rokem mu G-tech ukazal, ze jel 0-60 mph za 4.7 - a ted mu ukazuje 4.5, takze ten vuz "musi" ted byt prece o 0.2 sekundy rychlejsi (i presto, ze muze byt ve skutecnosti pomalejsi, nez pre tim pul rokem). Pokud se G-tech dobre nakalibruje pro urcite podminky, ty 0-60 mph a 1/4 mile udaje jsou pomerne presne - i presto, ze vzdy o trochu rychlejsi (vetsinou o 0.1-0.2 sekundy), nez ve skutecnosti. Co je ale vzdy off je konecna rychlost v 1/4 mile (kterou mnozi lide povazuji za skutecny ukazatel vykonu, radeji nez jen cas v 1/4 mile), kterou G-tech nadsazuje o 8-10 mph (coz je mnohem vetsi nepresnost, nez kterou ta firma sama udava - a cim rychlejsi ten vuz je, tim vyssi jsou pote nepresnosti udaju HP. Rozdil mezi treba 120 mph a 130 mph vozy jsou cele desitky HP.). Z te nepresnosti konecne rychlosti pote vyplyva, ze ani 0-60 mph a HP udaje nemohou byt presne. Ty nepresnosti tech udaju se navic zvysuji s tvrdosti podvozku a spojky anebo pri powershifting a jsou naopak nejnizsi u vozu s mekym podvozkem a automatickou prevodovkou. U AWD se slicks, 4-puck spojkou, dogbox prevodovkou a tvrdym podvozkem ten G-tech opravdu nevi, co si ma myslet. Jak jsem ale rekl, o ty udaje vyjadrene cisly opravdu ale nejde. O co jde - stejne jako u budiku anebo dynometru - je opakovatelnost (i treba ze nepresnych udaju). Jestli vam dyno ukaze, ze pred/po lazeni anebo upravach byly namerene hodnoty 352.82 a 364.97 HP (a ve skutecnosti jsou treba 349.53 a 361.40) anebo G-tech nameri pred/po 1/4 mile casy 12.44 a 12.38 (ktere by ve skutecnosti na drag stripu byly treba 12.58 a 12.47), na tom opravdu nezalezi, protoze nikde neni napsano, ze vuz, kteremu G-tech ukazal nizsi cas a vyssi HP, neni ve skutecnosti pomalejsi, nez vuz, kteremu G-tech ukazal vyssi cas a nizsi HP. Samozrejme, pri skutecnem zavodeni pak nejake vysledky z G-tech anebo grafy z dynometru neznamenaji vubec nic - a clovek si pak uvedomi, ze po prohrani zavodu (a mnohdy ztrate velkych penez) si pak s nema muze tak jedine vytrit vite co... Proste, nedelejte si z tech cisel zadne modly anebo ukazatele skutecne performance, protoze jedno auto bude vzdy rychlejsi, nez to druhe bez ohledu na nejake cisla. Ono je proste dost tezke po prohranem zavode k nekomu prijit a tvrdit mu, ze jste ten zavod vlastne vyhrali, protoze G-tech vam rekl, ze vas vuz je rychlejsi, nez jeho...
![]()
Nemusís na nej srat, ale je to proste dobrý tak na zjisteni jestli dana uprava mela smysl nebo si jenom vyhodil prachy do vzduchu, ale jestli chces tak se na ten svuj g-tech klidne vyser, jenom sem prosimte nedavej fotkyZemi píše:Tak to se pak muzeme vysrat ne vsechny ty dyna, drag strips a G-techs ne? Hlavne ze porazime head 2 head nejakyho frajera...
Tak to je velice zvlastni... Ja mam opacne zkusenosti... Ale coz... Ja si to koupil za 1800,- a myslim ze je to uzitecna vec - aspon vim jestli se zlepsuju nebo zhorsuju... Zvlastni ze tam na foru jsou borci s X set konovyma autama, byly na dynu a Gtech jim ukazal korektni hodnoty... Hadat se nebudu...dark píše:Testovali jsme podobny pristroj na Accordu a Prelude ... odchylky az 30% !!!! nebyly vyjimkou.