Výroba výfukoých svodu na turbo motor

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Výroba výfukoých svodu na turbo motor

Příspěvek od Idaho »

na NA motor jsou svody co do tvaru atd dost komplikované, jak je to u turbo motoru ?

stačí proste trubky spojené do příruby, musí mít stejnou dýlku ?
Turbo bude mít náběh už v nízkých otáčkách, takže běh motoru na NA plnění bude minimální..

Potřebuji nekoho na trase Plzen -PB -Praha -JH - MB kdo by vyrobil svody na zakázku..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: Výroba výfukoých svodu na turbo motor

Příspěvek od honza 2.0 16v »

v MB (http://sweb.cz/rene.kramar/Kitcar.htm) jednomu klukovi z coupe clubu stvořili toto.:
http://www.fiatcoupe.cz/index.php?id=40 ... 2&offset=0 , a jen proto , že by svodům musela uhnout klimoška..

každá větev stejně dlouhá bejt nemusí , i když se o to někteří úspěšně snaží:

http://www.speedshop.ch/fiat.htm

teď jeden člověk na coupe clubu se pokouší udělat náhradu seriových 20VT svodů , který rádi praskaj novejma svodama podobnejm seriovým svodům na 16VT coupečku
princip je takovej , že od 1 válce až po 5 vede rozšiřující se trubka, do který postupně ústěj jednotlivý trubky od válců po 5 válci následuje zatáčka k turbu a příruba... teoreticky by to fungovat mohlo , ale laďěný to nebude , protože tam na to není moc místa...

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Výroba výfukoých svodu na turbo motor

Příspěvek od Idaho »

honza 2.0 16v píše:v MB (http://sweb.cz/rene.kramar/Kitcar.htm) jednomu klukovi z coupe clubu stvořili toto.:
http://www.fiatcoupe.cz/index.php?id=40 ... 2&offset=0 , a jen proto , že by svodům musela uhnout klimoška..

každá větev stejně dlouhá bejt nemusí , i když se o to někteří úspěšně snaží:

http://www.speedshop.ch/fiat.htm

teď jeden člověk na coupe clubu se pokouší udělat náhradu seriových 20VT svodů , který rádi praskaj novejma svodama podobnejm seriovým svodům na 16VT coupečku
princip je takovej , že od 1 válce až po 5 vede rozšiřující se trubka, do který postupně ústěj jednotlivý trubky od válců po 5 válci následuje zatáčka k turbu a příruba... teoreticky by to fungovat mohlo , ale laďěný to nebude , protože tam na to není moc místa...
ok v poho co použil z amatroš na ty svody? normál nerez?? jakou tloušku stěn použít? prumer zachovám seriovej - ale jak ? litinové svody jsou odlite a nemají kruhový pruřez :( vadí když plocha pruřezu bude větší?? nebo porste navázat a udelat stejnej prumer jako jsou "díry" z motoru??
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Lukaash
Příspěvky: 843
Registrován: 21 dub 2005 13:05
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: Výroba výfukoých svodu na turbo motor

Příspěvek od Lukaash »

kdyz jsen delal svody, tak prirubu jsem nechal vyriznout stejnou jako tesneni a prumer trubky byl stejnej, jako vetsi prumer ovalu kanalu...material beznej nerez, stena 1,5mm, kvuli snazsimu vareni

slo o tdi se skoro dvojnasobnym plnicim tlakem...

kdyby nekdo chtel prirubu na 1,9 tdi, mam jeste jednu Ak v supliku :-)

Uživatelský avatar
leon
Příspěvky: 40
Registrován: 06 pro 2005 18:08

Příspěvek od leon »

a priruba musi byt tiez nerez? nestaci 11 523 v krajnom pripade 11 416 ?
a hrubku si dal aku cca 10 mm?

Uživatelský avatar
Lukaash
Příspěvky: 843
Registrován: 21 dub 2005 13:05
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukaash »

delal jsem celonerez, takze i priruby, ale je jedno z ceho to udelas, akorat doporucuju po zavareni vyzihat...k odstraneni vnitrniho pnuti...ja mel tu prirubu o 1mm prohlou...

10mm by melo stacit

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

z vlastní zkušenosti, viděl jsem hodně nerezových přírub popraskaných, šel bych do železa, není nerez jako nerez, je vhodných pár nerezů z řady 17, ale které, to už nevím, jinak z řady 13 a 14 prý nic moc, mám pocit (je možné že se mýlím), že vhodná je nerez pod označením AKV, ale ber to s rezervou
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Lukaash
Příspěvky: 843
Registrován: 21 dub 2005 13:05
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukaash »

nerez rady 13 a 14? jestli muzes, hod pls konkretni priklad, bezne se, co vim pouzivaji oceli tr.17 jako nerezove...

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

vím že 17 je všeobecně braná jako nerez a je to nerez, ale není jediná, je dražší než ostatní ale jsou, jak zjistím dám vědět, ale co vím tak např nerezové nádobí se převážně dělá z jiné jak 17, bazény taky
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Boháček
Příspěvky: 406
Registrován: 24 kvě 2005 00:00

Příspěvek od Boháček »

vyžíhání, jednoznačně správně
a když budete tu nerez shánět, berte odolnou vysokým teplotám nebo prostě a jednoduše na výfuky
jinak opravdu ráda praská

k té šířce, resp. průřezu, může se trochu zvětšovat, ale plyny by ti měly expandovat až v turbu, takže lepší zachovat průřez jako z hlavy
a samozřejmě pozor na ostré přechody, dochází tam zbytečně k víření a tedy ztrátám
vzdělání není zárukou inteligence

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

k té šířce, resp. průřezu, může se trochu zvětšovat, ale plyny by ti měly expandovat až v turbu, takže lepší zachovat průřez jako z hlavy
a samozřejmě pozor na ostré přechody, dochází tam zbytečně k víření a tedy ztrátám


zcela souhlas, jen dodám raději větší radiusy jak menší
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Fugo
Příspěvky: 601
Registrován: 18 pro 2005 18:43
Bydliště: LBC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fugo »

nerez je ocel třídy 17 xxx viz. http://www.pronton.cz/nerez.html
BMW 750iAL BiTurbo PRODÁNO, nyní KAWASAKI ZX10R
>>>Pneuservis, Klimatizace<<<
>>>Antény a satelity<<< http://www.volny.cz/antenysatelity

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

já vím že oceli třídy 17 jsou nerezi, dělal jsem 6 let v nástrojárně, jen píšu že jsou další oceli, které prostě nerezavějí a jsou ti je schopný prodat jako nerez, a objevují se od 13 do 16, záleží na množství legovaných přísad jako chrom, vanad, atd, proč například nerezaví chromvanadiové nářadí i když to není z oceli 17 ? ,no já nevím asi je to ze dřeva a hotovo, už sem nelezu, idaho když tak přes sz
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Lukaash
Příspěvky: 843
Registrován: 21 dub 2005 13:05
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: Výroba výfukoých svodu na turbo motor

Příspěvek od Lukaash »

jasny, oceli se zvysenou korozivzdornosti, nerozciluj se hned...

howado
Příspěvky: 19
Registrován: 25 úno 2006 06:15
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od howado »

No já mam svody od http://www.ssautochrome.com
Údajně jsou z AISI 321 nerezu (ČSN 17248, DIN W.Nr. 1.4541)
Čas ukáže jestli prasknou nebo ne.

Tady něco o vlastnostech a použití nerez ocelí http://www.terapol.cz/vlastnostiapouziti.php

Obrázek

Uživatelský avatar
MarAt
Příspěvky: 682
Registrován: 10 říj 2004 11:10
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarAt »

howado píše:No já mam svody od http://www.ssautochrome.com
Údajně jsou z AISI 321 nerezu (ČSN 17248, DIN W.Nr. 1.4541)
Čas ukáže jestli prasknou nebo ne.

Tady něco o vlastnostech a použití nerez ocelí http://www.terapol.cz/vlastnostiapouziti.php

Obrázek
:( :cry:
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz

howado
Příspěvky: 19
Registrován: 25 úno 2006 06:15
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od howado »

MarAt píše:
howado píše:No já mam svody od http://www.ssautochrome.com
Údajně jsou z AISI 321 nerezu (ČSN 17248, DIN W.Nr. 1.4541)
Čas ukáže jestli prasknou nebo ne.

Tady něco o vlastnostech a použití nerez ocelí http://www.terapol.cz/vlastnostiapouziti.php

Obrázek
:( :cry:
Já vim :ja_nic:
Ale zatim drží :wink:

Uživatelský avatar
Boháček
Příspěvky: 406
Registrován: 24 kvě 2005 00:00

Příspěvek od Boháček »

kentoya píše:já vím že oceli třídy 17 jsou nerezi, dělal jsem 6 let v nástrojárně, jen píšu že jsou další oceli, které prostě nerezavějí a jsou ti je schopný prodat jako nerez, a objevují se od 13 do 16, záleží na množství legovaných přísad jako chrom, vanad, atd, proč například nerezaví chromvanadiové nářadí i když to není z oceli 17 ? ,no já nevím asi je to ze dřeva a hotovo, už sem nelezu, idaho když tak přes sz
napsals to správně, ale jako nástrojař bys mohl vědět, že se používá legovacích přísad
ne legovaných 8)
vzdělání není zárukou inteligence

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Výroba výfukoých svodu na turbo motor

Příspěvek od PJ »

MarAt: copak neni to dobrá značka?
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

kentoya píše:k té šířce, resp. průřezu, může se trochu zvětšovat, ale plyny by ti měly expandovat až v turbu, takže lepší zachovat průřez jako z hlavy
a samozřejmě pozor na ostré přechody, dochází tam zbytečně k víření a tedy ztrátám


zcela souhlas, jen dodám raději větší radiusy jak menší
jsem lehce mimo co tím mylsíš??
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

howado píše:No já mam svody od http://www.ssautochrome.com
Údajně jsou z AISI 321 nerezu (ČSN 17248, DIN W.Nr. 1.4541)
Čas ukáže jestli prasknou nebo ne.

Tady něco o vlastnostech a použití nerez ocelí http://www.terapol.cz/vlastnostiapouziti.php

Obrázek
vypadaj hezky až otestuješ dej vědět :) - ted myslím hlavně kvuli tomu podivnému tvaru a podle mne až moc velké délce ( ale neznám SXko třeba to tam jinak nejde.. :( )
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Lukaash
Příspěvky: 843
Registrován: 21 dub 2005 13:05
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: Výroba výfukoých svodu na turbo motor

Příspěvek od Lukaash »

Idaho : asi polomery ohybu potrubi :-)
pokud to nebudes delat z trubek a kolinek, tam je polomer vetsinou danej, co ja vim :-)

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

svody naS13 - všechny větve stejně dlouhý .... Obrázek
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výroba výfukoých svodu na turbo motor

Příspěvek od MarauderZ28 »

a nebo krátký ... Obrázek
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

howado
Příspěvky: 19
Registrován: 25 úno 2006 06:15
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od howado »

Idaho píše:
howado píše:No já mam svody od http://www.ssautochrome.com
Údajně jsou z AISI 321 nerezu (ČSN 17248, DIN W.Nr. 1.4541)
Čas ukáže jestli prasknou nebo ne.

Tady něco o vlastnostech a použití nerez ocelí http://www.terapol.cz/vlastnostiapouziti.php

Obrázek
vypadaj hezky až otestuješ dej vědět :) - ted myslím hlavně kvuli tomu podivnému tvaru a podle mne až moc velké délce ( ale neznám SXko třeba to tam jinak nejde.. :( )
Už je mam namontovaný od července 2005 a zatím v poho.
Hodně lidí mi upozorňovalo že svody XS-POWER "www.ssautochrome.com" praskají. No uvidíme :wink:
Tenhle tvar maji svody pro T25/T28 turba, já mam GARRETT GT28R.
Pak se ještě dělají svody pro T3/T4 turba obrázek níže.
MarauderZ28 píše:a nebo krátký ... Obrázek
"TOP MOUNT" svody pro T3/T4 turba.

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Výroba výfukoých svodu na turbo motor

Příspěvek od Idaho »

Lukaash píše:Idaho : asi polomery ohybu potrubi :-)
pokud to nebudes delat z trubek a kolinek, tam je polomer vetsinou danej, co ja vim :-)
Aha u mého vozu ( současného -TT ) je to řešeno po třech krátkych rovných trubkach ( prostřední kratounka a dve krajní delší - sbíhá se do trojuhelníku s nizkou výškou ) - zatím co říkal Taboo tak delka a tvar svodu by u turba nemělo hrát téměř žádnou roli ( práve u tech svodu do 20-25cm ) pokud se zachová to že tam bude minimálně restrikcí ( ostré přechody atd... )

právě uvažuju nad výrobou pro jiný vuz, která je ale sice šestivál taky ale bude v singlu..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
MarAt
Příspěvky: 682
Registrován: 10 říj 2004 11:10
Bydliště: Česká republika
Kontaktovat uživatele:

Re: Výroba výfukoých svodu na turbo motor

Příspěvek od MarAt »

Sám sem zvědavej,protože někomu drží(ale tipuju to tak na 25% šanci)...
crx 4x4 boosted- 10.23s
8x národní rekord ve sprintu na 1/4míle
exige gt3,gsx,mr2,200sx aj.
www.marat.cz

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

zcela souhlas, jen dodám raději větší radiusy jak menší

tím básník myslel, u turba to není až tak podstatné u NA motorů je to znát, ale myšleno bylo kolena s větším radiusem, tudíž že pokud svařím 4 kolena v jeden anuloid a ten bude mít středový průměr co já vím 35 anebo druhý který bude mít 40, tak ten 40 by měl být obvzláště u NA motorů lepší u turba jen nepatrně

legovaných - legovacích, upsal jsem se
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“