Potřeboval bych technickou příručku (nebo alespon návod pro demontáž palubní desky) pro Seat Ibiza 1. generace po faceliftu. Kdyby jste něco takového měly, prosím posílejte na ciryl@seznam.cz
Dik Ciryl
Technická příručka
Re: Technická příručka
Právě, že vůbec nikdo.
- PJ
- Moderátor
- Příspěvky: 1822
- Registrován: 04 úno 2004 19:21
- Bydliště: Královské město Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technická příručka
Ciryl: no příručka je na http://www.techbooks.cz sice jenom v němčině, ale dá se to a myslim že se ti bude hodit i na jiný věci 

No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"
Re: Technická příručka
PJ: No, na to sem taky uz jednou koukal, jen me zarazila ta cena...
Re: Technická příručka
Zkusím to popsat, ale už je to docela dlouho, co jsem ji sundával, tak to nemusí uplně souhlasit!!!
Nejdřív sundáš ten plastovej díl, na kterým jsou vypínače (světel, výstražný a tak...) a to tak, že ze spoda něj povolíš 4 šroubky (na kříž. šroubovák) a pak ten díl od spodu odkloníš k sobě - vršek by měl vyskočit sám, je jen na západkách, jen ta slabá část nad přístrojovkou je za ní zasunutá, takže ji musíš vlastně vytáhnout směrem k sobě-nahoru!!! Když se tenhle plastovej díl budeš snažit spoza volantu dostat, zjistíš, že ho držej vodiče vypínačů!!! Stačí jenom odpojit takovej ten černej "kablík", kterej je zezadu nehoře na každým vypínači přichycenej takovým černým obdélníčkem (jsou to optický vodiče, který podsvětlují všechny vypínače pomocí jediný žárovky)!!! Ten jde snadno za ten "kablík" vycvaknout!!! Teď už jenom tahem a mýrným vykláním odpojíš konektory od vypínačů!!! Hlavně si ale nejdřív všimni, kterej konektor je na kerým vypínači!!! Já mám červenej na výstražnejch, vpravo od něj je žlutej a pak zelenej!!! Teď by ten plastovej díl palubovky měl jít ven!!! Teď si můžeš povolit volant, ale to taky můžeš až před samotným vyjmutím palubovky, aby tam nepřekážel!!! Ten uvolníš tak, že povolíš tuším 4 šroubky (nevím jaký, já tam nemám zřejmě originály, ale 2 z nich jsou s metrickým závitem) zespoda plastovýho krytu volantu, pak jde sundat spodní díl toho krytu!!! Teď se dostaneš ke 4 šroubům kotvících volant (2x 10 a 2x 13 klíč, tuším)!!! Když je povolíš (nezapomeň si pamatovat pořadí podložek), uvolní se volant, bude vyset jen na ose volantu (ta je na kloubu) a na elektroinstalaci, která je zase řešená konektory (asi 4), který tahem, popř. i jemným vykláním odpojíš!!! Pokud máš odšroubovanej volant, otevřel bych kapotu, vyndal rezervu a za ní vede šedej bovden (náhon na tachometr) z převodovky a ůstí v takový gumový prachovce, kterou snad ani nemusíš sundávat, prostě jenom za ten bovden zatáhneš a možná trochu vykloníš a měl by se odpojit od tachometru!!! Pokud bys tu prachovku sundal taky, tak po vyjmutí přístrojovky zevnitř vymáčkni i takovej plastovej kroužek, kterej je nacvaknutej na průchozím otvoru na ten náhon, a tu prachovku na bovdenu na ten kroužek nasaď (celý to při zpětný montáži po připojení náhonu na tacháč nacvakneš zpět), protože jinak bys tu prachovku spátky těžko navlíkal!!! Teď zevnitř můžeš povolit 4 šroubky (na křižák) a tahen k sobě vyjmout přístrojovku - nejdřív vršek, kterej je zaseknutej takovejma výčnělkama za palubovkou, kterou musíš v těch místech promáčknout nahoru, aby se to uvolnilo!!! Spodek přístrojovky je tam jenom usazenej, jde sám!!! Přístrojovka ale visí na třech nebo čtyřech konektorech, který samozřejmě musíš odpojit (jsou zajištěný západkama, kerý se musej zmáčknout)!!! S trochou šikovnosti jde přístrojovka ven i bez uvolnění volantu!!! Další věc, co se musí udělat je vyjmout plastovej rámeček, kterej je kolem radia, hodin, klimatizace:) , a tak...!!! Nejdřív musíš odstranit radio (jak, to bys měl vědět ty), pak popelník i s tim kastlíkem, ve kterým jezdí (ten je zajištěnej jen jednou západkou) a taky můsíš tahem k sobě "urvat" 3 knoflíky k ovládání ventilace-topení!!! Když prostrčíš ruku otvorem po popelníku, můžeš odpojit konektor od hodin (stejně jištěnej, jako konektory u přístrojovky) a 2 konektory od zapalovače a taky se dá odpojit podsvícení ovl. prvků ventilace-topení!!! Teď je to docela prd*l, protože ten rámeček je přichycenej 4ma, nebo 5ti západkama, přesně nevim, to holt musíš nahmatat a poradit si s tím, ale pokud si někdy hledal bod "G", tak by Ti to nemělo činit problémy:)!!! Mám pocit, že 2 západky jsou uplně nahoře rámečku (odkláněj se dolů), další je někde kolem zapalovače, možná na levo od něj, jedna je hned pod tím popelníkem (vyklání se nahoru) a možná je ještě jedna na pravo u popelníku!!! Pamatuj ale, že spodek rámečku je zase uloženej a zbytek nacvaknutej, takže nejdřív musí ven vršek rámečku!!! Jestli máš rámeček venku, je pod ním 2ma šroubkama (zápustný na křižák) připevněno ovládání topení!!! To samozřejmě povolit!!! A teď vrcholný okamžik večera: samotná palubovka!!! Když si vlezeš zpátky pod kapotu, tak za stěračovým motorkem by měla bejt desítka matka, která drží palubovku, aby ses k ní dostal, budeš muset povolit ten motorek na stěrače (2 osmyčky, nebo desítky šrouby na klíč), ale jde to i bez toho!!! Zhruba ve stejný ůrovni, ale uprostřed motor. prostoru (někde pod stěračem) je ještě jedna desítka matka a další se zkrejvá někde nad nádobkou na kapalinu do ostřikovačů!!! Tu nádobku duděš muset vyndat - to obnáší povolení desítky matky, odpojení konektoru a hadiček od motorku, kterej žene kapalinu do oněch hadiček!!! Bacha, pokud vyndáš celej motorek, tak Ti otvorem vzniklým vyteče veškerý obsah nádobky!!! Potom ještě bacha při vyndávání nádobky, která je vzadu usazena do gumovýho pouzdra, který je zasazeno do kastle!!! To pouzdro na některejch nádobkách tvoří zároveň i zátku (špunt) díry, která pod tím pouzdrem, nevim proč, je!!! Když prostrčíš ruku podél nádobky dozadu, tak to gumový pouzdro nahmatáš a můžeš se pokusit ho vyndat i z nádobkou - jde to!!! Setkal jsem se ale už i z nádobkou, která měla tu zátku samostatně, takže se ta nádobka dá vyndat i bez toho pouzdra (aniž by obsah nádoky vytekl!!! Když vyšroubuješ všechny tři matky od motoru, tak ještě 2 takový jsou v interiéru zespoda kastliku u spolujezdce!!! Dál jsou 2 šroubky (na křižák) v tom malým kastlíku u řidiče (jak je tam pojistková skříň)!!! K těm se docela blbě dostává!!! Já jsem to řešil tak, že jsem do hlavy šroubku nasadil křížovej bit, jedním palcem jsem ho tlačil do hlavy a druhou rukou jsem ho pomocí kombinaček povolil (a taxem to učinil i s tim druhym)!!! Potom by ještě jeden šroubeček měl bejt pod rádiem a ještě jeden kousek vlevo od něj (oba na kříž. se zápustnou...), je ale možný, že je tam jen jeden z nich, to už si moc nepamatuju!!! Už zbejvaj jenom poslední 2 šroubky (na křižák), zato však kyselý višně na dortu!!! Jsou uplně na bocích palubovky, vedle kastlíků, jsou blbě vidět (musíš mít otevřený dveře) a ještě hůř se povolujou!!! Chce to asi dlouhej šroubovák i když já to povoloval uplně normálním!!! Mám pocit, že to šlo líp, když jsem otevřel kastlíky!!! Jestli jsem na nic nezapomněl, tak by teď mohla jít palubovka ven!!!
Montáž palubovky zpět se provádí opačným způsobem, než demontáž (nečekaně), jen bych ji asi nejdřiv zajistil těma 3ma matkama od motoru a až pak ostatním spoj, matrošem!!! That's all!!! It's like for Idiots, isnt???
Nejdřív sundáš ten plastovej díl, na kterým jsou vypínače (světel, výstražný a tak...) a to tak, že ze spoda něj povolíš 4 šroubky (na kříž. šroubovák) a pak ten díl od spodu odkloníš k sobě - vršek by měl vyskočit sám, je jen na západkách, jen ta slabá část nad přístrojovkou je za ní zasunutá, takže ji musíš vlastně vytáhnout směrem k sobě-nahoru!!! Když se tenhle plastovej díl budeš snažit spoza volantu dostat, zjistíš, že ho držej vodiče vypínačů!!! Stačí jenom odpojit takovej ten černej "kablík", kterej je zezadu nehoře na každým vypínači přichycenej takovým černým obdélníčkem (jsou to optický vodiče, který podsvětlují všechny vypínače pomocí jediný žárovky)!!! Ten jde snadno za ten "kablík" vycvaknout!!! Teď už jenom tahem a mýrným vykláním odpojíš konektory od vypínačů!!! Hlavně si ale nejdřív všimni, kterej konektor je na kerým vypínači!!! Já mám červenej na výstražnejch, vpravo od něj je žlutej a pak zelenej!!! Teď by ten plastovej díl palubovky měl jít ven!!! Teď si můžeš povolit volant, ale to taky můžeš až před samotným vyjmutím palubovky, aby tam nepřekážel!!! Ten uvolníš tak, že povolíš tuším 4 šroubky (nevím jaký, já tam nemám zřejmě originály, ale 2 z nich jsou s metrickým závitem) zespoda plastovýho krytu volantu, pak jde sundat spodní díl toho krytu!!! Teď se dostaneš ke 4 šroubům kotvících volant (2x 10 a 2x 13 klíč, tuším)!!! Když je povolíš (nezapomeň si pamatovat pořadí podložek), uvolní se volant, bude vyset jen na ose volantu (ta je na kloubu) a na elektroinstalaci, která je zase řešená konektory (asi 4), který tahem, popř. i jemným vykláním odpojíš!!! Pokud máš odšroubovanej volant, otevřel bych kapotu, vyndal rezervu a za ní vede šedej bovden (náhon na tachometr) z převodovky a ůstí v takový gumový prachovce, kterou snad ani nemusíš sundávat, prostě jenom za ten bovden zatáhneš a možná trochu vykloníš a měl by se odpojit od tachometru!!! Pokud bys tu prachovku sundal taky, tak po vyjmutí přístrojovky zevnitř vymáčkni i takovej plastovej kroužek, kterej je nacvaknutej na průchozím otvoru na ten náhon, a tu prachovku na bovdenu na ten kroužek nasaď (celý to při zpětný montáži po připojení náhonu na tacháč nacvakneš zpět), protože jinak bys tu prachovku spátky těžko navlíkal!!! Teď zevnitř můžeš povolit 4 šroubky (na křižák) a tahen k sobě vyjmout přístrojovku - nejdřív vršek, kterej je zaseknutej takovejma výčnělkama za palubovkou, kterou musíš v těch místech promáčknout nahoru, aby se to uvolnilo!!! Spodek přístrojovky je tam jenom usazenej, jde sám!!! Přístrojovka ale visí na třech nebo čtyřech konektorech, který samozřejmě musíš odpojit (jsou zajištěný západkama, kerý se musej zmáčknout)!!! S trochou šikovnosti jde přístrojovka ven i bez uvolnění volantu!!! Další věc, co se musí udělat je vyjmout plastovej rámeček, kterej je kolem radia, hodin, klimatizace:) , a tak...!!! Nejdřív musíš odstranit radio (jak, to bys měl vědět ty), pak popelník i s tim kastlíkem, ve kterým jezdí (ten je zajištěnej jen jednou západkou) a taky můsíš tahem k sobě "urvat" 3 knoflíky k ovládání ventilace-topení!!! Když prostrčíš ruku otvorem po popelníku, můžeš odpojit konektor od hodin (stejně jištěnej, jako konektory u přístrojovky) a 2 konektory od zapalovače a taky se dá odpojit podsvícení ovl. prvků ventilace-topení!!! Teď je to docela prd*l, protože ten rámeček je přichycenej 4ma, nebo 5ti západkama, přesně nevim, to holt musíš nahmatat a poradit si s tím, ale pokud si někdy hledal bod "G", tak by Ti to nemělo činit problémy:)!!! Mám pocit, že 2 západky jsou uplně nahoře rámečku (odkláněj se dolů), další je někde kolem zapalovače, možná na levo od něj, jedna je hned pod tím popelníkem (vyklání se nahoru) a možná je ještě jedna na pravo u popelníku!!! Pamatuj ale, že spodek rámečku je zase uloženej a zbytek nacvaknutej, takže nejdřív musí ven vršek rámečku!!! Jestli máš rámeček venku, je pod ním 2ma šroubkama (zápustný na křižák) připevněno ovládání topení!!! To samozřejmě povolit!!! A teď vrcholný okamžik večera: samotná palubovka!!! Když si vlezeš zpátky pod kapotu, tak za stěračovým motorkem by měla bejt desítka matka, která drží palubovku, aby ses k ní dostal, budeš muset povolit ten motorek na stěrače (2 osmyčky, nebo desítky šrouby na klíč), ale jde to i bez toho!!! Zhruba ve stejný ůrovni, ale uprostřed motor. prostoru (někde pod stěračem) je ještě jedna desítka matka a další se zkrejvá někde nad nádobkou na kapalinu do ostřikovačů!!! Tu nádobku duděš muset vyndat - to obnáší povolení desítky matky, odpojení konektoru a hadiček od motorku, kterej žene kapalinu do oněch hadiček!!! Bacha, pokud vyndáš celej motorek, tak Ti otvorem vzniklým vyteče veškerý obsah nádobky!!! Potom ještě bacha při vyndávání nádobky, která je vzadu usazena do gumovýho pouzdra, který je zasazeno do kastle!!! To pouzdro na některejch nádobkách tvoří zároveň i zátku (špunt) díry, která pod tím pouzdrem, nevim proč, je!!! Když prostrčíš ruku podél nádobky dozadu, tak to gumový pouzdro nahmatáš a můžeš se pokusit ho vyndat i z nádobkou - jde to!!! Setkal jsem se ale už i z nádobkou, která měla tu zátku samostatně, takže se ta nádobka dá vyndat i bez toho pouzdra (aniž by obsah nádoky vytekl!!! Když vyšroubuješ všechny tři matky od motoru, tak ještě 2 takový jsou v interiéru zespoda kastliku u spolujezdce!!! Dál jsou 2 šroubky (na křižák) v tom malým kastlíku u řidiče (jak je tam pojistková skříň)!!! K těm se docela blbě dostává!!! Já jsem to řešil tak, že jsem do hlavy šroubku nasadil křížovej bit, jedním palcem jsem ho tlačil do hlavy a druhou rukou jsem ho pomocí kombinaček povolil (a taxem to učinil i s tim druhym)!!! Potom by ještě jeden šroubeček měl bejt pod rádiem a ještě jeden kousek vlevo od něj (oba na kříž. se zápustnou...), je ale možný, že je tam jen jeden z nich, to už si moc nepamatuju!!! Už zbejvaj jenom poslední 2 šroubky (na křižák), zato však kyselý višně na dortu!!! Jsou uplně na bocích palubovky, vedle kastlíků, jsou blbě vidět (musíš mít otevřený dveře) a ještě hůř se povolujou!!! Chce to asi dlouhej šroubovák i když já to povoloval uplně normálním!!! Mám pocit, že to šlo líp, když jsem otevřel kastlíky!!! Jestli jsem na nic nezapomněl, tak by teď mohla jít palubovka ven!!!
Montáž palubovky zpět se provádí opačným způsobem, než demontáž (nečekaně), jen bych ji asi nejdřiv zajistil těma 3ma matkama od motoru a až pak ostatním spoj, matrošem!!! That's all!!! It's like for Idiots, isnt???
$
Re: Technická příručka
JamesT: Dik moc, hodne mi to pomuze.