trubky na sport.filtr

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
GTE
Příspěvky: 51
Registrován: 26 črc 2004 10:28
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

trubky na sport.filtr

Příspěvek od GTE »

Nevíte, kde sehnat trubky na sportovní filtr? Potřebuju prodloužit abych ten filtr dal jinde.
Renault 5 GTE, Alfa Romeo 156 2.4 JTD

Uživatelský avatar
Vecernicek
Příspěvky: 982
Registrován: 29 říj 2005 09:54
Bydliště: Btrnio
Kontaktovat uživatele:

Re: trubky na sport.filtr

Příspěvek od Vecernicek »

Čím větší délka od sání tím hůř...bude ti pak k něčemu ten sportovní filtr?
VW Golf 2♂ 1,8 8V 66kW/90PS/5250 137Nm/3000
Seat Toledo Magnus ♂ 1,9 8V TDI 66kW/90PS/4000 202Nm/1900
And PRV

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: trubky na sport.filtr

Příspěvek od JonnY »

a k comu mu bude sportovy ultra racing filter aj z kratkym?
a v com je ta desna nevyhoda?

Uživatelský avatar
Kolegáček
Příspěvky: 445
Registrován: 21 kvě 2004 09:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: trubky na sport.filtr

Příspěvek od Kolegáček »

CARTECH Tuning CENTRUM
www.cartechgroup.cz Vše co potřebujete pro váší káru

Alfa Romeo 155 Q4 :)
Škoda Octavia 1,9Tdi 4x4

Uživatelský avatar
GTE
Příspěvky: 51
Registrován: 26 črc 2004 10:28
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: trubky na sport.filtr

Příspěvek od GTE »

Vecernicek píše:Čím větší délka od sání tím hůř...bude ti pak k něčemu ten sportovní filtr?
Potřebuju jen kousek. Nebude to po obvodu celého motoru :D
Renault 5 GTE, Alfa Romeo 156 2.4 JTD

Uživatelský avatar
GTE
Příspěvky: 51
Registrován: 26 črc 2004 10:28
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GTE »

Tady je foto jak to mám teď. Potřebuji to "prodloužit" a dát to od té hadice.

Obrázek
Renault 5 GTE, Alfa Romeo 156 2.4 JTD

Uživatelský avatar
Lukaash
Příspěvky: 843
Registrován: 21 dub 2005 13:05
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: trubky na sport.filtr

Příspěvek od Lukaash »

jakej potrebujes prumer? asi bych vystrachal kus AK trubky...

Uživatelský avatar
FD_Ondra
Příspěvky: 161
Registrován: 02 zář 2005 11:15
Bydliště: Sezimovo Ústí I.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od FD_Ondra »

GTE píše:Tady je foto jak to mám teď. Potřebuji to "prodloužit" a dát to od té hadice.
Psal jsem ti SZ. Ale při pohledu na tu fotku mě napadá jiný řešení jestli ti jde jen o vzdálenost od té trubky k chladiči (cápu to tak správně ne?) sežeň si jen malinkej kousek trubky o vnitřním průměru toho sání, dva stahovací kroužky, sání rozřízni v půlce a pootoč ho nat ten bowden nebo co ti to tam jde nad filtrem nebo tam není místo??
Naposledy upravil(a) FD_Ondra dne 27 dub 2006 13:09, celkem upraveno 1 x.
Renault Clio '99 RSi | "Cléopatre" :evil:
Renault Laguna II 1.8i 16V | manželčin rodinný kočár :)

FD-CustomStyle.cz - Elektronický Obchod

Uživatelský avatar
GTE
Příspěvky: 51
Registrován: 26 črc 2004 10:28
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: trubky na sport.filtr

Příspěvek od GTE »

Lukaash píše:jakej potrebujes prumer? asi bych vystrachal kus AK trubky...
Teď přesně z hlavy nevím, ale odpoledne to zmeřím. Myslím, že jak jsem kupoval ten filtr, tak měl průměr 60mm, ale nevím to jistě.
Renault 5 GTE, Alfa Romeo 156 2.4 JTD

Uživatelský avatar
Lukaash
Příspěvky: 843
Registrován: 21 dub 2005 13:05
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: trubky na sport.filtr

Příspěvek od Lukaash »

budu mit 60,3x1,6mm

samozrejme jsem myslel taky jen kousek rovny trubky, naspojkovat hadicema a hotovo...

Uživatelský avatar
GTE
Příspěvky: 51
Registrován: 26 črc 2004 10:28
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GTE »

FD_Ondra píše:
GTE píše:Tady je foto jak to mám teď. Potřebuji to "prodloužit" a dát to od té hadice.
Psal jsem ti SZ. Ale při pohledu na tu fotku mě napadá jiný řešení jestli ti jde jen o vzdálenost od té trubky k chladiči (cápu to tak správně ne?) sežeň si jen malinkej kousek trubky o vnitřním průměru toho sání, dva stahovací kroužky, sání rozřízni v půlce a pootoč ho nat ten bowden nebo co ti to tam jde nad filtrem nebo tam není místo??
Včera jsem s tím už pootočil a mám to nad. Právě to potřebuju nadstavit, protože mám díru v kapotě a když to prodloužím tak půjde vzduch přímo na filtr. Takže jestli to dobře chápu: změřit vnitřní průměř sání, prodloužit trubkou (stáhnout) a na tu trubku hodit filtr (chci kupovat nový).
Renault 5 GTE, Alfa Romeo 156 2.4 JTD

Uživatelský avatar
Tipo
Příspěvky: 233
Registrován: 03 lis 2005 12:52
Bydliště: Brno

Příspěvek od Tipo »

Sory že zasahuji do tohodle tématu,ale potřebuji taky podobnou radu.
Mám spor.filtr v origo boxu.Chci tam nahnat studenější vzduch.Co si myslíte o tom že bych vyřízl otvor do předního spojleru,a od tam dal trubku až k boxu.Bylo by to lepší,změnilo by se něco?

Uživatelský avatar
GTE
Příspěvky: 51
Registrován: 26 črc 2004 10:28
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GTE »

Tak už jsem to změřil. Jsem se s tím průměrem nějak sekl :D Vnitřní průměr sání je 70mm a filtr je 75mm.
Renault 5 GTE, Alfa Romeo 156 2.4 JTD

Uživatelský avatar
Lukaash
Příspěvky: 843
Registrován: 21 dub 2005 13:05
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: trubky na sport.filtr

Příspěvek od Lukaash »

po necem se podivam, jaka ma byt delka?

Uživatelský avatar
GTE
Příspěvky: 51
Registrován: 26 črc 2004 10:28
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: trubky na sport.filtr

Příspěvek od GTE »

Lukaash píše:po necem se podivam, jaka ma byt delka?
Já sám nevím. Ale fakt kousek. Však jsi viděl na obrázku. Ty máš 70 mm? To je nerez?
Renault 5 GTE, Alfa Romeo 156 2.4 JTD

Uživatelský avatar
FD_Ondra
Příspěvky: 161
Registrován: 02 zář 2005 11:15
Bydliště: Sezimovo Ústí I.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od FD_Ondra »

GTE píše:
FD_Ondra píše:
GTE píše:Tady je foto jak to mám teď. Potřebuji to "prodloužit" a dát to od té hadice.
Psal jsem ti SZ. Ale při pohledu na tu fotku mě napadá jiný řešení jestli ti jde jen o vzdálenost od té trubky k chladiči (cápu to tak správně ne?) sežeň si jen malinkej kousek trubky o vnitřním průměru toho sání, dva stahovací kroužky, sání rozřízni v půlce a pootoč ho nat ten bowden nebo co ti to tam jde nad filtrem nebo tam není místo??
Včera jsem s tím už pootočil a mám to nad. Právě to potřebuju nadstavit, protože mám díru v kapotě a když to prodloužím tak půjde vzduch přímo na filtr. Takže jestli to dobře chápu: změřit vnitřní průměř sání, prodloužit trubkou (stáhnout) a na tu trubku hodit filtr (chci kupovat nový).
Myslel jsem to rozříznout za ohybem kvůli pootočení, jestli to máš takhle, tak jedině nastavit nějakou tou trubkou... :oops:
Renault Clio '99 RSi | "Cléopatre" :evil:
Renault Laguna II 1.8i 16V | manželčin rodinný kočár :)

FD-CustomStyle.cz - Elektronický Obchod

Uživatelský avatar
GTE
Příspěvky: 51
Registrován: 26 črc 2004 10:28
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GTE »

Tak jsem sháněl nějakou tu 70mm trubku na to prodloužení a našel jsem 67.5 mm. Myslíte, že to je velký rozdíl?
Renault 5 GTE, Alfa Romeo 156 2.4 JTD

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: trubky na sport.filtr

Příspěvek od Idaho »

Vecernicek píše:Čím větší délka od sání tím hůř...bude ti pak k něčemu ten sportovní filtr?
takhle jak to říkáš je to pěkná hovadina, proč by jinak automobilky experimentovali s proměnlivou délkou sání a podobně??
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Pinky
Příspěvky: 740
Registrován: 29 pro 2005 13:17
Bydliště: P-Z

Příspěvek od Pinky »

v posledním AaT je reklama na nějaky trubky,velkej vyběr tvaru,pruměru a delek,i barev...
Myslim že rieger ale ceny nevim

Šíša
Příspěvky: 180
Registrován: 23 srp 2005 23:35

Re: trubky na sport.filtr

Příspěvek od Šíša »

Idaho píše:
Vecernicek píše:Čím větší délka od sání tím hůř...bude ti pak k něčemu ten sportovní filtr?
takhle jak to říkáš je to pěkná hovadina, proč by jinak automobilky experimentovali s proměnlivou délkou sání a podobně??
Jj, nejsem si jist, ale někde jsem početl, že co je za klapkou ven je už jedno, tak asi tak

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: trubky na sport.filtr

Příspěvek od Idaho »

šíša kdepak.. na délce sání závisí točivý moment a mylsím že i výkon ( tím si nejsme jistej ) ve vyšších nebo nižších otáčkách .. experimentovalas tím jeden ča sHOnda, v sání byl klapka co měla dvě polohy a tím přepínala mezi dlouhým a krátkým sáním. další funkci samozřejmě plní rezonátory v sání atd... určitě neplatí že krátké = nejlepší, záleží napoužití a co od toho čekáš..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Re: trubky na sport.filtr

Příspěvek od honza 2.0 16v »

Idaho píše:šíša kdepak.. na délce sání závisí točivý moment a mylsím že i výkon ( tím si nejsme jistej ) ve vyšších nebo nižších otáčkách .. experimentovalas tím jeden ča sHOnda, v sání byl klapka co měla dvě polohy a tím přepínala mezi dlouhým a krátkým sáním. další funkci samozřejmě plní rezonátory v sání atd... určitě neplatí že krátké = nejlepší, záleží napoužití a co od toho čekáš..
souhlas...

ještě dodám že mě se osvědčila původní délka sání od filtru po klapku a zbytek před filtrem vyházenej (cca 1m různejc hadic zatček atd..)

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: trubky na sport.filtr

Příspěvek od Idaho »

Zkusím to najít, je to už dlouho co jsem to porlejzal ated si nejsem jistej, zda je ta řídící klapka před nebo za klapkou sání ( kterou větev vlastne prodlužuje ) - Každopádne CD7 měla něco podobného ale byl to rezonátor v sání, kde byla podtlaková membrána, která proudícímu vzduchu při určitých otáčkách ( tlaku v sacím potrubí ) zpřístupnila a "otevřela" část s rezonátorem. Mělo to sloužit k ".. vyhlazení a optimalizaci rázů v sacím potrubí a napomáhat lepšímu airflow.." - citace z EN manuálu - možná to jen blbě překládám..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: trubky na sport.filtr

Příspěvek od Idaho »

ještě mne napdalo nemáte někdo schéma VIS ?, nějak ho nemohu najít :(
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Šíša
Příspěvky: 180
Registrován: 23 srp 2005 23:35

Re: trubky na sport.filtr

Příspěvek od Šíša »

Idaho píše:šíša kdepak.. na délce sání závisí točivý moment a mylsím že i výkon ( tím si nejsme jistej ) ve vyšších nebo nižších otáčkách .. experimentovalas tím jeden ča sHOnda, v sání byl klapka co měla dvě polohy a tím přepínala mezi dlouhým a krátkým sáním. další funkci samozřejmě plní rezonátory v sání atd... určitě neplatí že krátké = nejlepší, záleží napoužití a co od toho čekáš..
Jj s tím souhlas. Vím, že záleží na délce, ale myslel jsem si, že se to týká délky sání na motoru, tj klapka <-> motor a né airbox<->klapka<->motor Pakliže se do toho bere i to sání od klapky k airboxu, tak proč tam dávaj ty hruzné hadice se všelijakejma vlnovkama/žebrama a pod(chápu kvůli zpevnění např, ale taky to musí dělat slušné turbulence)?

Šíša
Příspěvky: 180
Registrován: 23 srp 2005 23:35

Re: trubky na sport.filtr

Příspěvek od Šíša »

Idaho píše:Zkusím to najít, je to už dlouho co jsem to porlejzal ated si nejsem jistej, zda je ta řídící klapka před nebo za klapkou sání ( kterou větev vlastne prodlužuje ) - Každopádne CD7 měla něco podobného ale byl to rezonátor v sání, kde byla podtlaková membrána, která proudícímu vzduchu při určitých otáčkách ( tlaku v sacím potrubí ) zpřístupnila a "otevřela" část s rezonátorem. Mělo to sloužit k ".. vyhlazení a optimalizaci rázů v sacím potrubí a napomáhat lepšímu airflow.." - citace z EN manuálu - možná to jen blbě překládám..
JJ s tím souhlas. Právě to jsem si myslel, že se jedná o proměnou délku těch "parohů" co jsou na motoru. Že tam je nějaká klapka, co to pustí jinudy, když je třeba a prodlouží/zkrátí sání. Přece jen se některé výkonové varianty motoru liší sáním "kovovým", plast(airbox) je třeba stejnej. A taky přece sání musí být spočteno na milimetry(né li méně) a to u hadic k airboxu moc nejde, né? Takže mě právě zarazilo, že by se do toho měla počítat i délka těch plastů... :shock:

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: trubky na sport.filtr

Příspěvek od Idaho »

Šíša :právě myslím že ty ruzné prodloužení a rezonátory mají ty vibrace - rázy - v tom potrubí vyhladit ...

ted prolejzím systém T-Vis ( toyota ) a koukám jak blázen - má to už stará MKIII v NA verzi - moje 7MGE . přitom ve specifikacích jsem to nikdy nenašel :)

Btw jinak proměnlivá délka sání o které jsme mluvil souvisí skutečně v systému klapka- motor..
Nemám to podložené grafy a ničím, jen mou zkušeností, ael konkrétne u CD7 po nahrazení puvodního vedení Filtr - klapak , obyč trubkou o stejném pruměru i délce došlo ke zhorčšní jízdních vlastností.. ztrácela výkon ve vyšších otáčkách ( 6,5tis RPM + ) po vrácení do puvodního stavu ( s rezonátory na potrubí ) to jelo zase výborně..

bude záležet jaký motor a jak to měl řešenoo předtím, myslím že u "slabých" moturku to nebude hrát nijak velkou roli, naopak u výkonějších aplikací by to roli hrát mohlo, al echtělo by to vyjádření někoho povolanějšího..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: trubky na sport.filtr

Příspěvek od Idaho »

Šíša píše:
Idaho píše:Zkusím to najít, je to už dlouho co jsem to porlejzal ated si nejsem jistej, zda je ta řídící klapka před nebo za klapkou sání ( kterou větev vlastne prodlužuje ) - Každopádne CD7 měla něco podobného ale byl to rezonátor v sání, kde byla podtlaková membrána, která proudícímu vzduchu při určitých otáčkách ( tlaku v sacím potrubí ) zpřístupnila a "otevřela" část s rezonátorem. Mělo to sloužit k ".. vyhlazení a optimalizaci rázů v sacím potrubí a napomáhat lepšímu airflow.." - citace z EN manuálu - možná to jen blbě překládám..
JJ s tím souhlas. Právě to jsem si myslel, že se jedná o proměnou délku těch "parohů" co jsou na motoru. Že tam je nějaká klapka, co to pustí jinudy, když je třeba a prodlouží/zkrátí sání. Přece jen se některé výkonové varianty motoru liší sáním "kovovým", plast(airbox) je třeba stejnej. A taky přece sání musí být spočteno na milimetry(né li méně) a to u hadic k airboxu moc nejde, né? Takže mě právě zarazilo, že by se do toho měla počítat i délka těch plastů... :shock:
toto měnilo délku práve před klapkou.. mezi filtrem a klapkou.. porot si to pletu..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
dynomax
Příspěvky: 236
Registrován: 13 led 2005 03:16
Bydliště: OSTRAVA
Kontaktovat uživatele:

Re: trubky na sport.filtr

Příspěvek od dynomax »

vetsinu trubek mame primo skladem, je to zde vcetne vsech spojek : http://www.sportovniautodoplnky.cz/stor ... tmentID=21
www.sportovniautodoplnky.cz - prodej sportovních autodoplňků, dovoz tuningových dílů z USA

Uživatelský avatar
GTE
Příspěvky: 51
Registrován: 26 črc 2004 10:28
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: trubky na sport.filtr

Příspěvek od GTE »

dynomax píše:vetsinu trubek mame primo skladem, je to zde vcetne vsech spojek : http://www.sportovniautodoplnky.cz/stor ... tmentID=21
Právě jsem se tam díval, ale nemáte průměr 70mm? Jen 67.5mm a nevím jestli by to nevadilo, když vnitřní průměr sání mám 70mm.
Renault 5 GTE, Alfa Romeo 156 2.4 JTD

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“