Přestavba - 1.4i za 1.6 16V

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Termik
Příspěvky: 1002
Registrován: 21 srp 2005 19:13

Přestavba - 1.4i za 1.6 16V

Příspěvek od Termik »

Chci předělat svojí Corsu, resp. její motorizaci. Mám tam 1.4 a chci tam dát 1.6 16V ze Sport verze...

Budu se tady postupně ptát a prosím nepište sem úplné OT, myslím to vážně. Dík 8)


Dotaz

č.1) můžu nechat původní převodovku?
č.2) můžu nechat původní elektriku? Ecu nepočítám, ta se musí vyměnit.
BMW...V8...

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba - 1.4i za 1.6 16V

Příspěvek od PJ »

No převodovka zalezi jak je odstupnovana, treba nebude potreba. Jinak elektrika asi jo, ale to by chtelo zjistit jestli to nema stejnou.
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Termik
Příspěvky: 1002
Registrován: 21 srp 2005 19:13

Re: Přestavba - 1.4i za 1.6 16V

Příspěvek od Termik »

PJ píše:No převodovka zalezi jak je odstupnovana, treba nebude potreba. Jinak elektrika asi jo, ale to by chtelo zjistit jestli to nema stejnou.
nerad bych aby se mi rozskočila, ten motor bude mít skoro dvojnásobný výkon :D ..
BMW...V8...

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba - 1.4i za 1.6 16V

Příspěvek od PJ »

Termik: to je pravda, tak to bych asi neriskoval
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NeviM »

jestli to ma dvojnasobnej vykon tak to bude mit taky jiny poloosy, mozna brzdy.. nechci bejt moc pesimista, ale z ty elektriky se asi jeste pekne poseres, i kdyz corsu neznam, treba to bude jednoduchy, ale moc tomu neverim :( a ten motor mas samotnej, nebo s celym autem? jestli s autem, tak by mozna jeste stalo zato zvazit jestli by nebylo jednodussi prehodit vsechny lepsi veci z tvy corsy na tu 1.6 (teda krome laku, ten asi neprehodis:)
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Termik
Příspěvky: 1002
Registrován: 21 srp 2005 19:13

Příspěvek od Termik »

NeviM píše:jestli to ma dvojnasobnej vykon tak to bude mit taky jiny poloosy, mozna brzdy.. nechci bejt moc pesimista, ale z ty elektriky se asi jeste pekne poseres, i kdyz corsu neznam, treba to bude jednoduchy, ale moc tomu neverim :( a ten motor mas samotnej, nebo s celym autem? jestli s autem, tak by mozna jeste stalo zato zvazit jestli by nebylo jednodussi prehodit vsechny lepsi veci z tvy corsy na tu 1.6 (teda krome laku, ten asi neprehodis:)
Poloosy mozna, to nevim. Brzdy jsou stejne jako mam ja. Elektrika by takovy problem byt nemusel, "tolik" tam toho zase neni. Zatim to nemam vubec, davam dohromady co budu potrebovat a na co se mam pripravit.... Prehazovat veci na 1.6 v zadnem pripade, ta moje kastle je skoro 100% :wink: .
BMW...V8...

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NeviM »

to sem si presne myslel, ze se ti nebude libit ta "rada" prehodit svoje veci na 1.6 :wink: ty poloosy budou jiny na 99procent, jinak preju mnoho zdaru a malo komplikaci :)
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Termik
Příspěvky: 1002
Registrován: 21 srp 2005 19:13

Příspěvek od Termik »

NeviM píše:to sem si presne myslel, ze se ti nebude libit ta "rada" prehodit svoje veci na 1.6 :wink: ty poloosy budou jiny na 99procent, jinak preju mnoho zdaru a malo komplikaci :)
heh, tak to tedá dík :ufo:
BMW...V8...

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba - 1.4i za 1.6 16V

Příspěvek od PJ »

Termik: asi te zklamu, ale brzdy stejny nejsou. Ted sem koukal do autodilu a ty mas 235,75mm (nebo 240mm) bud vetrany nebo ne podle modelu a 1,6 ma 256mm vetrany. Jenom zadni bubny sou stejny a třmeny možná. pak sou jiný přední pružiny, ale tlumiče stejny. Poloosy sou taky stejny.
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
Žigi
Příspěvky: 278
Registrován: 01 pro 2005 17:06
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žigi »

Vím že nechceš OT...ale povolí dovozce přestavbu?
Mini Cooper 1,3 SPi & Mini Cooper S
+ some daily cars

Termik
Příspěvky: 1002
Registrován: 21 srp 2005 19:13

Příspěvek od Termik »

Žigi píše:Vím že nechceš OT...ale povolí dovozce přestavbu?
To teda nevim ( :?: ) ale pokud dám kryt na motor tak nikdo nic ani nepozná (samozřejmě s menší známostí na technické) .. Ty motory jsou si HODNĚ podobné. 8)
BMW...V8...

Termik
Příspěvky: 1002
Registrován: 21 srp 2005 19:13

Re: Přestavba - 1.4i za 1.6 16V

Příspěvek od Termik »

PJ píše:Termik: asi te zklamu, ale brzdy stejny nejsou. Ted sem koukal do autodilu a ty mas 235,75mm (nebo 240mm) bud vetrany nebo ne podle modelu a 1,6 ma 256mm vetrany. Jenom zadni bubny sou stejny a třmeny možná. pak sou jiný přední pružiny, ale tlumiče stejny. Poloosy sou taky stejny.
tak to je super 8) .. tlumiče + pružiny chci vyměnit tak i tak a ty přední brzdy už nebudou (snad) problém. Zadní bubny se budou delat pristi tyden.. Ty poloosy mě těší! :idea: :idea:
Ale potřeboval bych mít srovnání motoru 1.4 a 1.6 16V kvuli uchyceni.

:)
BMW...V8...

Termik
Příspěvky: 1002
Registrován: 21 srp 2005 19:13

Příspěvek od Termik »

...a kdo už má nějakou tu zkušenost s výměnou podobných motorů tak bych poprosil o zkušenosti a možné problémy.. Když na to příjde tak budu mít k dispozici celý 1.4 motor jako zdroj náhradních dílů, byť nevím jestli to využiju... Bude to moje první velká přestavba tak mějte pochopení... 8)
BMW...V8...

Uživatelský avatar
CharlitoCZ
Příspěvky: 364
Registrován: 11 čer 2005 21:21
Bydliště: Praha Věk: 14
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba - 1.4i za 1.6 16V

Příspěvek od CharlitoCZ »

hele a neni lepší než se tachle patlat po pár koních a prosolenejch penězích tam dát radši něco co má opravdu nějakej výkon?
BMW 320i Saloon 110kW/190Nm Obrázek
hledam spolubydlici (holku), info na sz/mejlu

Bordel
Moderátor
Příspěvky: 3887
Registrován: 20 čer 2004 16:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bordel »

Termik píše:
NeviM píše:jestli to ma dvojnasobnej vykon tak to bude mit taky jiny poloosy, mozna brzdy.. nechci bejt moc pesimista, ale z ty elektriky se asi jeste pekne poseres, i kdyz corsu neznam, treba to bude jednoduchy, ale moc tomu neverim :( a ten motor mas samotnej, nebo s celym autem? jestli s autem, tak by mozna jeste stalo zato zvazit jestli by nebylo jednodussi prehodit vsechny lepsi veci z tvy corsy na tu 1.6 (teda krome laku, ten asi neprehodis:)
Poloosy mozna, to nevim. Brzdy jsou stejne jako mam ja. Elektrika by takovy problem byt nemusel, "tolik" tam toho zase neni. Zatim to nemam vubec, davam dohromady co budu potrebovat a na co se mam pripravit.... Prehazovat veci na 1.6 v zadnem pripade, ta moje kastle je skoro 100% :wink: .
brzy asi stejny nebudou, pokud jsou jedny pro polovicni vykon :D
http://www.odtahnito.cz <<< Půjčovna odtahového speciálu, stačí řidičák sk. B. Nejlevnější způsob převozu vozu svépomocí. Praha, ČR i zahraničí.

Termik
Příspěvky: 1002
Registrován: 21 srp 2005 19:13

Příspěvek od Termik »

Danecek píše:
Termik píše:
NeviM píše:jestli to ma dvojnasobnej vykon tak to bude mit taky jiny poloosy, mozna brzdy.. nechci bejt moc pesimista, ale z ty elektriky se asi jeste pekne poseres, i kdyz corsu neznam, treba to bude jednoduchy, ale moc tomu neverim :( a ten motor mas samotnej, nebo s celym autem? jestli s autem, tak by mozna jeste stalo zato zvazit jestli by nebylo jednodussi prehodit vsechny lepsi veci z tvy corsy na tu 1.6 (teda krome laku, ten asi neprehodis:)
Poloosy mozna, to nevim. Brzdy jsou stejne jako mam ja. Elektrika by takovy problem byt nemusel, "tolik" tam toho zase neni. Zatim to nemam vubec, davam dohromady co budu potrebovat a na co se mam pripravit.... Prehazovat veci na 1.6 v zadnem pripade, ta moje kastle je skoro 100% :wink: .
brzy asi stejny nebudou, pokud jsou jedny pro polovicni vykon :D
ty zadní si myslim určitě.... i teď brzdí jako blázen (na to že to jsou bubny) :) ..

to CharlitoCZ: rozhodně chci tento motor. Mám pro to několik důvodu. 1) budu mít náhradní díly v garáži, 2) projdu technickou, 3) ten motor stojí "málo", pár koní?? Sériových 105 koní na 850kg mi přijde slušný... nechci žádnou raketu, chci jen aby to "trochu" jelo a moc nežralo... :wink:
BMW...V8...

Uživatelský avatar
FD_Ondra
Příspěvky: 161
Registrován: 02 zář 2005 11:15
Bydliště: Sezimovo Ústí I.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od FD_Ondra »

Termiku, nevyšlo by tě levnějš koupit rovnou kostru 1.6i 16V? Nevím teda jak se pohybujou, ale než měnit všechno kromě kastle, tak radši asi jiný auto a tohle nechat na díly ne? :roll: Ale možná plácám nesmysly, nevím jak se oply pohybujou cenově jak díly...
Renault Clio '99 RSi | "Cléopatre" :evil:
Renault Laguna II 1.8i 16V | manželčin rodinný kočár :)

FD-CustomStyle.cz - Elektronický Obchod

Termik
Příspěvky: 1002
Registrován: 21 srp 2005 19:13

Příspěvek od Termik »

FD_Ondra píše:Termiku, nevyšlo by tě levnějš koupit rovnou kostru 1.6i 16V? Nevím teda jak se pohybujou, ale než měnit všechno kromě kastle, tak radši asi jiný auto a tohle nechat na díly ne? :roll: Ale možná plácám nesmysly, nevím jak se oply pohybujou cenově jak díly...
Ten motor seženeš pod 10 000 komplet, to si myslím stačí.. a tolik věcí se prohazovat ani nemusí.
BMW...V8...

Uživatelský avatar
FD_Ondra
Příspěvky: 161
Registrován: 02 zář 2005 11:15
Bydliště: Sezimovo Ústí I.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od FD_Ondra »

Termik píše:
FD_Ondra píše:Termiku, nevyšlo by tě levnějš koupit rovnou kostru 1.6i 16V? Nevím teda jak se pohybujou, ale než měnit všechno kromě kastle, tak radši asi jiný auto a tohle nechat na díly ne? :roll: Ale možná plácám nesmysly, nevím jak se oply pohybujou cenově jak díly...
Ten motor seženeš pod 10 000 komplet, to si myslím stačí.. a tolik věcí se prohazovat ani nemusí.
To asi ne, ale řekl bych že ta zmiňovaná elektrika tě pozlobí (pokud jsem teda nepřehlídnul zmínku o tom že je stejná)... Mě stačilo rozplejtat svazky v kabině auta a zbavovt se přebytečných kil kabeláže... Docela "zábava"... :roll: Ale rozmlouvat ti to nebudu, jestli do toho chceš jít tak jedině fandím 8)
Renault Clio '99 RSi | "Cléopatre" :evil:
Renault Laguna II 1.8i 16V | manželčin rodinný kočár :)

FD-CustomStyle.cz - Elektronický Obchod

Uživatelský avatar
Laky
Příspěvky: 404
Registrován: 27 bře 2005 23:09
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba - 1.4i za 1.6 16V

Příspěvek od Laky »

Termik: tak ti preju fakt mooc mooc stesti ver, ze je sakra potreba :). Ja uz mam podobnou splaseninu za sebou s tim rozdilem ze fabie je na elektriku neco tfuuuj horsi jak Oktavie napriklad. Ale snad to u tebe bude ok. Tyhle veci jako brzdy, podvozek, uchyceni, poloosy sou treba ten nejmensi problem si myslim, az narazis na problemy stim co ti svechno nepude v elektrice tak se treba budes nebo nebudes divit. Proto uz zhanej nekoho kdo se ti vyzna v corsa elektrice, nejlepe nekoho kdo primo dela u Opelu a treba od nich sezen planky zapojeni elektriky a dojednej si nekde diagnostiku bude potreba.
Fabia=68kW 1.4 16V@engine by Seat // Renault Laguna II r.v. 2004 110kW/150PS/320Nm
http://www.xparfemy.cz
http://www.xhardware.cz
http://www.xparby.cz

Termik
Příspěvky: 1002
Registrován: 21 srp 2005 19:13

Příspěvek od Termik »

Chlapi díkec :idea: ... Určo ještě něco vymyslím a zeptám se :) .. Budu to vyměňovat s kámošem co má zkušenost s výměnou motoru v Peugeotu 205 GTi tak to snad bude k něčemu dobrý :pray: ..


A když už jsme u té elektriky... Byl by tu někdo kdo by ji mohl sehnat? 8)
BMW...V8...

Uživatelský avatar
Boháček
Příspěvky: 406
Registrován: 24 kvě 2005 00:00

Příspěvek od Boháček »

Termik píše:... nechci žádnou raketu, chci jen aby to "trochu" jelo a moc nežralo... :wink:
motor X16XEL ?
ten žere sice přiměřeně - kolem 9ltr , ale taky žere olej a proto se většinou vyhazujou....
tak by tomu odpovídala i ta cena.
až ho budeš kupovat zkus z něj vytočit svíčky, jestli vůbec půjdou, koukni jestli nejsou zaplavený olejem a jak vypadá gufero kliky pod rozvodovým kolem.
no a pak jen zaslepit EGR a nějak vymyslet kam do Corsy schovat to elektrické "turbo" které se k tomuhle modelu instalovalo
vzdělání není zárukou inteligence

YANEK
Moderátor
Příspěvky: 4134
Registrován: 12 úno 2004 21:09
Bydliště: Mindžapůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YANEK »

:D no tak to už bych radši dal 18.16v než tuhle mrdku motor ty 1.6 16v sou dosti nahovino ale skus erika na oplech ten má taky tenhle motor mám pocit :wink:
:silly:Obrázek
www.astra-g.cz BAD TOYS FOR FAT BOYS
www.cartechgroup.cz Vše pro vaší káru
www.autovit.cz Servis vozidel opel

Termik
Příspěvky: 1002
Registrován: 21 srp 2005 19:13

Příspěvek od Termik »

Ok, mám ještě dost času si ten motor rozmyslet. Ale chci aby to šlo nějak trochu "zamaskovat"... Chci s tim normálně jezdit - tudíž TECHNICKÁ & POLICIE ... Chápete... :) .... na technický sice projde ledacos, ale zase mají určité meze.... Mno snad to chápete :?:
BMW...V8...

Uživatelský avatar
Ivan
Administrátor
Příspěvky: 3794
Registrován: 04 úno 2004 09:41
Bydliště: Brno-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan »

Když už se pouštíš do takové přestavby, tak mám obavu, že je to práce k ničemu. Nahradit motor 1,4 motorem 1,6, který má jen o několik koní více mi připadne jako nesmysl....
Pořiď si nový podvozek, nezapomeň na brzdy (doporučuji vzadu kotoučové). Uchycení by mělo být stejné, převodovka by měla také pasovat, jen asi bude jinak zpřevodovaná. Zjisti si, jak je to s posilovačem řízení a ABS. Bude třeba vyměnit celý elektrický svazek, řidicí jednotku, udělat nové svody a výfuk. A pak to možná pojede.

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba - 1.4i za 1.6 16V

Příspěvek od Idaho »

Termiku, pokud ses rozhdl, tak s tím sotva někdo něc o udělá. Pravda je že 1,4 za 1,6 nebude zrovna výkon a užitná hodnota úměrná vynaloženému úsilí a penezum.
Ale k tvému dotazu - všeobecná rada co bych ti dal, nedej na to že je elektrika stejná ( i podle výrobce ) už na to tady pár lidí doplatilo ( vč mých začátků :D ) a kup ten moptr komplet s kabelovým svazkem a všemi čidli co tam mají být až po řj ( nejlépe osazené na motoru bys viděl zda je to skutečně kompletní..

Jinak usazení bude pravdepodobně shodné, automobilky vetšinou nevynakládají další peníze na vývoj a výrobu jiných rámu u shodných modelů, pokud to není nutné ( a věřím tomu že u 1,4 a 1,6 to nutné vůbec nebude :) skus si ale uvěřit zda jsou shodné silentbloky motoru - jeho zavěšení . Tam by mohla automobilka kompenzovat případné rozdíly v uchycení motoru ..

pokud bys chtěl neco probírat dál, tak mi písni po ICQ, oply neznám, ale třeba bych ti nějak pomohl :)
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Termik
Příspěvky: 1002
Registrován: 21 srp 2005 19:13

Příspěvek od Termik »

Ok pánové, dám na vás. Dám na všechno pozor a zkusím ten motor koupit v kompletu, byť se mi to asi nepovede a budu muset něco dokupovat...

Idaho: tak to se těš! :lol: :wink: 8) .... Ale nejdříve ze všeho musím dát dohromady pár prodejců a došetřit trošilinku peněž. Na motor mám ale to ostatní.... :?:
BMW...V8...

Uživatelský avatar
vauxhall
Příspěvky: 13
Registrován: 09 kvě 2005 16:43
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vauxhall »

2Termik: zkus jeste mrknout sem. Prodavaji tam ruzny conversion kity pro Oply (a nejen to), ale maji tam vetsinou popsany jaky je potreba udelat upravy, popr co vymenit. Snad to pomuze ;)
Opel Corsa A - 1.4i 44kW (C14NZ)
Novy Corsa Club.... Join us :lol:
Peugeot 306 Cabrio, 1,6i 65kW, r.v. 1997

Uživatelský avatar
Ivan
Administrátor
Příspěvky: 3794
Registrován: 04 úno 2004 09:41
Bydliště: Brno-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan »

Hlavně se do toho pusť až v okamžiku, kdy budeš mít našetřeno víc peněz (+ rezervu), aby se nestalo, že Ti zůstane rozkuchané auto a žádné peníze :-( Věř mi, že během výměny se objeví ještě celá řada různých drobností, se kterýma jsi dopředu nepočítal. Vím, o čem mluvím.

Termik
Příspěvky: 1002
Registrován: 21 srp 2005 19:13

Příspěvek od Termik »

Jasan, s tím počítam.... Chci mít tak 5 - 10 000 rezervu... Utratit se to nemusí...
BMW...V8...

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“