správné zajetí

Máš nebo jsi měl problém s autem? Zde ti ho pomůžeme vyřešit :)

Moderátor: Idaho

Odpovědět
Uživatelský avatar
Martin IV.
Příspěvky: 157
Registrován: 06 črc 2004 23:30
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

správné zajetí

Příspěvek od Martin IV. »

Pánové kamarád má zcela nový benzínový motor s turbem a chtěl bych se zeptat jak správně tenhle motor zajet, asi nepodtáčet pod 1500 a zas nepřetáčet nad 3000?? Nebo jak poradíte tady? Děkuji
- Volkswagen club ČR -

www.vw-club.cz

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

100 lidí 100 názorů

např jeden normálně jezdit a zbytečně ho nepřetáčet dokud si vše nesedne a po 1000 vyměnit olej a pak každých 5000 od toho 1000 klidně točit víc a od druhé výměny oleje jak chceš

ale jak říkám 100 lidí 100 názorů
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
Martinvr6
Příspěvky: 412
Registrován: 29 zář 2004 22:46
Bydliště: Štatl
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martinvr6 »

:|
..:GII vrrr6 rulezzz :..
Obrázek
PRODÁM ////viewtopic.php?p=1443007#1443007

Uživatelský avatar
Bulda
V.I.P.
Příspěvky: 1640
Registrován: 01 dub 2005 20:48

Re: správné zajetí

Příspěvek od Bulda »

kdyz mas novy motor tak uz je zajetej z fabryky nic se zajizdet nemusi

Uživatelský avatar
máca
Příspěvky: 2415
Registrován: 18 úno 2006 01:20
Bydliště: mostecko

Příspěvek od máca »

ja sem zastance dat mu uz od zacatku, at si zvyka, jestli ma neco odejit, odejde to, jestli to vydrzi, tak to vydrzi 8) a pojede jak svina

CAD
Příspěvky: 313
Registrován: 14 pro 2005 18:33
Bydliště: JZ Cechy - doma na kopecku u lesa

Příspěvek od CAD »

máca píše:ja sem zastance dat mu uz od zacatku, at si zvyka, jestli ma neco odejit, odejde to, jestli to vydrzi, tak to vydrzi 8) a pojede jak svina
Ja jsem stejnyho nazoru. Kudlu hned od zacatku.

Uživatelský avatar
Torontak
Příspěvky: 342
Registrován: 11 kvě 2004 20:31
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Torontak »

jasně, takhle sme zajížděli feldu, jezdila jako ďas, nikdy se nam neposrala, najela 250 000 a pak šla ješte do světa...
Ty co maj prachy si koupí auto, ty co je nemaj se zabijou jinak!
www.transporterclub.cz
www.ycsokolov.com

Uživatelský avatar
Žigi
Příspěvky: 278
Registrován: 01 pro 2005 17:06
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žigi »

Není podle mě špatná dát kotel....a pak vyřadit a nechat chvilku odpočnout....a zase.....
ideální je zajet na delších trasách....třeba jet na otočku do itálie, německa.) Zajet si miláčka a je to.) Pak jezdí jak drak.)
Mini Cooper 1,3 SPi & Mini Cooper S
+ some daily cars

Břéťa
Příspěvky: 1563
Registrován: 02 bře 2004 21:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Břéťa »

Žigi píše:ideální je zajet na delších trasách....třeba jet na otočku do itálie, německa.) Zajet si miláčka a je to.) Pak jezdí jak drak.)
To je pekna kokotina.. :D
Clio RS 2.0 16V 239Hp 233Nm 860kg, Autodrom Most 1:54:35 http://www.ClioSport.cz

Uživatelský avatar
Žigi
Příspěvky: 278
Registrován: 01 pro 2005 17:06
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žigi »

To je pekna kokotina.. :D
A třeba nějaký vysvětlení k tomu? Na dálnici podle mě motor zajedeš prostě líp než brzda plyn. Nemusí to bejt zrovna 1000 km.)) Ale ne jezdit po městě. Ale to je můj názor. Rád si poslechnu tvůj. A napsat to je kokotina:(
Mini Cooper 1,3 SPi & Mini Cooper S
+ some daily cars

Břéťa
Příspěvky: 1563
Registrován: 02 bře 2004 21:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Břéťa »

Žigi píše:
To je pekna kokotina.. :D
A třeba nějaký vysvětlení k tomu? Na dálnici podle mě motor zajedeš prostě líp než brzda plyn. Nemusí to bejt zrovna 1000 km.)) Ale ne jezdit po městě. Ale to je můj názor. Rád si poslechnu tvůj. A napsat to je kokotina:(
Prave ze ve meste ten motor zajedes nejlip, monotoni udrzovani otacek tomu syrovymu motoru proste nesvedci... Co vim tak 1000km se to nema tocit do omezovace a jezdit nejlip po meste, po 1000km vymenit olej a normalne kotel...
Clio RS 2.0 16V 239Hp 233Nm 860kg, Autodrom Most 1:54:35 http://www.ClioSport.cz

Uživatelský avatar
Žigi
Příspěvky: 278
Registrován: 01 pro 2005 17:06
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žigi »

Díky za odpověď.
Já vezl Oktu ze salónu rovnou 1000 km tam a zpět. Tdičko, ne benzín. Nejdřív volně, pak na dálnici rozjet, vyřadit, chvilku nic a zase...ne monotonní otáčky...ale město to není. A jezdila pak moc pěkně 164 000 km, než šla k někomu dalšímu. a právě ve firmě byla další ta stejná, a tahle jela líp. Tak se držím dál svojí metody.))) Ale je rpavda, 100 lidí, 100 názorů.
U Brouka to je o jiným.) Tam měním olej po 500 km. a jezdím s ním uplně jinak.
Mini Cooper 1,3 SPi & Mini Cooper S
+ some daily cars

Uživatelský avatar
Boháček
Příspěvky: 406
Registrován: 24 kvě 2005 00:00

Příspěvek od Boháček »

jakmile se ohřeje na provozní teplotu, tak už normálně jezdit.
jestli je novej, tak nejlepší je vyrazit někam na výlet - ujet aspoň 300km a ta dálnice není nejlepší řešení.
ideální je okrska v horách, kde ten motor maká ve všech režimech, tedy max.výkon, krouťák, brždění atd...
vzdělání není zárukou inteligence

Uživatelský avatar
Martin IV.
Příspěvky: 157
Registrován: 06 črc 2004 23:30
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin IV. »

OK, dám všechny rady nějak dohromady a poradím, děkuji všem moc!!
- Volkswagen club ČR -

www.vw-club.cz

Uživatelský avatar
Fiesta
Příspěvky: 2576
Registrován: 27 bře 2004 18:16
Bydliště: Olomouc-Mohelnice
Kontaktovat uživatele:

Re: správné zajetí

Příspěvek od Fiesta »

(jen trochu teorie a praxe):
Motory LIAZ se zajizedi zpusobem bud a nebo( a ocividne to fakcilo).

Motor se hodil na brzdu do klece a natocil se. Po 15 min. jej pritahli na 1 400 ot/´min po dobu 20 min. a pak prisel ceres pri nejakejch 3 - 3 500 ot/min. (coz je u tohoto motoru jiz knedla jako swina)...V techto otackach to drzeli pres 5 min. a kdyz sem videl ty pruhledny svody a turba tak sem neveril ze to muze vydrzet. A pritom to byly motory zcela nove a pri uchyceni na brzdu i vlastne jejich 1. start.
VW PASSAT B5

Uživatelský avatar
spoon
Příspěvky: 242
Registrován: 20 črc 2014 14:44

Re: správné zajetí

Příspěvek od spoon »

čau
bratránek má motor po nějakej tej GO.. nový kruhy, ložiska, lapování kliky, ale výbrus se nedělal!
dával se tam akorát jinej blok kterej měl lepší stěny válců..
teď se zajíždí a zdá se mu od cca 4500ot línější než před tim, ale do těchto otáček jede prej jako čert..
zajíždíme tak, že hodně řadíme, jezdíme po serpentýnách z kopce a do kopce a jedem s tim jako když to ukradnem, ale netočíme do omezovače kterej ten motor ma v 7500ot. jen necháme občas sepnout na chvíli vtec kterej je od 4800ot. a momentálně takto najeto přes 250 km

probere se ten motor v těch vyšších ot. až se tam začne používat, nebo může bejt něco špatně?
je to sohc D16Z6 z hondy civic

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: správné zajetí

Příspěvek od blázen »

třeba komprese :lol: nechápu, při dnešních cenách pístů a výbrusu, proč ,když se to celé skládá od znova, se to nepřebrousí..
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

vtuni
Příspěvky: 245
Registrován: 16 úno 2008 15:20
Bydliště: prostějoVW

Re: správné zajetí

Příspěvek od vtuni »

k zajetí mám toto: podotýkám, že nejsem autorem textu, text jsem vzal už ani nevím kde, /předpokládám že autorem je člen Taboo /
cituji:
Pokud se podivas na cerstve vybrouseny povrch valcu, tak muzes videt patern jemnych ryh (my tomu rikame "crosshatching"). Ty ryhy pracuji pri zabehu motoru naprosto stejne, jako pilnik, ktery opracovava pistni krouzky za jejich pohybu nahoru a dolu k dosazeni jejich usazeni (= k jejich zmene tvaru a kulatosti, ktera pote kopiruje kulatost valcu). Problemem je, ze spicky tech ryh crosshatching se pri tom samy opotrebovavaji a brzo zakulati a otupi (takze po kratkem case nejsou uz dostatecne ostre k odstraneni materialu z pistnich krouzku). Pistni krouzky netesni jen jejich samotnym pritlakem - jako pruziny (ten jejich pritlak je jen nekde mezi 10 a 20 lbs, coz proti tisicum PSI tlaku ve valcich nema absolutne zadnou sanci). Pistni krouzky jsou ke stenam valcu tlaceny samotnymi tlaky ve valcich, ktere se dostanou mezi pist a pistni krouzky. Pri zabehu je cilem co nejrychleji odstranit material z pistnich krouzku z "nejvyssich" mist po jejich obvodu tak, aby i ty nejnizsi mista prisly do kontaktu s povrchem valcu. Predstav si to tak, ze rukou namalujes na papir kruh, ktery pote nuzkama vystrihnes. Samozrejme, ten kruh nebude perfektne kulaty. K dosazeni jeho naproste kulatosti by jsi musel nadale trochu ostrihat mista vyssiho prumeru tak, aby se jejich prumer rovnal mistum nejnizsiho dosazeneho prumeru. Naprosto stejne to je s pistnimi krouzky k dosazeni jejich rovnomerneho tesneni.
Pokud clovek zajizdi motor "jemne" (pri male zatezi), tak se ve valcich netvori dostatecny tlak k rychlemu uberu materialu tech nejvyssich mist obvodu pistnich krouzku. Pote, co se to crosshatching otupi uz pote nikdy nedojde k uberu materialu z tech vysokych mist pistnich krouzku tak, aby i ty nizke mista pote tesnily. Je to proste, jako by jsi chtel opracovavat ty vysoke mista tupym pilnikem. Tlaky ve valcich pote unikaji do klikove skrine pres ty netesnici nizke mista pistnich krouzku, coz samozrejme vede k snizenemu vykonu.
Pokud chcete zajet motor spravne a dobre, tak ho musite po jeho prvnim spusteni a zahrati zajet velice tvrde. 80% zabehu motoru se deje v prvni hodine jeho chodu po jeho prvnim spusteni. Pote uz je na vsechno pozde. Nikdy nepouzivejte k zabehu syntheticky olej. Pred prvnim spustenim naplnte olejovy filter a zkuste dostat olej vsude, kam jen muzete - jakymkoliv zpusobem (tocenim olejoveho cerpadla elektrickou vrtackou, pouzitim externi pumpy, etc.). Nikdy nedrzte motor po jeho prvnim spustenim ve volnobehu, kdy je tlak a prutok oleje nejnizsi. Po zahrati na provozni teplotu jedte udelat zabeh okamzite. Pokud ten zabeh nebudete delat, tak ten motor ani nespoustejte. K zabehu budete potrebovat cestu bez provozu (a policie), na ktere muzete jet rychle. Nejdrive udelejte 3 "pulls" pri 50% zatezi (otevreni klapky) v 40 do 60% RPM pasmu motoru v 3 anebo 4 rychlostnim stupni. Jednoduse, pri 40% otacek otevrete klapku na 50% a pri 60% otacek ji zavrete a nechate spadnout otacky zpet na 40%. To opakujete 3x. Pote to same, ale od 40% otacek do 80% pri 75% otevreni klapky. Opet trikrat. Pote to same, ale od 30% do 100% otacek pri plne zatezi (100% otevreni klapky), opet trikrat - ve ctvrtem rychlostnim stupni. Pote je ten motor uz 80% zabehnuty a uz nikdy nebude lepsi. Po prijezdu domu (opet, jedte pomerne agresivne, stridejte plnou zatez s nizkou) okamzite vymente olej a filter. Pote vymente olej a filter opet po nejakych 200 miles a pote po 1,000. I po tom prvnim zabehu i nadale jezdete s tim motorem agresivne, nebojte se plne zateze a vysokych otacek. Cim vyssi zatez, tim lepsi. Nejhorsi, co muzete udelat je nechat bezet ten motor dlouho ve volonobehu, v nizkych otackach a pri nizke zatezi (= treba s tim jet pri 3,000 RPM 500 miles po dalnici). Rozdil ve vykonu mezi tako "tvrde" zajetym motorem a zajizdenim vetsinou doporucenym tovarnou (anebo na zaklade nejakych mytu o jemnem 10,000 km zabehu) je vetsinou mezi 2 a 10%. "Jemny" a dlouhy zabeh je doporucovany tovarnou jen v jejich vlastnim zajmu, ktera po vas chce, aby jste co nejdele namahali motor co nejmene. Cim dele budete namahat motor co nejmene, tim vetsi sance, ze ten motor prezije zaruku - stejne, jako by tovarna po vas chtela, aby jste s tim autem jezdili jen jednou tydne.
Zabeh je proste o case. Mate na to hodinu po prvnim spusteni motoru. Pokud tu prvni hodinu stravite obdivovanim, jak ten motor pekne bezi ve volnobehu, tak vas to bude stat az 10% vykonu + spaliny v klikove skrini, rychlejsi rozklad oleje, etc.
the amount of power an engine can hold directly relates to the amount of money you have to dump into it
my GTI on vimeo http://vimeo.com/34409682

Uživatelský avatar
spoon
Příspěvky: 242
Registrován: 20 črc 2014 14:44

Re: správné zajetí

Příspěvek od spoon »

Díky moc

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Re: správné zajetí

Příspěvek od bóďa »

jep, taboo. taky to mám někde uložený
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Odpovědět

Zpět na „Poruchy, závady, rady, tipy“