Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od MarauderZ28 »

jinak pokud znáte film Das Boot můžete vidět parádně odhalený vahadla jejich motorů :o)
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Termik
Příspěvky: 1002
Registrován: 21 srp 2005 19:13

Příspěvek od Termik »

Co takhle přejmenovat thread na "Jak fungují motory" a hodit sem i "věci" jako například dvoutakt? :o)
BMW...V8...

Uživatelský avatar
DaveS
Příspěvky: 1277
Registrován: 18 črc 2005 20:54
Bydliště: Praha - Český Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od DaveS »

Paráda.... :) mas tam taky nejaky animace V6, V8 nebo V12 :idea:
Honda prelude 2.0i 16V - minulost .....BMW e46 320D - pritomnost..... KTM exc 200-2001-35KW....

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od MarauderZ28 »

Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od MarauderZ28 »

Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od MarauderZ28 »

Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Lolek
Příspěvky: 505
Registrován: 26 led 2005 20:23
Bydliště: Okr. Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od Lolek »

Super. Ještě kdyby byla ta V6. Nebo tam jdou spolu dva písty na krajích a prostřední extra?
Fáčko taky dobrý :roll:

Prodej a servis čtyřkolek - www.access-motor.cz
- www.aspauto.cz

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od JonnY »

jak ze sa SV nepouziva?
co myslis ze mame na nasej 1valcovej 4taktnej kosacke? o vykone 4hp a spotrebe asi liter na hodinu? :D :lol: :smich2:

Uživatelský avatar
Tommy1978
Moderátor
Příspěvky: 5635
Registrován: 25 pro 2005 21:41
Bydliště: Vidlákof - Věk: 33 - Body: 0
Kontaktovat uživatele:

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od Tommy1978 »

DaveS píše:Paráda.... :) mas tam taky nejaky animace V6, V8 nebo V12 :idea:
Dobře se dívej takovej motor mít nebudeš :smich:
Mi mame Ňů Býtla a taki noví Toledo f tuninku dost kua voe neasi :lol:

Uživatelský avatar
DaveS
Příspěvky: 1277
Registrován: 18 črc 2005 20:54
Bydliště: Praha - Český Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od DaveS »

Tommy1978 píše:
DaveS píše:Paráda.... :) mas tam taky nejaky animace V6, V8 nebo V12 :idea:
Dobře se dívej takovej motor mít nebudeš :smich:
:) jen abys ses nedivil..... :lol: Za dva - tri roky....... no uvidime :lol:

Máro: ty animace sou super..... fakt parada.
Honda prelude 2.0i 16V - minulost .....BMW e46 320D - pritomnost..... KTM exc 200-2001-35KW....

Uživatelský avatar
Boháček
Příspěvky: 406
Registrován: 24 kvě 2005 00:00

Příspěvek od Boháček »

MarauderZ28 píše:Wankel
jsem se asi zamiloval

a přídávám to TS
Přílohy
dvoutakt.gif
dvoutakt.gif (5.08 KiB) Zobrazeno 2336 x
vzdělání není zárukou inteligence

vendys
Příspěvky: 62
Registrován: 01 pro 2005 21:58
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od vendys »

jestli to tady nebylo?? :
[/url]http://videos.streetfire.net/hottestvid ... 3A.htm[url]

jak finguje VTi

Uživatelský avatar
Lolek
Příspěvky: 505
Registrován: 26 led 2005 20:23
Bydliště: Okr. Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od Lolek »

Boháček: do wankelu nebo do dvoutaktu? :lol:
Fáčko taky dobrý :roll:

Prodej a servis čtyřkolek - www.access-motor.cz
- www.aspauto.cz

Uživatelský avatar
Boháček
Příspěvky: 406
Registrován: 24 kvě 2005 00:00

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od Boháček »

Lolek píše:Boháček: do wankelu nebo do dvoutaktu? :lol:
do dvoutaktu už dávno
ale teď do vankelu, ten motor se nikdy nefláká, furt pracuje
žádný výplachy, ventily
prostě krása !

jinak jsem viděl letecký diesel s protiběžnými písty
ale ne klasický boxer, prostě 2 písty v jednom válci, běží proti sobě, 2 klikovky - na každý straně motoru 1.
myslím, že to bylo JUMO
vzdělání není zárukou inteligence

Uživatelský avatar
Lolek
Příspěvky: 505
Registrován: 26 led 2005 20:23
Bydliště: Okr. Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od Lolek »

To je pravda. Proto je tak výkonej!
Fáčko taky dobrý :roll:

Prodej a servis čtyřkolek - www.access-motor.cz
- www.aspauto.cz

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

OHC a SOHC

Obrázek

OHC znamená (overhead cam) SOHC pak (single overhead cam)
Jsou v podstatě dvě hlavní možnosti rozvodu. Řetěz nebo řemen k liky veden přez kladky a napínáky pohání vačku umístěnou v hlavě, ta pak přímo přez zdvihátka nebo přez vahadla stlačuje ventily.
Výhoda tohoto rozvodu je ta, že vačka přímo stlačuje ventily čímž lze dosáhnout pervektního časování (zápalu směsi) a také lze dosáhnout vyžších otáček jak OHV. Je možné využít výce ventilovou techniku - zejména tří. Existují i SOHC 4 ventilové nicméně vyjmečně na tyto rozvody se především používá DOHC.
Nevýhody - Výce komplexní motor, nákladný "design" a rozvody které pracují s mnoha komponenty (řetěz, řemen, napínáky, kladky) díky čemuž je motor více poruchový

DOHC

Obrázek

DOHC znamená (double overhead cam)

V dnešní době pravděpodobně nejpoužívanější systém. Vše co platí o SOHC platí i zde s drobnými změnamy.
Výhody - oproti SOHC lze umístit ventily do opozice, což vylepšuje výplach a plnění válce. Jsou schopny vyprodukovat z méně objemu více HP tedy vysoká efektivita. Porovnání 3,5 V6 DOHC Nissan Pathfinder 240 HP vs 4,7 V8 Dodge Durango má 245 HP (kroutící moment je ovšem výrazně ve prospěch V8 ). Možnost instalace VVT technologie a dalších
Nevýhody - nejsložitější rozvod zejména pokud porovnáváme OHV a DOHC V motory, tam je nákladnost v porovnání asi 1:19.

LT-1 versus Northstar

Osobně mohu porovnávat OHV 5,7 V8 a DOHC 4,6 V8.
Porovnávat motor který návrhem pochází ze 60 let, motor který se v současnosti považuje jako jeden z nejlepších motorů pro úpravy LT-1. Nesmírně odolný litinový blok (dvě ojnice mu uštědřily opravdu solidní výprask, nicméně na vnitřní stěne bloku je asi 1mm vryp dlouhý 2cm, defektologie neodhalila žádnou změnu struktury litiny - zeptejte se KAA když mu na S2000 prdla ojnice co předvedla s blokem). LT-1 hlavy z hliníku vs chlouba GM motor zařazený ve skupině "GM Premium Engine" Northstar L37, který obsahuje, převážně hliník (blok, hlavy) ocel, Nikasil, Alusil a Magnésium. Motor naplněný nejnovějšímy poznatky a technologí z roku 92 (v roce 2004 doplněn o VVT technologii).

Je to 285 HP (350) vs 300 HP.
Těžko porovnávat, koncepcí oba motory přesně pasují tam kde jsou použity. LT-1 dodává Camaru neskutečnou surovost a zvuk. Northstar pro STS vytvořil eleganci kulatého chodu a zvuk "padajícího listu" :o), Spotřeba motorů je při běžném provozu ušetřené 2 litry ve prospěch Northstar. V pohledu člověka co upravuje motory je, ale výtěz jasný, je to LT-1 na které existuje nespočetná převaha dílů a tím pádem varianty úprav naprosto nesčetné. Nedokážu říct tedy jaká z technologií je pro mne z pohledu běžného uživatele vítěz. Spotřaba je vzhledem k porovnání HP 350 vs 300 naprosto rovnocenná, OHV mi dává níže položený krouťák, DOHC mi dává možnost točit za 7000 ot. Z pohledu úpravce jednoznačně vítězí OHC, ceny dílů jsou směšně nízké s porovnání s jakýmkoli DOHC motorem, množstvý upravených dílů je naprosto monstrózní, proto pokud chcete verdikt pro mne je z pohledu "tunera" vítězem OHV ....
Naposledy upravil(a) MarauderZ28 dne 15 kvě 2006 02:09, celkem upraveno 3 x.
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od MarauderZ28 »

jen malá zajímavost - Northstar disponuje systémem "go to home", pokud motoru uteče chladící náplň dokáže bez zničení dojet do servisu. Stane se z něj 2x čtyřválec, jeden pracuje a druhý pumpuje vzduch a ochlazuje sousední pracující válce vzduchem ....
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

V6

Obrázek
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od MarauderZ28 »

jinak k Wankelu - jeho 3 největší nevýhody jsou emise, spotřeba a maličkej krouťák. Renesis obsahuje systémy které eliminují první dva, nicméně ten systém na spotřebu asi nefunguje neb spotřeba RX-8 je kakastrofa :o)
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od JonnY »

MarauderZ28 píše:jen malá zajímavost - Northstar disponuje systémem "go to home", pokud motoru uteče chladící náplň dokáže bez zničení dojet do servisu. Stane se z něj 2x čtyřválec, jeden pracuje a druhý pumpuje vzduch a ochlazuje sousední pracující válce vzduchem ....
tak to je ftipna vychytavka :)

a dieslovy wankel by vyrobit nesiel :smich2:

sic
Příspěvky: 1064
Registrován: 04 kvě 2004 10:49

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od sic »

niekto robi diplomovku ? :lol:

ja pridam jedno uzitocne video :D



http://www.sprinty.sk/vids/EngineConfigurations.mpeg


a vtec od hondy :D

http://www.honda-marine.com/video/VTEC.wmv
when I grow up, I want to be a racing driver

Uživatelský avatar
suskyin
Příspěvky: 78
Registrován: 27 pro 2005 14:56
Bydliště: Brno venkov

Příspěvek od suskyin »

možná ještě dobrý říct u toho wankla že za jednu otáčku klik. hřídele proběhnou tři prac. cykly 8)
323 GTX BG

Uživatelský avatar
Breakthru
Příspěvky: 1804
Registrován: 05 dub 2006 19:59
Bydliště: Třebíč...

Příspěvek od Breakthru »

Boháček:jo......taky se používal v anglickejch náklaďácích....
Přílohy
smallts3_1.gif
smallts3_1.gif (5.96 KiB) Zobrazeno 2314 x
svět dospělých je pro mne záhadou......

Uživatelský avatar
Breakthru
Příspěvky: 1804
Registrován: 05 dub 2006 19:59
Bydliště: Třebíč...

Příspěvek od Breakthru »

a ještě........
Přílohy
smallts3_2.gif
smallts3_2.gif (7.47 KiB) Zobrazeno 2311 x
svět dospělých je pro mne záhadou......

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od MarauderZ28 »

mno, ale on psal 2 kliky a tohle má jednu ne ?
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od Idaho »

Maro, super nápad.. Neuvažovali jste o zřízení stálé rubriky ( která by se neodsouvala níž se staršíma přízpěvkama ) třeba v tipech, trikách, závadách ?
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Boháček
Příspěvky: 406
Registrován: 24 kvě 2005 00:00

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od Boháček »

MarauderZ28 píše:mno, ale on psal 2 kliky a tohle má jednu ne ?
jj, byly tam 2 klikovky, spojený ozubenýma kolama s čelním přímým ozubením.
to musl bejt rachot jak bejk, ale zas ve stihačce je to asi jedno.
jen lituju, že jsem to nevyfotil :oops:

Jinak podporuji Idahovu myšlenku.
tohle se hodí vždy a každému !
vzdělání není zárukou inteligence

Uživatelský avatar
Lolek
Příspěvky: 505
Registrován: 26 led 2005 20:23
Bydliště: Okr. Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od Lolek »

jj taky se přikláním k názoru Idaha
Fáčko taky dobrý :roll:

Prodej a servis čtyřkolek - www.access-motor.cz
- www.aspauto.cz

Mad Chick
Příspěvky: 276
Registrován: 06 črc 2005 22:49
Bydliště: Praha , Věk: 22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mad Chick »

Opravdu bezva nápad... časem by z toho moha bejt pěkná encyklopedie :D Ale zase na druhou stranu , kdo chce (potřebuje) vědět takováhle zatim celkem základní věci a není moc línej tak si info na netu nebo v knížkách najde.
Ford Escort 1.6 XR3i 77KW/105Ps-6000ot/min, 138Nm-4800ot/min , ale od roku 88 jich už asi pár pochcípalo :wink:

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Příspěvek od MarauderZ28 »

problém je ten že spousta lidí ani neví že něco takovýho je, takže neví co hledat :o)
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“