
Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC
jinak pokud znáte film Das Boot můžete vidět parádně odhalený vahadla jejich motorů 

Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- DaveS
- Příspěvky: 1277
- Registrován: 18 črc 2005 20:54
- Bydliště: Praha - Český Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC
Paráda....
mas tam taky nejaky animace V6, V8 nebo V12 


Honda prelude 2.0i 16V - minulost .....BMW e46 320D - pritomnost..... KTM exc 200-2001-35KW....
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC
Super. Ještě kdyby byla ta V6. Nebo tam jdou spolu dva písty na krajích a prostřední extra?
Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC
jak ze sa SV nepouziva?
co myslis ze mame na nasej 1valcovej 4taktnej kosacke? o vykone 4hp a spotrebe asi liter na hodinu?

co myslis ze mame na nasej 1valcovej 4taktnej kosacke? o vykone 4hp a spotrebe asi liter na hodinu?



- Tommy1978
- Moderátor
- Příspěvky: 5635
- Registrován: 25 pro 2005 21:41
- Bydliště: Vidlákof - Věk: 33 - Body: 0
- Kontaktovat uživatele:
Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC
Dobře se dívej takovej motor mít nebudešDaveS píše:Paráda....mas tam taky nejaky animace V6, V8 nebo V12

Mi mame Ňů Býtla a taki noví Toledo f tuninku dost kua voe neasi 

- DaveS
- Příspěvky: 1277
- Registrován: 18 črc 2005 20:54
- Bydliště: Praha - Český Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC
Tommy1978 píše:Dobře se dívej takovej motor mít nebudešDaveS píše:Paráda....mas tam taky nejaky animace V6, V8 nebo V12



Máro: ty animace sou super..... fakt parada.
Honda prelude 2.0i 16V - minulost .....BMW e46 320D - pritomnost..... KTM exc 200-2001-35KW....
jestli to tady nebylo?? :
[/url]http://videos.streetfire.net/hottestvid ... 3A.htm[url]
jak finguje VTi
[/url]http://videos.streetfire.net/hottestvid ... 3A.htm[url]
jak finguje VTi
Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC
Boháček: do wankelu nebo do dvoutaktu? 

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC
do dvoutaktu už dávnoLolek píše:Boháček: do wankelu nebo do dvoutaktu?
ale teď do vankelu, ten motor se nikdy nefláká, furt pracuje
žádný výplachy, ventily
prostě krása !
jinak jsem viděl letecký diesel s protiběžnými písty
ale ne klasický boxer, prostě 2 písty v jednom válci, běží proti sobě, 2 klikovky - na každý straně motoru 1.
myslím, že to bylo JUMO
vzdělání není zárukou inteligence
Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC
To je pravda. Proto je tak výkonej!
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
OHC a SOHC

OHC znamená (overhead cam) SOHC pak (single overhead cam)
Jsou v podstatě dvě hlavní možnosti rozvodu. Řetěz nebo řemen k liky veden přez kladky a napínáky pohání vačku umístěnou v hlavě, ta pak přímo přez zdvihátka nebo přez vahadla stlačuje ventily.
Výhoda tohoto rozvodu je ta, že vačka přímo stlačuje ventily čímž lze dosáhnout pervektního časování (zápalu směsi) a také lze dosáhnout vyžších otáček jak OHV. Je možné využít výce ventilovou techniku - zejména tří. Existují i SOHC 4 ventilové nicméně vyjmečně na tyto rozvody se především používá DOHC.
Nevýhody - Výce komplexní motor, nákladný "design" a rozvody které pracují s mnoha komponenty (řetěz, řemen, napínáky, kladky) díky čemuž je motor více poruchový
DOHC

DOHC znamená (double overhead cam)
V dnešní době pravděpodobně nejpoužívanější systém. Vše co platí o SOHC platí i zde s drobnými změnamy.
Výhody - oproti SOHC lze umístit ventily do opozice, což vylepšuje výplach a plnění válce. Jsou schopny vyprodukovat z méně objemu více HP tedy vysoká efektivita. Porovnání 3,5 V6 DOHC Nissan Pathfinder 240 HP vs 4,7 V8 Dodge Durango má 245 HP (kroutící moment je ovšem výrazně ve prospěch V8 ). Možnost instalace VVT technologie a dalších
Nevýhody - nejsložitější rozvod zejména pokud porovnáváme OHV a DOHC V motory, tam je nákladnost v porovnání asi 1:19.
LT-1 versus Northstar
Osobně mohu porovnávat OHV 5,7 V8 a DOHC 4,6 V8.
Porovnávat motor který návrhem pochází ze 60 let, motor který se v současnosti považuje jako jeden z nejlepších motorů pro úpravy LT-1. Nesmírně odolný litinový blok (dvě ojnice mu uštědřily opravdu solidní výprask, nicméně na vnitřní stěne bloku je asi 1mm vryp dlouhý 2cm, defektologie neodhalila žádnou změnu struktury litiny - zeptejte se KAA když mu na S2000 prdla ojnice co předvedla s blokem). LT-1 hlavy z hliníku vs chlouba GM motor zařazený ve skupině "GM Premium Engine" Northstar L37, který obsahuje, převážně hliník (blok, hlavy) ocel, Nikasil, Alusil a Magnésium. Motor naplněný nejnovějšímy poznatky a technologí z roku 92 (v roce 2004 doplněn o VVT technologii).
Je to 285 HP (350) vs 300 HP.
Těžko porovnávat, koncepcí oba motory přesně pasují tam kde jsou použity. LT-1 dodává Camaru neskutečnou surovost a zvuk. Northstar pro STS vytvořil eleganci kulatého chodu a zvuk "padajícího listu"
, Spotřeba motorů je při běžném provozu ušetřené 2 litry ve prospěch Northstar. V pohledu člověka co upravuje motory je, ale výtěz jasný, je to LT-1 na které existuje nespočetná převaha dílů a tím pádem varianty úprav naprosto nesčetné. Nedokážu říct tedy jaká z technologií je pro mne z pohledu běžného uživatele vítěz. Spotřaba je vzhledem k porovnání HP 350 vs 300 naprosto rovnocenná, OHV mi dává níže položený krouťák, DOHC mi dává možnost točit za 7000 ot. Z pohledu úpravce jednoznačně vítězí OHC, ceny dílů jsou směšně nízké s porovnání s jakýmkoli DOHC motorem, množstvý upravených dílů je naprosto monstrózní, proto pokud chcete verdikt pro mne je z pohledu "tunera" vítězem OHV ....

OHC znamená (overhead cam) SOHC pak (single overhead cam)
Jsou v podstatě dvě hlavní možnosti rozvodu. Řetěz nebo řemen k liky veden přez kladky a napínáky pohání vačku umístěnou v hlavě, ta pak přímo přez zdvihátka nebo přez vahadla stlačuje ventily.
Výhoda tohoto rozvodu je ta, že vačka přímo stlačuje ventily čímž lze dosáhnout pervektního časování (zápalu směsi) a také lze dosáhnout vyžších otáček jak OHV. Je možné využít výce ventilovou techniku - zejména tří. Existují i SOHC 4 ventilové nicméně vyjmečně na tyto rozvody se především používá DOHC.
Nevýhody - Výce komplexní motor, nákladný "design" a rozvody které pracují s mnoha komponenty (řetěz, řemen, napínáky, kladky) díky čemuž je motor více poruchový
DOHC

DOHC znamená (double overhead cam)
V dnešní době pravděpodobně nejpoužívanější systém. Vše co platí o SOHC platí i zde s drobnými změnamy.
Výhody - oproti SOHC lze umístit ventily do opozice, což vylepšuje výplach a plnění válce. Jsou schopny vyprodukovat z méně objemu více HP tedy vysoká efektivita. Porovnání 3,5 V6 DOHC Nissan Pathfinder 240 HP vs 4,7 V8 Dodge Durango má 245 HP (kroutící moment je ovšem výrazně ve prospěch V8 ). Možnost instalace VVT technologie a dalších
Nevýhody - nejsložitější rozvod zejména pokud porovnáváme OHV a DOHC V motory, tam je nákladnost v porovnání asi 1:19.
LT-1 versus Northstar
Osobně mohu porovnávat OHV 5,7 V8 a DOHC 4,6 V8.
Porovnávat motor který návrhem pochází ze 60 let, motor který se v současnosti považuje jako jeden z nejlepších motorů pro úpravy LT-1. Nesmírně odolný litinový blok (dvě ojnice mu uštědřily opravdu solidní výprask, nicméně na vnitřní stěne bloku je asi 1mm vryp dlouhý 2cm, defektologie neodhalila žádnou změnu struktury litiny - zeptejte se KAA když mu na S2000 prdla ojnice co předvedla s blokem). LT-1 hlavy z hliníku vs chlouba GM motor zařazený ve skupině "GM Premium Engine" Northstar L37, který obsahuje, převážně hliník (blok, hlavy) ocel, Nikasil, Alusil a Magnésium. Motor naplněný nejnovějšímy poznatky a technologí z roku 92 (v roce 2004 doplněn o VVT technologii).
Je to 285 HP (350) vs 300 HP.
Těžko porovnávat, koncepcí oba motory přesně pasují tam kde jsou použity. LT-1 dodává Camaru neskutečnou surovost a zvuk. Northstar pro STS vytvořil eleganci kulatého chodu a zvuk "padajícího listu"

Naposledy upravil(a) MarauderZ28 dne 15 kvě 2006 02:09, celkem upraveno 3 x.
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC
jen malá zajímavost - Northstar disponuje systémem "go to home", pokud motoru uteče chladící náplň dokáže bez zničení dojet do servisu. Stane se z něj 2x čtyřválec, jeden pracuje a druhý pumpuje vzduch a ochlazuje sousední pracující válce vzduchem ....
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC
jinak k Wankelu - jeho 3 největší nevýhody jsou emise, spotřeba a maličkej krouťák. Renesis obsahuje systémy které eliminují první dva, nicméně ten systém na spotřebu asi nefunguje neb spotřeba RX-8 je kakastrofa 

Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC
tak to je ftipna vychytavkaMarauderZ28 píše:jen malá zajímavost - Northstar disponuje systémem "go to home", pokud motoru uteče chladící náplň dokáže bez zničení dojet do servisu. Stane se z něj 2x čtyřválec, jeden pracuje a druhý pumpuje vzduch a ochlazuje sousední pracující válce vzduchem ....

a dieslovy wankel by vyrobit nesiel

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC
niekto robi diplomovku ?
ja pridam jedno uzitocne video
http://www.sprinty.sk/vids/EngineConfigurations.mpeg
a vtec od hondy
http://www.honda-marine.com/video/VTEC.wmv

ja pridam jedno uzitocne video

http://www.sprinty.sk/vids/EngineConfigurations.mpeg
a vtec od hondy

http://www.honda-marine.com/video/VTEC.wmv
when I grow up, I want to be a racing driver
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC
mno, ale on psal 2 kliky a tohle má jednu ne ?
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC
Maro, super nápad.. Neuvažovali jste o zřízení stálé rubriky ( která by se neodsouvala níž se staršíma přízpěvkama ) třeba v tipech, trikách, závadách ?
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC
jj, byly tam 2 klikovky, spojený ozubenýma kolama s čelním přímým ozubením.MarauderZ28 píše:mno, ale on psal 2 kliky a tohle má jednu ne ?
to musl bejt rachot jak bejk, ale zas ve stihačce je to asi jedno.
jen lituju, že jsem to nevyfotil

Jinak podporuji Idahovu myšlenku.
tohle se hodí vždy a každému !
vzdělání není zárukou inteligence
Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC
jj taky se přikláním k názoru Idaha
-
- Příspěvky: 276
- Registrován: 06 črc 2005 22:49
- Bydliště: Praha , Věk: 22
- Kontaktovat uživatele:
Opravdu bezva nápad... časem by z toho moha bejt pěkná encyklopedie
Ale zase na druhou stranu , kdo chce (potřebuje) vědět takováhle zatim celkem základní věci a není moc línej tak si info na netu nebo v knížkách najde.

Ford Escort 1.6 XR3i 77KW/105Ps-6000ot/min, 138Nm-4800ot/min , ale od roku 88 jich už asi pár pochcípalo

- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC
problém je ten že spousta lidí ani neví že něco takovýho je, takže neví co hledat 

Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"