Abych trochu podpořil thread tak zde vypíšu motory u nejběžnějších řad.
3 E21: M10,M20
3 E30: M10,M20,M20eta,M21,M30,M40,M42,S14
3 E36: M40,M41,M42,M43,M44,M50,M51,M52,S50,S52
5 E12: M10,M20,M30
5 E28: M20,M21,M30,M40,S38
5 E34: M20,M21,M30,M40,M43,M50,M51,M60,M62,S38
5 E39: M51,M52,M54,M62,S62
6 E24: M30,S38
7 E23: M30,M102,S38
7 E32: M30,M60,M70
7 E38: M52,M54,M57,M60,M62,M73
8 E31: M60,M62,M70,S70
Z modelových řad a typů motorů lze jednoznačně odvodit prastaré vykopávky které asi dnes už nikoho neohromí ani výkonem a jsou zátěží pro peněženku. Jsou jimi M10,M20 a M30 a z vlastní zkušenosti musím potvrdit že například M10 který byl montován již do vozů E6-E10-E20 což byly předchůdci řady 3 s označením např. 1502 apod. je jen pro zlost. Velmi malý výkon okolo 70KW a velmi vysoká spotřeba z nich dělá outsidery,navíc jde o velmi staré a dnes již unavené čtyřválce které mají s většinou celkem těžkým vozem co dělat. Na druhou stranu bych řekl že jsou maximálně spolehlivé a lze si na nich spoustu věcí udělat doma protože absence elektroniky je dle mého názoru jen přínosem. Co myslíte vy? Lze z těchto dědků vyždímat výkon? Má vůbec cenu za obrovských nákladů tyto motory dávat do pořádku,dělat na nich GO a následně jim např. dávat sportovní vzducháče či laděné výfuky když mají nalítáno např. 400000km jako v mém případě? Mám auto u klempíře,oprava bude dražší než celá E30 v průměrné kondici a vlastně nevím jestli to má smysl,může se klidně stát že se to opraví a klekne motor a co pak? Znovu M10 v tom již nechci vidět a blbá M20 je již V6 takže mi to papírově nepůjde a neprolezu na STK. A co novější V4? Dělají se vůbec ještě? Zase tak dokonale se v těch číslech neorientuju a protože se chci honit za každým koněm navíc,musím se zeptat.



