Ráfek + natažená pneu

Pneumatiky, elektrony, plecháče, podložky, šrouby, štefty, změna rozteče...

Moderátoři: Rudi, m.artty

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ráfek + natažená pneu

Příspěvek od MarauderZ28 »

felda píše:
Lukees píše:
MarauderZ28 píše:Jízdní vlastnosti jsou lepší,protože ta guma je pevnější když je nataženáa čím širší naprava tím to taky lépe sedí

neskutečná píčovina na který není zblo pravdy ...

Tak to je opravdu sporné jestli natažená guma lépe sedí,každopádně je to hlavně o efektu pokud chceš mít disk venku a gumu schovanou vevnitř a není to na ukor jízdních vlastností a opotřebení....
jo papuče se asi budou v zatáčce žvýkat méně než natažená guma :lol: Je to věc názoru,ja tak jezdím,a nemyslím si že by to bylo nebezpečné :D
ty jsi blbeček viď, buď černo nebo bílo nic jinýho neznáš, samozřejmě tam má bejt to co předepisuje výrobce ráfku nebo všeobecně dle tabulek ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ráfek + natažená pneu

Příspěvek od MarauderZ28 »

Lukees píše:
MarauderZ28 píše:Jízdní vlastnosti jsou lepší,protože ta guma je pevnější když je nataženáa čím širší naprava tím to taky lépe sedí

neskutečná píčovina na který není zblo pravdy ...

Tak to je opravdu sporné jestli natažená guma lépe sedí,každopádně je to hlavně o efektu pokud chceš mít disk venku a gumu schovanou vevnitř a není to na ukor jízdních vlastností a opotřebení....
hádat se nechci já tohle konzultoval přímo s Michelin neb pro ně dělám reklamu, něco jsem o tom už sem psal, nemůžu to bohužel najít ... rozhodně ten člověk o tom ví asi 1000% víc než nějakej chytrák s Feldou co si v tý škebly co má na krku usmyslel, že to tak prostě je a basta ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
felda
Příspěvky: 5862
Registrován: 25 kvě 2004 21:31
Bydliště: mám

Příspěvek od felda »

Marauder:blbeček jsi možná ty,a ještě k tomu chytrej jak radio :lol: Vůbec bych se nedivil kdyby jsi ještě jezdil na OR 6-kách :x
DanGTi (12:10):
jsi muj nejlepsi kamarad
mam te moc rad Obrázek

Uživatelský avatar
Martinvr6
Příspěvky: 412
Registrován: 29 zář 2004 22:46
Bydliště: Štatl
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martinvr6 »

biker píše:mozna na zimu :lol:
ale takovyhle profil na letnaky prenecham tobe 8)
ne díky já mám tohle 9x16 s pneu 215/35 :?:
Obrázek
Obrázek
Naposledy upravil(a) Martinvr6 dne 04 čer 2006 12:43, celkem upraveno 1 x.
..:GII vrrr6 rulezzz :..
Obrázek
PRODÁM ////viewtopic.php?p=1443007#1443007

Uživatelský avatar
Ryba
Příspěvky: 522
Registrován: 22 srp 2005 16:11
Bydliště: Pha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ryba »

felda píše:
Ryba píše:
felda píše: jsem zapoměl že všechny zavodní auta jso užovky :lol: uvažuj nebo si jdi raději zaplavat :D ... na zavody jsou specialně vyvynuté gumy.....
fakt? tos mi řek novinu.... A právě že uvažuju a tak se ptám, proč, kdyby to bylo lepší, to tak výrobce gumišek nedoporučoval? A neřikal, kupte si tenhle a tenhle rozměr a pořádně ho natáhněte na tak a tak širokej rafek. Myslim si, že výrobci pneumatik tomu asi rozuměj víc než ty a to, že si to natáhneš na kola svojí feliny aby to vypadalo co nejvíc kůl. A když to vypadá kůl tak to musíš samozřejmě podpořit tím, že je to samozřejmě vodost lepší a v zatáčkách to drží odost líp.
Jo asi jsou lepší 80-ky ok přezuji si to pane chytrej...... :roll:
nidke ti necpu aby sis tam narval nějaký bagry, jenom řikám, že natahovat ji na ráfek je pičovina.

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ráfek + natažená pneu

Příspěvek od MarauderZ28 »

už sem to našel, závěr ať si udělá každej svůj, nikomu nic nenutím ...

namáhání boků pneumatik u áček je naprosto jiný než má dle výrobce bejt to že s normální pneu řízneš zatáčku dojde samozřejmě k deformaci ale k deformaci chvilkové a ne jako u áček, že deformuješ neustále. Pnutí v povrchových vrstvách pneumatiky je naprosto rozdílné než s jakým počítá výrobce, dále se nepřirozeně deformuje kord pneumatiky zase jinak než s ním počítá výrobce, který počítá s dočasným změněním tvaru pneumatiky a ne s trvalou deformací, která navíc díky jinému pnutí může dále způsobovat trhliny v přepjatých místech pneumatiky. Extrémní áčka mohou tak deformovat tvar pneumatiky, že přilnavost běhounu/ dezénu je naprosto jiná a má jiné vlastnosti než jsou dány při výrobě výrobcem pneumatiky, to vše může z pneumatiky udělat na autě velice destabilní obutí ....
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
jim.vw
Příspěvky: 1402
Registrován: 28 lis 2004 20:13
Bydliště: libervwec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jim.vw »

á tady to je.. bylo to ve stajlyngu :roll: viewtopic.php?t=30528&start=0 :?:
.slow Obrázek
head&shoulders power...

Uživatelský avatar
felda
Příspěvky: 5862
Registrován: 25 kvě 2004 21:31
Bydliště: mám

Příspěvek od felda »

Ryba:ja zas říkam že jezdit na 6-ce rafku a 225 gumě je pičovina
Marrauder:mužeš se k tomu vyjadřit jako spravně chytrej??? :lol: :)
DanGTi (12:10):
jsi muj nejlepsi kamarad
mam te moc rad Obrázek

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

felda píše:Ryba:ja zas říkam že jezdit na 6-ce rafku a 225 gumě je pičovina
Marrauder:mužeš se k tomu vyjadřit jako spravně chytrej??? :lol: :)
k čemu se mám jako vyjádřit ?
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

biker
Příspěvky: 1840
Registrován: 18 dub 2006 22:19
Bydliště: velký venkov

Příspěvek od biker »

felda píše:Ryba:ja zas říkam že jezdit na 6-ce rafku a 225 gumě je pičovina
Marrauder:mužeš se k tomu vyjadřit jako spravně chytrej??? :lol: :)
jestli 225kou narazis na me tak ja nepsal 6" ale 8" 8)

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

biker píše:
felda píše:Ryba:ja zas říkam že jezdit na 6-ce rafku a 225 gumě je pičovina
Marrauder:mužeš se k tomu vyjadřit jako spravně chytrej??? :lol: :)
jestli 225kou narazis na me tak ja nepsal 6" ale 8" 8)
Jinak příkladně Ford Probe má origo 225/50 a říře ráfku 7" (origo kola)
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Ryba
Příspěvky: 522
Registrován: 22 srp 2005 16:11
Bydliště: Pha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ryba »

felda píše:Ryba:ja zas říkam že jezdit na 6-ce rafku a 225 gumě je pičovina
Marrauder:mužeš se k tomu vyjadřit jako spravně chytrej??? :lol: :)
no tak to opravdu je :lol:

biker
Příspěvky: 1840
Registrován: 18 dub 2006 22:19
Bydliště: velký venkov

Příspěvek od biker »

MarauderZ28 píše:
biker píše:
felda píše:Ryba:ja zas říkam že jezdit na 6-ce rafku a 225 gumě je pičovina
Marrauder:mužeš se k tomu vyjadřit jako spravně chytrej??? :lol: :)
jestli 225kou narazis na me tak ja nepsal 6" ale 8" 8)
Jinak příkladně Ford Probe má origo 225/50 a říře ráfku 7" (origo kola)
jop to je dosti mozne, ale vic nez 225 bych ja osobne, nedaval tolik koni nemam 8)

Uživatelský avatar
Lukees
Příspěvky: 1828
Registrován: 11 dub 2004 20:09
Bydliště: New Jersey
Kontaktovat uživatele:

Re: Ráfek + natažená pneu

Příspěvek od Lukees »

MarauderZ28 píše:už sem to našel, závěr ať si udělá každej svůj, nikomu nic nenutím ...

namáhání boků pneumatik u áček je naprosto jiný než má dle výrobce bejt to že s normální pneu řízneš zatáčku dojde samozřejmě k deformaci ale k deformaci chvilkové a ne jako u áček, že deformuješ neustále. Pnutí v povrchových vrstvách pneumatiky je naprosto rozdílné než s jakým počítá výrobce, dále se nepřirozeně deformuje kord pneumatiky zase jinak než s ním počítá výrobce, který počítá s dočasným změněním tvaru pneumatiky a ne s trvalou deformací, která navíc díky jinému pnutí může dále způsobovat trhliny v přepjatých místech pneumatiky. Extrémní áčka mohou tak deformovat tvar pneumatiky, že přilnavost běhounu/ dezénu je naprosto jiná a má jiné vlastnosti než jsou dány při výrobě výrobcem pneumatiky, to vše může z pneumatiky udělat na autě velice destabilní obutí ....

U těch extrémních áček bych tomu věřil ale není to oficiálně prokázaný jinak já měl na mysli standart jako mám třeba já 9x16-215/40 tuto kombinaci třeba doporučuje německý výrobce schmidt pro své ráfky samozřejmě nemám na mysli aby to někomu lezlo moc a při propružení sekalo do blatníku musí být zohledněná bezpečnost...

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ráfek + natažená pneu

Příspěvek od MarauderZ28 »

zajímavá terminologie .... kdo má áčka je styler kdo je nemá (na upraveným autě) je tuner ....

jinak říct dal sem to na svoje auto třeba Golfa protože v Japanu to maj všechny drift auta proto to musí bejt lepší, je srovnání naprosto mimo mísu ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
DaveS
Příspěvky: 1277
Registrován: 18 črc 2005 20:54
Bydliště: Praha - Český Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DaveS »

Martinvr6 píše:
biker píše:mozna na zimu :lol:
ale takovyhle profil na letnaky prenecham tobe 8)
ne díky já mám tohle 9x16 s pneu 215/35 :?:
X
X]
sorry, ale mas vic fotek svyho golfika na nejakejch strankach? Rad bych se mrknul.
Honda prelude 2.0i 16V - minulost .....BMW e46 320D - pritomnost..... KTM exc 200-2001-35KW....

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Ráfek + natažená pneu

Příspěvek od JonnY »

felda píše:jo papuče se asi budou v zatáčce žvýkat méně než natažená guma :lol: Je to věc názoru,ja tak jezdím,a nemyslím si že by to bylo nebezpečné :D
preboha co je vec nazoru? asi mi usla nejaka pasaz kde sa hovori o vzhlade.
pretoze sa domnievam, ze fyzikalne vlastnosti gumy a jazdne vlastnosti auta o nazore byt nemozu.

sa z tym zmierte. je to pekne, a s tuningom to nema nic spolocne.
spomina si niekto na auto, ktore ma neco podobne seriovo? asi nie.

a) guma je moc uzka -> ak by bola sirsia, potencialne lepsi grip
b) disk je moc siroky -> zbytocne vela neodpruzenej hmoty

a skuste sa zamysliet nad jednym. skoro kazdy tu pisal, ze jeden z dovodou preco to ma je, ze je to LACNE.

Uživatelský avatar
Lukees
Příspěvky: 1828
Registrován: 11 dub 2004 20:09
Bydliště: New Jersey
Kontaktovat uživatele:

Re: Ráfek + natažená pneu

Příspěvek od Lukees »

MarauderZ28 píše:zajímavá terminologie .... kdo má áčka je styler kdo je nemá (na upraveným autě) je tuner ....

jinak říct dal sem to na svoje auto třeba Golfa protože v Japanu to maj všechny drift auta proto to musí bejt lepší, je srovnání naprosto mimo mísu ...
Nechci se hádat ale to jsem nikdy netvrdil a ani si to nemyslím,vidím že je tady zbytečný rozjíždět jakoukoliv debatu takže každej at si jezdí na čem uzná za vhodné.....

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ráfek + natažená pneu

Příspěvek od MarauderZ28 »

Lukees píše:
MarauderZ28 píše:zajímavá terminologie .... kdo má áčka je styler kdo je nemá (na upraveným autě) je tuner ....

jinak říct dal sem to na svoje auto třeba Golfa protože v Japanu to maj všechny drift auta proto to musí bejt lepší, je srovnání naprosto mimo mísu ...
Nechci se hádat ale to jsem nikdy netvrdil a ani si to nemyslím,vidím že je tady zbytečný rozjíždět jakoukoliv debatu takže každej at si jezdí na čem uzná za vhodné.....
to nebylo mířený na Tebe s Tebou se dá aspoň rozumně diskutovat a nenutíš ostatním, že jsi "včera" přišel na to, že nasadit všude áčka je to nejlepší co se dá udělat ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

biker
Příspěvky: 1840
Registrován: 18 dub 2006 22:19
Bydliště: velký venkov

Příspěvek od biker »

Martinvr6 píše:
biker píše:mozna na zimu :lol:
ale takovyhle profil na letnaky prenecham tobe 8)
ne díky já mám tohle 9x16 s pneu 215/35 :?:
mas je v TP?
ja jo :D

biker
Příspěvky: 1840
Registrován: 18 dub 2006 22:19
Bydliště: velký venkov

Příspěvek od biker »

jinak ted me zarazilo na 9" dat 215 to je fakt podle me malo :(

Uživatelský avatar
Lukees
Příspěvky: 1828
Registrován: 11 dub 2004 20:09
Bydliště: New Jersey
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukees »

Já se jen snažím tady přispět objektyvními informacemi které vycházejí ze zkušeností které jsem nasbíral přece jen už takhle jezdím skoro 2 roky tak vím co si můžu dovolit obout a co to bude mít za následky netvrdil bych něco do čeho nevidím...
Naposledy upravil(a) Lukees dne 04 čer 2006 13:39, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ráfek + natažená pneu

Příspěvek od MarauderZ28 »

mno a já píšu vyjádření výrobce, kterej si myslím taky nebude debil :o)
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Lukees
Příspěvky: 1828
Registrován: 11 dub 2004 20:09
Bydliště: New Jersey
Kontaktovat uživatele:

Re: Ráfek + natažená pneu

Příspěvek od Lukees »

MarauderZ28 píše:mno a já píšu vyjádření výrobce, kterej si myslím taky nebude debil :o)
Maro samozřejmě že výrobce vychází z testu a samo že není debil ale guma je vždy dimenzovaná na větší zátež než uvádí výrobce nějaký rezervy to mít musí..

Uživatelský avatar
DaveS
Příspěvky: 1277
Registrován: 18 črc 2005 20:54
Bydliště: Praha - Český Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Ráfek + natažená pneu

Příspěvek od DaveS »

Kamos to ma na preludovi, svezl sem se tim a i sem si s tim zkousel jet rychleji do zatacky.... a nemuzu rict ze by to nesedelo ma to na (18´ ve predu 215/40 a v zadu 235/40), ale zas je otazka pri delsim uzivani. Vyrobce vi na co ty gumy dela, a kdyz to nekdo pouziva jinak nez to stanovuje vyrobce, tak to asi nebude zas tak dobry. Nevim no. Vypada to fakt pekne..... ale asi bych do toho nesel, nema cenu to pak nekde rozstipat.
Přílohy
Mihala.jpg
Mihala.jpg (57.52 KiB) Zobrazeno 1629 x
Honda prelude 2.0i 16V - minulost .....BMW e46 320D - pritomnost..... KTM exc 200-2001-35KW....

Uživatelský avatar
Ilegaltuner
Příspěvky: 3826
Registrován: 22 pro 2005 22:24
Bydliště: Český Těšín Věk:už 28
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ilegaltuner »

No myslím si ,že taky záleží jak je vyrobená ta bočnice jsou bud jakoby kulaté(balony) a nebo takové co i při přiměřené šířce ráfku vypadají jako do Ačka např. Good eyar F1.a tak záleží na pofilu.
bratranek má kola 9x16" v zadu má 215"40 a ve předu 205"45
Přílohy
P1010033.JPG
P1010033.JPG (117.5 KiB) Zobrazeno 1624 x
Commodore B 3.0 24V Nitro
Audi A8 D3 4,2i

biker
Příspěvky: 1840
Registrován: 18 dub 2006 22:19
Bydliště: velký venkov

Příspěvek od biker »

DAVE nneuvedl jsi siri :?

Uživatelský avatar
bob ash
Příspěvky: 431
Registrován: 07 úno 2005 01:39
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ráfek + natažená pneu

Příspěvek od bob ash »

Já mám 15x7" a 225/65 vpředu, 275/70 vzadu. Je to super na parkování na obrubníku :)
Speed kills. Drive Ford and live forever.

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Ráfek + natažená pneu

Příspěvek od semysak »

nic proti vasim autum

ale nejlepsi je jak tady melete o filckach, a golfech, ktery nemaji ani 200 koni a jak je pro ne nejlepsi gumy do A, srovnavate jes drift specialama, ktere jsou trochu jinde vykonove a jejich nastaveni jizdnich vlastnosti se asi bude hodne lisit od jizdnich vlastnosti oplastovane felicie nebo golfu kterou postavite kdyz je pekne na slunicko

blby je asi pri tom A ''setupu'' ze pokud se auto hrne bokem, a guma je namahana hlavne bocne ze se hodne zmesi kontaktni plocha se silnici jedna bocnice to ''podrzi'' ale po druhe se uz jede, behoun se prohne dovnitr a ejhle, jedes po vnitrni hrane pneumatiky, coz s ''rozjetim' kol je idealni na drift, ale horsi na drag ke kauflandu

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

horsi na drag ke kauflandu

:lol: :lol: :lol: to mě dostalo 8) 8) 8)
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Odpovědět

Zpět na „Disky + Pneumatiky“