ty jsi blbeček viď, buď černo nebo bílo nic jinýho neznáš, samozřejmě tam má bejt to co předepisuje výrobce ráfku nebo všeobecně dle tabulek ...felda píše:jo papuče se asi budou v zatáčce žvýkat méně než natažená gumaLukees píše:MarauderZ28 píše:Jízdní vlastnosti jsou lepší,protože ta guma je pevnější když je nataženáa čím širší naprava tím to taky lépe sedí
neskutečná píčovina na který není zblo pravdy ...
Tak to je opravdu sporné jestli natažená guma lépe sedí,každopádně je to hlavně o efektu pokud chceš mít disk venku a gumu schovanou vevnitř a není to na ukor jízdních vlastností a opotřebení....Je to věc názoru,ja tak jezdím,a nemyslím si že by to bylo nebezpečné
Ráfek + natažená pneu
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ráfek + natažená pneu
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ráfek + natažená pneu
hádat se nechci já tohle konzultoval přímo s Michelin neb pro ně dělám reklamu, něco jsem o tom už sem psal, nemůžu to bohužel najít ... rozhodně ten člověk o tom ví asi 1000% víc než nějakej chytrák s Feldou co si v tý škebly co má na krku usmyslel, že to tak prostě je a basta ...Lukees píše:MarauderZ28 píše:Jízdní vlastnosti jsou lepší,protože ta guma je pevnější když je nataženáa čím širší naprava tím to taky lépe sedí
neskutečná píčovina na který není zblo pravdy ...
Tak to je opravdu sporné jestli natažená guma lépe sedí,každopádně je to hlavně o efektu pokud chceš mít disk venku a gumu schovanou vevnitř a není to na ukor jízdních vlastností a opotřebení....
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
ne díky já mám tohle 9x16 s pneu 215/35biker píše:mozna na zimu![]()
ale takovyhle profil na letnaky prenecham tobe



Naposledy upravil(a) Martinvr6 dne 04 čer 2006 12:43, celkem upraveno 1 x.
nidke ti necpu aby sis tam narval nějaký bagry, jenom řikám, že natahovat ji na ráfek je pičovina.felda píše:Jo asi jsou lepší 80-ky ok přezuji si to pane chytrej......Ryba píše:fakt? tos mi řek novinu.... A právě že uvažuju a tak se ptám, proč, kdyby to bylo lepší, to tak výrobce gumišek nedoporučoval? A neřikal, kupte si tenhle a tenhle rozměr a pořádně ho natáhněte na tak a tak širokej rafek. Myslim si, že výrobci pneumatik tomu asi rozuměj víc než ty a to, že si to natáhneš na kola svojí feliny aby to vypadalo co nejvíc kůl. A když to vypadá kůl tak to musíš samozřejmě podpořit tím, že je to samozřejmě vodost lepší a v zatáčkách to drží odost líp.felda píše: jsem zapoměl že všechny zavodní auta jso užovkyuvažuj nebo si jdi raději zaplavat
... na zavody jsou specialně vyvynuté gumy.....
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ráfek + natažená pneu
už sem to našel, závěr ať si udělá každej svůj, nikomu nic nenutím ...
namáhání boků pneumatik u áček je naprosto jiný než má dle výrobce bejt to že s normální pneu řízneš zatáčku dojde samozřejmě k deformaci ale k deformaci chvilkové a ne jako u áček, že deformuješ neustále. Pnutí v povrchových vrstvách pneumatiky je naprosto rozdílné než s jakým počítá výrobce, dále se nepřirozeně deformuje kord pneumatiky zase jinak než s ním počítá výrobce, který počítá s dočasným změněním tvaru pneumatiky a ne s trvalou deformací, která navíc díky jinému pnutí může dále způsobovat trhliny v přepjatých místech pneumatiky. Extrémní áčka mohou tak deformovat tvar pneumatiky, že přilnavost běhounu/ dezénu je naprosto jiná a má jiné vlastnosti než jsou dány při výrobě výrobcem pneumatiky, to vše může z pneumatiky udělat na autě velice destabilní obutí ....
namáhání boků pneumatik u áček je naprosto jiný než má dle výrobce bejt to že s normální pneu řízneš zatáčku dojde samozřejmě k deformaci ale k deformaci chvilkové a ne jako u áček, že deformuješ neustále. Pnutí v povrchových vrstvách pneumatiky je naprosto rozdílné než s jakým počítá výrobce, dále se nepřirozeně deformuje kord pneumatiky zase jinak než s ním počítá výrobce, který počítá s dočasným změněním tvaru pneumatiky a ne s trvalou deformací, která navíc díky jinému pnutí může dále způsobovat trhliny v přepjatých místech pneumatiky. Extrémní áčka mohou tak deformovat tvar pneumatiky, že přilnavost běhounu/ dezénu je naprosto jiná a má jiné vlastnosti než jsou dány při výrobě výrobcem pneumatiky, to vše může z pneumatiky udělat na autě velice destabilní obutí ....
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
k čemu se mám jako vyjádřit ?felda píše:Ryba:ja zas říkam že jezdit na 6-ce rafku a 225 gumě je pičovina
Marrauder:mužeš se k tomu vyjadřit jako spravně chytrej???![]()
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Jinak příkladně Ford Probe má origo 225/50 a říře ráfku 7" (origo kola)biker píše:jestli 225kou narazis na me tak ja nepsal 6" ale 8"felda píše:Ryba:ja zas říkam že jezdit na 6-ce rafku a 225 gumě je pičovina
Marrauder:mužeš se k tomu vyjadřit jako spravně chytrej???![]()
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
jop to je dosti mozne, ale vic nez 225 bych ja osobne, nedaval tolik koni nemamMarauderZ28 píše:Jinak příkladně Ford Probe má origo 225/50 a říře ráfku 7" (origo kola)biker píše:jestli 225kou narazis na me tak ja nepsal 6" ale 8"felda píše:Ryba:ja zas říkam že jezdit na 6-ce rafku a 225 gumě je pičovina
Marrauder:mužeš se k tomu vyjadřit jako spravně chytrej???![]()

Re: Ráfek + natažená pneu
MarauderZ28 píše:už sem to našel, závěr ať si udělá každej svůj, nikomu nic nenutím ...
namáhání boků pneumatik u áček je naprosto jiný než má dle výrobce bejt to že s normální pneu řízneš zatáčku dojde samozřejmě k deformaci ale k deformaci chvilkové a ne jako u áček, že deformuješ neustále. Pnutí v povrchových vrstvách pneumatiky je naprosto rozdílné než s jakým počítá výrobce, dále se nepřirozeně deformuje kord pneumatiky zase jinak než s ním počítá výrobce, který počítá s dočasným změněním tvaru pneumatiky a ne s trvalou deformací, která navíc díky jinému pnutí může dále způsobovat trhliny v přepjatých místech pneumatiky. Extrémní áčka mohou tak deformovat tvar pneumatiky, že přilnavost běhounu/ dezénu je naprosto jiná a má jiné vlastnosti než jsou dány při výrobě výrobcem pneumatiky, to vše může z pneumatiky udělat na autě velice destabilní obutí ....
U těch extrémních áček bych tomu věřil ale není to oficiálně prokázaný jinak já měl na mysli standart jako mám třeba já 9x16-215/40 tuto kombinaci třeba doporučuje německý výrobce schmidt pro své ráfky samozřejmě nemám na mysli aby to někomu lezlo moc a při propružení sekalo do blatníku musí být zohledněná bezpečnost...
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ráfek + natažená pneu
zajímavá terminologie .... kdo má áčka je styler kdo je nemá (na upraveným autě) je tuner ....
jinak říct dal sem to na svoje auto třeba Golfa protože v Japanu to maj všechny drift auta proto to musí bejt lepší, je srovnání naprosto mimo mísu ...
jinak říct dal sem to na svoje auto třeba Golfa protože v Japanu to maj všechny drift auta proto to musí bejt lepší, je srovnání naprosto mimo mísu ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
- DaveS
- Příspěvky: 1277
- Registrován: 18 črc 2005 20:54
- Bydliště: Praha - Český Brod
- Kontaktovat uživatele:
sorry, ale mas vic fotek svyho golfika na nejakejch strankach? Rad bych se mrknul.Martinvr6 píše:ne díky já mám tohle 9x16 s pneu 215/35biker píše:mozna na zimu![]()
ale takovyhle profil na letnaky prenecham tobe![]()
X
X]
Honda prelude 2.0i 16V - minulost .....BMW e46 320D - pritomnost..... KTM exc 200-2001-35KW....
Re: Ráfek + natažená pneu
preboha co je vec nazoru? asi mi usla nejaka pasaz kde sa hovori o vzhlade.felda píše:jo papuče se asi budou v zatáčce žvýkat méně než natažená gumaJe to věc názoru,ja tak jezdím,a nemyslím si že by to bylo nebezpečné
pretoze sa domnievam, ze fyzikalne vlastnosti gumy a jazdne vlastnosti auta o nazore byt nemozu.
sa z tym zmierte. je to pekne, a s tuningom to nema nic spolocne.
spomina si niekto na auto, ktore ma neco podobne seriovo? asi nie.
a) guma je moc uzka -> ak by bola sirsia, potencialne lepsi grip
b) disk je moc siroky -> zbytocne vela neodpruzenej hmoty
a skuste sa zamysliet nad jednym. skoro kazdy tu pisal, ze jeden z dovodou preco to ma je, ze je to LACNE.
Re: Ráfek + natažená pneu
Nechci se hádat ale to jsem nikdy netvrdil a ani si to nemyslím,vidím že je tady zbytečný rozjíždět jakoukoliv debatu takže každej at si jezdí na čem uzná za vhodné.....MarauderZ28 píše:zajímavá terminologie .... kdo má áčka je styler kdo je nemá (na upraveným autě) je tuner ....
jinak říct dal sem to na svoje auto třeba Golfa protože v Japanu to maj všechny drift auta proto to musí bejt lepší, je srovnání naprosto mimo mísu ...
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ráfek + natažená pneu
to nebylo mířený na Tebe s Tebou se dá aspoň rozumně diskutovat a nenutíš ostatním, že jsi "včera" přišel na to, že nasadit všude áčka je to nejlepší co se dá udělat ...Lukees píše:Nechci se hádat ale to jsem nikdy netvrdil a ani si to nemyslím,vidím že je tady zbytečný rozjíždět jakoukoliv debatu takže každej at si jezdí na čem uzná za vhodné.....MarauderZ28 píše:zajímavá terminologie .... kdo má áčka je styler kdo je nemá (na upraveným autě) je tuner ....
jinak říct dal sem to na svoje auto třeba Golfa protože v Japanu to maj všechny drift auta proto to musí bejt lepší, je srovnání naprosto mimo mísu ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Já se jen snažím tady přispět objektyvními informacemi které vycházejí ze zkušeností které jsem nasbíral přece jen už takhle jezdím skoro 2 roky tak vím co si můžu dovolit obout a co to bude mít za následky netvrdil bych něco do čeho nevidím...
Naposledy upravil(a) Lukees dne 04 čer 2006 13:39, celkem upraveno 1 x.
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ráfek + natažená pneu
mno a já píšu vyjádření výrobce, kterej si myslím taky nebude debil 

Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
Re: Ráfek + natažená pneu
Maro samozřejmě že výrobce vychází z testu a samo že není debil ale guma je vždy dimenzovaná na větší zátež než uvádí výrobce nějaký rezervy to mít musí..MarauderZ28 píše:mno a já píšu vyjádření výrobce, kterej si myslím taky nebude debil
- DaveS
- Příspěvky: 1277
- Registrován: 18 črc 2005 20:54
- Bydliště: Praha - Český Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ráfek + natažená pneu
Kamos to ma na preludovi, svezl sem se tim a i sem si s tim zkousel jet rychleji do zatacky.... a nemuzu rict ze by to nesedelo ma to na (18´ ve predu 215/40 a v zadu 235/40), ale zas je otazka pri delsim uzivani. Vyrobce vi na co ty gumy dela, a kdyz to nekdo pouziva jinak nez to stanovuje vyrobce, tak to asi nebude zas tak dobry. Nevim no. Vypada to fakt pekne..... ale asi bych do toho nesel, nema cenu to pak nekde rozstipat.
- Přílohy
-
- Mihala.jpg (57.52 KiB) Zobrazeno 1629 x
Honda prelude 2.0i 16V - minulost .....BMW e46 320D - pritomnost..... KTM exc 200-2001-35KW....
- Ilegaltuner
- Příspěvky: 3826
- Registrován: 22 pro 2005 22:24
- Bydliště: Český Těšín Věk:už 28
- Kontaktovat uživatele:
No myslím si ,že taky záleží jak je vyrobená ta bočnice jsou bud jakoby kulaté(balony) a nebo takové co i při přiměřené šířce ráfku vypadají jako do Ačka např. Good eyar F1.a tak záleží na pofilu.
bratranek má kola 9x16" v zadu má 215"40 a ve předu 205"45
bratranek má kola 9x16" v zadu má 215"40 a ve předu 205"45
- Přílohy
-
- P1010033.JPG (117.5 KiB) Zobrazeno 1624 x
Commodore B 3.0 24V Nitro
Audi A8 D3 4,2i
Audi A8 D3 4,2i
Re: Ráfek + natažená pneu
Já mám 15x7" a 225/65 vpředu, 275/70 vzadu. Je to super na parkování na obrubníku 

Speed kills. Drive Ford and live forever.
Re: Ráfek + natažená pneu
nic proti vasim autum
ale nejlepsi je jak tady melete o filckach, a golfech, ktery nemaji ani 200 koni a jak je pro ne nejlepsi gumy do A, srovnavate jes drift specialama, ktere jsou trochu jinde vykonove a jejich nastaveni jizdnich vlastnosti se asi bude hodne lisit od jizdnich vlastnosti oplastovane felicie nebo golfu kterou postavite kdyz je pekne na slunicko
blby je asi pri tom A ''setupu'' ze pokud se auto hrne bokem, a guma je namahana hlavne bocne ze se hodne zmesi kontaktni plocha se silnici jedna bocnice to ''podrzi'' ale po druhe se uz jede, behoun se prohne dovnitr a ejhle, jedes po vnitrni hrane pneumatiky, coz s ''rozjetim' kol je idealni na drift, ale horsi na drag ke kauflandu
ale nejlepsi je jak tady melete o filckach, a golfech, ktery nemaji ani 200 koni a jak je pro ne nejlepsi gumy do A, srovnavate jes drift specialama, ktere jsou trochu jinde vykonove a jejich nastaveni jizdnich vlastnosti se asi bude hodne lisit od jizdnich vlastnosti oplastovane felicie nebo golfu kterou postavite kdyz je pekne na slunicko
blby je asi pri tom A ''setupu'' ze pokud se auto hrne bokem, a guma je namahana hlavne bocne ze se hodne zmesi kontaktni plocha se silnici jedna bocnice to ''podrzi'' ale po druhe se uz jede, behoun se prohne dovnitr a ejhle, jedes po vnitrni hrane pneumatiky, coz s ''rozjetim' kol je idealni na drift, ale horsi na drag ke kauflandu
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele: