
Rozdíl mezi blow a pop off?
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_
Rozdíl mezi blow a pop off?
tak se ukažte fešáci 

Re: Rozdíl mezi blow a pop off?
pop off je pojistný ventil a
blow off upouští tlak mezi turbem a škrtící klapkou
blow off upouští tlak mezi turbem a škrtící klapkou
www.decent-tuning-bys.wz.cz
Citroën Saxo 1,5D, 42kW(58ps) 5D
xenony HID H4 8000K, Rádio Panasonic CQ-C7305N,Powerbass BK5, Impulse WU-4600, sub MacAudio 150W RMS, Alessio SanRemo
Citroën Saxo 1,5D, 42kW(58ps) 5D

xenony HID H4 8000K, Rádio Panasonic CQ-C7305N,Powerbass BK5, Impulse WU-4600, sub MacAudio 150W RMS, Alessio SanRemo
Re: Rozdíl mezi blow a pop off?
pop off myslim odpusta vzduch spoza turba, aby sa neprekrocil maximalny tlak a nezlikvidoval motor.
blow off odpusta vzduch pri zavreti skrtiacej klapky
blow off odpusta vzduch pri zavreti skrtiacej klapky
ee blow off je to známý tssss při řazení ( http://videos.streetfire.net/video/ddbd ... 2275e6.htm
)
upouští přetlak v sání když pustíš plyn a klapka se zavře, tim turbo taky tolik nestratí otáčky a částečně mizí "turbo díra", taky se turbo tolik nekurví neustálym bržděním a roztáčením a navíc je to strašne kůůl saund
a pop off je pojistnej ventil, kterej upustí při překročení maximálního nastavenýho tlaku aby ti to neutrhlo hlavu třeba

upouští přetlak v sání když pustíš plyn a klapka se zavře, tim turbo taky tolik nestratí otáčky a částečně mizí "turbo díra", taky se turbo tolik nekurví neustálym bržděním a roztáčením a navíc je to strašne kůůl saund


a pop off je pojistnej ventil, kterej upustí při překročení maximálního nastavenýho tlaku aby ti to neutrhlo hlavu třeba

- sejki
- Příspěvky: 377
- Registrován: 29 dub 2005 12:43
- Bydliště: Usti nad Orlici
- Kontaktovat uživatele:
To je zajimave, k cemu pak tedy slouzi wastegate? Asi ji tam montuji ze srandy co?:-Drozumik píše:nemas pravdu, pop-off je safety valve, chrani motor pred velkym tlakem ktery by motor nemusel prezit.sejki píše:pop off a blow off je jedno a to same zarizeni, rozdil je v tom ze pop off odvadi vzduch zpet do sani a blow off odvadi vzduch ven...
Pop off se dava do vetsina turbomotoru k zmenseni turbodiry, ale vy nic neslysite pac odvadi pretlak vzduchu zpet do sani.
Nissan Skyline R32 '92 - byvale auto
"The pop-off valve or relief valve is designed vent gas to the atmosphere when the pressure of the gas in the breathing curcuit reaches a certain level. Most valves have a disc that is controlled by a coiled spring and treaded screw cap. When the cap is fully tightened, the disc is forced down by the coiled spring and gas cannot escape from the system. When the cap is in the full open position, there is no pressure on the disc and the weight of the disc is used to prevent gas from escaping. The breathing bag will expand until the pressure in the bag is greater than the weight of the disc."sejki píše:To je zajimave, k cemu pak tedy slouzi wastegate? Asi ji tam montuji ze srandy co?:-Drozumik píše:nemas pravdu, pop-off je safety valve, chrani motor pred velkym tlakem ktery by motor nemusel prezit.sejki píše:pop off a blow off je jedno a to same zarizeni, rozdil je v tom ze pop off odvadi vzduch zpet do sani a blow off odvadi vzduch ven...
Pop off se dava do vetsina turbomotoru k zmenseni turbodiry, ale vy nic neslysite pac odvadi pretlak vzduchu zpet do sani.
ale mysli si co chces

- sejki
- Příspěvky: 377
- Registrován: 29 dub 2005 12:43
- Bydliště: Usti nad Orlici
- Kontaktovat uživatele:
Se taky nenechate nachytat co?rozumik píše:"The pop-off valve or relief valve is designed vent gas to the atmosphere when the pressure of the gas in the breathing curcuit reaches a certain level. Most valves have a disc that is controlled by a coiled spring and treaded screw cap. When the cap is fully tightened, the disc is forced down by the coiled spring and gas cannot escape from the system. When the cap is in the full open position, there is no pressure on the disc and the weight of the disc is used to prevent gas from escaping. The breathing bag will expand until the pressure in the bag is greater than the weight of the disc."sejki píše:To je zajimave, k cemu pak tedy slouzi wastegate? Asi ji tam montuji ze srandy co?:-Drozumik píše: nemas pravdu, pop-off je safety valve, chrani motor pred velkym tlakem ktery by motor nemusel prezit.
Pop off se dava do vetsina turbomotoru k zmenseni turbodiry, ale vy nic neslysite pac odvadi pretlak vzduchu zpet do sani.
ale mysli si co chces

Nissan Skyline R32 '92 - byvale auto
Re: Rozdíl mezi blow a pop off?
heh sejki nerej.. vzpomen si na naši debatu na DTC.. kdy jsem se k nčemu podobnému nemohli dobrat ( MBC ) .. tohle je taky tak..
je to jak píše rozumík, WG upouští exast gas aby nedošlo k přetlakování a zároven se turbo neroztáčelo stále. pokud by WG byla jen bezpoečnostní prvek otevřela by s ejendou za čas, a nebyla by otevřená téměř pořád
( obrazně řečeno pro rejpaly.. )
je to jak píše rozumík, WG upouští exast gas aby nedošlo k přetlakování a zároven se turbo neroztáčelo stále. pokud by WG byla jen bezpoečnostní prvek otevřela by s ejendou za čas, a nebyla by otevřená téměř pořád

Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
jenom tu nemachrujsejki píše:Se taky nenechate nachytat co?rozumik píše:"The pop-off valve or relief valve is designed vent gas to the atmosphere when the pressure of the gas in the breathing curcuit reaches a certain level. Most valves have a disc that is controlled by a coiled spring and treaded screw cap. When the cap is fully tightened, the disc is forced down by the coiled spring and gas cannot escape from the system. When the cap is in the full open position, there is no pressure on the disc and the weight of the disc is used to prevent gas from escaping. The breathing bag will expand until the pressure in the bag is greater than the weight of the disc."sejki píše: To je zajimave, k cemu pak tedy slouzi wastegate? Asi ji tam montuji ze srandy co?:-D
Pop off se dava do vetsina turbomotoru k zmenseni turbodiry, ale vy nic neslysite pac odvadi pretlak vzduchu zpet do sani.
ale mysli si co chces


Wastegate vs. pop-off ?sejki píše:Se taky nenechate nachytat co?rozumik píše:"The pop-off valve or relief valve is designed vent gas to the atmosphere when the pressure of the gas in the breathing curcuit reaches a certain level. Most valves have a disc that is controlled by a coiled spring and treaded screw cap. When the cap is fully tightened, the disc is forced down by the coiled spring and gas cannot escape from the system. When the cap is in the full open position, there is no pressure on the disc and the weight of the disc is used to prevent gas from escaping. The breathing bag will expand until the pressure in the bag is greater than the weight of the disc."sejki píše: To je zajimave, k cemu pak tedy slouzi wastegate? Asi ji tam montuji ze srandy co?:-D
Pop off se dava do vetsina turbomotoru k zmenseni turbodiry, ale vy nic neslysite pac odvadi pretlak vzduchu zpet do sani.
ale mysli si co chces




Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
- sejki
- Příspěvky: 377
- Registrován: 29 dub 2005 12:43
- Bydliště: Usti nad Orlici
- Kontaktovat uživatele:
Ja nemachruju, jen vas zkousim:)rozumik píše:jenom tu nemachrujsejki píše:Se taky nenechate nachytat co?rozumik píše: "The pop-off valve or relief valve is designed vent gas to the atmosphere when the pressure of the gas in the breathing curcuit reaches a certain level. Most valves have a disc that is controlled by a coiled spring and treaded screw cap. When the cap is fully tightened, the disc is forced down by the coiled spring and gas cannot escape from the system. When the cap is in the full open position, there is no pressure on the disc and the weight of the disc is used to prevent gas from escaping. The breathing bag will expand until the pressure in the bag is greater than the weight of the disc."
ale mysli si co chces![]()
Ja toho mam procteneho dost a dost me toho jeste ceka... Vsechno taky nevim

Nissan Skyline R32 '92 - byvale auto
počkej a ne ni snad ???Beaver píše:Wastegate vs. pop-off ?sejki píše:Se taky nenechate nachytat co?rozumik píše: "The pop-off valve or relief valve is designed vent gas to the atmosphere when the pressure of the gas in the breathing curcuit reaches a certain level. Most valves have a disc that is controlled by a coiled spring and treaded screw cap. When the cap is fully tightened, the disc is forced down by the coiled spring and gas cannot escape from the system. When the cap is in the full open position, there is no pressure on the disc and the weight of the disc is used to prevent gas from escaping. The breathing bag will expand until the pressure in the bag is greater than the weight of the disc."
ale mysli si co chcesJeste zacni tvrdit, ze EGR je pro prepousteni tlaku ze sani rovnou do vejfuku
![]()
![]()



Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
- sejki
- Příspěvky: 377
- Registrován: 29 dub 2005 12:43
- Bydliště: Usti nad Orlici
- Kontaktovat uživatele:
Beaver píše:Wastegate vs. pop-off ?sejki píše:Se taky nenechate nachytat co?rozumik píše: "The pop-off valve or relief valve is designed vent gas to the atmosphere when the pressure of the gas in the breathing curcuit reaches a certain level. Most valves have a disc that is controlled by a coiled spring and treaded screw cap. When the cap is fully tightened, the disc is forced down by the coiled spring and gas cannot escape from the system. When the cap is in the full open position, there is no pressure on the disc and the weight of the disc is used to prevent gas from escaping. The breathing bag will expand until the pressure in the bag is greater than the weight of the disc."
ale mysli si co chcesJeste zacni tvrdit, ze EGR je pro prepousteni tlaku ze sani rovnou do vejfuku
![]()
![]()


Nissan Skyline R32 '92 - byvale auto
urcite nekdo kdo volil zelenesejki píše:Beaver píše:Wastegate vs. pop-off ?sejki píše: Se taky nenechate nachytat co?Jeste zacni tvrdit, ze EGR je pro prepousteni tlaku ze sani rovnou do vejfuku
![]()
![]()
vole:) EGR je vec ktera je uplne na hovno, zaslepit, napajet odpory a dohaje s tim... Recirkulace spalin... by me zajimalo kdo to vymyslel

- sejki
- Příspěvky: 377
- Registrován: 29 dub 2005 12:43
- Bydliště: Usti nad Orlici
- Kontaktovat uživatele:
rozumik píše:urcite nekdo kdo volil zelenesejki píše:Beaver píše: Wastegate vs. pop-off ?Jeste zacni tvrdit, ze EGR je pro prepousteni tlaku ze sani rovnou do vejfuku
![]()
![]()
vole:) EGR je vec ktera je uplne na hovno, zaslepit, napajet odpory a dohaje s tim... Recirkulace spalin... by me zajimalo kdo to vymyslel

Ja musel volit ODS
Nissan Skyline R32 '92 - byvale auto
Ackoliv pokud vysokej tlak turba znici nebo profukuje ten EGR ventil, tak to tak funguje - plnici tlak utika do laufu. Nicmene jelikoz primarne to ma proudit opacne, tak jsem neodolal a rejpnul si
Mimochodem, kdyz uz jsme u tech terminu, zapomnel jsem, co to je CHRA (pojem pouzivany u turbodmychadel).
Ale je fakt, ze na forum (o xchatu nemluve...) chodi dost lidi, co ziji v domeni, ze jsou "tuneri" a pritom neznaji zakladni pojmy, neumi vymontovat svicky (a pokud ano, nepoznaji na nich co se deje s motorem) apod.

Mimochodem, kdyz uz jsme u tech terminu, zapomnel jsem, co to je CHRA (pojem pouzivany u turbodmychadel).
Ale je fakt, ze na forum (o xchatu nemluve...) chodi dost lidi, co ziji v domeni, ze jsou "tuneri" a pritom neznaji zakladni pojmy, neumi vymontovat svicky (a pokud ano, nepoznaji na nich co se deje s motorem) apod.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
Pop-off valve je nezavisly pojistny ventil urceny ke snizeni tlaku v intake manifoldu v pripade selhani wastegate turba anebo MBC/EBC, ktery wastegate ovlada (pripadene selhani systemu jineho zpusobu regulace tlaku turba). Jeho konstrukce je podobna blow-off ventilu, ale spoleha se vetsinou - z duvodu jednoduchosti a spolehlivosti - jen na (vetsinou nastavitelny) tlak vnitrni pruziny. Vetsina pruzinovych MBC pracuje vpodstate na principu pop-off ventilu. Pop-off valve je proste uplne stejne pojistne zarizeni jako na kazdem air compressoru anebo vodnim boileru, ale na tovarnich autech se v dnesni dobe casto nepouziva. Vetsina turbo vozu ma v dnesni dobe nekolik fail-safe zarizeni - at uz mechanickych anebo elektronickych.
Blow-off ventil naopak pracuje na principu vyvazenosti/nevyvazenosti tlaku v potrubi turba a intake manifoldu (jehoz tlak/podtlak je posilan do utesnene komory toho blow-off ventilu) a jeho hlavnim ukolem je vypusteni vzduchu z potrubi po uzavreni klapky sani a zabranit tak poskozeni turba. Tvrdost (mnohdy nastavitelna) pomocne pruziny a pomer ploch membrany komory a samotneho ventilu vystaveneho tlaku v potrubi pote urcuji hranici otevreni ventilu pri podtlaku v intake manifoldu a soucasne schopnost drzet tlak v potrubi. V mnoha pripadech blow-off ventily castecne plni i funkci pop-off ventilu tim, ze pri zvyseni tlaku v potrubi nad jistou hranici zacne dochazet k jejich netesnosti. V tomto aspektu je samotny design blow-off ventilu o dost slozitejsi, protoze mechanicky blow-off ventil je principalne ve sve podstate jen velice nedokonale zarizeni. Samozrejme, vystup blow-off ventilu muze byt pote zapojen zpet pred turbo anebo jen vypusten do atmosfery, coz je dano konfiguraci systemu mereni vstupniho vzduchu.

Blow-off ventil naopak pracuje na principu vyvazenosti/nevyvazenosti tlaku v potrubi turba a intake manifoldu (jehoz tlak/podtlak je posilan do utesnene komory toho blow-off ventilu) a jeho hlavnim ukolem je vypusteni vzduchu z potrubi po uzavreni klapky sani a zabranit tak poskozeni turba. Tvrdost (mnohdy nastavitelna) pomocne pruziny a pomer ploch membrany komory a samotneho ventilu vystaveneho tlaku v potrubi pote urcuji hranici otevreni ventilu pri podtlaku v intake manifoldu a soucasne schopnost drzet tlak v potrubi. V mnoha pripadech blow-off ventily castecne plni i funkci pop-off ventilu tim, ze pri zvyseni tlaku v potrubi nad jistou hranici zacne dochazet k jejich netesnosti. V tomto aspektu je samotny design blow-off ventilu o dost slozitejsi, protoze mechanicky blow-off ventil je principalne ve sve podstate jen velice nedokonale zarizeni. Samozrejme, vystup blow-off ventilu muze byt pote zapojen zpet pred turbo anebo jen vypusten do atmosfery, coz je dano konfiguraci systemu mereni vstupniho vzduchu.

IQ stylingem nenahradis.
- MarauderZ28
- Příspěvky: 3496
- Registrován: 26 zář 2004 17:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozdíl mezi blow a pop off?
jelikož mám kompresor volím osobně - blow job ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3732
- Registrován: 05 srp 2005 14:31
- Bydliště: Český Těšín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozdíl mezi blow a pop off?
MarauderZ28 píše:jelikož mám kompresor volím osobně - blow job ...











Audi Coupe Quattro