Rozdíl mezi blow a pop off?

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
martin
Příspěvky: 727
Registrován: 20 lis 2004 14:16

Rozdíl mezi blow a pop off?

Příspěvek od martin »

tak se ukažte fešáci :lol:

rozumik
Příspěvky: 266
Registrován: 02 led 2006 19:32
Bydliště: Long Beach

Příspěvek od rozumik »

tady odpoved necekej kdyz tu pulka lidi nevi co je ohc nebo 2ohc :lol:

Uživatelský avatar
Jurry
Příspěvky: 347
Registrován: 31 bře 2005 20:04
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdíl mezi blow a pop off?

Příspěvek od Jurry »

pop off je pojistný ventil a
blow off upouští tlak mezi turbem a škrtící klapkou
www.decent-tuning-bys.wz.cz
Citroën Saxo 1,5D, 42kW(58ps) 5D :)

xenony HID H4 8000K, Rádio Panasonic CQ-C7305N,Powerbass BK5, Impulse WU-4600, sub MacAudio 150W RMS, Alessio SanRemo

Uživatelský avatar
martin
Příspěvky: 727
Registrován: 20 lis 2004 14:16

Příspěvek od martin »

rozumik píše:tady odpoved necekej kdyz tu pulka lidi nevi co je ohc nebo 2ohc :lol:
a co to je :smich2:

rozumik
Příspěvky: 266
Registrován: 02 led 2006 19:32
Bydliště: Long Beach

Příspěvek od rozumik »

martin píše:
rozumik píše:tady odpoved necekej kdyz tu pulka lidi nevi co je ohc nebo 2ohc :lol:
a co to je :smich2:
Obrázek

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: Rozdíl mezi blow a pop off?

Příspěvek od JonnY »

pop off myslim odpusta vzduch spoza turba, aby sa neprekrocil maximalny tlak a nezlikvidoval motor.
blow off odpusta vzduch pri zavreti skrtiacej klapky

Uživatelský avatar
sejki
Příspěvky: 377
Registrován: 29 dub 2005 12:43
Bydliště: Usti nad Orlici
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sejki »

pop off a blow off je jedno a to same zarizeni, rozdil je v tom ze pop off odvadi vzduch zpet do sani a blow off odvadi vzduch ven...
Nissan Skyline R32 '92 - byvale auto

rozumik
Příspěvky: 266
Registrován: 02 led 2006 19:32
Bydliště: Long Beach

Příspěvek od rozumik »

sejki píše:pop off a blow off je jedno a to same zarizeni, rozdil je v tom ze pop off odvadi vzduch zpet do sani a blow off odvadi vzduch ven...
nemas pravdu, pop-off je safety valve, chrani motor pred velkym tlakem ktery by motor nemusel prezit.

Uživatelský avatar
jim.vw
Příspěvky: 1402
Registrován: 28 lis 2004 20:13
Bydliště: libervwec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jim.vw »

ee blow off je to známý tssss při řazení ( http://videos.streetfire.net/video/ddbd ... 2275e6.htm :lol: )
upouští přetlak v sání když pustíš plyn a klapka se zavře, tim turbo taky tolik nestratí otáčky a částečně mizí "turbo díra", taky se turbo tolik nekurví neustálym bržděním a roztáčením a navíc je to strašne kůůl saund :lol: :lol:

a pop off je pojistnej ventil, kterej upustí při překročení maximálního nastavenýho tlaku aby ti to neutrhlo hlavu třeba :lol:
.slow Obrázek
head&shoulders power...

Uživatelský avatar
jim.vw
Příspěvky: 1402
Registrován: 28 lis 2004 20:13
Bydliště: libervwec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jim.vw »

samozřejmě mluvim o otevřený verzi BOVu :?:
.slow Obrázek
head&shoulders power...

Uživatelský avatar
sejki
Příspěvky: 377
Registrován: 29 dub 2005 12:43
Bydliště: Usti nad Orlici
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sejki »

rozumik píše:
sejki píše:pop off a blow off je jedno a to same zarizeni, rozdil je v tom ze pop off odvadi vzduch zpet do sani a blow off odvadi vzduch ven...
nemas pravdu, pop-off je safety valve, chrani motor pred velkym tlakem ktery by motor nemusel prezit.
To je zajimave, k cemu pak tedy slouzi wastegate? Asi ji tam montuji ze srandy co?:-D

Pop off se dava do vetsina turbomotoru k zmenseni turbodiry, ale vy nic neslysite pac odvadi pretlak vzduchu zpet do sani.
Nissan Skyline R32 '92 - byvale auto

rozumik
Příspěvky: 266
Registrován: 02 led 2006 19:32
Bydliště: Long Beach

Příspěvek od rozumik »

sejki píše:
rozumik píše:
sejki píše:pop off a blow off je jedno a to same zarizeni, rozdil je v tom ze pop off odvadi vzduch zpet do sani a blow off odvadi vzduch ven...
nemas pravdu, pop-off je safety valve, chrani motor pred velkym tlakem ktery by motor nemusel prezit.
To je zajimave, k cemu pak tedy slouzi wastegate? Asi ji tam montuji ze srandy co?:-D

Pop off se dava do vetsina turbomotoru k zmenseni turbodiry, ale vy nic neslysite pac odvadi pretlak vzduchu zpet do sani.
"The pop-off valve or relief valve is designed vent gas to the atmosphere when the pressure of the gas in the breathing curcuit reaches a certain level. Most valves have a disc that is controlled by a coiled spring and treaded screw cap. When the cap is fully tightened, the disc is forced down by the coiled spring and gas cannot escape from the system. When the cap is in the full open position, there is no pressure on the disc and the weight of the disc is used to prevent gas from escaping. The breathing bag will expand until the pressure in the bag is greater than the weight of the disc."
ale mysli si co chces :wink:

Uživatelský avatar
sejki
Příspěvky: 377
Registrován: 29 dub 2005 12:43
Bydliště: Usti nad Orlici
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sejki »

rozumik píše:
sejki píše:
rozumik píše: nemas pravdu, pop-off je safety valve, chrani motor pred velkym tlakem ktery by motor nemusel prezit.
To je zajimave, k cemu pak tedy slouzi wastegate? Asi ji tam montuji ze srandy co?:-D

Pop off se dava do vetsina turbomotoru k zmenseni turbodiry, ale vy nic neslysite pac odvadi pretlak vzduchu zpet do sani.
"The pop-off valve or relief valve is designed vent gas to the atmosphere when the pressure of the gas in the breathing curcuit reaches a certain level. Most valves have a disc that is controlled by a coiled spring and treaded screw cap. When the cap is fully tightened, the disc is forced down by the coiled spring and gas cannot escape from the system. When the cap is in the full open position, there is no pressure on the disc and the weight of the disc is used to prevent gas from escaping. The breathing bag will expand until the pressure in the bag is greater than the weight of the disc."
ale mysli si co chces :wink:
Se taky nenechate nachytat co? :lol:
Nissan Skyline R32 '92 - byvale auto

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdíl mezi blow a pop off?

Příspěvek od Idaho »

heh sejki nerej.. vzpomen si na naši debatu na DTC.. kdy jsem se k nčemu podobnému nemohli dobrat ( MBC ) .. tohle je taky tak..

je to jak píše rozumík, WG upouští exast gas aby nedošlo k přetlakování a zároven se turbo neroztáčelo stále. pokud by WG byla jen bezpoečnostní prvek otevřela by s ejendou za čas, a nebyla by otevřená téměř pořád :D ( obrazně řečeno pro rejpaly.. )
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

rozumik
Příspěvky: 266
Registrován: 02 led 2006 19:32
Bydliště: Long Beach

Příspěvek od rozumik »

sejki píše:
rozumik píše:
sejki píše: To je zajimave, k cemu pak tedy slouzi wastegate? Asi ji tam montuji ze srandy co?:-D

Pop off se dava do vetsina turbomotoru k zmenseni turbodiry, ale vy nic neslysite pac odvadi pretlak vzduchu zpet do sani.
"The pop-off valve or relief valve is designed vent gas to the atmosphere when the pressure of the gas in the breathing curcuit reaches a certain level. Most valves have a disc that is controlled by a coiled spring and treaded screw cap. When the cap is fully tightened, the disc is forced down by the coiled spring and gas cannot escape from the system. When the cap is in the full open position, there is no pressure on the disc and the weight of the disc is used to prevent gas from escaping. The breathing bag will expand until the pressure in the bag is greater than the weight of the disc."
ale mysli si co chces :wink:
Se taky nenechate nachytat co? :lol:
jenom tu nemachruj Obrázek :smich:

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

sejki píše:
rozumik píše:
sejki píše: To je zajimave, k cemu pak tedy slouzi wastegate? Asi ji tam montuji ze srandy co?:-D

Pop off se dava do vetsina turbomotoru k zmenseni turbodiry, ale vy nic neslysite pac odvadi pretlak vzduchu zpet do sani.
"The pop-off valve or relief valve is designed vent gas to the atmosphere when the pressure of the gas in the breathing curcuit reaches a certain level. Most valves have a disc that is controlled by a coiled spring and treaded screw cap. When the cap is fully tightened, the disc is forced down by the coiled spring and gas cannot escape from the system. When the cap is in the full open position, there is no pressure on the disc and the weight of the disc is used to prevent gas from escaping. The breathing bag will expand until the pressure in the bag is greater than the weight of the disc."
ale mysli si co chces :wink:
Se taky nenechate nachytat co? :lol:
Wastegate vs. pop-off ? :lol: Jeste zacni tvrdit, ze EGR je pro prepousteni tlaku ze sani rovnou do vejfuku :D :D :D
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
sejki
Příspěvky: 377
Registrován: 29 dub 2005 12:43
Bydliště: Usti nad Orlici
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sejki »

rozumik píše:
sejki píše:
rozumik píše: "The pop-off valve or relief valve is designed vent gas to the atmosphere when the pressure of the gas in the breathing curcuit reaches a certain level. Most valves have a disc that is controlled by a coiled spring and treaded screw cap. When the cap is fully tightened, the disc is forced down by the coiled spring and gas cannot escape from the system. When the cap is in the full open position, there is no pressure on the disc and the weight of the disc is used to prevent gas from escaping. The breathing bag will expand until the pressure in the bag is greater than the weight of the disc."
ale mysli si co chces :wink:
Se taky nenechate nachytat co? :lol:
jenom tu nemachruj Obrázek :smich:
Ja nemachruju, jen vas zkousim:)

Ja toho mam procteneho dost a dost me toho jeste ceka... Vsechno taky nevim :) Je pravda ze sem ze zacatku s tim pop a blow zavahal, ale staci si to na netu vycist:)
Nissan Skyline R32 '92 - byvale auto

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

Beaver píše:
sejki píše:
rozumik píše: "The pop-off valve or relief valve is designed vent gas to the atmosphere when the pressure of the gas in the breathing curcuit reaches a certain level. Most valves have a disc that is controlled by a coiled spring and treaded screw cap. When the cap is fully tightened, the disc is forced down by the coiled spring and gas cannot escape from the system. When the cap is in the full open position, there is no pressure on the disc and the weight of the disc is used to prevent gas from escaping. The breathing bag will expand until the pressure in the bag is greater than the weight of the disc."
ale mysli si co chces :wink:
Se taky nenechate nachytat co? :lol:
Wastegate vs. pop-off ? :lol: Jeste zacni tvrdit, ze EGR je pro prepousteni tlaku ze sani rovnou do vejfuku :D :D :D
počkej a ne ni snad ???


:lol: :lol: :lol:
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
sejki
Příspěvky: 377
Registrován: 29 dub 2005 12:43
Bydliště: Usti nad Orlici
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sejki »

Beaver píše:
sejki píše:
rozumik píše: "The pop-off valve or relief valve is designed vent gas to the atmosphere when the pressure of the gas in the breathing curcuit reaches a certain level. Most valves have a disc that is controlled by a coiled spring and treaded screw cap. When the cap is fully tightened, the disc is forced down by the coiled spring and gas cannot escape from the system. When the cap is in the full open position, there is no pressure on the disc and the weight of the disc is used to prevent gas from escaping. The breathing bag will expand until the pressure in the bag is greater than the weight of the disc."
ale mysli si co chces :wink:
Se taky nenechate nachytat co? :lol:
Wastegate vs. pop-off ? :lol: Jeste zacni tvrdit, ze EGR je pro prepousteni tlaku ze sani rovnou do vejfuku :D :D :D
:lol: vole:) EGR je vec ktera je uplne na hovno, zaslepit, napajet odpory a dohaje s tim... Recirkulace spalin... by me zajimalo kdo to vymyslel :(
Nissan Skyline R32 '92 - byvale auto

rozumik
Příspěvky: 266
Registrován: 02 led 2006 19:32
Bydliště: Long Beach

Příspěvek od rozumik »

sejki píše:
Beaver píše:
sejki píše: Se taky nenechate nachytat co? :lol:
Wastegate vs. pop-off ? :lol: Jeste zacni tvrdit, ze EGR je pro prepousteni tlaku ze sani rovnou do vejfuku :D :D :D
:lol: vole:) EGR je vec ktera je uplne na hovno, zaslepit, napajet odpory a dohaje s tim... Recirkulace spalin... by me zajimalo kdo to vymyslel :(
urcite nekdo kdo volil zelene :lol:

Uživatelský avatar
sejki
Příspěvky: 377
Registrován: 29 dub 2005 12:43
Bydliště: Usti nad Orlici
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sejki »

rozumik píše:
sejki píše:
Beaver píše: Wastegate vs. pop-off ? :lol: Jeste zacni tvrdit, ze EGR je pro prepousteni tlaku ze sani rovnou do vejfuku :D :D :D
:lol: vole:) EGR je vec ktera je uplne na hovno, zaslepit, napajet odpory a dohaje s tim... Recirkulace spalin... by me zajimalo kdo to vymyslel :(
urcite nekdo kdo volil zelene :lol:
:smich2:

Ja musel volit ODS
Nissan Skyline R32 '92 - byvale auto

rozumik
Příspěvky: 266
Registrován: 02 led 2006 19:32
Bydliště: Long Beach

Příspěvek od rozumik »

sejki píše:
rozumik píše:
urcite nekdo kdo volil zelene :lol:
:smich2:

Ja musel volit ODS
Taky nad tebou stala maminka? :smich:

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Ackoliv pokud vysokej tlak turba znici nebo profukuje ten EGR ventil, tak to tak funguje - plnici tlak utika do laufu. Nicmene jelikoz primarne to ma proudit opacne, tak jsem neodolal a rejpnul si :D

Mimochodem, kdyz uz jsme u tech terminu, zapomnel jsem, co to je CHRA (pojem pouzivany u turbodmychadel).

Ale je fakt, ze na forum (o xchatu nemluve...) chodi dost lidi, co ziji v domeni, ze jsou "tuneri" a pritom neznaji zakladni pojmy, neumi vymontovat svicky (a pokud ano, nepoznaji na nich co se deje s motorem) apod.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

rozumik
Příspěvky: 266
Registrován: 02 led 2006 19:32
Bydliště: Long Beach

Příspěvek od rozumik »

CHRA: center housing rotating assembly

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Pop-off valve je nezavisly pojistny ventil urceny ke snizeni tlaku v intake manifoldu v pripade selhani wastegate turba anebo MBC/EBC, ktery wastegate ovlada (pripadene selhani systemu jineho zpusobu regulace tlaku turba). Jeho konstrukce je podobna blow-off ventilu, ale spoleha se vetsinou - z duvodu jednoduchosti a spolehlivosti - jen na (vetsinou nastavitelny) tlak vnitrni pruziny. Vetsina pruzinovych MBC pracuje vpodstate na principu pop-off ventilu. Pop-off valve je proste uplne stejne pojistne zarizeni jako na kazdem air compressoru anebo vodnim boileru, ale na tovarnich autech se v dnesni dobe casto nepouziva. Vetsina turbo vozu ma v dnesni dobe nekolik fail-safe zarizeni - at uz mechanickych anebo elektronickych.
Blow-off ventil naopak pracuje na principu vyvazenosti/nevyvazenosti tlaku v potrubi turba a intake manifoldu (jehoz tlak/podtlak je posilan do utesnene komory toho blow-off ventilu) a jeho hlavnim ukolem je vypusteni vzduchu z potrubi po uzavreni klapky sani a zabranit tak poskozeni turba. Tvrdost (mnohdy nastavitelna) pomocne pruziny a pomer ploch membrany komory a samotneho ventilu vystaveneho tlaku v potrubi pote urcuji hranici otevreni ventilu pri podtlaku v intake manifoldu a soucasne schopnost drzet tlak v potrubi. V mnoha pripadech blow-off ventily castecne plni i funkci pop-off ventilu tim, ze pri zvyseni tlaku v potrubi nad jistou hranici zacne dochazet k jejich netesnosti. V tomto aspektu je samotny design blow-off ventilu o dost slozitejsi, protoze mechanicky blow-off ventil je principalne ve sve podstate jen velice nedokonale zarizeni. Samozrejme, vystup blow-off ventilu muze byt pote zapojen zpet pred turbo anebo jen vypusten do atmosfery, coz je dano konfiguraci systemu mereni vstupniho vzduchu.
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdíl mezi blow a pop off?

Příspěvek od MarauderZ28 »

jelikož mám kompresor volím osobně - blow job ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Tom_
Moderátor
Příspěvky: 3732
Registrován: 05 srp 2005 14:31
Bydliště: Český Těšín
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozdíl mezi blow a pop off?

Příspěvek od Tom_ »

MarauderZ28 píše:jelikož mám kompresor volím osobně - blow job ...
:smich: :smich: :smich: :smich: :smich2: :smich2: :smich2: :smich2: :smich2: :smich2: :smich2:
Audi Coupe Quattro

Uživatelský avatar
sejki
Příspěvky: 377
Registrován: 29 dub 2005 12:43
Bydliště: Usti nad Orlici
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sejki »

rozumik píše:
sejki píše:
rozumik píše:
urcite nekdo kdo volil zelene :lol:
:smich2:

Ja musel volit ODS
Taky nad tebou stala maminka? :smich:
Proc maminka? Kdybych nepodnikal volim zeleny....
Nissan Skyline R32 '92 - byvale auto

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“