Zasekávání volantu a vůle v řízení
Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma
Zasekávání volantu a vůle v řízení
Nazdar všichni. Potřeboval bych nutně poradit. Mám Favorita z 88 a mám big problém s řízením. Když točím na místě volantem vlevo, tak se mi zasekává a musím silně zarvat, abych ho zase o jednu otáčku otočil. Vždy se mi sekne otočením o těch 360stupňů. Jako bych měl křivý sloupek, ale pokud točím volantem doprava, tak je vše OK. Za jízdy je to celkem v pohodě, ale pokud točím volantem na místě, tak mám kolikrát strach, že ho urvu. Taky mám čím dál větší vůli v řízení. Nevíte, čím by to mohlo být a co bych měl vyměnit?
Díky všem za rady. Už nevím, koho bych se zeptal.
Díky všem za rady. Už nevím, koho bych se zeptal.
No takze Favo ma hrebenove rizeni. Je potreba ho vyndat a kompletne rozebrat , prekontrolovat sneka a hreben, zda neni vydrenej.
A pak to dulezite, snek je ulozen ve dvou loziscich, tak vymenit, poradne vse vycistit. Jeste prekontrolovat, zda nenihreben prohnutej. Pak vymenit pouzdro rizeni. Promazat - dukladne. Sestavit a vystelovat vuli v rizeni hlavou sroubu ktera je na napinaku. Vymenit silony ve spojovacich tyckach (na kazde strane je jeden cervenej a jeden bilej silon). Dej nove manzety rizeni s paskama, a nove cepy. Nezapomen pak seridit sbihavost. Jeste neni od veci prekontrolovat veskere klouby na tyci ridici od volantu az k samotnemu rizeni.
Ceny:
vazelina do 15,-
pouzdro rizeni cca 15,-
pozdra spoj tyci cca8,- za kus
cep cca 150,- za kus
lozisko cca 50,- kus
A pak to dulezite, snek je ulozen ve dvou loziscich, tak vymenit, poradne vse vycistit. Jeste prekontrolovat, zda nenihreben prohnutej. Pak vymenit pouzdro rizeni. Promazat - dukladne. Sestavit a vystelovat vuli v rizeni hlavou sroubu ktera je na napinaku. Vymenit silony ve spojovacich tyckach (na kazde strane je jeden cervenej a jeden bilej silon). Dej nove manzety rizeni s paskama, a nove cepy. Nezapomen pak seridit sbihavost. Jeste neni od veci prekontrolovat veskere klouby na tyci ridici od volantu az k samotnemu rizeni.
Ceny:
vazelina do 15,-
pouzdro rizeni cca 15,-
pozdra spoj tyci cca8,- za kus
cep cca 150,- za kus
lozisko cca 50,- kus
Vodnik
Mercedes C-classe 280 - W202.
Mercedes C-classe 280 - W202.
Tak to zní celkem složitě. Mohl bys mi tak zhruba napsat, jak je to složitý? (nějaká ta stupnice od 1 do 10, 1 = nejlehčí) Nejsem žádný automechanik, ale taky ne nějaký trouba. Byl jsem už asi 2* v autoservise s nějakýma závadama a tak jsem hned chtěl, ať se mi mrknou i na to, ale jednou na to zapoměli a po druhé říkali, že je to v pohodě. Je pravda, že to nebylo tak hrozné, ale začínalo to už pomalu drhnout. Vyměli mi jen nějaké misky a že ničím iným to být nemůže. Tak proto bych si to raději udělal sám. Potřebuju na to nějaký speciální nářadí? Jsem totiž obyčejný kutil, který si všechno dělá venku před panelákem.vodnik píše:No takze Favo ma hrebenove rizeni. Je potreba ho vyndat a kompletne rozebrat , prekontrolovat sneka a hreben, zda neni vydrenej.
A pak to dulezite, snek je ulozen ve dvou loziscich, tak vymenit, poradne vse vycistit. Jeste prekontrolovat, zda nenihreben prohnutej. Pak vymenit pouzdro rizeni. Promazat - dukladne. Sestavit a vystelovat vuli v rizeni hlavou sroubu ktera je na napinaku. Vymenit silony ve spojovacich tyckach (na kazde strane je jeden cervenej a jeden bilej silon). Dej nove manzety rizeni s paskama, a nove cepy. Nezapomen pak seridit sbihavost. Jeste neni od veci prekontrolovat veskere klouby na tyci ridici od volantu az k samotnemu rizeni.
Ceny:
vazelina do 15,-
pouzdro rizeni cca 15,-
pozdra spoj tyci cca8,- za kus
cep cca 150,- za kus
lozisko cca 50,- kus
THX
Tak už to je OK. Bylo to těmi čepy. Dal jsem to raději jednomu mechanikovi, který mi vyměnil ty čepy, manžety a takový ty blbosti, zaplatil jsem necelých 1500,- a jsem spokojený. Je to hned o něčem jiném.remix píše:Hele, tak to já se k vám chlapci přidám.......mě to totiž u fáva dělá taky........myslel jsem že to je ložiskama, tak jsem je vyměnil, ale je to pořád stejné, asi se dám na radu vodnika ...kdyžtak napíšu, jak sem dopadl zatím čágo a TUNINGU ZDAR!!!
Ano ano je tam pruzina a ta tlaci sama na pastorek, proti tomu nic nenamitam, akorat upozornuju na to, ze je tam sroub na trinactku klic a ten slouzi k napnuti ty pruziny, ale samo ze v pripade ze pruzina nestaciKarel píše:To:Vodnik covece ja nevim ale ja na stelovani vule tam mel pruzinu a vule se stelovala sama??
Vodnik
Mercedes C-classe 280 - W202.
Mercedes C-classe 280 - W202.