Air intake system

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
RubicK
Příspěvky: 41
Registrován: 15 pro 2005 21:53

Air intake system

Příspěvek od RubicK »

Čau, já vím sem největší lama, ale chtěl sem se zeptat k čemu je Air intake system.

Vypadá to nějak takhle:
Obrázek

rozumik
Příspěvky: 266
Registrován: 02 led 2006 19:32
Bydliště: Long Beach

Příspěvek od rozumik »

sani. vetsinou ma lepsi propustnost vzduchu jak klasicky airbox.
CA18DET inside Obrázek

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Re: Air intake system

Příspěvek od Ondras »

Jak se praví v jedné reklamě:
"It sucks an air"
"Yes, it's deffinitely sucking".

Obecně je cílem tohoto zařízení umožnit motoru nasát chladnější vzduch s menší restrikcí, než umožňuje sériový díl.
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

rozumik
Příspěvky: 266
Registrován: 02 led 2006 19:32
Bydliště: Long Beach

Re: Air intake system

Příspěvek od rozumik »

Ondras píše:Jak se praví v jedné reklamě:
"It sucks an air"
"Yes, it's deffinitely sucking".

Obecně je cílem tohoto zařízení umožnit motoru nasát chladnější vzduch s menší restrikcí, než umožňuje sériový díl.
a jak ho ochladi samotny filtr?
spis chces rict, ze se filtr premisti na misto s lepsim proudenim vzduchu ne? :)
CA18DET inside Obrázek

Uživatelský avatar
RubicK
Příspěvky: 41
Registrován: 15 pro 2005 21:53

Příspěvek od RubicK »

a má to potom nějakej značnej nárůst výkonu?

rozumik
Příspěvky: 266
Registrován: 02 led 2006 19:32
Bydliště: Long Beach

Příspěvek od rozumik »

RubicK píše:a má to potom nějakej značnej nárůst výkonu?
mozna tak 1-3%. spis se ti zlepsi vytaceni a pruznost motoru.
CA18DET inside Obrázek

Uživatelský avatar
RubicK
Příspěvky: 41
Registrován: 15 pro 2005 21:53

Příspěvek od RubicK »

rozumik píše:
RubicK píše:a má to potom nějakej značnej nárůst výkonu?
mozna tak 1-3%. spis se ti zlepsi vytaceni a pruznost motoru.
Takže se to vyplatí :D

rozumik
Příspěvky: 266
Registrován: 02 led 2006 19:32
Bydliště: Long Beach

Příspěvek od rozumik »

RubicK píše:
rozumik píše:
RubicK píše:a má to potom nějakej značnej nárůst výkonu?
mozna tak 1-3%. spis se ti zlepsi vytaceni a pruznost motoru.
Takže se to vyplatí :D
tak to kazdopadne. kup si filtr za 500,-, kus silikonove hadice a nacpi to nekam kde to nebude sat teply vzduch z motoru.
CA18DET inside Obrázek

Uživatelský avatar
Worm
Příspěvky: 200
Registrován: 03 čer 2006 12:00
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Worm »

RubicK píše:
rozumik píše:
RubicK píše:a má to potom nějakej značnej nárůst výkonu?
mozna tak 1-3%. spis se ti zlepsi vytaceni a pruznost motoru.
Takže se to vyplatí :D
A navíc je ten filt omyvatelný, takže je na víc použití.

Uživatelský avatar
T-O-M
Příspěvky: 3342
Registrován: 13 úno 2006 12:25

Příspěvek od T-O-M »

rozumik píše:
RubicK píše:
rozumik píše: mozna tak 1-3%. spis se ti zlepsi vytaceni a pruznost motoru.
Takže se to vyplatí :D
tak to kazdopadne. kup si filtr za 500,-, kus silikonove hadice a nacpi to nekam kde to nebude sat teply vzduch z motoru.
tak s tim zrovna nemůžu souhlasit, tahle sranda AEM bude krapec za jinej peníz, a pokud se tím jen inspiroval, tak přesto bych doporučil nějaký značkový kužel - BMC, KN, GREEN

Uživatelský avatar
Bulda
V.I.P.
Příspěvky: 1640
Registrován: 01 dub 2005 20:48

Příspěvek od Bulda »

T-O-M píše:
rozumik píše:
RubicK píše: Takže se to vyplatí :D
tak to kazdopadne. kup si filtr za 500,-, kus silikonove hadice a nacpi to nekam kde to nebude sat teply vzduch z motoru.
tak s tim zrovna nemůžu souhlasit, tahle sranda AEM bude krapec za jinej peníz, a pokud se tím jen inspiroval, tak přesto bych doporučil nějaký značkový kužel - BMC, KN, GREEN
ale to uz je potom balik

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Air intake system

Příspěvek od Beaver »

rozumik píše:
Ondras píše:Jak se praví v jedné reklamě:
"It sucks an air"
"Yes, it's deffinitely sucking".

Obecně je cílem tohoto zařízení umožnit motoru nasát chladnější vzduch s menší restrikcí, než umožňuje sériový díl.
a jak ho ochladi samotny filtr?
spis chces rict, ze se filtr premisti na misto s lepsim proudenim vzduchu ne? :)
On ho neochladi, spis diky tomu, ze vzduch rychleji (aniz by musel pomaleji prochazet seriovym filtrem a zahybama seriovyho potrubi) profrci do sani a nestihne se ohrat od motoru.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

rozumik píše:
RubicK píše:
rozumik píše: mozna tak 1-3%. spis se ti zlepsi vytaceni a pruznost motoru.
Takže se to vyplatí :D
tak to kazdopadne. kup si filtr za 500,-, kus silikonove hadice a nacpi to nekam kde to nebude sat teply vzduch z motoru.
což je samozřejmě píčovina co tu rozumík vymyslel ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

Obrázek
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MarauderZ28 »

jinak takhle to vypadá s origo sáním

Obrázek

a takhle to vypadá s CAI

Obrázek
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
RubicK
Příspěvky: 41
Registrován: 15 pro 2005 21:53

Příspěvek od RubicK »

MarauderZ28 píše:
rozumik píše:
RubicK píše: Takže se to vyplatí :D
tak to kazdopadne. kup si filtr za 500,-, kus silikonove hadice a nacpi to nekam kde to nebude sat teply vzduch z motoru.
což je samozřejmě píčovina co tu rozumík vymyslel ...
Tak jak je to teda? už sem docela zmatenej :cry:
Ja sem ten největší n00b tady na fóru

Uživatelský avatar
habitat3
Moderátor
Příspěvky: 3804
Registrován: 06 srp 2005 22:24
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od habitat3 »

Sem si rikal ze az budu davat novej filtr na pažouta ze bych tam dal neco takovyho,co byste doporucili..?

rozumik
Příspěvky: 266
Registrován: 02 led 2006 19:32
Bydliště: Long Beach

Příspěvek od rozumik »

RubicK píše:
MarauderZ28 píše:
rozumik píše: tak to kazdopadne. kup si filtr za 500,-, kus silikonove hadice a nacpi to nekam kde to nebude sat teply vzduch z motoru.
což je samozřejmě píčovina co tu rozumík vymyslel ...
Tak jak je to teda? už sem docela zmatenej :cry:
udelej to jak chces a ser na nazory ostatnich.
nebo si kup hotovy kit za 4k a mas to vyresene 8)
CA18DET inside Obrázek

rozumik
Příspěvky: 266
Registrován: 02 led 2006 19:32
Bydliště: Long Beach

Příspěvek od rozumik »

MarauderZ28 píše:
rozumik píše:
RubicK píše: Takže se to vyplatí :D
tak to kazdopadne. kup si filtr za 500,-, kus silikonove hadice a nacpi to nekam kde to nebude sat teply vzduch z motoru.
což je samozřejmě píčovina co tu rozumík vymyslel ...
vzdycky me potesi ze o me nekdo rekne ze sem debil, ale nerekne proc.. hm? :wink:
CA18DET inside Obrázek

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Air intake system

Příspěvek od MarauderZ28 »

debil tos o sobě řekl max sám já sem řekl, že to je píčovina ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

rozumik
Příspěvky: 266
Registrován: 02 led 2006 19:32
Bydliště: Long Beach

Příspěvek od rozumik »

on chtel poradit, tak mu rekni proc je moje reseni na hovno at si neznici cele auto ne?
CA18DET inside Obrázek

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Air intake system

Příspěvek od MarauderZ28 »

tady není nic o zničení, ale o neúčinosti toho řešení .... CAI se dává z několika důvodů:

1, sání studenýho vzduchu
2, sání s menším odporem
3, odstranění restrikcí v sání
4, dosažení co nejhladšího vnitřního povrchu přívodu vzduchu (zamezení turbulencí apod)

co asi to tvoje řešení postrádá ?
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Air intake system

Příspěvek od Beaver »

MarauderZ28 píše:tady není nic o zničení, ale o neúčinosti toho řešení .... CAI se dává z několika důvodů:

1, sání studenýho vzduchu
2, sání s menším odporem
3, odstranění restrikcí v sání
4, dosažení co nejhladšího vnitřního povrchu přívodu vzduchu (zamezení turbulencí apod)

co asi to tvoje řešení postrádá ?
Nezapominej, ze se tu vyskytujou jedinci, co delaji CAI z novodurovych trubek od hajzlu :wink:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Air intake system

Příspěvek od blázen »

MarauderZ28 píše:tady není nic o zničení, ale o neúčinosti toho řešení .... CAI se dává z několika důvodů:

1, sání studenýho vzduchu
2, sání s menším odporem
3, odstranění restrikcí v sání
4, dosažení co nejhladšího vnitřního povrchu přívodu vzduchu (zamezení turbulencí apod)

co asi to tvoje řešení postrádá ?
stím můžu jen souhlasit
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

rozumik
Příspěvky: 266
Registrován: 02 led 2006 19:32
Bydliště: Long Beach

Re: Air intake system

Příspěvek od rozumik »

MarauderZ28 píše:tady není nic o zničení, ale o neúčinosti toho řešení .... CAI se dává z několika důvodů:

1, sání studenýho vzduchu
2, sání s menším odporem
3, odstranění restrikcí v sání
4, dosažení co nejhladšího vnitřního povrchu přívodu vzduchu (zamezení turbulencí apod)

co asi to tvoje řešení postrádá ?
1) o studenym vzduchu psali prede mnou
2, 3) souhlasim s tebou pokud pri montazi nepremysli
4) doted sem myslel ze silikon je dostatecne hladky


Myslel sem to s nadsazkou a s tim ze mu nastinim reseni kdyz nechce vyhodit nekolik tacu za znackovy kit.
CA18DET inside Obrázek

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Air intake system

Příspěvek od MarauderZ28 »

v momentě kdy na silikonový hadici uděláš ohyb tak uvnitř to udělá prima vlny - sám jí mám jako koleno ke kompresoru kde mě to netrápí, ale vím co to udělá a to jsi tam kde výrobce dal gumový koleno s harmonikou ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“