Vím, že obě dvě tyto hračky mají podobný účinek, ale jde mi o nějaký zásadnější rozdíl (umístění,...).
Tedy asi tak: mám Punto GT s motorem 1.4 turbo, kde už je z továrny wastegate. Z několika stran je na mě tlak, ať k němu dám ještě i blow off ventil. Pomůže to něčemu, nebo utratím další peníze jen za hezký pocit z pískání? Abych pravdu řekl, moc se mi do toho nechce. Wastegate odfukuje hezky a nakonec každý přece nemusí hned vědět, co mám pod kapotou
Jestli se to tu už probíralo, tak sorry, v poslední době to nebylo a moc se mi nechce hledat Díky za vysvětlení.
No spíš bych řek že pop-off plní podobnou funkci jako wastegate, slouzej jako pojistka ale obe na opacný straně. Wastgate ti přepoušít plyny okolo turba, aby nejelo víc než má a POV ti zase upouští natlakovanej vzduch pred motorem abys ho nepoškodil. no a BOV ten je umistenej stejne jako POV, ale je napojenej jeste pred klapku a odfoukne ti pri jejim zavreni aby se pak turbo mohlo snadnejs roztocit. A ted jestli sem neco napsal blbe tak me muzete ukamenovat, ale myslim ze uz se to tu psalo tolikrat ze bych to mel mit srovnaný
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"
blow-off a wg je uplne neco jineho.
muj nazor je, ze b-o ne, sice pekne piska a turbo se po prerazeni roztoci rychleji, ale za cenu kratkodobe bohate smesi..
BOV slouží k tomu aby se roztočené turbopo uzavření škrtící klapky nezastavilo a nemusel jsi ho znovu roztáčet. BOV jde zapojit tak že nikdo neví že ho tam máš - tlak přepouštíš zpet do systému za váhou vzduchu - už byl jendou změřen - tím z větší části eliminuješ i to co říká rozumík, ale mezinámi ta bohatá směs je tam po hodně málo cyklů takže v reálu se to na spotřebe neprojeví.
Efekt BOV je i takový že s etolik nenmáhá turbo ( zastavení a znovu roztočení ) - delší životnost a rychlejší reakce po přeřazení.
Projeví s eto kladne na každém turbo voze ( a za kladný projev neberu syčení )
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
Jinak WG ws BOV.
Je teřba si uvědomit že ač slouží ke společnému učelu, jendá se o dva samostatné okruhy které s eovlivnují nepřímo. WG slouží k tomu, že jakmile dosáhne turbo předepsaného plnícího tlaku tato "branka" se otevře a výfukové plyny nebojejich část mohou proudit aniž by více roztáčeli lopatky ve chvíli kd ydojde k poklesu tlaku v sání ( upustila příliš plynů ) se zas euzavře. WG není jen bezpečnostní ventil co se otevře jednou za čas, ona je hlavní regulační člen turba.
Zatímco BOV "vysí" na sací části a reaguje jak jsme pospal v předchozím přízpěvku..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
jinak s eomlouvám za případné nepřesnosti, jsme amater co s esnaží vysvětlit amaterum svými slovy
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
PJ tys psal o POP of zatímco já o BOV - v tom se lišíme v podstatě jsi psal o něčem co nechtel slyšet, i když pravdivě
nakonec jsme to oba dali dohromady
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
Punto uz bude mit BOV v serii (plastovy BOSCH) podobne jako Uno. Ale vzhledem ke zuzeni kvuli funkcnosti toho obyc cloosed loop BOV bude funkcnost nizka.
Moje zkusenost s open loop BOV je, ze je to dobre jedine na to psoukani, pac nejaky citelny rozdil v nastupu turba po prerazeni jsem nepozoroval.
Muzes koupit aftermarket closed loop BOV a zamenit ho za stavajici + odstranit zuzeni, aby poradne fungoval a zaroven docilis toho ze nebude slyset(psoukani).
S2 ABY Coupe in ressurection
Delta Integrale 16V
remote Lancer EVO8
ex JDM STI typeR ver3
ex Yellow Punto GT 2.0 16VT & 20VT
PhoB píše:Punto uz bude mit BOV v serii (plastovy BOSCH) podobne jako Uno. Ale vzhledem ke zuzeni kvuli funkcnosti toho obyc cloosed loop BOV bude funkcnost nizka.
Moje zkusenost s open loop BOV je, ze je to dobre jedine na to psoukani, pac nejaky citelny rozdil v nastupu turba po prerazeni jsem nepozoroval.
Muzes koupit aftermarket closed loop BOV a zamenit ho za stavajici + odstranit zuzeni, aby poradne fungoval a zaroven docilis toho ze nebude slyset(psoukani).
Pokud bude mít sportovní vzduchovej filtr, tak odfouknutí BOV slyšet bude, sice ne tak hlasitě, ale ten zvuk z toho sání zazní.
Jinak BOV s odfukem do atmosféry působí bohatou směs pouze u auta s AFM. U auta s MAP se žádná bohatá směs nekoná.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm) "Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
PhoB píše:Punto uz bude mit BOV v serii (plastovy BOSCH) podobne jako Uno. Ale vzhledem ke zuzeni kvuli funkcnosti toho obyc cloosed loop BOV bude funkcnost nizka.
Moje zkusenost s open loop BOV je, ze je to dobre jedine na to psoukani, pac nejaky citelny rozdil v nastupu turba po prerazeni jsem nepozoroval.
Muzes koupit aftermarket closed loop BOV a zamenit ho za stavajici + odstranit zuzeni, aby poradne fungoval a zaroven docilis toho ze nebude slyset(psoukani).
Pokud bude mít sportovní vzduchovej filtr, tak odfouknutí BOV slyšet bude, sice ne tak hlasitě, ale ten zvuk z toho sání zazní.
Jinak BOV s odfukem do atmosféry působí bohatou směs pouze u auta s AFM. U auta s MAP se žádná bohatá směs nekoná.
ha to jsme nevěděl .. dík..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
ještš dotaz Closed Loop a Open Loop .. jedná se o odfukování ven nebo zpetr do vedení. ?? nebo to souvisí s něčím jiným??
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
hele rejpale.. vim že se tak zapojuje - píšu to nahoře - ale nebyl jsem si jistej těmi názvy... nebo ty taky všechno víš??
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz
Idaho píše:ještš dotaz Closed Loop a Open Loop .. jedná se o odfukování ven nebo zpetr do vedení. ?? nebo to souvisí s něčím jiným??
Ja tomu tak taky rikam, byt Taboo mi v jednom prispevku neprimo rekl, ze to je debilni oznaceni A MMCHDM, ten fakt o AFM vs MAP v souvislosti s BOV uz tu od Tabooa tusim taky probehnul v nejake diskuzi, to jsem si tehdy doplnoval informace ja, ted to jen forwarduju
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm) "Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"
PhoB píše:Punto uz bude mit BOV v serii (plastovy BOSCH) podobne jako Uno. Ale vzhledem ke zuzeni kvuli funkcnosti toho obyc cloosed loop BOV bude funkcnost nizka.
Moje zkusenost s open loop BOV je, ze je to dobre jedine na to psoukani, pac nejaky citelny rozdil v nastupu turba po prerazeni jsem nepozoroval.
Muzes koupit aftermarket closed loop BOV a zamenit ho za stavajici + odstranit zuzeni, aby poradne fungoval a zaroven docilis toho ze nebude slyset(psoukani).
Presne na 100% tam je... Tudiz byt tebou tak to necham jak to je, myslim ze by to byly vyhozeny penize
BMW M3 3.2 Convertible
BMW M3d2 Touring
Alfa Romeo 164 Super 3.0 24V - Zombie