Bloww Off vs. Wastegate

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mosťa
Příspěvky: 215
Registrován: 22 lis 2004 11:56
Bydliště: Valašské království
Kontaktovat uživatele:

Bloww Off vs. Wastegate

Příspěvek od Mosťa »

Vím, že obě dvě tyto hračky mají podobný účinek, ale jde mi o nějaký zásadnější rozdíl (umístění,...).

Tedy asi tak: mám Punto GT s motorem 1.4 turbo, kde už je z továrny wastegate. Z několika stran je na mě tlak, ať k němu dám ještě i blow off ventil. Pomůže to něčemu, nebo utratím další peníze jen za hezký pocit z pískání? Abych pravdu řekl, moc se mi do toho nechce. Wastegate odfukuje hezky a nakonec každý přece nemusí hned vědět, co mám pod kapotou :D

Jestli se to tu už probíralo, tak sorry, v poslední době to nebylo a moc se mi nechce hledat :D Díky za vysvětlení.
www.walachmotors.com
TUNING CLUB VSETÍN


Leonardo, Michelangelo, Donatello,..........................................PUNTO!!!

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Bloww Off vs. Wastegate

Příspěvek od PJ »

No spíš bych řek že pop-off plní podobnou funkci jako wastegate, slouzej jako pojistka ale obe na opacný straně. Wastgate ti přepoušít plyny okolo turba, aby nejelo víc než má a POV ti zase upouští natlakovanej vzduch pred motorem abys ho nepoškodil. no a BOV ten je umistenej stejne jako POV, ale je napojenej jeste pred klapku a odfoukne ti pri jejim zavreni aby se pak turbo mohlo snadnejs roztocit. A ted jestli sem neco napsal blbe tak me muzete ukamenovat, ale myslim ze uz se to tu psalo tolikrat ze bych to mel mit srovnaný :o)
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

rozumik
Příspěvky: 266
Registrován: 02 led 2006 19:32
Bydliště: Long Beach

Příspěvek od rozumik »

blow-off a wg je uplne neco jineho.
muj nazor je, ze b-o ne, sice pekne piska a turbo se po prerazeni roztoci rychleji, ale za cenu kratkodobe bohate smesi..
CA18DET inside Obrázek

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Bloww Off vs. Wastegate

Příspěvek od PJ »

rozumi: no to uz zalezi na tom jestli je zapojeny jako otevreny nebo ne :wink:
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Bloww Off vs. Wastegate

Příspěvek od Idaho »

BOV slouží k tomu aby se roztočené turbopo uzavření škrtící klapky nezastavilo a nemusel jsi ho znovu roztáčet. BOV jde zapojit tak že nikdo neví že ho tam máš - tlak přepouštíš zpet do systému za váhou vzduchu - už byl jendou změřen - tím z větší části eliminuješ i to co říká rozumík, ale mezinámi ta bohatá směs je tam po hodně málo cyklů takže v reálu se to na spotřebe neprojeví.

Efekt BOV je i takový že s etolik nenmáhá turbo ( zastavení a znovu roztočení ) - delší životnost a rychlejší reakce po přeřazení.
Projeví s eto kladne na každém turbo voze ( a za kladný projev neberu syčení :D )
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

Jinak WG ws BOV.
Je teřba si uvědomit že ač slouží ke společnému učelu, jendá se o dva samostatné okruhy které s eovlivnují nepřímo. WG slouží k tomu, že jakmile dosáhne turbo předepsaného plnícího tlaku tato "branka" se otevře a výfukové plyny nebojejich část mohou proudit aniž by více roztáčeli lopatky ve chvíli kd ydojde k poklesu tlaku v sání ( upustila příliš plynů ) se zas euzavře. WG není jen bezpečnostní ventil co se otevře jednou za čas, ona je hlavní regulační člen turba.

Zatímco BOV "vysí" na sací části a reaguje jak jsme pospal v předchozím přízpěvku..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Bloww Off vs. Wastegate

Příspěvek od Idaho »

jinak s eomlouvám za případné nepřesnosti, jsme amater co s esnaží vysvětlit amaterum svými slovy :D
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
PJ
Moderátor
Příspěvky: 1822
Registrován: 04 úno 2004 19:21
Bydliště: Královské město Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Bloww Off vs. Wastegate

Příspěvek od PJ »

Idaho: takze sem to napsal dobre :o)
No nazi, no red, just pure Skinhead. "diesel je víceméně stále neslušné slovo"

Uživatelský avatar
Mosťa
Příspěvky: 215
Registrován: 22 lis 2004 11:56
Bydliště: Valašské království
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mosťa »

Díky Idaho, už mi to do sebe začíná zapadat ;-)
www.walachmotors.com
TUNING CLUB VSETÍN


Leonardo, Michelangelo, Donatello,..........................................PUNTO!!!

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Bloww Off vs. Wastegate

Příspěvek od Idaho »

PJ tys psal o POP of zatímco já o BOV - v tom se lišíme :D v podstatě jsi psal o něčem co nechtel slyšet, i když pravdivě :D

nakonec jsme to oba dali dohromady :D
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

PhoB
Příspěvky: 166
Registrován: 02 led 2006 23:11

Příspěvek od PhoB »

Punto uz bude mit BOV v serii (plastovy BOSCH) podobne jako Uno. Ale vzhledem ke zuzeni kvuli funkcnosti toho obyc cloosed loop BOV bude funkcnost nizka.
Moje zkusenost s open loop BOV je, ze je to dobre jedine na to psoukani, pac nejaky citelny rozdil v nastupu turba po prerazeni jsem nepozoroval.
Muzes koupit aftermarket closed loop BOV a zamenit ho za stavajici + odstranit zuzeni, aby poradne fungoval a zaroven docilis toho ze nebude slyset(psoukani).
S2 ABY Coupe in ressurection
Delta Integrale 16V
remote Lancer EVO8
ex JDM STI typeR ver3
ex Yellow Punto GT 2.0 16VT & 20VT

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

PhoB píše:Punto uz bude mit BOV v serii (plastovy BOSCH) podobne jako Uno. Ale vzhledem ke zuzeni kvuli funkcnosti toho obyc cloosed loop BOV bude funkcnost nizka.
Moje zkusenost s open loop BOV je, ze je to dobre jedine na to psoukani, pac nejaky citelny rozdil v nastupu turba po prerazeni jsem nepozoroval.
Muzes koupit aftermarket closed loop BOV a zamenit ho za stavajici + odstranit zuzeni, aby poradne fungoval a zaroven docilis toho ze nebude slyset(psoukani).
Pokud bude mít sportovní vzduchovej filtr, tak odfouknutí BOV slyšet bude, sice ne tak hlasitě, ale ten zvuk z toho sání zazní.

Jinak BOV s odfukem do atmosféry působí bohatou směs pouze u auta s AFM. U auta s MAP se žádná bohatá směs nekoná.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

Beaver píše:
PhoB píše:Punto uz bude mit BOV v serii (plastovy BOSCH) podobne jako Uno. Ale vzhledem ke zuzeni kvuli funkcnosti toho obyc cloosed loop BOV bude funkcnost nizka.
Moje zkusenost s open loop BOV je, ze je to dobre jedine na to psoukani, pac nejaky citelny rozdil v nastupu turba po prerazeni jsem nepozoroval.
Muzes koupit aftermarket closed loop BOV a zamenit ho za stavajici + odstranit zuzeni, aby poradne fungoval a zaroven docilis toho ze nebude slyset(psoukani).
Pokud bude mít sportovní vzduchovej filtr, tak odfouknutí BOV slyšet bude, sice ne tak hlasitě, ale ten zvuk z toho sání zazní.

Jinak BOV s odfukem do atmosféry působí bohatou směs pouze u auta s AFM. U auta s MAP se žádná bohatá směs nekoná.
ha to jsme nevěděl .. dík..
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Bloww Off vs. Wastegate

Příspěvek od Idaho »

ještš dotaz Closed Loop a Open Loop .. jedná se o odfukování ven nebo zpetr do vedení. ?? nebo to souvisí s něčím jiným??
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
sejki
Příspěvky: 377
Registrován: 29 dub 2005 12:43
Bydliště: Usti nad Orlici
Kontaktovat uživatele:

Re: Bloww Off vs. Wastegate

Příspěvek od sejki »

Idaho píše:ještš dotaz Closed Loop a Open Loop .. jedná se o odfukování ven nebo zpetr do vedení. ?? nebo to souvisí s něčím jiným??
Closed - zpet do sani, open - do atmosfery
to by si snad mohl vedet ne?
Nissan Skyline R32 '92 - byvale auto

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Re: Bloww Off vs. Wastegate

Příspěvek od Idaho »

hele rejpale.. vim že se tak zapojuje - píšu to nahoře - ale nebyl jsem si jistej těmi názvy... nebo ty taky všechno víš??
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Bloww Off vs. Wastegate

Příspěvek od Beaver »

Idaho píše:ještš dotaz Closed Loop a Open Loop .. jedná se o odfukování ven nebo zpetr do vedení. ?? nebo to souvisí s něčím jiným??
Ja tomu tak taky rikam, byt Taboo mi v jednom prispevku neprimo rekl, ze to je debilni oznaceni :D A MMCHDM, ten fakt o AFM vs MAP v souvislosti s BOV uz tu od Tabooa tusim taky probehnul v nejake diskuzi, to jsem si tehdy doplnoval informace ja, ted to jen forwarduju :wink:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
ARV6
Moderátor
Příspěvky: 6707
Registrován: 01 dub 2005 22:29
Bydliště: Chodov u KV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ARV6 »

PhoB píše:Punto uz bude mit BOV v serii (plastovy BOSCH) podobne jako Uno. Ale vzhledem ke zuzeni kvuli funkcnosti toho obyc cloosed loop BOV bude funkcnost nizka.
Moje zkusenost s open loop BOV je, ze je to dobre jedine na to psoukani, pac nejaky citelny rozdil v nastupu turba po prerazeni jsem nepozoroval.
Muzes koupit aftermarket closed loop BOV a zamenit ho za stavajici + odstranit zuzeni, aby poradne fungoval a zaroven docilis toho ze nebude slyset(psoukani).
8) Presne na 100% tam je... Tudiz byt tebou tak to necham jak to je, myslim ze by to byly vyhozeny penize
BMW M3 3.2 Convertible
BMW M3d2 Touring
Alfa Romeo 164 Super 3.0 24V - Zombie

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“