Stupidní dotaz na termostat ...

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Stupidní dotaz na termostat ...

Příspěvek od MarauderZ28 »

Kámošovi vaří občas auto. Je to v době kdy tomu řekněme kapku naloží, ale žádnej extrém, teplota pak vyleze na 115 stupňů. Koukal sem na to, kapalina je čistá, větráky se točej jak o život, ale přesto se to neochladí. Koukal sem na termostat a někdo ho úplně vyndal. Takže jedinný co mě napadlo a určitě je to špatně, že díky tomu, že termostat byť je plně otevřen je stále dost velká restrikce v oběhu takže zpomaluje proudění a voda se stačí ochladit v chladiči, zatímco teď tam lítá jak zblázněná a nestačí předat teplotu do okolí ... Nebo napadne Vás někoho co by to mohlo bejt ?
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Conscious
Příspěvky: 2191
Registrován: 26 čer 2005 08:06

Příspěvek od Conscious »

Nechci se stavět do role odborníka,ale nemá to zavzdušněný? Záleží co má za auto a jak se to tam odvzdušňuje,že to je ale potřeba mít vyřešený je nabíledni. :? Já mám odvzdušnění na chladiči u víčka hadicí,expanzní nádobka chybí,termostat mám,ale nefunkční. Akorát se to neohřeje v zimě,jinak je to v klidu. Termostat by tam ale asi měl být,já bych ho pryč nedával. Zkusil bych odvzdušnit tuhle soustavu - chlazení,vytápění a kdyby to nepomohlo,možná má někde vodní kámen usazenej v nějakým kanálku,to už by ale chtělo chemii. Sežraný hliníkový části motoru od fridexu už nebudu brát vůbec na zřetel,to by mělo být v pořádku.
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Stupidní dotaz na termostat ...

Příspěvek od MarauderZ28 »

hmm hmm sakra je to pár let starý auto
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza 2.0 16v »

na tipu jsme měl podobnej problém.. at sem dělal co sem dělal, tak při jízdě stále 90 , jakmile se na chvíli zastavilo okamžitě 130... nakonec bouchnul chladič , kterej byl při ohledání pěkně zarostlej (a to tam leju jen destilku + tutelu..).. dal se novej a auto chaldí jak má... při jízdě 75-80°C při zastavení se to občas vyleze na 90°, ale není problém to větrákem srazit...

Uživatelský avatar
Alfoun
Příspěvky: 1071
Registrován: 12 říj 2005 11:53
Bydliště: now Smethwick,B-ham
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alfoun »

Kdyz je motor zahratej tak jsou hadice natlakovany nebo jsou mekky. Pokud netesni vicko na nadobce tak to ztraci tlak a pak to na volnobeh vari.

NC
Příspěvky: 181
Registrován: 23 lis 2005 11:58

Příspěvek od NC »

A co hlava/tesneni pod hlavou ? OK ?

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Stupidní dotaz na termostat ...

Příspěvek od MarauderZ28 »

to je OK, ale inspirovalo mě to odvzdušnění sám mám na Camaro 3 kousky odvzdušňováků, zejtra na to mrknu zda tam něco takovýho je ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

termostat out se dělá do závodních aut, takže tím by to být nemělo, viděl bych to na zúžené (vodní kámen) kanálky v chladiči, předpokládám, že nový chladič problém vyřeší
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
hIGGI
Příspěvky: 340
Registrován: 11 srp 2004 23:32
Kontaktovat uživatele:

Re: Stupidní dotaz na termostat ...

Příspěvek od hIGGI »

ani v zavodnich autech se termostat nevyndava zcela, ale v necha se tam 'restriktor' aby nebylo proudeni chlacici kapaliny prilis rychle (samozrejme bude zalezet pripad od pripadu)

pokud si to nekdo chce udelat doma, tak pouzije starej termostat, vylame z nej celej vnitrek kterej se normalne zavira/otvira a zustane takovej prstenec s pruchodem o trochu lepsim nez zcela otevrenej termostat, ale rozhodne mensim nez je dira ve vodni pumpe (nebo chladicim okruhu) kterou by jsi mel kdyby jsi termostat vyndal zcela
Cryogenic treatment
http://www.cryo-centrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
maysner
Příspěvky: 136
Registrován: 30 dub 2006 15:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maysner »

kentoya píše:termostat out se dělá do závodních aut, takže tím by to být nemělo, viděl bych to na zúžené (vodní kámen) kanálky v chladiči, předpokládám, že nový chladič problém vyřeší
a kdyz uz menit chladic tak si radsi priplatit za medenej jesli ho do toho auta delaj. otec ma v zigulovi a muze tam vklidu lejt i normal vodu. med vypousti medenku a ta hafo zmekcuje vodu(nevytvari se vodni kamen a zarovne i ten co uz tam je nici) a zabranuje korozi litinovejch a ostatnich casti motoru kde voda s medenkou protika.
BA3 21044 ESPEX line 1.7i, r.v.1996
BA3 21061 БлацкЯцк 1.7i, r.v.1984

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

higi maysner souhlas, ono se taky dělá, že se krátkej okruh úplně vyřadí, pokud to jde, ale psal jsem to všeobecně, já to na shade řešil tak, že jsem provrtal dobrým termostatem cca 5 děr o průměru 5 a stačilo mi to, ale v podstatě to tak je
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Stupidní dotaz na termostat ...

Příspěvek od MarauderZ28 »

já mám pro Camaro připravenej spešl co otevírá dřív ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

NC
Příspěvky: 181
Registrován: 23 lis 2005 11:58

Příspěvek od NC »

maysner píše:a kdyz uz menit chladic tak si radsi priplatit za medenej jesli ho do toho auta delaj. otec ma v zigulovi a muze tam vklidu lejt i normal vodu. med vypousti medenku a ta hafo zmekcuje vodu(nevytvari se vodni kamen a zarovne i ten co uz tam je nici) a zabranuje korozi litinovejch a ostatnich casti motoru kde voda s medenkou protika.
No jo, ale nevim jestli je idealni mit med a hlinik (to neplati pro zigul) v jednom okruhu ... a kdyz uz jo, tak v zadnem pripade nedavat cistou vodu.

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

já osobně raději používám ty co se otevírajé při vyšší hodnotě pokud mám na výběr, ale za předpokladu, že je oki chladič
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Stupidní dotaz na termostat ...

Příspěvek od MarauderZ28 »

zajímavý že když zvyšuješ výkon všude píšou ať koupíš okamžitě s nižšíma stupněma... když tam narveš co otevírá později přehřejváš primární okruh ne ?
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
kentoya
Příspěvky: 1279
Registrován: 02 pro 2005 23:55
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od kentoya »

máš pravdu, ale to je spíš pro sportovní použití a já mám auto na normální ježdění a maximální výkon používám jen při předjíždění a i kdybych zašel na sprint tak se nic nestane a při té vyšší teplotě obzvláště v zimě si motor více lebedí, v létě je to trochu na obtíž jak píšeš, ale je to věc názoru a tvůj je správný jako můj, jde o to na co a kdy chceš auto používat
IQ sice stylingem nenahradíš, taboo ti ho taky nezvedne, ale dokáže rozšířit brutálně obzory :D
http://www.odtahove-sluzby.cz

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Stupidní dotaz na termostat ...

Příspěvek od MarauderZ28 »

počkej tak tady je něco špatně jak si motor v zimě lebedí ? to tak není ne ? termostat udržuje v primárním okruho konstantní teplotu, pokud vzrůstá otevírá se sekundární, když klesá zavírá se .... Takže ta teplota v tom primáru bude vždy stejná, nehledě na tom zda je léto nebo zima, to, že ty dáš kterej se otevírá později vzrůstá teplota v primáru, větší opotřebení všech dílů tedy je to dle mě pro ten motor škodlivý .... A nebo sem to nepochopil jak to myslíš ...
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Uživatelský avatar
mikevr6
Příspěvky: 136
Registrován: 16 led 2006 19:43
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mikevr6 »

Jsem mel ten samej problem a bylo to chladicem :?:

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

To Marauder: Na co se casto zapomina je vicko radiatoru. Pokud jeho pruzina casem zeslabne anebo jeho ventil dobre netesni, v tom chladicim systemu muze byt pote udrzovan nizsi tlak. Typicky tlak 15 psi v chladicim systemu zvysuje bod varu chladici kapaliny o dalsich 25*C. Prilezitostne videt pri velke zatezi i pres 120*C neni nic nezvykleho a neznamena, ze se ta chladici kapalina vari. Pokud chces oddalit ten bod varu pomoci zvyseni tlaku v chladicim systemu jeste vice, vicka radiatoru se silnejsimi pruzinami jsou pro mnohe vozy dostupne. Pokud ted u vas pripadne nemrzne :lol: , zkus taky pouzit jen destilovanou vodu (a pripadne Red Line Water Wetter).
:wink:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
MarauderZ28
Příspěvky: 3496
Registrován: 26 zář 2004 17:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Stupidní dotaz na termostat ...

Příspěvek od MarauderZ28 »

aha zajímací díky, doufám, že mi ten zvýšenej tlak nevyháže mrazový zátky ... joke :o)
Chevy Camaro Z28, LT4 383cui, Powerdyne supercharger, Edelbrock nitro etc. & Chevy Impala SS, LT1 350cui, K&N intake, Hooker exhaust etc. & Chevy Corvette C5 Z51

"forget the gym, Camaro has all the muscle you need"

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“