Ekonomické auto
Moderátoři: Berry, Tommy1978, Rudi
- BATMAN
- Příspěvky: 176
- Registrován: 18 dub 2005 20:26
- Bydliště: Zlín-Uherské Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Ekonomické auto
Tak jsem vcera vzal tuzku a papir a poscital jsem naklady na provoz meho auti za uplynuly rok a dostal jsem se na sumu, rovnajici se cca 30% meho cisteho rocniho prijmu coz mi na to, ze mam celkem o dost vic nez je statni prumer, prijde relativne hodne.
Pocitany vsechny servisy, vymeny, povinne ruceni, palivo atd...
Jelikoz jsem jeden z tech co vlastni auti spise z nutnosti nez rozezranosti, rozhodl jsem se proto poohlednout se po VŠESTRANNĚ EKONOMICKÉM vozu.
Co to znamena:
1. Nizka kubatura (do 1350ccm s obema ocima primhourenyma do 1850ccm)
2. Co nejlevnejsi spotrebni nahradni dily.
3. Nizka spotreba paliva
4. Pohon s ohledem na nizkou spotrebu : benzin, nafta, LPG?
5. Vyssi rozsirenost vozu aby v pripade nutnosti nebyl na vrakaci problem sehnat nejaky dil.
6. Relativne vysoka spolehlivost nejen znacky ale i typu vozidla.
7. Alespon stredni velikost (zadny prcek jako Matiz atd)
Vybava vozu uz zalezi na konkretnim kusu, ale alespon zaklad typu ABS, 1-2xBAG, servo a alespon predni okna v el. by to mit mohlo.
Rok vyroby 2000 a vys.
Cenova relace +- do 150k.
Piste svoje zkusenosti, navrhy, rady atd na konkretni typy a motorizace auti ktere by mohly splnovat vsechny tyhle podminky.
Pocitany vsechny servisy, vymeny, povinne ruceni, palivo atd...
Jelikoz jsem jeden z tech co vlastni auti spise z nutnosti nez rozezranosti, rozhodl jsem se proto poohlednout se po VŠESTRANNĚ EKONOMICKÉM vozu.
Co to znamena:
1. Nizka kubatura (do 1350ccm s obema ocima primhourenyma do 1850ccm)
2. Co nejlevnejsi spotrebni nahradni dily.
3. Nizka spotreba paliva
4. Pohon s ohledem na nizkou spotrebu : benzin, nafta, LPG?
5. Vyssi rozsirenost vozu aby v pripade nutnosti nebyl na vrakaci problem sehnat nejaky dil.
6. Relativne vysoka spolehlivost nejen znacky ale i typu vozidla.
7. Alespon stredni velikost (zadny prcek jako Matiz atd)
Vybava vozu uz zalezi na konkretnim kusu, ale alespon zaklad typu ABS, 1-2xBAG, servo a alespon predni okna v el. by to mit mohlo.
Rok vyroby 2000 a vys.
Cenova relace +- do 150k.
Piste svoje zkusenosti, navrhy, rady atd na konkretni typy a motorizace auti ktere by mohly splnovat vsechny tyhle podminky.
Renault Megane II GrandTout 1.5dTi
Výroba na CNC.
Výroba na CNC.
Re: Ekonomické auto
Fabia Kombi a motorizace bud 1,9TDI (musel by jsi tak asi 20t jeste doplatit) a nebo 1,4MPI (nechat si udelat LPG + 30-40t k cene auta).
Todle bych videl jako nejlepsi variantu ktera splnuje vsechny tvoje pozadavky.Jinak pokud by jsi sahl po takovem aute,tak neni problem sehnat i rok 2003 u MPI v urcene cenove relaci
Todle bych videl jako nejlepsi variantu ktera splnuje vsechny tvoje pozadavky.Jinak pokud by jsi sahl po takovem aute,tak neni problem sehnat i rok 2003 u MPI v urcene cenove relaci
Re: Ekonomické auto
bych to spíš viděl na tu fabii kombi,pokud se dělá 1,4TDI... ale asi to bude trošlu dražžší... ale vrátí se ti to na spotřebě... známej s tim jezdí za 3,5-4l
VW Touran '08 DSG
BMW E10 '02
Seat Cordoba SDI
NÁHRADNÍ DÍLY, DIAGNOSTIKA, PNEUSERVIS, AUTOSERVIS. STK, DOVOZ AUT - MOST 777525325
BMW E10 '02
Seat Cordoba SDI
NÁHRADNÍ DÍLY, DIAGNOSTIKA, PNEUSERVIS, AUTOSERVIS. STK, DOVOZ AUT - MOST 777525325
Re: Ekonomické auto
Můžu se zeptat kolik kilometrů ročně najezdíš a jestli převažují dlouhé nebo naopak krátké trasy?
Toledo v podpisu je jaký ročník?
Toledo v podpisu je jaký ročník?
Cougar od potomků Henryho Forda s sto sedmdesáti lučními kobylkami - doufám, že nějaký nechcípli
Gathering a car-toy information...
Gathering a car-toy information...
Re: Ekonomické auto
ta fabie 1.4 tdi se dela ale tusim,ze je to 3 valec. a v testovalo se to tusim ted nedavno v automotorevue a celkem negativni.Spis 1.9 tdi,to je lepsi volba

http://www.h-keller.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i165.photobucket.com/albums/u41/ ... m7rvck.gif" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Ekonomické auto
ta fábka je 1,4 je v podstatě 1,9TDI s uříznutým 1 válcem... je trochu línější,ale ta spotřeba...
VW Touran '08 DSG
BMW E10 '02
Seat Cordoba SDI
NÁHRADNÍ DÍLY, DIAGNOSTIKA, PNEUSERVIS, AUTOSERVIS. STK, DOVOZ AUT - MOST 777525325
BMW E10 '02
Seat Cordoba SDI
NÁHRADNÍ DÍLY, DIAGNOSTIKA, PNEUSERVIS, AUTOSERVIS. STK, DOVOZ AUT - MOST 777525325
Re: Ekonomické auto
Pokud jezdíš delší cesty, já bych doporučil Opel Vectra B. Diesely sice nesplňují podmínku 1 (je to 2,0), ale jinak jde o velmi rozšířené auto, na které seženeš od nových, přes druhovýrobu po díly z vrakoviště. Pokud sáhneš po posledních ročnících 99, 00, (01) tak jej seženeš bezproblémů kolem 150 tis. Motory sice nejsou žádný rakety - 2,0 DI (66kW), 2,0 DTI (74 kW) až na 2,2DTI ten už jede slušně (kmání od 2000).
Co se spolehlivosti týče je to takový střed. Hlavně bacha na stav zavěšení kol - dost na českých silnicích trpí (ono taky u kterýho auta ne
)
Co se spolehlivosti týče je to takový střed. Hlavně bacha na stav zavěšení kol - dost na českých silnicích trpí (ono taky u kterýho auta ne

Cougar od potomků Henryho Forda s sto sedmdesáti lučními kobylkami - doufám, že nějaký nechcípli
Gathering a car-toy information...
Gathering a car-toy information...
jdi do Octavie 1,9TDI 66 kW . Dneska už je r.98 okolo 150tis. Pokud nekoupíš nějakou zvrakovanou, tak budeš v pohodě. Nízká spotřeba, bezproblémové, když už je potřeba něco vyměnit, tak vše seženeš za hubičku. A bez problémů minimální nájezd 500tis. U kámoše ve firmě prodávali kousek s téměř milionem km a celou dobu jen základní servis. Vůbec se nemusíš bát auta třeba s 300tkm. Teda pokud ve skutečnosti nemá násobně víc
. Už mám Octu nějakej pátek a max. spokojenost. Dlouhodobě jezdím okolo 4/100. Ročně najedu 40-50tkm a vlastně jen základní servis.
Silnější verze nebo verze s variabilní geometrií lopatek turba je taky v pohodě, ale jestli ti jde o minimalizaci možných závad, tak jdi do staré dobré 66kW bez geometre lopatek. Tak proměnlivá geometrie se časem zasazí a chce to vyčistit turbo od sazí. Jak se to zanese sazema, tak lopatky zatuhnou a padá to do nouzáku. Ale stačí jen vyndat turbo a vyčistit a je to O.K. Ale už je to o starost navíc.
Octavky jsou dobře udělané, nerezaví, popisovaný motor je fest držák se servisem za hubičku
Ať už budeš kupovat cokoliv, vyhni se autu jakkoliv bouranému, a to i lehce, serviska je velké plus, ale doporučuju předem ověřit data ze servisky u Škodovky a v servisu (potvrdi ti pravost údajů). Všechny auta u nás totiž mají najeto cca 100tkm
a pak se lidi diví, že ty auta nic nevydrží...

Silnější verze nebo verze s variabilní geometrií lopatek turba je taky v pohodě, ale jestli ti jde o minimalizaci možných závad, tak jdi do staré dobré 66kW bez geometre lopatek. Tak proměnlivá geometrie se časem zasazí a chce to vyčistit turbo od sazí. Jak se to zanese sazema, tak lopatky zatuhnou a padá to do nouzáku. Ale stačí jen vyndat turbo a vyčistit a je to O.K. Ale už je to o starost navíc.
Octavky jsou dobře udělané, nerezaví, popisovaný motor je fest držák se servisem za hubičku
Ať už budeš kupovat cokoliv, vyhni se autu jakkoliv bouranému, a to i lehce, serviska je velké plus, ale doporučuju předem ověřit data ze servisky u Škodovky a v servisu (potvrdi ti pravost údajů). Všechny auta u nás totiž mají najeto cca 100tkm
